Spring naar bijdragen

Werk vs Kinderen ?!


Aanbevolen berichten

Volkskrant d.d. 16 mei - 2007 Bladz.: 12 (Forum)

"Kabinet geeft vrouw dubbele boodschap af"

Strekking van het stuk daar beschreven is dat vrouwen meer moeten gaan werken. Zou ook goed zijn zelfs voor vrouwen met kinderen onder de

zes jaar ?! Tsja, u zult begrijpen dat ik het daar niet mee eens ben, en wel om o.a. de volgende reden:

Zeker de eerst jaren zijn kinderen kwetsbaar en hebben normaliter veel liefde van de bron(nen) nodig !

De eerste jaren vormen voor een belangrijk deel het kind of kinderen. Zijn de ouders of de ouder niet voldoende aanwezig dan heeft dat gegarandeerd geen (extra ?) positieve weerslag op de ontwikkeling van het kind of kinderen.

Warmte en geborgenheid voor het kind gaan daardoor te veel teloor.

Tsja, hoeveel punten kun je nogwel niet méér noemen ?

- Als vader en moeder altijd maar uit werken gaan

- En zij niet voor het kind, maar leven voor hun baan

- Dan groeien er individualistische gedrochten op

- Alleen justitie kan later dan nog zeggen: stop

- Dus laat er beter een voor de verzorging gaan !

De rekening voor iedereen (zelfs vrouwen met jonge kinderen worden dus... de arbeidsmarkt opgedréven ?!) krijgen we gegarandeerd later ! Maar tsja, dat is làter pas hé ?! En we leven Nu ! Nu... moet het allemaal gebeuren. Nu moet ik het hebben. Nu wil ik genieten. Nu zàl ik aan mijn trekken komen. Nu wil ik het, zal ik het, ga ik het, krijg ik het en MOET !!! ik het ! Lange termijn denken is er niet bij ! Morgen, wat zeg ik: over 2 minuten kan ik al dood zijn, vandaar, logisch toch dat ik dan... ? Schrijnend is dat zelfs, neen: juist de overheid hierin meegaat... en zelfs een stimulerende factor is.

- Die schijnbaar eeuwig durende jacht op macht en geld

- Daardoor is de mensheid binnenkort snel uitgeteld

- Sociaal denken is voor Losers, en dat gaat dus teloor

- De mensheid gaat daar tegenwoordig niet meer voor

- Door mee te doen wordt uw Geestelijk einde versneld !

In desbetreffend artikel wordt ook nog eens gesteld dat keuzevrijheid een groot goed is ???? Hoezo keuzevrijheid ? U wordt namelijk aan iederen kant slechts maar gestimuleerd om juist die éne keuze te maken, en nimmer of te nooit die àndere(n) ?! U moet slechts maar aan het wérk, wàt het u en ook (jawél !!!) de maatschappij (uiteindelijk...) maar kosten moge ?! ‘t Is ten Hemel schreiend dat zelfs kinderen (die zelf niet eens om hun bestaan hier op aarde gevraagd hebben !!!) ondergeschikt gemaakt worden aan de "25-uurs" economie ! Wat een vreselijke mentaliteit, wat een vreselijke politiek, wat een vreselijke visie(s), wat een vreselijke (aardse) wereld !!! Je moet je toch schamen... om méns te zijn ?!

Flipper

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid