Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 63
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op donderdag 15 december 2005 22:18:10 schreef Carenro het volgende:

Aha ik reageerde elke keer via een ' snelle reactie'
kerstsmiley.gif

Ach ik denk niet dat het zo'n oogwenk zou zijn. Maar waarom zouden wij ons daar druk om maken. Jezus denkt toch aan alles. Dus ook aan jouw die net op dat moment op de weg rijdt!
party.gif

don't think so..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach ja, ik zelf vind de 'Left Behind-serie' een redelijke twijfelachtige theologie hebben. Sowieso is het een minderheid binnen het christendom die er net zo letterlijk over denkt als hij. En dan heb ik het nog niet over opname of niet.

Om dat nog even te verduidelijken. Als er over 'opname-gelovigen' wordt gepraat, doelt men meestal op mensen die geloven dat de gemeente voor, tot halverwege, de laatste 7 jaar van Satan opgenomen wordt. De andere groep ziet die opname aan het einde van die periode. En dan is er ook nog een groep die heel het boek openbaringen als reeds vervuld ziet in de tijd van het Romeinse Rijk, dat de Grote Verdrukking zeg maar toen al begonnen was en nu dus nog steeds doorgaat.

Ikzelf vind de uitleg dat het boek Openbaringen reeds vervuld is, een best wel plausibele. Maar ik geloof ook, dat het boek nog vervuld moet worden, twee vervullingen van dezelfde profetie zeg maar. En als er een opname komt, voor de verdrukking, dan zullen het naar mijn idee echt alleen de 100% toegewijde christenen zijn die mee zullen gaan. Wat dus inhoudt, dat het grootste deel van al de mensen die zich christen noemt toch achter zal blijven. Maar wat mij betreft kan het ook heel goed dat die opname pas na alles zal plaatsvinden.

Maar je kunt altijd beter voorbereid zijn dat je de Verdrukking wel door moet, en het hoeft uiteindelijk niet. Dan dat je denkt dat je toch wel opgenomen wordt en dat gebeurd dan niet. Ik voor mezelf houd er iig wel rekening mee dat ik die tijd mee kan maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 15 december 2005 22:33:21 schreef Carenro het volgende:

Why not? Heb ooit eens begrepen dat 'paniek' 'chaos' van de duivel komt en niet van God, dus why not?

Als het van de duivel komt, betekend het nog niet meteen dat het niet in de wereld voorkomt.. Zonde is ook van de duivel, maar dat gebeurd ook dagelijks

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Ik denk dat als de wederkomst er is, dat dan de christenen wel opgenomen zullen worden, hoe kan ik niet zeggen, want er staat dat de zielen naar de hemel gaan, maar jah of het lichaam blijft liggen geen idee, of net als in left behind, dat de hele mens verdwijnt, dat weet ik niet! Maar ik weet wel dat de christenen opgenomen zullen worden. En daarna dat er nog 7 jaren de tijd is ofzo, om de mensen nog een 2e kans te laten geven, maar ze zullen het wel heel zwaar hebben. Omdat de HG ook niet meer op aarde is, dus hebben ze daar geen steun aan, en ze zullen ook erg vervolgd worden. Degene die daarna geen keuze meer hebben gemaakt, zullen dan niet naar de hemel gaan. Dus wij als christenen zullen maar voor die mensen moeten bidden, die nog geen keuze hebben gemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou dat geloof ik dus niet. Als God terugkomt zal dat in een flits zijn, iedereen zal Hem zien, dan zal Hij iedereen oordelen, de levenden en de doden. Dan komt de nieuwe aarde waarop alleen de gelovigen zullen leven, de ongelovigen zullen dan in de 'hel' wonen en eeuwig ongelukkig zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De reden dat er zoveel onduidelijkheid over is, is omdat de Bijbel op dit punt voor meerdere uitleggingen vatbaar is. Maar over de grote lijnen zijn de meeste christenen het wel met elkaar eens:

In de laatste jaren voordat Jezus terugkeert, zal de Satan nog een keer zijn uiterste best doen om de hele wereld te verleiden en de christenen van deze Aarde te doen verdwijnen. Dan zal Jezus terugkomen, om de Satan te overwinnen, waarop het duizendjarige rijk zal volgen (hoe die te interpreteren is weer een andere vraag).

Waar het om gaat, is dus dat Jezus terug zal keren, het kwaad niet meer zal zijn en ook dat dan de levenden en de doden geoordeeld zullen worden. Daar is eigenlijk iedereen het wel over eens. Alleen op een heleboel details heerst verschil van mening.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 16 december 2005 13:09:02 schreef Angel6 het volgende:

Ik denk dat als de wederkomst er is, dat dan de christenen wel opgenomen zullen worden, hoe kan ik niet zeggen, want er staat dat de zielen naar de hemel gaan, maar jah of het lichaam blijft liggen geen idee, of net als in left behind, dat de hele mens verdwijnt, dat weet ik niet! Maar ik weet wel dat de christenen opgenomen zullen worden. En daarna dat er nog 7 jaren de tijd is ofzo, om de mensen nog een 2e kans te laten geven, maar ze zullen het wel heel zwaar hebben. Omdat de HG ook niet meer op aarde is, dus hebben ze daar geen steun aan, en ze zullen ook erg vervolgd worden. Degene die daarna geen keuze meer hebben gemaakt, zullen dan niet naar de hemel gaan. Dus wij als christenen zullen maar voor die mensen moeten bidden, die nog geen keuze hebben gemaakt.

hoe kun je zonder de Heilige Geest voor God kiezen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:30:07 schreef Eli7 het volgende:

[...]

Daar zijn genoeg theoriën over hoor!
widegrin.gif

voorzover ik weet kan de mensch niet uit zichzelf voor GOd kiezen.

toen Petrus zei dat jezus de mesias is, zei Jezus ook dat hij dat zij door God en niet uitzich zelf. dus waarom zou je dan wel zonder de Heilige Geest voor God kunnen kiezen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 16 december 2005 08:47:44 schreef Mister_L het volgende:

[...]

Als het van de duivel komt, betekend het nog niet meteen dat het niet in de wereld voorkomt.. Zonde is ook van de duivel, maar dat gebeurd ook dagelijks

IK heb ook helemaal niet geschreven dat het niet in de wereld voorkomt, dus is het mij een raadsel wat jij hier mee bedoelt.

Ik weet alleen dat ik ermee durf te zeggen is, dat de duivel heel goed in staat is om paniek en chaos te scheppen onder de mensen.

Want doordat mensen in paniek gaan raken, vergeten ze dat ze God hebben waar ze op kunnen vertrouwen en dus helemaal niet in paniek hoeven te raken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 16 december 2005 13:18:59 schreef Raido het volgende:

Nou dat geloof ik dus niet. Als God terugkomt zal dat in een flits zijn, iedereen zal Hem zien, dan zal Hij iedereen oordelen, de levenden en de doden. Dan komt de nieuwe aarde waarop alleen de gelovigen zullen leven, de ongelovigen zullen dan in de 'hel' wonen en eeuwig ongelukkig zijn.

Jij denkt er zo over. Maar hoe verklaar je 1 Thessalonicenzen 4: 13 - 18 dan? En Mattheus 24: 40-41 ? verbaasd.gif....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij maakt het niet zoveel uit of je grasmaaier gewoon doormaait knipoog_dicht.gif(LB) of dat je nog de tijd hebt hem achter te laten. Ze zeggen niet voor niets, leef alsof Jezus morgen terugkomt. En zou iemand die zo leeft thuis op de bank gaan zitten wachten? Juist niet, lijkt me.

Wat we moeten weten van de wederkomst is dat we harstikke geluk hebben op die dag!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm, ik denk dat heel veel christenen best wel zullen schrikken als Jezus terugkomt, omdat ze zich dan opeens herinneren dat ze nog heel wat goed te maken hebben, of dat ze juist veel te veel dingen nagelaten hebben...

Je moet zeker leven met de gedachte dat Jezus morgen al terug zou kunnen komen. Want als dat zou gebeuren, weet ik zeker dat binnen enkele jaren de hele wereld van Jezus gehoord heeft...

Ach ja, je mag me best een pessimist noemen. Ik ben het niet, maar ik denk vaak niet heel erg positief over de 'christelijke wereld'. En dan voeg ik me daar zelf ook onder. Ik kan de bergrede iig niet lezen, zonder er een gevoel aan over te houden, dat ik nog een enorme weg te gaan heb. En ik weet niet of ik die weg wel wil gaan dan. Maar gelukkig houdt God mij ook aan mijn woord...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 16 december 2005 21:48:03 schreef Gods Princess het volgende:

[...]

niemand kan dat met zekerheid zeggen, en dat is misschien maar goed ook...

kent iemand heer de boeken van 'de laatste bazuin'?

daar heeft de schrijver een beeld gegeven hoe hij denkt dat de wederkomst zou kunnen zijn.

heel erg interessant om te lezen, je krijgt veel meer een idee hoe je openbaringen bijv. kunt lezen.

Ik heb de films ervan gezien, de boeken nog niet gelezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:18:48 schreef Thijs het volgende:

ik kijk uit naar de Wederkomst...van mij mag die zo snel mogelijk komen....zijn we iig van deze (censuur)aarde verlost...ik ga binnenkort eens Openbaringen helemaal uitlezen

voor ons is dat wel heel fijn, als die dag komt. maar voor zoveel anderen juist niet. is het daarom wel iets om naar uit tekijken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:30:07 schreef Eli7 het volgende:

[...]

Daar zijn genoeg theoriën over hoor!
widegrin.gif

owja... verklaar je op bijbelse manier, want volgens mij spreekt de bijbel over dat de HG je zal leiden naar de volle waarheid en dat je via hem tot god kan komen...

Quote:
Op zaterdag 17 december 2005 14:08:37 schreef das fritsel het volgende:

[...]

voor ons is dat wel heel fijn, als die dag komt. maar voor zoveel anderen juist niet. is het daarom wel iets om naar uit tekijken?

dan klopt het liedje 585 van de opwekking niet... 'er is een dag waar al wat leeft allang op wacht een dag van blijdschap als heel de schepping wordt bevrijd'

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Ik geloof zeker in de opname van de christenen vóór de verdrukking (uitgaande dat deze 7 jaar duurt..)

het eerder genoemnde bijbelstuk 1 Tessalonicenzen 4:13-18 is de meest uitgebreide beschrijving die in de bijbel te vinden is over de opname:

13 Broeders en zusters, wij willen u niet in het ongewisse laten over de doden, zodat u niet hoeft te treuren, zoals zij die geen hoop hebben. 14 Want als wij geloven dat Jezus is gestorven en is opgestaan, moeten wij ook geloven dat God door Jezus de doden naar zich toe zal leiden, samen met Jezus zelf. 15 Wij zeggen u met een woord van de Heer: wij, die in leven blijven tot de komst van de Heer, zullen de doden in geen geval voorgaan. 16 Wanneer het signaal gegeven wordt, de aartsengel zijn stem verheft en de bazuin van God weerklinkt, zal de Heer zelf uit de hemel neerdalen. Dan zullen eerst de doden die Christus toebehoren opstaan, 17 en daarna zullen wij, die nog in leven zijn, samen met hen worden weggevoerd op de wolken en gaan we de Heer in de lucht tegemoet. Dan zullen we altijd bij hem zijn. 18 Troost elkaar met deze woorden.

Waarom ik geloof in de opname voor de verdrukking?

-God beloofd ons te redden. Lees Openbaringen 3:10 eens:

'Omdat u trouw bent gebleven aan mijn gebod om stand te houden, zal ik u ook trouw zijn wanneer binnenkort de tijd van de beproeving aanbreekt, als heel de aarde en de mensen die er leven op de proef worden gesteld'.'

-Wanneer je het gedeelte van de verdrukking leest (Openbaring 4-18) lees je geen enkele keer meer over God's Kerk. Deze is immers al opgenomen!

-God geeft ons tekenen voor de grote verdrukking. Heel het boek openbaringen staat vol gebeurtenissen die zullen plaatsvinden in de jaren na de opname. Alleen van de opname weet niemand wanneer die zal zijn. Dit zegt de bijbel ook steeds: 'Van deze dag zal niemand weten' '...Komt als een dief in de nacht' etc.

De bijbel spreekt zichzelf niet tegen. De bijbel zou dan ook nooit aan de ene kant duidelijke beschrijvingen geven van de verdrukking, terwijl het aan de andere kant zegt dat niemand van 'die dag' weet. Ik geloof dat met 'die dag' de opname van Christhus kerk wordt bedoeld, omdat deze plotseling zal gebeuren.

Twijfel je of de opname voor of na de verdrukking komt? Besef dat God liefde is, en dat hij de verschrikkelijke dingen van de verdrukking zijn kinderen nooit aan zou kunnen doen. Hij verlost je!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid