Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

progressie

een naar woord, maar realiteit.

achteruitgang.

zwaarder beperkt worden door de aandoening die je hebt.

en je bent pas 3.

maar toch altijd vrolijk en opgewekt.

Genietend van alles dat je kan en mag doen.

Altijd kijkend, met een tevreden blik.

wetend dat je veel pijn hebt, maar je laat je niet beperken,... nog niet.

maar dat komt er nu gauw aan.

medicatie zal onvermijdelijk zijn, en je gaat al op korte termijn door een revalidatie-arts begeleid worden.

progressie is als een vloek.

maar toch ga je door, met je zonnige humeur.

met je lieve lach en peuterstreken.

je weet nog niet wat het is, maar je voelt het wel.

maar steevast hou je vol en doe je de dingen op jouw eigen manier. De vloek omtoverend tot een weinig betekenend iets.

een madammeke vol pit die ik bewonder.

want jouw wijze van doorzetten dwingt respect af bij mij.

progressie maakt de mooiste mensen die er zijn.

opgewekt en genietend van het leven.

want dat gaat zo snel voorbij.

een gezond mens staat daar nauwelijks bij stil, maar naar jou kijkend moet je daar haast wel aan denken.

Dat maakt dat ik een trotse moeder van jou mag zijn!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Yup, voortuigang van de ziekte. Een chronischeziekte kent vaak rustige fasen, waarin de achteruitgang zo goed als stilstaat en progressieve fasen, waarin de ziekte opvlamt en de achteruitgang in de gezondheid sprongsgewijs plaats vindt. Het is ook gek, progressie betekent in dit geval achteruitgang.

Iig niet makkelijk, als moeder weet je meer dan het kind, het kind voelt aan hoe jij je voelt en toch wil je het kind niet vroegtijdig met een al te pessimistisch toekomstbeeld opzadelen. Toekomst, een begrip dat op die leeftijd ook nog zo abstract is. Ik neem jullie mee tijdens mijn meditatie/gebed. En terecht dat je trots bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Spierdystrofieën zijn progressieve, genetisch bepaalde spieraandoeningen waarbij de skeletspieren en soms de hartspier zijn aangedaan. Alle soorten spierdystrofie zijn zeldzaam, de meest voorkomende ervan zijn de ziekte van Duchenne, ziekte van Becker, myotone dystrofie, facioscapulohumerale dystrofie en pelvifemorale dystrofie. Bij al deze aandoeningen is er sprake van spierzwakte, gevolgd door afname van de spiermassa.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid