Spring naar bijdragen

Real-life / Life-letter


Aanbevolen berichten

Quote:
Op dinsdag 03 januari 2006 16:24:22 schreef RobertF het volgende:

Op die manier smeed je een hechte groep gelovigen, die weigert op tegenstemmen in te gaan en stoïcijns haar eigen weg gaat. Immers, de leden van die groep geloven dat ze goed bezig zijn. Als bewijs daarvoor worden ze vervolgd. Dat is dan een stimulans om nóg radicaler op te treden. Waardoor er meer tegenstand komt en zo gaat de vicieuze cirkel maar door.

yes.gif Goed uitgelegd yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 283
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op dinsdag 03 januari 2006 14:53:23 schreef RobertF het volgende:

Het bijzondere is natuurlijk dat deze website de gemoederen erg bezig houdt. Ook mensen die tegen Real Life zijn, posten hier intensief. Het is dus duidelijk niet 'zomaar een radicaal dingetje.' Het raakt mensen en het laat ze niet makkelijk los. In dat opzicht is Real Life eigenlijk een heel goede site. Het doet christenen erg nadenken, maakt ze zelfs onrustig, en dat houdt ze scherp. Geloofsopbouw heet dat.

Het houdt ons inderdaad bezig, en ik ben wel eens door de life letter aan het denken gezet. Maar dan op zo'n manier dat ik er tegenin ga. En ik krijg uit zijn reacties nou niet echt het idee dat dat zijn bedoeling is. Bij mij werkt het toevallig zo, maar voor de meesten waarschijnlijk ook niet.

Daarnaast gebeurd me dat een paar keer en dan is de 'lol' daar ook wel vanaf. Ik vind het fijner iets te lezen waar ik wel grotendeels mee kan instemmen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap het probleem niet dat David niet reageert om in discussie te gaan op het forum. Ik vind dat meer dan logisch! Hij heeft wel betere dingen te doen. Hij heeft in een mail uitgelegd waarom hij denkt dat het niet goed is. Daarna heeft hij nog een mail gestuurd waarin hij vragen van christenen beantwoord. Dan zou hij met iedereen die tegen zijn standpunten is in discussie moeten gaan?

Ook geloof ik dat het niet Davids taak is om zich begrijpbaar te maken. Hij is duidelijk genoeg in wat hij volgens de bijbel goed of fout vind(zoals narnia). Als jij dat bijbels gezien niet begrijpt dan kan alleen God of hem overtuigen van zijn ongelijk of jouw overtuigen van zijn ongelijk.

Waarschijnlijk ga ik woensdag naar de film van Narnia. Toch heb ik mijn twijfels er zijn bijbelse argumenten te noemen waarom je wel zou kunnen en waarom niet.

Verder snap ik al het gezeur op David niet hij is radicaal. So what? Ik vind zijn mails niet afstotelijk. Als jij als christen vind dat bijv narnia wel kan of dat dingen die david als zonde ziet en jij niet dan maak je er toch niet zo druk om? Wees gewoon blij dat het een radicale christen is. Die veel voor God doet.

Het is gewoon onzin om te zeggen dat David geen gelijk heeft. Je zult nooit weten of hij gelijk heeft. God zelf zou ieder persoonlijk moeten overtuigen van zijn of haar verkeerde dingen.

Verder doet david ook niet of hij de bijbel zelf is hij wijst alleen naar de bijbel. Is dat zo erg?

Echt ik wordt hier zo moe van waarom vinden jullie Paulus geen irritant mannetje dan? Die schreef net zo keihard.

Maak je dus niet druk! Als jij jouw daden kan verantwoorden tegenover God maak je dan niet druk om wat David zegt. Maar als die dingen die David zegt gebaseerd zijn om de bijbel overweeg ze dan. Doe het niet af als een radicale doorgeslagen persoon die onzin praat.

Zolang jij je tegenover God kan verantwoorden hoef je je toch niet druk te maken? Pas als je weet dat je fout zit, dan weet je dat je wat moet veranderen. Maar zolang jij gelooft dat God dingen goed vind die David bestempeld als zonde dan hoef je je toch niet aangevallen te voelen door een medechristen die daar anders overdenkt?

Ik hoop echt dat jullie respect blijven houden voor David. Hij brengt veel tijd in gebed door hij wijst alleen naar de bijbel. (daarmee wil ik niet zeggen dat er geen bijbelse punten te vinden zijn tegen zijn meningen) En hij corrigeert zichzelf. Hij heeft toch zelf ook de boeken gelezen? Hij heeft toch ook strips weggooit die hij eerst las. Dus het is niet zo dat Hij alles bestempelt als fout zonder er over nagedacht/gebeden te hebben. Als we nou allemaal gewoon de bijbel lezen en bidden en onszelf corrigeren als God dat vraagt.(en ja dat klinkt hartstikke makkelijk en is het niet de ene dag corrigeer ik mezelf de andere dag ga ik weer op in diezelfde zonde) Hoeven we ons toch niet druk te maken? Laat iedereen naar zichzelf kijken.

Ook zijn er mensen die zegggen: Ja wacht is even maar David heeft heel veel invloed op andere dus hij kan niet alles naar buiten brengen.Stel dat David geen gelijk heeft. Dan denk ik in elke kerk bij elke christen zijn er meningen die niet van God komen maar van de mens zelf. In heel het leven zullen er dingen geroepen worden door christenen die misschien niet van God zijn. Toch geloof ik dat dat niks uitmaakt. Als iemand oprecht God zoekt dan zorgt God toch wel dat het goed komt met diegene. Denk je nu echt dat God iemand laat zitten die geleid wordt door leugens terwijl hij zelf echt opzoek is naar de waarheid? Ik denk het niet!!

1 Tessalonicenzen 5

12 Wij verzoeken u, broeders, hen, die onder u zich moeite getroosten, die u leiden in de Here en u terechtwijzen, te erkennen, 13 en hen zeer hoog te schatten in liefde, om hun werk. Houdt vrede onder elkander.

14 Wij vermanen u, broeders, wijst de ongeregelden terecht, beurt de kleinmoedigen op, komt op voor de zwakken, hebt geduld met allen. 15 Ziet toe, dat niemand kwaad met kwaad vergelde, maar jaagt te allen tijde het goede na, jegens elkander en jegens allen.

16 Verblijdt u te allen tijde, 17 bidt zonder ophouden, 18 dankt onder alles, want dat is de wil Gods in Christus Jezus ten opzichte van u.

19 Dooft de Geest niet uit, 20 veracht de profetieën niet, 21 maar toetst alles en behoudt het goede.

22 Onthoudt u van alle soort van kwaad.

23 En Hij, de God des vredes, heilige u geheel en al, en geheel uw geest, ziel en lichaam moge bij de komst van onze Here Jezus Christus blijken in allen dele onberispelijk bewaard te zijn. 24 Die u roept, is getrouw; Hij zal het ook doen.

25 Broeders, bidt [ook] voor ons.

26 Groet al de broeders met een heilige kus.

27 Ik bezweer u bij de Here, dat deze brief aan alle broeders voorgelezen worde.

28 De genade van onze Here Jezus Christus zij met u.

Groetjes,

Joël

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 03 januari 2006 14:53:23 schreef RobertF het volgende:

Het bijzondere is natuurlijk dat deze website de gemoederen erg bezig houdt.

...

Het houdt mij alleen maar bezig omdat er zoveel aandacht aan wordt besteed.

Toen dit topic werd gestart heb ik de website eens bekeken en daar bleef het bij.

Ik vind het ook prima dat mensen een website hebben waar ze hun eigen mening verkondigen, maar wat ik vreemd vind is dat mensen vervolgens als hun website voor discussie zorgt een briefje sturen, waarin een passage is opgenomen als:

“Ik kan alleen maar zeggen dat ik de laatste weken

de tegenwoordigheid van Gods Geest bijzonder sterk ervaar.

Vorige week heb ik een paar keer uitgebreid gedanst in mijn woonkamer,

omdat ik zo Gods Geest en vreugde ervaar.â€

Dit lijkt er schijn van te hebben dat de goede man ons duidelijk wil maken dat de Heilige Geest met hem werkt, en dat hij ‘dus’ wel gelijk zal hebben.

Een ander doel dan tussen de regels door zijn gelijk zien te halen, heeft deze passage mijns inziens niet, want het heeft inhoudelijk helemaal niets met de brief van doen. Zijn brief ging er tenslotte over dat men hem of zijn site niet hoeft te verdedigen.

Ciao,

Levi

Link naar bericht
Deel via andere websites

hoi deze hele zaak houdt ons duidelijk bezig. Naar aanleiding hiervan nog ff een ding, we fixeren ons op David, we moeten ons op Gods boodschap richten.( wat hij van nou echt van dit alles vind )

Een paar mogelijkheden:

1.David is een grote fantast

2. God heeft door Hem heen gesproken en zijn visioen is echt.

3. Hij is een leugenaar.

( ik geloof overgens dat het klopt wat hij zegt maar dit terzijde )

Op alle drie kan ik maar een ding zeggen: 1. bid dat de waarheid tot ons door mag dringen. Alleen God weet wat klopt. Onze eigen mening is niet doorslaggevend. Laten we hier gewoon allemaal voor bidden we zijn immers christenen!! Niet zo van: zorg dat David tot inkeer komt of zorg dat iedereen naar hem luistert, maar God open ons de ogen en laat U ons zien wat waar is hierover.

We bidden allemaal denk ik wel eens. laten we deze week twee of meer minuutjes extra reserveren hiervoor:

BIJ DEZE EEN OPROEP LATEN WE BIDDEN!!WE STEKEN HIER OOK TIJD IN, WAAROM DAN GEEN GEBED?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goeie retoriek heeft die kerel. Hij weet toch wel precies dingen te zeggen (of eigenlijk zegt ie ze net niet maar insinueerd hij alleen maar), om zijn gelijk te halen. En liefst zo op een manier dat als je niet al te kritich leest het er helemaal mee eens bent.

Quote:
BERICHTJE van REAL LIFE

..........................................

Beste lezers,

zonet kreeg ik een email van een vriend van ons,

die me liet weten dat er een anti-Real Life campagne bezig is.

Er zijn schijnbaar boze tongen die reageren

op onze oproep tot heiligheid en zuiverheid.

-Hij krijgt een paar mailtjes met wat kritische vragen en er is gelijk een heel campagne met als doel het einde van zijn site en brieven?!

-wouw, we zijn zelfs boze tongen, of schijnen het iig te zijn. Wat we we ook zijn, blijkbaar geen broeders en zusters.

Quote:
Ik wil iedereen die actief is op FORUMS en WEBSITES

en op andere plaatsen, vragen om ons NIET TE VERDEDIGEN.

Ja, en je moet vooral hier niet klikken, en je moet vooral niet aan dit knopje zitten. Werkt altijd...

Quote:
Wat? Lees je het goed? Ja...

Als je de neiging voelt ons te verdedigen,

dan wil ik je vragen dat niet te doen.

Kom op nog een keer er overheen en dat niet doen gevoel versterken.

Quote:
Als mensen eerlijke vragen hebben, verwijs ze

dan naar onze website, waar ze zelf de teksten kunnen lezen.

-ja als iemand je iets vraagt, geef dan vooral geen antwoord.

Quote:
Maar GA NIET IN DISCUSSIE. Verspil daar je tijd, energie en rust niet aan.

Zoals ik al zei..

Quote:
Ikzelf heb geleerd dat het erg belangrijk is

om niet in discussie te gaan omtrent het Woord van God.

Leuk ik en vele met mij hebben iets heel anders geleerd.

Quote:
Het enige wat we doen is een heel simpele, bijbelse boodschap

lanceren die mensen laat zien dat er

GEEN GEMEENSCHAP BESTAAT TUSSEN DEMONEN EN JEZUS.

Met deze boodschap ben ik het helemaal eens. Maar dat is iets anders dan dat hij over Narnia zegt, want Narnia gaat ondanks wat onze lieve David beweert niet over Demonen. Het is een gelijkenis. Maar wacht eens, in de bijbel komen ook Demonen voor, zal ik die hoofdstukken uit de evangelien en handelingen er dan ook maar uitscheuren?

Quote:

Zelfs niet als het in een 'superchristelijk' kleedje gestopt wordt.

Ja en dat het een alleen een superchristelijk kleedje is is zijn mening. Ik ken iemand met een plaat voor zijn kop die nieuwsbrieven met een lang niet altijd even bijbelse boodschap rondstuurt, even eens met een superchristelijk kleedje erover.

Quote:

Jezus heeft geen demonen nodig om zijn boodschap in de wereld te brengen.

En Hij zal ze zeker niet als zijn kameraadjes de hand schudden.

Nee, maar dat is ook niet wat Narnia doet, of beweert. Heerlijk zo'n vrije interpretatie van de waarheid.

Quote:
Het enige wat Jezus met demonen en afgoden doet,

is ze UITDRIJVEN met zijn Woord!

jup

Quote:
Het wordt tijd dat de kerk dat ook leert doen!!!

jup, het werk van HG is vaak onderbelicht in veel kerken, maar schrijf daar dan een brief over dan het pro en contra Narnia kamp tegen elkaar op te gaan zetten.

Quote:
In plaats van MASSAAL naar films te rennen waarin

machten van duisternis als vriendjes van God worden voorgesteld.

Ik vraag me af hoe die toch aan die hallucinaties komt.

Quote:
God wil ons juist oproepen om ons hart te zuiveren

van elke mogelijke besmetting vanuit de wereld van demonen.

Hij wil een HEILIG, een APART gezet volk

dat leert om de kracht van ZIJN GEEST te ontdekken.

Kan ik het wel mee eens zijn.

Quote:
'Bestaat er een overeenkomst

tussen de tempel van God en de afgoden?

Daarom zegt de Heer:

Trek uit hun midden weg, scheid u van hen af

en raak niets aan wat onrein is.

Dan zal ik u aannemen; ik zal uw vader zijn

en u zult mijn zonen en dochters zijn,

zegt de Heer die alles in zijn macht heeft.'

(2 Kor. 6:16-18)

Laten we daarom maar een eigen christelijke-heilstaat beginnen.

Quote:
God wil zuiverheid en echtheid.

Hij wil mensen die echt aan ZIJN KANT staan

en die niet eten van de tafel van andere invloeden.

Ik kan hem het werk van Jacques Ellul aanraden. Heeft die kerel er wel eens bij nagedacht waarom we kerst op 25 en 26 december vieren?

Quote:
HEILIG...

Dat betekent: wees volkomen APART van het kwade.

Drink niet uit hun beker. Ken het zelfs niet.

Hou je er ver van.

Dit is wat God wil: HEILIGHEID.

Dat is een heel normale, bijbelse boodschap,

die ALTIJD op buitengewoon veel vijandschap zal botsen,

zelfs onder de meest godsdienstigen onder ons.

Want we vinden onszelf allemaal heel geestelijk

en beseffen zelden hoe VER we staan van echte zuiverheid.

Wel eens in de zwarte kousen kerk geweest mondhouden.gif

Quote:
Het is pas als Gods Geest eens ZIJN LICHT een beetje krachtiger

laat schijnen, dat we IETS gaan beseffen van de duisternis

waarin wij, als christenen, vaak nog staan.

Sommigen horen dat niet graag. Maar laten we eerlijk zijn, alsjeblieft.

jup

Quote:

Gods licht is ONEINDIG VEEL FELLER dan wij beseffen!

Als we het zouden weten zou er GEEN HAAR op ons hoofd aan denken

om ons in te laten met veel dingen (muziek, films, boeken,

games, grappen, websites,... ) waar we ons nu te goed aan doen.

Ik denk dat dat wel mee valt. Desondanks een mooi stukje retoriek. Klinkt op het eerste gezicht wel heel goed. Maar ik denk dat het iig voor mij redelijk meevalt als ik kijk in de geschiedenis van mijn webbrowser, mijn winamp playlist en de tv gaat sowieso bijna nooit aan.

Quote:
Daarom: als mensen geen open oor hebben

voor Gods roep in de Bijbel om ons af te scheiden

van alles wat zijn Woord wil vermengen met het occulte,

nou, dan is dat hun keuze.

Gelijk maar aannemend dat Narnia occult is...

Quote:
Maar laat je niet verleiden tot ZINLOZE en eindeloze disccusies.

Als ik dit zo lees is discussie met David inderdaad zinloos.

Quote:
Veel mensen willen gewoonweg NIET HOREN wat de Bijbel zegt.

Met de bijbel heb ik niet zo'n moeite, wel met wat David uitbraakt.

Quote:
Zelfs al zien ze de meeste heldere feiten voor ogen.

Ze zien liever hun eigen mening voor ogen,

die hen veel meer compromis-ruimte geeft, om hun gevoel te volgen.

Ja iedereen die niet naar je luisterd is een heiden en een ketter en een zwak gelovige.

Quote:

Satan is er steeds op uit om Gods kinderen te roven

van hun tijd, energie en relatie met Vader.

Hij gebruikt daar in deze tijd massaal internet voor.

Zelfs christelijke internetforums.

En bedankt hè. Al heeft ie met die tijd overigens wel groot gelijk. Scoort ie een echt goed punt imho.

Quote:
================================================

Sommige mensen hebben geen tijd voor God,

omdat ze al hun vrije tijd besteden aan internetgeklets.

================================================

En sommige mensen verdoen al hun tijd op internet met het lezen en schrijven van nieuwsbrieven...

Quote:
Als mensen een probleem hebben met ons, laat ze dan BIDDEN,

in plaats van ons te belasteren. En als jij het akelig vindt

dat Real Life in een negatief daglicht gesteld wordt,

zegen de mensen die dat doen.

Mooi stukje retoriek. Alsof mensen die zijn site kritiek leveren zijn site gelijk belasteren (mooi woord), en of we nooit bidden. Wel lief van hem dat ik toch nog zijn zegen krijg.

Quote:

Bid voor ze dat ze Gods liefde mogen ontdekken.

En bid dat ze bereid zullen worden om Gods vlijmscherpe mes

van zuivering en genezing toe te staan.

Misschien kennen we die liefde al wel.

Quote:
De Bijbel zegt dat iedereen die vervolgd wordt,

omdat ze Jezus volgen, een groter loon zullen krijgen.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik de laatste weken

de tegenwoordigheid van Gods Geest bijzonder sterk ervaar.

Zoals Iggi al zei mooi stukje om tussen de regels door punten te scoren.

Quote:
Vorige week heb ik een paar keer uitgebreid gedanst in mijn woonkamer,

omdat ik zo Gods Geest en vreugde ervaar.

Ik dans alleen als ik genoeg gedronken heb...mensen die bezeten zijn spartelen overigens ook vaak heb ik eens gelezen.

Quote:
Ik merk dat de Heer van hemel en aarde BLIJ is met onze oproep

om kinderen te beschermen voor de stroom van het OCCULTE in de kerk.

Als anderen daar boos over zijn, dan is dat hun probleem.

Weer zo'n nietszeggend stukje retoriek

Quote:
Trouwens, ik wil niet in de schoenen staan van iemand

die kinderen aanmoedigt om zich in te laten met invloeden

uit de wereld van afgoderij, toverij en het occulte.

en nog een

Quote:
God zal oordelen wie de mensheid aanzet tot geestelijke hoererij.

Hou daar rekening mee.

En nog dreigen ook, als je dat durft heb je zeker gelijk...

Quote:
Want jezelf te goed doen aan het GENOT van occulte invloeden

is letterlijk overspel.

Dat is niet wat ik zeg. Het is wat de Bijbel zegt:

'Overspeligen, weet gij niet, dat de vriendschap

met de wereld vijandschap tegen God is?

Wie dus een vriend der wereld wil zijn,

wordt metterdaad een vijand van God.'

(Jakobus 4:4)

Oeioei, nu zijn er weer enkelen boos!

Wouw, wordt ik daar boos van, ik vond het eerder zielig en meelijwekkend.

Quote:
Tja... Je kunt er maar beter ernst mee maken.

Want David Sorensen heeft dat niet bedacht.

Het is Gods Woord dat zo scherp is.

Tijd dat de kerk leert ernst maken met Gods Woord.

En het is ook tijd dat we Gods Woord leren hanteren zoals het IS,

zonder het alsmaar af te zwakken naar ons niveau

van menselijk denken en compromis.

Het meeste heeft Davidje toch echt zelf bedacht. Af en toe ondersteund met een paar leuk passende bijbelteksten.

Quote:
Verwijs mensen daarom naar de Bijbel en laat het daarbij.

Anders put je jezelf uit en verlies je je rust en vreugde van God.

Inderdaad, geef het volk een bijbel en dan is het wel ok.

Quote:
Steek liever je tijd in je relatie met Vader, om ZIJN liefde

en goedheid zo intens op je leven te laten inwerken,

dat je een kanaal van zijn liefde wordt.

Als David dan eens het voorbeeld zou geven...

Quote:
Geniet van het leven dat God je geeft en wees blij!

Doe ik, onder het genot van de film narnia..

en dan sluit hij af met nog wat retoriek,

de lutser...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het vervelende is dat hij stromannen aanvalt.

Hij verenigt Narnia in een adem met occultisme, en dan krijgen we een enorm betoog over hoe slecht occultisme is, en dat we allemaal heilig en zuiver moeten zijn. engel.gif Met al die bijbelteksten geef je haast meteen gelijk, maar het punt is niet dat occultisme slecht is (dat is een open deur) maar of Narnia occult is.. en daarvoor zijn zijn bewijzen niet erg sterk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Al met al heel leuk verpakt, hij wisselt zijn mening netjes af met met feiten zodat niet altijd evenveel opvalt wat mening en wat feit is. Hij weet heel netjes over de discutabele punten in zijn vorige brieven te stappen en gaat er gewoon op verder.

ALS je Narnia kijkt DAN ben je occult bezig (want Narnia is occult). Een bewering die logisch gezien helemaal klopt. Alleen zijn vooronderstelling dat Narnia occult is klopt imho niet. Maar door snel die mensen die Narnia kijken/lezen occult te noemen zorgt hij dat er niemand meer kijkt naar de vraag of Narnia occult is. Iedereen let nou op die ALS-DAN redenering. En als je niet oplet ga je dan snel mee in zijn redenering dat Narnia occult is, omdat je op de verkeerde plaats je mening gaat verdedigen.

Verder gebruikt ie nog een paar leuke methoden om gelijk te krijgen, hij zegt erg veel dingen die echt niet ter discussie te staan. En daar geef je hem gelijk, daardoor lees je snel wat oppervlakkiger. En krijg je het idee dat iemand die zoveel dingen zegt die gewoon kloppen, de rest ook wel goed zou zijn, en je je schild laat zakken.

Bovendien komt ie met een mooi verhaal aan hoe God met hem bezig is, en dat hij zo dicht bij God staat dat ie wel gelijk moet hebben.

Een derde truc die die gebruikt, en die hier goed mee samenwerkt, is de vinger op een zere plek leggen. Door kritiek te geven op de rest van het leven van sommige christenen (muziek, tv, internet) ga je zelf meer kijken naar wat je fout doet, en zie je hoe goed david het wel niet doet. Bovendien ben je als je zo'n tik op je vingers krijgt vaak meer geneigd om in de verdediging te kruipen en je eigen handelen goed te praten dan dat je inhoudelijk nog gaat kijken naar waar je mee wordt aangevallen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb hier nog één ding over te zeggen en dan houd ik erover op. Ik kan er echt niet niet NIET tegen dat er wordt gegooid met satan, demonen en wat er allemaal nog meer slecht is, als we ook normaal met elkaar zouden kunnen praten. We zijn toch allemaal gewoon maar mensen?

In plaats van dat men verdeeldheid blijft zaaien over wat er allemaal wel en niet occult zou zijn, zou men zich ook eens kunnen bezighouden met wat ordinaire aardse zaken. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er concretere dingen mis zijn dan het oprukkende leger van Satan in de hemelse gewesten.

Natuurlijk, de geestelijke strijd waar David over schrijft staat in verband tot de foute dingen die op de wereld gebeuren. Maar waarom alleen maar omhoog kijken en niet naast je? Naar de mensen die zich niet welkom voelen in de christelijke gemeente doordat men ze bij voorbaat al afschrijft. Niet radicaal genoeg, luistert niet naar God, gelooft de Bijbel niet...

We hebben al genoeg met onszelf en elkaar uit te vechten voordat we over een ander kunnen oordelen. Er is meer te doen dan elkaar afrekenen op (ontbreken van) geloof...

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik zeg niet dat ik hte met ghem een sof oneens ben , aangezien ik niks van narnia afweet...ik heb alleen een slecht gevoel bij wat hij schrijft..en de manier waarop...een gevoel dat er iets niet klopt...

en dat gevoel staat los van of narnia goed of slecht is, aangezien ik daar geen mening over heb

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 03 januari 2006 20:22:47 schreef Thijs het volgende:

ik zeg niet dat ik hte met ghem een sof oneens ben , aangezien ik niks van narnia afweet...ik heb alleen een slecht gevoel bij wat hij schrijft..en de manier waarop...een gevoel dat er iets niet klopt...

en dat gevoel staat los van of narnia goed of slecht is, aangezien ik daar geen mening over heb

Eens

De EO is het overigens niet met David eens.... knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Oh, haha, wat zijn we weer grappig...

Beetje David antwoord, nietwaar?

Overigens was het niet grappig bedoeld... Maar alles wat een godsdienstwaanzinnige zegt hoeft niet perse als waarheid te worden aangenomen.

Of is Donald Duck ook occult? Daar komen ook heksen in voor...

En Sneeuwwitje, Assepoester, De kleine zeemeermin...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid