Spring naar bijdragen

van negatief naar positief!


Aanbevolen berichten

Mijn ouders hebben mij christelijk opgevoed. Als kind zijnde heb ik op christelijk kinderkoor, club en dergelijke gezeten en ging ik elke zondag naar de kerk. Toen ik een jaartje of 12 werd, begon ik stiller en onzekerder te worden..

De puberteit brak aan. Ik ging naar een nieuwe school, wat allemaal erg eng was. In die tijd besloten mijn ouders van kerk te veranderen en kwam ik ook nog in een nieuwe kerk. Ik was daar boos over en wilde én durfde geen contacten te leggen in de nieuwe kerk en voelde me er echt niet lekker. Behoorlijk wat zekerheden vielen van mij weg en die veranderingen deden mij op dat moment geen goed.

Ik werd een stil meisje. Ik ontwikkelde een angstprobleem en eetprobleem en door die problemen vond ik het leven behoorlijk moeilijk. Erg veel lol had ik niet meer, elke dag was een behoorlijke opgave. Ik was echt niet blij met mezelf meer en deed mezelf af en toe pijn en dacht best vaak na om er een einde aan te maken. Maar toch durfde ik dat ook niet. Op een ochtend toen ik in de kerk zat bleek een jongen een einde aan zijn leven gemaakt te hebben. Ik zag toen al het verdriet bij de omgeving maar zag bovenal hoeveel kracht de mensen uit hun geloof haalden. Ik wilde dat ook wel! Ook begon ik na te denken hoe God over mij dacht. Die dag heb ik uren gehuild en werd me duidelijk dat er een God is die zoveel van mij houdt. Ik was alleen maar bezig met mezelf kapot te maken en neer te kijken op mezelf in plaats van op te kijken naar Hem. Ik kon Hem immers wel, natuurlijk, maar dat was alles.

Na die dag ben ik Hem gaan zoeken en heb ik me aangesloten bij de jeugd. Daar heb ik zoveel geleerd. Ik heb belijdenis gedaan en doe dingen waar ik eerst nooit van had durven dromen..Nu jaren later, kan ik zeggen dat ik zo gegroeid ben door Hem! Op het moment ben ik in therapie voor mijn angstprobleem, dus niet alles is rozengeur en maneschijn. Maar, nu vecht ik voor het leven en wil ik groeien, ik wil leven!

(Dit is de eerste keer dat ik dit vertel, wel bijzonder dus..)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wow! Welkom in Zijn familie! En ga ervoor wat betreft het vechten tegen je angstprobleem. Ruik de rozengeur...en besef dat je vanaf de wortel nooit bij de roos komt zonder eerst de doorns ook te zien/voelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Regina, wauw goed dat je dit zo kunt opschrijven en een beetje van je af schrijven. Ik ben erg blij voor je dat je zo naar God bent gegroeid en dat het daardoor ook zoveel beter gaat met jouw. Succes nog met je therapie en blijf vechten voor het leven! smile.gif

Go with God! smile.gif En welkom hier op het forum natuurlijk big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid