Spring naar bijdragen

spreken in tongen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 102
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Mooi Kimberly!! God is goed he!!! Hij gaat gelijk heel diep! De Heilige Geest is zo lief! Heerlijk he, dat God dan zo tastbaar laat weten dat het oke is!

Ik was op Opwekking 2000 en daar was een oproep op zondagmorgen wie de doop in de HG wilde. Ik naar voren. En er werd met me gebeden en ik voelde me zwaar gefrustreerd omdat het me niet lukte om in tongen te spreken. Ik kon het gewoon niet. Zo moeilijk. Maar ik wilde zo graag.

Tijdens de avonddienst gingen we aanbidden en plotseling borrelde het gewoon op. Alsof er van binnen iets open ging. Een bron ofzo? Moeilijk te beschrijven. Maar het was er. Overduidelijk! En sindsdien, niet meer weg gegaan uiteraard! Steeds meer Heilige Geest.

God = Lief!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 23:38:03 schreef kimberly-18 het volgende:

hoi allemaal, wat een reactie's..

uhmm beetje moeilijke vragen dat wel.. maar in iedergeval, ik denk dat jezelf je tong beweegt allen dat de heilige Geest de woorden geeft.. denk ik hoor.. Verder weet je niet wat je zecht, maar je weet wel dat je eerlijk bent, en dat je steeds een stukje van je probleem bij God's troon neer legt.. dat voel je heel duidelijk.. ik tenminste.. ik weet niet wat andere mensen hun ervaringen zijn..

Het was in iedergeval heel fijn, en ik kon al niet stoppen met aanbidden en nu al helemaal niet meer...

in iedergeval, bedankt voor jullie reactie's en felicitatie's...

en wens jullie allemaal God's zegen toe.

Jup je weet niet wat je zegt, maar je weet wel dat je een probleem voor Gods troon hebt neergelegt?

Mooie droom, zo droom ik zelfs niet als ik aan de paddo's ben geweest big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:28:21 schreef Heleentjuh.. het volgende:

maar kan je ieder moment in tongen spreken?

ja maar ik geloof dat je wel eerst God moet zoeken.

toch vind ik in tongen bidden ook gaaf. Het voelt vaak als een bevrijding en toch heb ik vaak het gevoel dat je God looft met de woorden die je spreekt.

en over het spreken voor in een gemeente. Ik hoorde laatst dat een man in een gemeente in tongen begon te spreken en dat dat vervolgens werd vertaald..

na afloop van de dienst kwam er een man naar de voorganger van die gemeente en vroeg of de persoon die de taal sprak en de persoon die het vertaald had hebreeuws hadden gestudeerd of in israel hadden gewoond. de voorganger zei van niet. die man vertelde dat hij hebreeuws had gestudeerd en in israel heeft gewoond etc etc en dat hij nog nooit zo'n zuivere vertaling van de taal had gehoord.

Wat dus bleek was dat de spreker vloeiend hebreeuws sprak en de vertaler in staat was dit puur en heel zuiver te vertalen. Terwijl deze beide mensen nog nooit iets met het hebreeuws te maken hadden gehad.

Dus ik geloof dat tongen taal in een bestaande taal kan zijn maar ook een taal die niemand spreekt. Wel vind ik dat het over het algemeen altijd heel arabisch, hebreeuws achtig over komt. maar ik ben er eigenlijk ook heilig van overtuigd dat als het nodig is wij in een gesprek door de geest spontaan vloeiend frans kunnen spreken als God onze woorden leid..

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

ik dacht dat ik ook in tongen kon spreken, maar heb het nooit op die manier ervaren dat ik helemaal lig te shaken en mijn tong niet in bedwang heb. (nou heb ik nog nog niet zoveel ervaringen, ben pas en maand christen, maarja)Maar 't lucht wel altijd op...

En ik heb geleerd dat als je in tongentaal spreekt dat alles dan recht uit je hart komt, zonder je verstand te passeren, zodat je alles in het nederlands kan "vertalen". daarom begrijp je het zelf ook niet echt, denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 28 februari 2007 06:32:32 schreef Ann het volgende:

ik las overlaatst iets ergens, dat in tongen spreken niet een vreemde taal spreken is, maar meer lezen dan dat woorden op het eerste zicht zeggen. Bvb in de bijbel

Ik heb de zin 3x gelezen, maar het drinkt nog niet helemaal tot me door nosmile.gif Zou je het eventueel kunnen herformuleren?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:01:24 schreef annzie het volgende:

ik dacht dat ik ook in tongen kon spreken, maar heb het nooit op die manier ervaren dat ik helemaal lig te shaken en mijn tong niet in bedwang heb. (nou heb ik nog nog niet zoveel ervaringen, ben pas en maand christen, maarja)Maar 't lucht wel altijd op...

En ik heb geleerd dat als je in tongentaal spreekt dat alles dan recht uit je hart komt, zonder je verstand te passeren, zodat je alles in het nederlands kan "vertalen". daarom begrijp je het zelf ook niet echt, denk ik.

Je hoeft ook niet te shaken en je tong niet meer in bedwang te hebben om in tongen te spreken hoor smile.gif

Ik twijfelde zelf eerst ook een tijdje, maar blijf gewoon "oefenen", dat helpt erg weet ik uit ervaring knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 28 februari 2007 20:57:33 schreef Mark1987 het volgende:

[...]

Je hoeft ook niet te shaken en je tong niet meer in bedwang te hebben om in tongen te spreken hoor
smile.gif

Ik twijfelde zelf eerst ook een tijdje, maar blijf gewoon "oefenen", dat helpt erg weet ik uit ervaring
knipoog_dicht.gif

Gewoon even een vraagje tussendoor; in tongen spreken is toch een gave van God? Moet je daarvoor oefenen verbaasd.gif Naar mijn mening kan niet iedereen in tongen spreken ookal zou hij elke dag zou "oefenen". En hoe oefen je daarvoor dan? Ja sorry, vind t nogal vreemd om het zo te lezen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:39:39 schreef Joener het volgende:

[...]

Ik heb de zin 3x gelezen, maar het drinkt nog niet helemaal tot me door
nosmile.gif
Zou je het eventueel kunnen herformuleren?

hehe sorry, maar ik kan het zelf niet zo goed uitleggen. Wel...dat tongen spreken dus niet een rveemde taal spreken is, maar spreken op een heel figuurlijke manier. Zoals in de bijbel ook vaak geschreven wordt, een soort schrijven/spreken in raadsel, in een raadselachtig taal en raadselachtig woordgebruik. ik weet niet of dit duidelijk is... maar bvb dat er zinnen zijn die men gewoon zou lezen, en dan in tongen zou men er helemaal andere dingen achter zien

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op donderdag 01 maart 2007 06:21:45 schreef Ann het volgende:

[...]

hehe sorry, maar ik kan het zelf niet zo goed uitleggen. Wel...dat tongen spreken dus niet een rveemde taal spreken is, maar spreken op een heel figuurlijke manier. Zoals in de bijbel ook vaak geschreven wordt, een soort schrijven/spreken in raadsel, in een raadselachtig taal en raadselachtig woordgebruik. ik weet niet of dit duidelijk is... maar bvb dat er zinnen zijn die men gewoon zou lezen, en dan in tongen zou men er helemaal andere dingen achter zien

Waar baseer je dat op?

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja ik las het ergens, ik weet dus niet meer waar, ik denk dat het in een mail van iemand was een week geleden. Als ik het nog wist zou ik het er wel bijgezet hebben

maar nee ik weet niet meer waar, ik denk ook niet dat er een bron bijstond ofzo

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Dat gespreek in tongen is wat mij betreft duivels...dat de mensen toen in vbreemde talen gingen spreken was om getuigenis te kunnen afleggen met anderen volken,,en nu raakt men in trans en spreekt in tongen??? Wat heeft God daaraan dan? Wat heb jij daaraan? Met alle respect hoor maar er staat ook in de bijbel niet een ieder die roept heer heer komt het koninkrijk binnen want ik heb u niet gekend. Daarom sluit ik me niet aan bij gemeentes,,,de bijbel spreekt over babylon en de grote verdrukking,,ik wil daar niet bijhoren sorry.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat gespreek in tongen is wat mij betreft duivels...dat de mensen toen in vbreemde talen gingen spreken was om getuigenis te kunnen afleggen met anderen volken,,en nu raakt men in trans en spreekt in tongen??? Wat heeft God daaraan dan? Wat heb jij daaraan? Met alle respect hoor maar er staat ook in de bijbel niet een ieder die roept heer heer komt het koninkrijk binnen want ik heb u niet gekend. Daarom sluit ik me niet aan bij gemeentes,,,de bijbel spreekt over babylon en de grote verdrukking,,ik wil daar niet bijhoren sorry.

Dit is een getuigenistopic, we hebben elders discussie-topics over dit onderwerp smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid