Spring naar bijdragen

Waarom als niet-christen op dit forum?


Aanbevolen berichten

Quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 00:28:31 schreef Michiel het volgende:

Verder is het jammer, dat er via dit topic de crew weer tegen het licht wordt gehouden over haar handelen, daarvoor staat dit topic niet in GA.

Sorry, dat is niet mijn eerste intentie geweest bij mijn post, maar ik zal hem bij deze verwijderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 168
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Bedankt voor je post Lady, zo weet ik ook duidelijker wat hier wel en niet kan (ik voel me als niet-christen toch altijd een beetje 'te gast' op credible, en als je bij iemand op bezoek bent ga je hem ook niet vertellen hoe hij z'n huishouden moet regelen, tenzij je meespeelt in Super Nanny knipoog_dicht.gif).

Ik kan me overigens goed vinden in jouw standpunt, en ik denk ook dat ik me daar altijd al wel min of meer aan gehouden heb, maar ik zal er in de toekomst zeker op blijven letten en ik hoop dat mijn mede-ongelovigen dat ook doen.

Om even jouw mooie verwoording te stelen: 'ik denk dat ik namens iedereen spreek als ik zeg dat ik hier ben om ook te leren van anderen, omdat we geintresseerd zijn in wat een ander te zeggen heeft', en dat geldt zeker ook voor niet-christenen. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb het idee dat het uiteindelijk gaat om wederzijds respect en dat mensen hier op het forum beide standpunten, van zowel gelovig als ongelovig moet respecteren...

Want dan ff als klein puntje wat mij hier opvalt in sommige posts van christenen is dat ze bijna alles wat je doet als duivels proberen te bestempelen en vind dat persoonlijk ook niet echt van respect getuigen de andere kant op...

En dan kan je op flink wat tegengas wachten...

En Dat is heel makkelijk op te lossen door wederzijds respect...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind dat er soms ten onrechte wordt gedaan of er een hemelsbreed verschil is tussen christenen en niet-christenen. De ene christen is de andere christen niet, en dat geldt net zo goed voor niet-christenen. Als ik naar mezelf kijk dan ben ik het even vaak met beide groepen eens of oneens.

Niet elke niet-christen is een evolutiefreak of heeft zelfs ook maar enig verstand van wetenschap. En niet elke christen is tegen seks voor het huwelijk of heeft ook maar enig benul van de de Heidelbergse Catechismus. Ook al waren er alleen maar christenen op Credible, dan nog zul je te pas en te onpas het gevoel hebben dat je je moet verdedigen.

Leuk of niet, daarvoor is het een forum. Mensen verschillen, en ik persoonlijk zou er niet aan moeten denken dat dit forum alleen maar een gezellig theekransje was. Bovendien kan dat helemaal niet. Daarvoor heb ik zelf teveel vragen en zie ik vooral teveel verschillen tussen christenen onderling. Is het ene probleem opgelost, komt het volgende alweer om de hoek kijken.

En, last but not least: Onderschat je eigen invloed niet. Wij zijn de gebruikers, wij maken de sfeer. Niet die ene gebruiker die jou zo irriteert en ook niet die weer-veel-te-strenge-mod. Als je vindt dat er een probleem is ben je zelf bij uitstek de persoon om een oplossing te verzinnen. Daar ligt dan blijkbaar een taak voor je...

Overigens doen heel mensen dat ook, hoor. We krijgen veel feedback van jullie en dat is heel goed. Verwacht alleen niet dat wij de hemel op aarde kunnen creëren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 19:27:37 schreef Iriacynthe het volgende:

[...]

Met deze post kan ik meer dan met die van Kidon, ik denk dat ik dan ook wel ongeveer begrijp hoe jij je voelt. Ik vind het erg jammer, en ik hoop dan ook dat ik zelf erin slaag om die sfeer zo min mogelijk te verpesten.

Wat zijn dan voor jou de voorwaarden waar niet-christenen aan moeten voldoen om hier te kunnen posten en de sfeer niet te verpesten, of denk je dat niet-christenen, of ze dat nu willen of niet, de sfeer altijd wel een beetje weghalen?

Zijn er misschien bepaalde onderwerpen waar we ons als niet-christen liefst buiten houden, of andere dingen waardoor niet-christenen op een fijne en opbouwende manier mee kunnen discussiëren, zonder de christelijke sfeer van credible te verpesten?

wat mij betreft: ik vind je een van de niet-christenen die de sfeer verbeterensmile.gif En wat mij betreft mag je aan elk topic meedoen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik voel me als niet christen eigenlijk toch wel aangevallen door al die posts.

Ik ben hier lid geworden omdat ik wil weten hoe christenen over dingen denken. Niet om christenen uit hun geloof weg te trekken of beledigende opmerkingen over het geloof te maken.

Toen ik lid wilde worden heb ik eerst gelezen of niet christenen hier wel lid mochten worden. Er stond dat het wel mocht. (en ook al mocht het niet kan je het toch niet voorkomen, maar goed)

Op een forum is het volgens mij juist de bedoeling dat er gediscussierd wordt. Iig, dat vind ik het leuke van fora. Een discussie hoeft toch niet te betekenen dat de niet christenen de christenen van hun geloof weg trekken?

En als er hier alleen maar christenen zouden zitten zou je alsnog tegenstelling hebben. Want iedereen heeft over bepaalde dingen wel een eigen opvatting, en niet iedereen is het met elkaar eens, óók al geloof je allemaal in god.

Ik zou het als christen juist interessant vinden om ook de discussie aan te gaan met een niet christen om te kijken hoe die nou over bepaalde dingen denken. En volgens mij hoef je dan helemaal niet de hele tijd je geloof te verdedigen. Je verteld gewoon wat jij denkt en waarom. Daar kan iemand het wel mee eens zijn of niet, maar dat wel of niet mee eens zijn dat houd je toch wel, of er nou alleen maar christenen zitten of niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik wil hier ff mee beginnen.. het is met mijn vorige post absoluut NIET de bedoeling om de niet-christenen aan te vallen als dat zo opgevat wordt het spijt me dat is niet mijn bedoeling

en met alleen maar christenen hier op het forum.. dat zou denk ik toch ook wel een beetje eentoniger worden.. ik bedoel nu zie ik het ook vanuit het perspectief van een niet-christen.. en niet altijd alleen van de mensen die wel geloven.. het is juist goed dat er ook niet-christenen op dit forum zitten vind ik zelfs.. alleen SOMS heb ik dus wel het gevoel van aangevallen worden mjah.. en ik vind ook niet dat wij als christenen dan de niet-christenen moeten laten ''vallen'' net zoals dat andersom ook niet moet gebeuren (en denk nou niet van ow hij denk dus dat gebeurt dat denk ik namelijk niet maja je weet maar nooit)

en voor de crew.. ik waardeer het cker wat jullie hier doen.. ik zou het zelf niet gemakkelijk kunnen doen.. met mijn opmerking bedoelde ik het meer in de zin van opbouwende kritiek eigenlijk.. meer van misschien dat jullie hier wat op kunnen letten ofzow.. maar buiten dat vind ik het super goed wat jullie hier doen.. jullie krijgen het wel voor elkaar dat wij hier ook daadwerkelijk kunnen discussieren en dat verdient niets minder dan respect

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:35:09 schreef Luctor het volgende:

Dat toontje van kidon bevalt me trouwens helemaal niet (insert kotssmiley). Moet dat onderschrift van hem trouwens niet in de tegenwoordige tijd staan?

Dat mijn toontje jou niet kan bevallen laat mij eigenlijk best wel koud...

En neen, mijn onderschrift hoeft niet in de TT te staan. Het gaat over de Jezus vóór Hij de dood overwon, de Jezus die iedereen kent.

Je kon natuurlijk niet weten dat ik die Jezus bedoelde,no prob...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het wel cool dat hier ook niet christen zitten. En ik bid dat de christenen die hier zitten de vragen kunnen beantwoorden van de niet-christenen. Het feit dat hier ook niet-christen zijn zegt mij dat die toch op een of andere manier op zoek zijn naar God. En dat is voor de christenen geweldig nieuws.

Handelingen 17:27

en Hij wilde dat ze al zoekend en tastend hem probeerden te vinden. Hij is immers dicht bij ons, bij ieder van ons.

Jeremian 29:13

Als u Mij zoekt, met heel uw hart zoekt, zult u Mij vinden...

En buiten dat christenen en niet-christen kunnen het ook gewoon gezzelig hebben voor zover ik weet toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kijk...ik begon deze topic met de vraag wat al de 'isten' hier deden, maar ik merk eigenlijk dat de meeste negatieve reacties vaak van de christelijke hoek komen.

Ik heb eigenlijk veel meer respect voor een atheïst of satanist die ronduit voor zijn mening uitkomt dan voor menig christen die volgens mij zijn kop in het zand steekt.

Laat mij nog een laatste maal duidelijk maken dat ik hier niet ben om ongelovige zieltjes te redden,maar om menig slaap-christen wakker te maken.

Ergens aan het begin van deze topic begon ik met een tekst die, volgens mij toch, aan de ribben kleeft...

'al wie één dezer kleinen, enz...'

Die had ik gepost als waarschuwing voor mensen die bewust komen om mensen van hun geloof te trekken, maar eigenlijk vooral om de medeplichtigheid van sommige christenen

aan het licht te stellen.

Ik heb nagenoeg niemand (christenen) iets horen opmerken over deze tekst...

Vooral op mijn beschuldiging aan medeplichtigheid werd bitter weinig reactie gezien uit christelijke hoek.

Och ja, sommigen vinden mij eng...tja...

Heb ik weinig last van hoor....

Mocht ik mij werkelijk aantrekken van wat sommigen van me denken, dan deed

ik net zoals menig christen hier en kroop ik weg met mijn staart tussen mijn benen.

Ben ik radicaal?! Liefde, liefde, liefde…dat is zowat alles wat sommigen over hun lippen krijgen.

Is vermaning dan ook geen liefde?

Mensen…kijk eens naar het leven van Jezus.

Lees het misschien maar eens opnieuw.

Hij had liefde voor zondaars, maar veroordeelde wel hun zonde – en ze bekeerden zich!

Hij sprak enorm scherp op huichelende christenen (zelf af en toe zijn eigen discipelen).

Hij werd nooit gelijkvormig aan deze wereld, op geen enkel moment was er een compromis

van zijn kant.

Sommigen zeggen letterlijk dat we liefdevoller moeten zijn en eigenlijk dus vaak tegemoet moeten treden aan de ongelovigen omdat dat goed is voor de “zieltjes-winningâ€.

“Wat baat het dat je de wereld wint, als je eigen ziel schade lijdt“

Waarschijnlijk bitter weinig gelezen…

Iedereen die al een tijdje meeloopt in het christelijk wereldje, is vaak

blij als ze effe weg zijn.

Vroom gedoe, manipulatie, dat verplicht stoot-niemand-tegen-het-hoofd houdingetje, enz…

Om ziek van te worden gewoon.

Zo’n mensen maken van het christendom iets mufs en saai.

Iets voor watjes en mietjes. Iets voor mensen zonder ruggegraat.

Uiteindelijk ben ik zo zelf ook beginnen afdwalen.

Ik had geen vreugde meer.

Zondag werd een verplicht nummertje.

Ik viel uit de toon.

Ze wilden me daar bij wijze van spreken in een kostuum-met-stropdas steken…

Nou, dat was niet aan mij besteed…

Dat christelijk wereldje werd zo verstikkend dat ik veel meer op mijn gemak was

bij mijn ongelovige vrienden. Die waren tenminste oprecht.

Op een bepaald moment huwde ik en begon ik te werken als begrafenisondernemer,

samen met mijn nu ex-vrouw.

Tja, ik had geen tijd meer om naar de kerk te gaan hé. Véél te druk.

Was eigenlijk best handig excuus.

Op een bepaald moment gebeurden er dingen die niet meer door de beugel konden

(vooral van mijn kant) en ik die mezelf nog wel bij de christenen rekende…

Kort na mijn scheiding stortte ik me in het vrijgezellenleven, drugs, alcohol, ik nam de ene vrouw achter de ander mee, bedroog mijn vriendinnen, enz…

Sommigen zullen misschien wel weten hoe die neerwaartse spiraal aan kan voelen.

Plots had ik een relatie met een vrouw die me gewoon kapot maakte – mentaal, en me in haar macht had…

Om een lang verhaal kort te maken, op een bepaald moment begon God me terug te trekken.

Hij begon me enorm onrustig te maken. Ik heb dingen meegemaakt die ik nooit meer wil meemaken… Ik zat ook nog vol zelfdestructie, woede en pijn… Kortom: hel

Soms kan God iemand aan Satan overleveren in de hoop dat die persoon tot inkeer komt. – lees de bijbel, staat er in….

Dat ervoer ik aan den lijve…

Maar goed, ik kwam “toevallig†in Brugge terecht…

In het groepje van David (Sörensen) en zijn vrouwtje Renate.

Ik kan je vertellen: ze hadden hun handen vol aan me smile.gif

Ik ben zo blij dat God hun de kracht gaf om vol te houden.

De liefdevolle boodschappen hielpen wel een beetje, maar God wist dat ik wat

harders nodig had, want ik bleef nog altijd rotzooien…

Dus dat deed God, de harde aanpak en die hielp smile.gif

Oeps - ik moet weg - samenkomst.

Wacht misschien alvorens dingen hieruit te quoten of kritiek op te geven tot ik vanavond mijn verhaal kan afwerken en ik de zin van deze post duidelijk kan maken. smile.gif

Thanks, c ya

knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kidon, als je mn reactie goed had gelezen had je ingezien dat we wel een paar parrallen hebben. Aan je verhaal te zien ben jij intussen door de shit heengekomen en voel je je nu heel goed bij wat je nu doet. Das mooi.

Kijk, net als jij stoor ik me wel eens aan de passieve houding van christenen in het algemeen, ze hebben het niet voor niets altijd over de 'gesloten christelijke gemeenschap'. En als ik dan iemand hoor zeggen 'wat doe jij hier eigenlijk, als niet christen?!' dan denk ik iets als: oh daar heb je weer zo'n type die gaat jammeren wanneer ie wordt tegengesproken, is ie zeker niet gewend... ja wat wil je als je alleen maar omgaat met mensen die hetzelfde denken, de niet christenen wordt em nota bene op een presenteerblaadje aangeboden, en nog is het niet goed... simpel gezegd.

Maar ik heb het gevoel dat jij voor een aantal mensen de deur al bij voorbaat gesloten wil houden. Aan de andere kant geef je na je onchristelijke verleden zelf al aan dat die lui van real life veel moeite moesten doen om je over de streep te trekken. En dat komt op mij erg dubbel over. Ik heb er wel een theorie over, maar wacht eerst je reactie af

bye.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja wat kan ik zeggen, volgens mij ben ik het wel met je eens Kidon.

1 Korintiërs 16:14

Alles wat u doet, moet u met liefde doen.

Alles, dus ook als je iemand een standje geeft. (om het maar ff netjes te zeggen)

Openbaring 3:16

Maar nu u lauw bent in plaats van warm of koud, zal ik u uitspuwen.

Waar je dus op moet letten (ik ook) is of dat het God's liefde is waaruit je handeld of dat het gewoon lauwheid is.

Dan zitten we toch op 1 lijn hier he?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom was het zo moeilijk om los te komen?

Waarom moest het op de harde manier?

Ik wilde wel kiezen voor God, maar ik wist niet zeker of ik

de sex wel wou laten… Ik kon me niet voorstellen dat ik het zou kunnen

laten om niet tussen de lakens te kunnen duiken met een vrouw

als ik de gelegenheid kreeg.

Ik dacht dat het bijna onmogelijk zou zijn om lichamelijk als geestelijk

rein te kunnen worden en vooral: blijven.

Ook het uitgaan, ik had af en toe ook een baantje als portier, enz…

De stap om me volledig aan God over te geven schrok me een beetje af.

net zoals velen had ik al behoorlijk wat teleurstellingen achter de rug met

mensen aan wie ik mijn vertrouwen had gegeven en net zoals zovelen

had ik besloten om enkel nog op mezelf te vertrouwen.

“God is je vader†Jaja, zoals zovelen kom ik uit een gescheiden gezin.

Pa was alcoholicus, kettingroker, agressief – losse handen, bedroog mijn moeder, was bezig met allerlei duistere culten, enz…

Hoe moet je dan in hemelsnaam kunnen vatten wat “God is je vader†moet betekenen…

Ik dacht dat ik een goeie kerel was omdat dat ik veel mensen hielp, enz…

Tot God me begon te confronteren met mijn eigen hart…

Er kwam nogal wat boven drijven: Arrogantie, trots, hoogmoed, angst, lust, enz…

Het is best ontnuchterend als je jezelf op een heel eerlijke manier bekijkt.

Ik bedoel, ja kan anderen wel voor gek houden, en heel soms jezelf ook, maar als God je plots confronteert met je eigen smerige zonden…tja, dan slik je wel effe.

Maar goed, ik wist dat het moest…

Ik had geen andere keus dan terug voor God te kiezen…

De andere optie was al helemaal niet mooi.

“Zoals klei in de hand van de pottenbakker…â€

Als een stuk aardewerk mislukt is, of gebarsten, dan breekt de pottenbakker het aardewerk en stampt het terug tot poeder, voegt er water bij en begint hij opnieuw…

Dat deed God…

We begonnen samen opnieuw…

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sommigen denken dat als je christen wordt, alle problemen zullen verdwijnen: MOOI NIET smile.gif

Maar het begint wel echt te worden.

Je hoeft niet sterk te zijn…

Je mag zwak zijn…

Het leuke is dat Hij je stap voor stap meeneemt op je reis naar het christendom zoals Hij het bedoelde.

Ik besefte dat ik beter bepaalde films weg deed en dat ik beter wegbleef uit bepaalde milieus waar ik uithing.

Later maakte Hij me ook gevoelig voor mijn muziek.

Daar hield ik ook een grote schoonmaak in.

Wat later volgden mijn boeken…

Hij hielp me ook los te komen en te genezen van mijn wonden van vroeger.

Hij toonde me dat Hij niet was, wie ik dacht dat Hij was: een ouwe, saaie, strenge heerser.

Ik mocht Hem leren kennen als een liefdevolle vader die me uitnodigde om rust te vinden…

Want tot dan had ik nooit rust…maar ik vond ik bij Hem…

Ik leerde ontdekken dat Hij niet zo onpersoonlijk en afstandelijk was zoals ik dacht.

Hij toonde in duizend kleine dingen dat Hij me begreep.

Hij gaf me tekens, bevestigingen via profetische woorden, enz…

Af en toe had ik eenzame en moeilijke perioden, waarin ik soms weer helemaal

begon te twijfelen…maar telkens haalde Hij me er uit…

Nu…ik kan zo nog pagina’s voltypen…

Ik schreef dat D & R het niet altijd even makkelijk hadden met me…

De eerste paar maanden dreigde ik regelmatig terug te vallen en had

ik neigingen om wat te gaan balanceren op de grens…

God heeft me toen verschillende malen doorheen bijbelteksten en profetische woorden hard aangepakt…

God is liefdevol en geduldig maar God laat niet met zich spotten.

De bijbel staat vol met woorden van God die aan de ribben kleven…

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar ik eigenlijk wil toe komen is dat we moeten breken met onze eigen wil.

Uiteindelijk is het onze eigen wil die vaak onze grootste vijand is en niet Satan

God zal ons voor keuzen stellen op de kruispunten van ons leven, maar uiteindelijk

maken wij zelf de keus of we ons eigen willetje achterna lopen of Zijn wil in ons leven.

Ik heb me overgegeven aan Hem en liet toe dat Hij me zuiverde.

(en dat zal zolang ik hier rondloop wel blijven duren smile.gif )

Ik liet me vorige zomer opnieuw dopen met een duidelijk doel het verleden

achter me te laten en een nieuwe start te nemen.

Sindsdien begon ik dromen en beelden te krijgen, kreeg ik een aantal krachtige ervaringen met de Heilige geest, krijg ik af en toe al eens een profetisch woord, enz…

D & R hebben behoorlijk wat energie in me gestoken, maar gelukkig

kon ik me laten corrigeren…een paar jaar geleden zou dat niet mogelijk geweest zijn, maar God had me gebroken…Ik wist dat ik niet anders kon dan me te onderwerpen aan Hem.

Eigenlijk kon ik wel anders kiezen, maar dat zou niet zo verstandig geweest zijn smile.gif

God kan en zal ook jou breken, maar ik hoop, en dat is de reden waarom

ik soms redelijk fel overkom, dat het niet nodig is om zoals ik (en vele anderen) eerst de harde aanpak te krijgen om dan uiteindelijk Zijn liefde te kunnen leren kennen en appreciëren.

Het was geen pretje, het was soms afzien, maar ik ben blij om doorgezet te hebben.

Sta me toe te zeggen dat ik niet perfect ben, ik heb zelf nog een hoop te leren er hangt nog altijd een bordje rond mijn hals met 'werk in uitvoering' en dat zal er blijven hangen tot ik onder de groene zoden zit...

Elke dag moet ik opnieuw voor God kiezen en er over waken dat ik ten alle tijde met mijn voeten op de grond blijf staan.

'Hij die denkt te staan, ziet toe dat je niet valt'

Ik hemel ook niemand anders op, maar ik kan en mag wel bepaalde kwaliteiten in mensen prijzen.

Eigenlijk is dit volledig off-topic smile.gif

Dat lijkt zo’n beetje een gewoonte te worden van me.

Sorry als ik sommige mensen verveel met onnodige details en herhalingen.

Cheerz

knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 12 januari 2006 20:41:23 schreef Ol Moth het volgende:

[...]

Het staat in de bijbel he! Luister naar je ouders.!

Dat staat er niet. Er staat 'eer je ouders opdat het je wel ga'.

Dat is ietsje anders.

Je hoeft de fouten van je ouders niet goed te keuren,

maar je moet wel respect proberen op te brengen voor ze. Dat is natuurlijk niet altijd zo'n eenvoudige opdracht...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hee kidon, ik heb het ook op de harde manier geleerdyes.gif

Best wel een goede manier hoor als jet het mij vraagt. (Achteraf gezien)

Vanaf mijn 19e wou ik niks anders dan gelukkig worden met een meissie. inmiddels 2x samengewoond met een meid en allebei de keren is het uit gegaan. Bij de laatste keer werd ik depressief en Juni vorig jaar ben ik op mijn knieën gegaan. Ik trok het gewoon niet meer, en besefte dat ik al die tijd God niet bij mijn leven had betrokken. 30 Oktober vorig jaar ben ik gedoopt. Sinds dien groeit mijn relatie met God. Nu kan God tot zijn doel in mijn leven komen. Soms is het nodig om mensen echt helemaal tot de grond toe af te breken voordat ze zich eindelijk eens aan God overgeven.

2 Korintiërs 1:3-5

Geprezen zij de God en Vader van onze Heer Jezus Christus, de Vader die zich over ons ontfermt, de God die ons altijd troost en ons in al onze ellende moed geeft, zodat wij door de troost die wijzelf van God ontvangen, anderen in al hun ellende moed kunnen geven. Zoals wij volop delen in het lijden van Christus, zo delen wij volop in de troost die God ons door Christus geeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:22:28 schreef CyB3RFr33Kj3 het volgende:

Volgens mij komt het niet door de eigen wil, maar doordat de duivel kansen ziet door dingen die wij doen en die kansen wil grijpen.

Er staat ergens zeer duidelijk een tekst in de bijbel

die ook spreekt over die eigen wil.

De duivel is voor veel christenen vaak een excuus.

Paulus zegt: 'verzet u uit alle macht tegen de zonde'

Hoe vaak doen we dat?

Hoe vaak geven we gewoon niet toe, zonder al te veel moeite?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:45:54 schreef halloa het volgende:

Hee kidon, ik heb het ook op de harde manier geleerd
yes.gif

Best wel een goede manier hoor als jet het mij vraagt. (Achteraf gezien)

Wel, vaak lijkt het er op dat diegenen die er het diepst inzaten, uiteindelijk de meeste honger naar God tonen...

Veelal keren ze zich ook het felst af tegen lauwheid

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid