Spring naar bijdragen

Muziek (diversen)


Aanbevolen berichten

HIerbij even een topic over muziek en omdat ik eigenlijk drie 'vragen' erover heb maar geen drie topics wil openenen (voorkomt in principe ook weer off topic gaan knipoog_dicht.gif ) zet ik ze hierbij in 1 topic

1. Dient muziek een vast 'onderdeel' van je leven als christen te zijn? Ik ging er eigenlijk altijd van uit dat dit wel zo was omdat zingen voor God een van de mooiste dingen is die je kunt doen (en het Hem naar verluidt nog steeds niet uitmaakt hoe vals je zingt. De mensen om mij heen in de kerk zijn een ander verhaal, maar goed) en het ook een vaste plaats in de eredienst heeft. Toch kwam ik een tijdje terug mensen tegen die buiten de kerk eigenlijk nooit naar muziek luisteren en ondanks dat ze al zoveel jaren met Opwekking te maken hadden geen idee hadden wie Micheal W. Smith is.

2. Wat is momenteel jullie favoriete muziekafspeelapparaat? Ik gebruik zelf momenteel veel de MP3 spelers die in mijn Sony en Nokia GSMs zitten (privenummer en werktelefoon)

3. Voor de autorijders onder ons: ik ben op zoek naar een autoradio waar je een MP3 speler via 3,5 mm jack aan kunt verbinden, dus via de oordopjesplug. Suggesties?

Link naar bericht
Deel via andere websites

1.

Nee, ik denk niet dat het erbij hoort perse.

Voor mij persoonlijk wel. Ik kan niet zonder muziek, ben muzikant in hart en nieren en vind ook dat ik mijn talent moet inzetten voor het koninkrijk van God.

Maar niet iedereen heeft dezelfde interesses. Ik ben dan ook heel erg blij dat er bijvoorbeeld mensen zijn die heel goed zijn in organiseren en onderhouden. Dat zorgt ervoor dat er kosters zijn die voor ons als band vaak veel dingen regelen. Of dat er mensen zijn die goed kunnen spreken en diensten kunnen invullen en leiden. En noem ze allemaal maar op.

Ik dien God in de muziek, anderen op andere manieren. En elke manier is even belangrijk!!!

2. Eigenlijk alleen mijn macbook en de dvd speler. That's about it.

3. Kijk eens bij de Halfords... Daar zijn er zat. En JVC en Pioneer is aan te raden. Maar misschien is het nog handiger om een autoradio te kopen met een usb ingang. Die zijn tegenwoordig veelvuldig op de markt, kun je het snoertje tussen je speler en je radio weglaten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mattijs,

m.b.t. 1. maar in de Bijbel staat toch dat het goed is om te zingen voor God? Hoe kan het er dan niet bij horen?

m.b.t. 3. GSM MP3 spelers en harddiskspelers hebben geen USB uitgang meestal dus vandaar het 3.5 mm snoertje. Maar gezien het huidige aanbod aan autoradio's met USB en de kosten van flashgeheugen zit ik toch die kant op te denken inmiddels

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid