Spring naar bijdragen

Christendom of Gristendom


Aanbevolen berichten

Jullie weten dat ik van woordspelingen en taalgrapjes hou. Deze topictitel is daar een voorbeeld van. Ik zal het uitleggen.

Onze ouders hebben (dat is misschien een generalisatie) bepaalde manieren bijgebracht. Stel je voor, we zijn jarig en worden 6 jaar oud. Onze familie en vrienden komen die avond langst en je mag extra lang opblijven. Die mensen die komen voor jou hebben, zoals dat in veel culturen het geval is, een cadeautje meegenomen.

Dat cadeautje is voor jou, toch bestorm je die mensen en grist die personen de cadeautjes niet uit de handen. Je wacht netjes, zoals je ouders geleerd hebben, op het moment dat die personen de cadeautjes aan jou geven. Je grist ze niet uit hun handen..

Dat is de woordspeling, willen wij het geloof; de genade; de wedergeboorte uit de handen van God grissen? Dat noem ik dan Gristendom. Misschien moet je gereformeerd zijn om dit echt te begrijpen. Toen ik gedoopt werd, deed God mij een belofte, namelijk dat Hij mijn God wilde zijn. Hij liet mij zien bij mijn doop dat ik, zonder dat ik dat wist, tot Zijn verbond behoorde. God beloofde dat, wanneer ik in Hem zou geloven zou delen in de zegeningen van dat verbond; namelijk de vergeving van zonden en een eeuwig leven.

Het gaat mij in dit topic niet om of je als kind gedoopt bent of hoe je daar tegen aan kijkt. Waar ik benieuwd naar ben is naar getuigenissen van de genade van God. Hoe heeft God in jou leven gewerkt, zonder dat jij je daar 'open' voor hebt gesteld. Dit topic moet als het ware een een overwinningslied zijn op God vrije genade.

Loof Hem, niet omdat wij dat verdiend hebben, maar omdat Hij het waard en waardig is!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid