Spring naar bijdragen

Bekend geluid? (U2/Greenday)


Aanbevolen berichten

Quote:
Op maandag 04 december 2006 06:47:06 schreef Harm-Jan het volgende:

Delirious is altijd al een goedkope U2-ripoff geweest..

Dat is maar net hoe je het bekijkt, ik vond U2 voordat ik christen werd wel aardig, maar hoewel ik wel wat U2 jatwerk bij Delirious? meende te bespeuren vond ik ze van meet af aan (nou ja vanaf het moment dat ik ze ontdekte dan) stukken beter dan U2

Samengevoegde post 04-12-2006 21:57:31:

Quote:
Op maandag 04 december 2006 16:58:18 schreef caypay het volgende:

Nou de eerste keer dat ik the saints are coming hoorde (een paar maanden geleden
smile.gif
) wist ik al dat het van greenday en u2 was... ik ben namelijk een grote fan van greenday
party.gif

Is het meer Greenday dan U2?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 04 december 2006 16:58:18 schreef caypay het volgende:

Nou de eerste keer dat ik the saints are coming hoorde (een paar maanden geleden
smile.gif
) wist ik al dat het van greenday en u2 was... ik ben namelijk een grote fan van greenday
party.gif

Greenday? nou, ik kan je vertellen, ik ben ook een grote fan van greenday geweest, tot ik me er wat meer in verdiepte wat voor band het eigenlijk is, en dat dit niet zo heel erg goed te combineren valt met het christelijke geloof. Waarom?

In het nummer Jesus of suburbia lastert greenday God openlijk. Vervolgens geven ze er wel blijk van de bijbel te kennen, gelet op het "the armageddon rain" in Holiday.

Daarnaast de live DVD bullit in the bible (trouwens een wat vreemde titel:O) waar door de zanger bily joe Armstrong gemasturbeerd wordt tijdens een optreden. Daarnaast laat hij zich uit over de invloed die demonen hebben in zijn leven. Weet iemand wat Nimrod betekent? (album titel. Tevens een persoon in Genesis)

Link naar bericht
Deel via andere websites

als je goed had opgelet tijdens je verdieping, was je er achter gekomen dat half american idiot een verhaal is..

Het doel van Billy Joe armstrong was om een soort verhaal te schrijven..the JESUS OF SUBURBIA is a lie zingt hij 4 nummers later..

Bullet in a bible gezien dat ze als mensen, aangeslagen, staan te kijken, bij een atoom bom een een bijbel waar een kogel in zit..

en als je nog beter had gekeken zie je hem ergens zorgen dat je een show moet maken als je voor zoveel mensen speelt..

die dingen in mijn achterhoofd neem kan ik perfect verder geloven...

de kracht of jezelf met muziek om kan gaan

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Quote:
Op dinsdag 05 december 2006 20:45:06 schreef Gerrut zelf het volgende:

[...]

(..)Weet iemand wat Nimrod betekent? (album titel. Tevens een persoon in Genesis)

Op deze plekken in de Bijbel komt Nimrod voor:

Quote:
Genesis 10,8

Kus was ook de vader van Nimrod, die de eerste machthebber op aarde was.

Quote:
Genesis 10:9

Hij was een geweldig jager, door niemand overtroffen. Vandaar het gezegde: Een jager zonder weerga, een tweede Nimrod.

Quote:
1 Kronieken 1:10

Kus was ook de vader van Nimrod, de eerste machthebber op aarde.

Quote:
Micha 5:5

Met het zwaard zullen zij Assyrië kaalslaan, met blinkende wapens Nimrod vernietigen. Hij zal ons bevrijden van Assyrië wanneer het ons land binnenvalt en onze grenzen overschrijdt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid