Spring naar bijdragen

Eigenmening

Members
  • Aantal bijdragen

    64
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  1. God houdt van ons en wil het beste voor ons dus wil daarom dat wij Zijn leiding volgen maar het is niet alsof ons gedrag enig invloed op Zijn welzijn heeft maar alleen op dat van onszelf. Alles is door God geschapen, het goede en het slechte (dat vanuit die vrijheid van mensen en djin tot uiting komt en die elkaar ook beinvloeden). De vraag en het antwoord zijn in de Bijbel en Quraan niet verschillend dus ik snap dus niet precies wat het met dit topic te maken heeft eerlijk gezegd? Als je dit soort dingen voor jezelf niet helemaal duidelijk hebt kun je daar misschien beter een boek over leze
  2. Daarom heeft God de leiding aan ons gegeven en de mensen die zich daar niet aanhouden graven hun eigen kuil en God heeft ons en onze gehoorzaamheid absoluut niet nodig. Geduld betekent eerder dat je de tijd waarin de dingen gebeuren waar je het niet mee eens bent laat verstrijken en het juist niet pijnlijk laat worden. Juist als je verdrietig wordt of jezelf gaat opfokken en boos wordt is dat een teken van zwakte en ik geloof niet dat God verdrietig of boos wordt want dit zijn menselijke en dierlijke zwaktes in onze emoties. Iblies is een djin/demoon en geen engel en dit werd meteen na d
  3. Het is blijkbaar nodig het steeds te herhalen. Zoals ik (alweer) aangeef ben ik hier niet om mijn standpunten te bewijzen of mensen hier uitgebreid over de Islam in te lichten en ik geef juist aan dat ik antwoorden over het Christendom wil omdat ik het niet weet en niet uit de Bijbel en andere boeken krijg en niet omdat ik het zelf beter weet.. dat zou zonde van mn tijd zijn. Ik geef aan hoe ik tegen dingen aankijk zoals ze in de Bijbel staan en ben er oprecht mee bezig voor God en Hij kent onze intenties maar het lijkt wel of er geen kritische vragen gesteld mogen worden en alleen oppervlak
  4. Moet God ons gaan dwingen hem lief te hebben? De engelen zijn volmaakt in gehoorzaamheid, dat is hun instinct net als dieren een instinct hebben om te overleven en daardoor gehoorzaam zijn aan de wetten die God heeft ingesteld en waar Hij boven verheven is. Onze gehoorzaamheid is juist een miljoen keer kostbaarder omdat het vanuit onze vrijheid komt. En sinds wanneer is geduld een gebrek? Ja ik haal dat ook niet uit de Bijbel maar de meesten hier wel volgens mij.
  5. Oke bedankt voor je antwoord maar dan geloof ik eerder in God zoals in de Islam omschreven want een onrechtvaardige God, of een God die bloed nodig heeft om te kunnen vergeven past niet bij de perfectie van God (en ik haal eigenlijk ook niet uit de Bijbel dat dat nodig is en al die interpretaties met omweggetjes vind ik heel naief want als God iets bedoeld zegt Hij dat gewoon). Het is zeer onwaarschijnlijk dat er een gebrekkige maar tog almachtige God bestaat. Ik heb al heel vaak de Bijbel op die manier gelezen en gebeden om leiding etc. maar na de 10 geboden in exodus krijgt het echt een po
  6. Moet ik dan alle valse beweringen die hier gedaan worden vanuit de bronnen gaan weerleggen? Dan ben ik echt wel heel lang bezig en ik heb daar eerlijk gezegd geen zin en tijd voor, ik ben hier ook totaal niet om mijn standpunten te bewijzen want zie daar het nut niet van in. Ik kom hier alleen voor antwoorden over het Christendom (die ik niet krijg) en als mensen met goede argumenten over de Islam komen dan hoor ik het graag maar ik heb eigenlijk niet het idee dat de mensen die hier over de Islam spreken zich er ook daadwerkelijk in verdiept hebben en dat ik dus iets van hun visie over de Isla
  7. Met alle respect maar ik ben hier niet voor wat andere mensen kunnen nalezen of denken. Het zal best dat mensen met weinig kennis van de Islam jouw bericht inhoudelijk vinden maar dat vind ik persoonlijk niet. Als ik een vraag heb aan iemand die het antwoord zegt te weten hoop ik wel dat we op een redelijke manier met elkaar kunnen communiceren zodat het antwoord voor mij ook duidelijk wordt. Dat jij niet weet hoe het met de nachtreis zit zegt genoeg over je weinige kennis van Islam en je vluchtige blik op het onderwerp waar je vervolgens wel een oordeel over hebt. Het is in de Islam wel hee
  8. Maar voor mij is het eerder een bevestiging en bredere uitleg en verduidelijking van de echte leer van God net als Christus dit bij het OT deed in plaats van het onderuit halen. Aangezien Jezus niet ontkent wat er in het OT staat en er juist veel naar verwijst, ontkent Mohammed wel van alles wat er over Jezus geschreven staat. Wat Mohammed deed ("onderuit halen") heeft dus vrij weinig te maken met wat Jezus deed ("bevestigen", "uitbreiden", etc) fijn voor je, dat je eerst kiest wat je gelooft, en daarna kijkt of er een boek is dat daar mee overeen komt. Dat mag natuurlijk. Ik zou wel zegg
  9. Je stelt hier een aantal dingen: Kruisiging is niet belangrijk. Het idee er omheen is ongeloofwaardig. Het is Gods verantwoordelijkheid dit te verduidelijken. Als het (toch blijkt te kloppen en toch) niet duidelijk is, dan is dat onrechtvaardig ( van God). Ik geloof zelf niet dat het geloof draait om de kruisiging van Jezus, maar draait om het eer brengen, ontzag hebben voor God uit een liefde voor Hem als Vader en Schepper. Allereerst geloof ik dat wij als mensen niet in de positie zijn om God tot de orde te roepen, als er iemand onrechtvaardig is dan zijn wij het wel. Het hele idee va
  10. Daar zou ik me eens in moeten verdiepen, hoe de Islam de terugkomst van Jezus ziet. Wat ik in ieder geval wel heb gelezen is, dat Christus niet is gekruisigd volgens de Koran. Om nog eens terug te komen op je vraag waarom velen Mohammed niet als profeet zien, het is nogal vreemd dat een Christen zou geloven dat Christus niet gekruisigd is, want de kruisiging en opstanding van Christus zijn de kern van het Christelijk geloof. Dan heb je een profeet die het Christendom onderuit haalt Maar voor mij is het eerder een bevestiging en bredere uitleg en verduidelijking van de echte leer van God
  11. Miss heb je niet goed opgelet tijdens je studie op het gebied van Islam en de eigenschappen van Allah.
  12. Oke bedankt, ik heb hier maar 1 boek van gelezen maar zal de andere boeken die je hebt genoemd ook maar eens gaan halen. Ben ik denk ik nog wel even mee bezig maar als het goede boeken zijn heb ik dat er voor over. Op dit moment vind ik de genade in de Islam in ieder geval breder en mooier dan in het Christendom en ik vind het zelf wel jammer dat het uit andere boeken dan de Bijbel moet komen maar misschien is dat dus wel nodig.
  13. Mohammed spreekt wel veel over de terugkomst van Jezus en geeft meer specifieke tekenen van die tijd. Voor mij zijn de band met God en de opstanding belangrijker omdat dat iedereen aangaast en niet alleen de mensen die in die/deze tijd leven.
  14. Ik zeg dat ik niet in de drie-eenheid geloof en waarom en ik heb het helemaal niet over halal gehad. Derest is een reactie op beweringen van anderen die niet onderbouwd waren en ik geef aan dat ik hier niet voor dergelijke discussies ben. Ik vind het ook zonde om mijn tijd daarin te steken eigenlijk.
  15. De plaats van de tuin van Eden. Het Bezeten zijn. De eeuwigheid van de hel of alleen het eeuwige aanwezig zijn zolang de hel bestaat. De homoseksuele geaardheid. Ik ben een voorstander van het letterlijk lezen en zo min mogelijk aan de interpretatie overlaten want interpreteren is vervormen naar de eigen wil. Er zijn geleerden die qua handelingen alle bronnen letterlijk nemen behalve zaken zoals hierboven genoemd. Dan zijn er geleerden van bijvoorbeeld het soefisme etc. die opeens wel zaken zoals hierboven letterlijk lezen maar derest niet. En volgens alle geleerden kun je niet de le
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid