Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

na een jaar of vier aan het werk geweest te zijn heb ik echt weer de behoefte om te gaan studeren. Ik heb mijn keuze gemaakt voor de SPH in deeltijd of duaal en twijfel nog een beetje tussen de verschillende mogelijkheden.

Het liefst zou ik zo snel mogelijk beginnen. Ik merk dat ik er echt klaar voor ben en er ook zin in heb.

Nu is er de mogelijkheid om op de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen in februari te beginnen met de deeltijdvariant.

Aan de andere kant is er de mogelijkheid om op de Christelijke Hogeschool in Ede te beginnen met de deeltijdvariant in september. Dat is nog iets verder weg, maar daar staat tegenover dat het een Christelijke school is waar je ook leert om te gaan met je Christen zijn in je beroep. Dit vind ik een heel belangrijk aspect.

Tot slot is er de mogelijkheid om aan de Christelijke Hogeschool in Ede de duale variant te doen. Dit houdt in dat je de opleiding niet op school volgt, maar op je werk. Je moet dan een relevante baan hebben voor een aantal uren per week en door werkervaring op te doen haal je het diploma.

Deze laatste variant lijkt me niet echt iets voor mij. Ik wil graag weer naar school en vind het contact met andere studenten heel erg belangrijk.

Blijven de eerste twee over. Eigenlijk heb ik mijn keuze al gemaakt: de Christelijke Hogeschool. Nu blijf ik zitten met de vraag: wat ga ik doen tot die tijd? Ik ben sowieso al wel aan het werk, dus vervelen doe ik me niet, maar ik heb behoefte om weer te gaan leren.

Hebben jullie leuke en nuttige tips voor een invulling van mijn maanden tot september? Ik heb gehoord over de mogelijkheden op de EH en op Wittenberg en dergelijke. Kan iemand me daar ervaringen over vertellen? Zijn er voorberdingscursussen voor de SPH waarbij je al een beetje kan voorproeven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Moet je perse een voorgeprogrammeerd programma volgen om te 'leren'? Wat ik zou doen als ik jou was is deze tijd waarin je erg veel behoefte hebt aan kennis opdoen zoveel mogelijk benutten. Ga naar de bibliotheek en leer bijvoorbeeld over andere geloven die je eigenlijk nog niet echt hebt onderzocht. In de bijbel staat 'onderzoek alles..' knipoog_dicht.gif

Als je je al een beetje wilt voorbereiden op je studie zou ik alvast naar het studieprogramma kijken en de boeken alvast doorlezen. Als je perse echt wilt leren in schoolvorm kan je misschien ook overwegen om een vak aan een universiteit te volgen? Sommige universiteiten hebben open colleges. Zo kun je gewoon iets uitzoeken wat je nou echt interessant lijkt, of wat misschien al een voorsprong geeft voor je studie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je noemt de EH als mogelijkheid en inderdaad, vanaf Februari begint het EH Traject. Een vriend van me heeft Traject gedaan en die is daar totaal door veranderd. Zijn getuigenis is erg indrukwekkend, maar omdat het niet mijn eigen getuigenis is, zal ik die niet op dit forum posten. Wel kan ik op verzoek een link geven naar een ander forum waar het getuigenis wel staat.

Zelf heb ik het Basisjaar gedaan en dat heeft mij zo erg gevormd. Behalve het gezelligste jaar van mijn leven was het zo verdiepend, zo leerzaam, zo opbouwend. Ik zal hier ook niet mijn hele verandering op de EH neer zetten, aangezien ik daar in een officieel document er 17 kantjes aan kwijt was. Heb je toch interesse in dat document, neem ff contact op met me.

Verder kan je met vragen over de EH bij NienkeJ terecht die het ook vorig jaar heeft gedaan en bij TimonK die het al eerder had gedaan.

Ik kan in ieder geval voor mezelf spreken dat ik nog niet 5% had geleerd van wat ik op de EH zat, als ik zelf dingen had opgezocht om over te leren. Ten eerste vanwege een gebrek aan discipline, ten tweede omdat het programma erg goed in elkaar zit en je dus erg efficient leert en ten derde omdat je ook veel leert van je medeleerlingen op de EH...

Maar heb je vragen, stel ze gerust...

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid