Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

dag beste mensen van credible!

het is sinds vrijdag uit met mn vriend. mede omdat hij tijd voor zichzelf nodig had en de druk blijkbaar te groot vond en liever gewoon vrienden was.

nu is het zo dat we dus geen verkering meer hebben, maar we zijn 'gewoon' beste vrienden, maar we zijn ook nog best wel klef(in de trant van knuffelen, kusjes enzo)(zoals wij het zeggen: t naampje is eraf, want naampje=spanning=niet goed. dus naampje is weg=ontspannen=goed... maar verder zouden we voor buitenstaanders nog best verkering kunnen hebben)

nu heb ik daar natuurlijk niet echt problemen mee, maar wat ik me afvroeg is of dat meer voorkomt? (tot op zekere hoogte)klef kunnen doen met je ex?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag Kelskip,

Allereerst vervelend dat het uit is met je relatie. Zelf heb ik geen ervaring met 'klef met je ex'. Wat ik wel weet uit verhalen en ervaringen van andere mensen, is dat dit meestal niet goed gaat, omdat er vaak één van tweeen nog verliefdheidsgevoelens voor de ander heeft. Op die manier wordt er een soort hoop gecreerd bij degene die het zelf niet heeft uitgemaakt.

Heb jij er moeite mee? Krijg je het idee dat het echt uit is, als je naar zijn gedrag kijkt? Wat doet dit met jou?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik sluit me aan bij annia, het is inderdaad nogal moeilijk om ook voor jezelf te bepalen waar je op dat moment mee bezig bent.

En heeft het dan wel zin dat alleen het naampje anders is?

Anderen zullen dan ook een vreemde indruk krijgen lijkt me zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is het ook niet oneerlijk naar elkaar toe?

Wat nou als de een opeens geen zin meer heeft op klef te doen? Er is dan niets dat diegene 'bindt' aan de ander, dan kan het opeens afgelopen zijn. Dat lijkt me inderdaad helemaal rampzalig als er nog één van de twee verliefd is..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

dag beste mensen van credible!

Hai kelskip smile.gif

Quote:
het is sinds vrijdag uit met mn vriend. mede omdat hij tijd voor zichzelf nodig had en de druk blijkbaar te groot vond en liever gewoon vrienden was.

Ten eerste moet ik zeggen dat ik het vervelend voor je vindt dat het uit is, dat opzich is al moeilijk genoeg smile.gif

Quote:

nu is het zo dat we dus geen verkering meer hebben, maar we zijn 'gewoon' beste vrienden, maar we zijn ook nog best wel klef(in de trant van knuffelen, kusjes enzo)(zoals wij het zeggen: t naampje is eraf, want naampje=spanning=niet goed. dus naampje is weg=ontspannen=goed... maar verder zouden we voor buitenstaanders nog best verkering kunnen hebben)

nu heb ik daar natuurlijk niet echt problemen mee, maar wat ik me afvroeg is of dat meer voorkomt? (tot op zekere hoogte)klef kunnen doen met je ex?

Bij mij is het niet voorgekomen dat ik met een ex, klef heb gedaan dit omdat in mijn ogen uit ook uit is. Je zet niet voor niks een punt ergens een punt achter of last een pauze in. Als hij wel klef met je kan doen als het geen echte "verkering" is en niet als het aan is dan klopt er in mijn ogen iets niet.

Geef hem de tijd te vinden wat hij zoekt en hou het bij knuffelen maar ga ook niet verder, dan is voor jullie duidelijk wat er aan de hand is en voor de buitenwereld ook smile.gif

flower.gif Taam

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je het uitmaakt wil je je niet meer voor je relatie inzetten. Wat bij mij opkomt als je 'klef met je ex' blijft is dat je wel de geneugten wilt, maar niet de lasten.

Het zou denk ik beter zijn om alleen klef te doen met iemand die voor je wil gaan. Als je klef blijft doen is het niet 'uit'. 'Uit' of 'aan' moet je nogal zwart-wit zien. Het is pas echt uit als je een andere vriend kan krijgen en die dan ook nog eens niet uit het veld geslagen wordt over de manier hoe jij met je ex omgaat.

Je maakt het jezelf moeilijk om klef met hem te blijven doen. Dan blijf je emotioneel namelijk toch aan hem vastzitten.

Misschien moet je het er met je ex over hebben wat hij nou eigenlijk wil. En wat jij nou eigenlijk wil natuurlijk. Maak een keuze 'aan' of 'uit' en dan ook de consequenties ervan dragen.

Des te leuker is het als jullie uiteindelijk wel weer bij elkaar komen om elkaar zo'n beetje opnieuw te ontdekken. Dan heb je ècht een frisse start... Zo niet, dan kun je nu maar beter los van hem komen...

In ieder geval heel veel succes ermee, want gemakkelijk is het niet.

Ik ken het kleffen met een ex trouwens niet uit de praktijk (van mijn eigen leven). Ik heb maar één vriendje gehad en daar ben ik dit jaar 5 jaar mee getrouwd!! smile.gif (braaf hè? puh2.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

hmm...jullie hebben gelijk.

dat ´klef´ blijven doen ging in de praktijk niet verder dan wat k met mn beste vriendin ook doe (knuffelen dus in feite) maar hoewel hij de gene was die t uitmaakte was ik degene die wel nog 'klef' wou blijven doen om dat ik nog wel verliefd op hem was(ben??). maar nu wou hij ook niet meer zo veel knuffelen, dus... idd, uit is uit en dat zal k moeten accepteren... maar t gaat ondertussen al weer beter smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

hmm...jullie hebben gelijk.

dat ´klef´ blijven doen ging in de praktijk niet verder dan wat k met mn beste vriendin ook doe (knuffelen dus in feite) maar hoewel hij de gene was die t uitmaakte was ik degene die wel nog 'klef' wou blijven doen om dat ik nog wel verliefd op hem was(ben??). maar nu wou hij ook niet meer zo veel knuffelen, dus... idd, uit is uit en dat zal k moeten accepteren... maar t gaat ondertussen al weer beter
smile.gif

Ik denk dat er wel verschil in zit of het verder gaat dan het knuffelen tussen vrienden, of dat het meer vriendschappelijk is. Als het net uit is, is het best even wennen, en volgens mij helemaal niet zo raar dat je dan allebei nog erg veel zin hebt om zo nu en dan een arm om die ander heen te slaan, en een knuffel te geven, enzo.

Niet dat het goed is, want soms is dit een manier om de realiteit niet onder ogen te zien. Uit is uit inderdaad.

Verder, af en toe een knuffel van je ex is niets mis mee hoor, hangt er maar net vanaf hoe je er mee omgaat, wat je er bij voelt enzo. smile.gif

Sterkte trouwens. Verkeringen die uitgaan zijn rot noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klef met je ex. Ja dat ken ik. Maar dan van mijn dochter. Het is een vrij onschuldige verkering (ze zoenen alleen en dat is ze geraden ook op hun leeftijd) Maar toen het uit was bleven ze knuffelig en natuurlijk ook praten. Dat is er op uitgedraaid dat het nu weer "aan" is puh2.gif en dat ze afspraken gemaakt hebben over wat hun verwachtingen zijn van elkaar en de relatie (en dat op 14-jarige leeftijd, wat worden ze toch vroeg volwassen muur.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey,

Met mijn vriendin is het binnenkort al een jaar uit, maar we zijn nog gewoon erg close hoor! Is verder niets mis mee, mits je het goed bespreekt, Ik heb het duidelijk aan haar gemaakt dat ik geen relatie wil op het moment, maar het is wel prettig iemand te hebben die je soms warm tegen je aan kan drukken, zoenen en knuffelen!

dag dag,

Innocence

Link naar bericht
Deel via andere websites

Punt... ergens zit er ook nog wel een soort houden van. Maar ik denk dat het voor iedereen anders is! Ik kan er ook niet tegen als ik sommige mensen bij mij op school dronken zie worden om het dronken zij en dronken zie worden om zo sex te krijgen. maar voor andere mensen is dat weer normaal...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

Belachelijk! Onecht! Nep! Wicked! Waarom wil je wel knuffelen, genegenheid, zoenen
nosmile.gif
en 'warm tegen aan drukken' en geen relatie.

*Kan er met zijn zotte verstand niet bij*

Hmmz...Aan de ene kant vind ik dat je gelijk hebt, maar aan de andere kant begrijp ik het ook wel van haar... nosmile.gif

Euh...doe het eigenlijk ook...

Mijn verkering is uit, en de verkering van een vroegere vriend van mij is die tijd ook uit gegaan. We konden elkaar van school, dat was ongeveer 2 jaar geleden. We hebben eigenlijk ruim 1,5 jaar geen contact met elkaar gehad, maar via msn kwamen we eigenlijk weer een beteje aan de praat met elkaar...

Hij mist wat en ik mis wat...

Hij weet vaka niet wat te doen, en ik ook niet..

Automatisch trekken we een beetje naar elkaar toe..

Hij heeft een auto, en nu zijn we al paar keer samen weg geweest. Gewoon om de "leegte" op te vullen, om wat te doen te hebben. Maar jah...tis geen goede basis, want samen weg, samen liefdesverdriet, enz... Dat leidt tot knuffelen...zoenen... nosmile.gif

Aan de ene kant vind ik het oke zo. Maar aan de andere kant snap ik mezelf ook niet helemaal...

Tjah...misschien is het ook meer de lust die dan parten speelt, want er is geen liefde in het spel. We voelen wel wat voor elkaar, maar dat is vriendschap. Absoluut geen liefde ofzow....

Link naar bericht
Deel via andere websites

zelfs binnen een vriendschap is een bepaalde liefde aanwezig...

Ik zou het niet kunnen, klef zijn met een ex. Je hebt een bepaalde tijd dingen met elkaar gedeeld die je niet zomaar met iemand deelt en als je een serieuse relatie hebt gehad, kan ik me ook niet voorstellen dat je daar zomaar overheen stapt om een vriendschap aan te gaan.

Wellicht sta ik wat serieuser in het leven dat ik het daarom niet begrijp, maar ik denk dat het voor jezelf niet altijd goed is om contact te houden met je ex, omdat ik denk dat het (on)bewust doorwerkt.

Wel denk ik dat een "naam" iets is wat er niet altijd hoeft te zijn. We noemen het verkering, maar eigenlijk weet ikzelf niet of een liefdes relatie zo genoemd zou moeten worden...

* Diana denkt nog rustig even verder...

Liefs Diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid