Spring naar bijdragen

Muzikale (her-)ontdekkingen


Aanbevolen berichten

Zo af en toe loop je tegen muziek aan die je niet kende maar (onverwacht?) erg goed blijkt te zijn. Volgens mij hebben we nog geen topic om dit soort ontdekkingen met elkaar te delen. Om het niet helemaal te laten verzanden in een ‘noem-je-favoriete-seculiere/christelijke-band/artiest’ topic stel ik voor dat het wel om een beetje een echte ontdekking moet gaan. Dus geen open deuren intrappen en roepen dat de nieuwe cd van bv Muse zo goed is. Het hoeven niet per definitie erg obscure bandjes te zijn, maar als ze overdag bij 3FM gedraait worden vallen ze af...

Om het in goede banen te leiden, even een raamwerkje waar in je je ontdekking crediblekundig moet maken:

Naam: {bandnaam}

Style: {style}

Beetje als: {bandnaam1}, {bandnaam2}

Luister: {legale link naar mp3, of stream}

Christelijk (dus of de band/artiest uit christenen bestaat): j/n

Omschrijving: *persoonlijk blaat verhaal*

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 529
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Naam: the technoillogical myopia

Style: 'threshold between rock and electronica'

Beetje als: Ladytron, Portishead en een vleugje Sigur Rós.

Luister: Letter,Tirsmo, Auto Exit #1, Mantra, War en Wizard.

Christelijk: N

Omschrijving: Te vaag voor worden, de nummers zijn eigenlijk meer soundscapes net als bij Sigur Rós (nee, het is totaal andere muziek, minder zweverig). Een van de mooie dingen van TTM is de stem van Ana, heerlijk gewoon. Ze hebben een totaal eigen sound daarom maar referenties als Ladytron en Portishead, maar The Gathering (acoustisch) of Nick Cave zouden ook bijna wel iestje passen. Kortom luister eens, en sta verwonderd te kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naam: Carbon Leaf

Style: Classic Rock-achtig

Beetje als: Sja, combinatie van Queen (muzikaal) en The Moody Blues e.d. (zang). Heel byzonder smile.gif

Luister: www.carbonleaf.com

Christelijk (dus of de band/artiest uit christenen bestaat): N, denk ik

Omschrijving: Op een dag afgelopen zomer, toen ik uit verveling Dr. Phil aan het kijken was, trad daar opeens een bandje op, wat alleen bekend is in Amerika. Cd-tje van opgezocht op internet, en het is echt heel coole muziek, beetje lichte rock. Eigenlijk onbegrjipelijk dat die niet ook buiten Amerika bekend zijn!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naam: Aarni

Style: avant-garde doom metal/atmospheric doom metal

Beetje als: Canaan, 3rd and the Mortal

Luister: Persona Mortuae Cutis, Pandemia en Meer Downloads

Christelijk: N

Avant-garde/atmospheric doom metal luister ik de laatste tijd ook steeds meer; dat is haast geen metal meer, hooguit de extreem langzame riffs en drums verder is het totaal anders; vaak zonder grutns maar met vrouwelijk zang (of gewoon instrumentaal). Dus het is best luisterbaar voor mensen die normaal helemaal niet houden van metal smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naam:Hinder

Style: Rock

Beetje als:hmm, tja, geen idee

Luister: 1

Christelijknooo.gifee, denk het niet.

Ik kwam er, zoals boven al gezegd heel toevallig bij. Ik downloade een paar liedjes van Hind(geen idee waarom) en kwam toen op Hinder uit. Ik heb er niet erg veel liedjes van, maar vind ze wel leuk. Volgens mij is het een franse zanger, want ik vond alleen maar franse sites. Vooral Lips of an angel vond ik een mooit lied.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naam: 3rd and the Mortal

Style: avant-garde doom metal/atmospheric doom metal

Beetje als: Canaan, Aarni

Luister: Autopoema, Zeppoliner, Drone en Meer ...

Christelijk: N

Ik weet niet of jij (of anderen) er van houden, maar avant-garde/atmospheric doom metal luister ik de laatste tijd ook steeds meer; dat is haast geen metal meer, hooguit de extreem langzame riffs en drums verder is het totaal anders; vaak zonder grunts maar met vrouwelijk zang (of gewoon instrumentaal).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naam: Zero7

Style: Electronic/Chill Out

Beetje als: Air, Hooverphonic

Luister: [luister] [luister] [download]

Christelijk: Nope

Omschrijving: Ik heb wat verschillende nummers opgezocht van 3 verschillende cd's om een totaal beeld te geven van Zero7. De luister opties zijn alleen de down-tempo kant van Zero7. De download versie bevat ook wat electronic van deze band. Conclusie van deze band: heerlijke chill out, afgewisseld met Jazz en electronic.

-edit-

Je hebt WinAce nodig om het bestand uit te pakken (de verbeterde versie van WinZip)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naam: Ozark Henry

Style: singer/songwriter (met dank aan Raido puh2.gif)

Beetje als: moeilijk, volledig eigen geluid

Luister: [download]

Christelijk: Nope

Omschrijving: Ozark Henry is moeilijk in een hokje te plaatsen, wat vooral opvalt is zijn opvallende stem. Ozark Henry (Piet Goddaer) heeft in België al ongekend succes maar is in Nederland volgens mij nog redelijk onbekend.

Om een indruk te geven hoe groot Ozark Henry ondertussen al is in België. Hij speelde op veel festivals (waaronder Pinkpop 2003) en was alweer één van de hoogtepunten van Rock Werchter (Ozark Henry viel het jaar ervoor ook al erg op). Piet trad op met de legende Toots Thielemans, 130.000 mensen kwamen naar het concert kijken! [meer]

Je hebt WinAce nodig om het bestand uit te pakken (de verbeterde versie van WinZip)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naam: The Electric Soft Parade

Style: indie rock

Beetje als: Clap Your Hands Say Yeah, Whe Are Scientists en Elbow

Luister: Cold World en Myspace.

Christelijk: N

In mijn opinie een van de fijnere indie rockertjes van het moment, puur, rockig, jong en onbezonnen en fijne lyrics bijna fijner als The Arcade Fire of The Killers smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid