Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik ben iemand die wel een uurtje per dag minimaal alleen moet zijn, lekker ff liggen lezen of even gewoon niks doen.

Voor de rest vind ik het super fijn om mensen om mee heen te hebben. Niet te veel, maar mijn vriend of ouders en vrienden.

Ik zie alleen niet het nut ervan in om nou met mensen af te spreken die ik heel de dag al zie. Ja zo'n een keertje wat leuks doen, dat wel.

Een dan heb ik wel is zin om met iemand een lekker gesprek aan te gaan, want daar ben ik gemiddeld ook wel voor in.

Ik heb trouwens een Zus, dus niet enigskind. Een mijn zus is mijn zus en ook een goede vriendin van mij, zou er niet kunnen missen hoor en daarom spreken we best wel vaak af

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 104
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

heerlijk even alleen.. af en toe miss ik wel een klein broertje of zusje dat door huis dwarrelt maar ik heb niets te klagen met een lieve zus en broer. smile.gif Gewoon even alleen zijn.. ja klopt dat geeft me vrijheid! natuurlijk is het wel belangrijk hoor..contact knipoog_dicht.gif

liefs Shiri

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik kan niet tegen drukte om me heen,ik word daar gespannen van en dan wil ik me afzonderen.ik heb mijn moeder nu ook gevraagt om oordopjes te kopen zodat ik er minder last van hebpuh2.gif als mario of mijn vader met d zehond bezig is en mluide geluiden maken

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:31:36 schreef Ann het volgende:

ik kan niet tegen drukte om me heen,ik word daar gespannen van en dan wil ik me afzonderen.ik heb mijn moeder nu ook gevraagt om oordopjes te kopen zodat ik er minder last van heb
puh2.gif
als mario of mijn vader met d zehond bezig is en mluide geluiden maken

Jep, zo ervaar ik dat ook. Echter, ik woon nu +/- 2 jaar op kamers. Wanneer ik naar mijn ouders ga, kan ik daar vanwege de drukte ook niet te lang meer blijven.

Verder ben ik totaal geen uitgaanstype, of het moet het bezoeken van een museum of kijken van een goede film zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 11 juni 2006 18:04:09 schreef Kyran het volgende:

[...]

Jep, zo ervaar ik dat ook. Echter, ik woon nu +/- 2 jaar op kamers. Wanneer ik naar mijn ouders ga, kan ik daar vanwege de drukte ook niet te lang meer blijven.

Verder ben ik totaal geen uitgaanstype, of het moet het bezoeken van een museum of kijken van een goede film zijn.

Ik ben dan juist het tegenovergestelde van druk... als het egt te stil is moet k wel gewoon geluid maken(A)! haha! en als het druk is vind ik dat vet lekkersmile.gif

ik maak me huiswerk nu met mooi weer buiten... en dan hoor je al die kleine kindjes schreeuwen enzo egt leuk danbig-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 11 juni 2006 18:09:26 schreef Stefan_ het volgende:

[...]

Ik ben dan juist het tegenovergestelde van
druk
... als het egt te stil is moet k wel gewoon geluid maken(A)! haha! en als het druk is vind ik dat vet lekker
smile.gif

ik maak me huiswerk nu met mooi weer buiten... en dan hoor je al die kleine kindjes schreeuwen enzo egt leuk dan
big-smile.gif

die druk moest denk ik wel rustig zijn of niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 11 juni 2006 18:19:50 schreef Jippiej het volgende:

[...]

die druk moest denk ik wel rustig zijn of niet?

jah typfoutje...clown.gif of tenminste me gedachten waren bij druk zijn dus typte ik druk ipv rustigpuh2.gif

hahah!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 11 juni 2006 16:04:18 schreef xx-taam-xx het volgende:

[...]

noparty.gif
je weet serieus niet wat je mist...

ik kom uit een gezin van 4 kinderen (mezelf meegerekend) en wat hou ik van drukte, en gezelschap om me heen, al kan dat ook aan mijn drukke persoonlijkheid liggen
knipoog_dicht.gif

En, eerlijk, ja af en toe vind ik het heerlijk om alleen te zijn, zeker na een druk weekend gewoon een goed boek en een muziekje en niemand die tegen me praat

widegrin.gif Ik kom uit een gezin met 5 kinderen, maar ik kan ze soms allemaal wel missen als kiespijn puh2.gif

Als mijn vriend er in het weekend ook nog is en de vriend van m'n zus ook is het helemaal lekker druk smile.gif Dringen voor de tv's (we hebben er maar 2), maar verder (meestal) wel gezellig. En erg leuk met sinterklaas widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik vind het soms heerlijk om alleen te zijn of gewoon ff lekker wandelen door het bos pratend met God.. maar als ik dagen alleen ben vind ik ook niet fijn. ik heb wel mensen om me heen nodig om gewoon is lekker tegen aan te praten en lol te hebben of gewoon lekker serieus praten...

dus ook beideknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 20:19:37 schreef Helena het volgende:

Hou je van alleen zijn?

Ben je graag in het gezelschap van een paar vrienden?

Of een stadion vol?

En waarom?

het liefst ben ik gewoon onder de mensen en dan maakt het me niet uit of het 1 goede vriend/vriendin is of dat het nou een grotere groep is...

Zelf hou ik nogal van gezelligheid en kan slecht tegen stilte al ben ik zelf soms ook vrij stil (ja het kan) puh2.gif

Dus weer lekker tegenstrijdig...

en ja heb nog 2 zusjes en 1 broertje, waarvan de oudste nu 16 is en ik 21

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 20:19:37 schreef Helena het volgende:

Hou je van alleen zijn?

Ben je graag in het gezelschap van een paar vrienden?

Of een stadion vol?

En waarom?

Zijn er nog mensen bij wie het gewoon wat simpelen in elkaar zit? Die houden van alleen zijn punt? Of van gezelschap punt?

En nog één vraag (onderzoeksvraag
puh2.gif
):

Ben je enigskind (of geweest of lang geweest)?

Oké ben benieuwd
knipoog_dicht.gif

soms vind ik het fijn om alleen te zijn, ben het ook wel gewend van huis uit. ouders zijn vaak weg, broer is het huis uit en mn zus die werkt veel en zit veel bij dr vriend.

Ik ben graag in gezelschap van vrienden... heerlijk gezellig met elkaar. maar van teveel mensen kan ik helemaal gek worden zoals op feestjes...dan is iedereen druk aan het praten, je hoort honderd keer je naam.. soms vreselijk gewoon.... dan is het fijn om tussendoor ff ergens rustig te kunnen zitten.....!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het wel doodeng om bijvoorbeeld een week helemaal alleen in huis te zijn. Omdat er zoveel mensen wonen, is het nooit helemaal stil, dus daar ben ik aan gewend.

Als ik helemaal alleen ben schrik ik me bij het minste geluid (een bewegende deur ofzo) helemaal dood. Vooral omdat er een keer ingebroken is toen we op vakantie waren knipoog_dicht.gif

Daarom ga ik altijd maar in de kamer voor de tv slapen puh2.gif kan ik lekker tv kijken tot ik doodop ben en toch snel in slaap val smile.gif Wat dat betreft is alleen zijn dus niets voor mij

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alleen zijn. Tsja thuis heb ik nergens last van. Elk gesprek hier word wel weer beeindigd met gebek. Maar alleen zijn vind ik minder fijn. Ik vind het altijd heerlijk als ik bij vrienden ben. (ligt er natuurlijk ook aan wie maja)

En overigens hoef ik maar bij 1 vriend te zijn dan ben ik al wel blij. Maar een hele week alleen zijn zou ik niet leuk vinden denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb 4 broers dus ben wel wat drukte gewend.. ook al wonen ze al lang niet meer thuis, met feestdagen zijn ze er meestal allemaal, inclusief vriendinnen, vrouw, kinderen en hond van mn broers. Mega gezellig vind ik dat, al is het wel erg druk, want ze praten en discussieren altijd enorm veel (en willen per se gelijk hebben). Ik kan daar echt van genieten, ben dan blij en loop te huppelen door het huis, maar ben ook wel weer blij als iedereen weg is en het huis wat leger is. De laatste paar jaar woont alleen mn jongste broer nog thuis, dus tegenwoordig is het niet meer zo druk.

Ik kan goed tegen alleen zijn, ik hou er van, kan ik doen wat ik wil en geen gezeur aan mijn hoofd smile.gif. Ik zoek ook niet vaak mensen op, mn vriendin woont twee huizen verderop, en zij komt veel vaker bij mij dan ik bij haar. Ik vind het heel fijn als ze komt hoor, maar dan kan ik wel mn eigen gang gaan, terwijl ik als ik bij haar ben, met haar ouders moet praten, moet vragen of ze er is, me netjes moet gedragen *pff* knipoog_dicht.gif ik ben dus eigenlijk gewoon lui big-smile.gif. Ik zou er geen problemen mee hebben om een week alleen thuis te zijn, maar dat zou niet te vaak moeten gebeuren, ik denk dat ik dan een kluizenaar wordt. Terwijl als ik meegesleept wordt naar feestjes of familie oid, ik het eigenlijk ook heel erg leuk vind smile.gif.

Waar ik niet tegen kan: als ik in een huis ben met veel mensen, en er is geen plek om alleen te zijn.. Als dat langer duurt dan een paar dagen voel ik me niet op mijn gemak.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 20:19:37 schreef Helena het volgende:

Hou je van alleen zijn?

Meestal wel

Quote:
Ben je graag in het gezelschap van een paar vrienden?

Vaak wel, ja, maar lang niet altijd, hoor.

Quote:
Of een stadion vol?

Soms (ligt eraan wat er te doen is, bijv. een discobezoek of popconcert vind ik wel eens leuk), maar ik ben het meestal al snel beu

Quote:
En waarom?

Ik hou van alleen zijn, krijg daar energie van. Ben erg introvert, al zou je dat niet aflezen aan mijn pennenvruchten, of afhoren aan hoe ik ben als ik in een klein tot middelgroot gezelschap met bekenden ben. Maar in een heel groot gezelschap met vooral onbekenden hou ik me erg gedeisd. Ik vind het ook leuk om mensen te kijken, bijv. door met een boekje en een drankje alleen op een terras of in een park te gaan zitten.

Quote:
Ik zat er gewoon even over na te denken. Soms bellen vriendinnen me smiddags/savonds op als ik nét even niemand om me heen heb. Lekker niets doen, niet praten (behalve met God dan). Voor mij is dat een bepaalde vorm van vrijheid. Ik kan het dan ook niet uitstaan, al zijn ze nog zo gezellig en aardig, dat ze een gesprek van een uur willen houden, dat ik langskom (terwijl ik ze de hele week al zie).

Soms kan mijn hoofd het niet aan om een dosis ander-persoon op te nemen. Kortom, ik vind alleen zijn altijd wel rustgevend en zelfs noodzakelijk.

Herkenbaar! Alleen word ik niet zo vaak gebeld, want mijn vriendinnen zijn niet zo 'bellerig'. Alleen met één vriendin heb ik een wekelijkse belafspraak. Ik hou nu een soort kloosterritme aan voor extra rust en regelmaat. Ik streef naar opstaan om 5u30 (week én weekend) en naar bed rond 21u à 21u30. Men weet dat ik niet meer na 21u gebeld wil worden - en 's ochtends vroeg (vooral in de weekends) is het héérlijk rustig. Ik moet wel uitkijken, dat mijn avonden niet te druk bezet zijn. Ik moet minstens 1 of 2 avonden doordeweeks gewoon nix hebben. Gelukkig heb ik altijd nog uren over waarin ik kan 'fröbelen', voordat ik naar het werk ga 's ochtends. Maar als ik een druk avondschema buiten de deur heb, waarbij ik vaak pas om 11 uur op bed lig, schiet het vroege opstaan er natuurlijk die week ook bij in. Daarom gaat dat vroege opstaan juist in het weekend vaak het beste, want dan kan ik ook vroeg naar bed.

Quote:
Terwijl ik aan de ándere kant ook een ontzettende hekel kan hebben aan alleen zijn. Als ik té veel na ga denken, loop te piekeren of me rot voel. Dan wil ik weer gezelligheid (waarschijnlijk omdat ik mezelf dan niet gezellig meer vind ).

Ik ben me de laatste tijd aan het verdiepen in het hoe en waarom van contemplatieve kloosterordes en daar zoeken ze juist de eenzaamheid en stilte op om dóór dit soort situaties heen te gaan. Als je geen afleiding zoekt op het moment dat de eenzaamheid moeilijk is, en het aan God voorlegt, kan het zijn dat je een stap verder komt in je ontwikkeling. Wat niet wil zeggen, dat je dan maar nooit vrienden moet bellen op zo'n moment, want je zit immers niet in een klooster en hebt daar ook niet voor gekozen. Maar 'k wil maar zeggen: zelfs aan dit rotgevoel kan een positieve kant zitten.

Quote:
Zijn er nog mensen bij wie het gewoon wat simpelen in elkaar zit? Die houden van alleen zijn punt? Of van gezelschap punt?

Vast wel, maar ik ben niet zo'n simpele knipoog_dicht.gif

Quote:
En nog één vraag (onderzoeksvraag ):

Ben je enigskind (of geweest of lang geweest)?

Nee, ik heb 3 broers. Maar de jongste is wel 3½ jaar ouder dan ik en ik ben als klein kind wel heel veel alleen geweest. Mijn ouders hadden een druk bedrijf en zaten toen ik heel jong was midden in een verbouwing. Bovendien woonden ze een eindje buiten het dorp. Mijn broers trokken vooral met elkaar en met mijn neven en nichten (tevens buren) van hun leeftijd op en ik zat vaak alleen in een hoekje met een boekje. Mijn karakter zal deels aangeboren zijn, maar is zeker ook deels gevormd in de eerste vijf jaar van mijn leven, toen ik al vaak alleen was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goede vraag smile.gif

Nee, de muziek staat meestal keihard aan.

En ik kwam er daarnet achter dat ik vooral sochtends alleen wil zijn. Ik neem een uur de tijd om wakker te worden puh2.gif

Vroegah knipoog_dicht.gif bad ik sochtends ook vaak. Dat is echt enorm belangrijk. Tegenwoordig bid ik al lopend: God geef me alstublieft energie. Heer, ik heb energie nodig. puh2.gif Klinkt dom, maar dat doe ik echt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 14 juni 2006 08:24:14 schreef Helena het volgende:

Nee, de muziek staat meestal keihard aan.

Waarom doe je meestal dan muziek aan als je alleen wilt zijn?

Quote:
Vroegah
knipoog_dicht.gif
bad ik sochtends ook vaak. Dat is echt enorm belangrijk. Tegenwoordig bid ik al lopend: God geef me alstublieft energie. Heer, ik heb energie nodig.
puh2.gif
Klinkt dom, maar dat doe ik echt.

Ieder heeft zijn eigen manier van bidden, maar al lopend klinkt het meer als een meditatie vorm.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 14 juni 2006 08:28:11 schreef Michiel het volgende:

[...]Waarom doe je meestal dan muziek aan als je alleen wilt zijn?[...]

Weet niet. Muziek zeurt niet puh2.gif Dat is het denk ik. Ik kan zelf uitkiezen wat ik wil horen, bij mensen kan dat niet. En sochtends kan ik niet goed tegen:

'Leonie, heb je dit al gedaan? En dat? Leonie! Het is warm weer trek die trui uit!'

Quote:

Ieder heeft zijn eigen manier van bidden, maar al lopend klinkt het meer als een meditatie vorm.

Al tandenpoetsend, koffie zettend, haar borstelend... puh2.gif

Die gewoonte is tijdens Soulsurvivor begonnen. Toen moest ik veel te vroeg beginnen met het verkeer regelen en dacht iedere keer dat ik tussen de auto's in slaap zou vallen. Zonder God's hulp, was ik niet in staat geweest de energieke verkeersregelaar uit te hangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid