Spring naar bijdragen

Star Wars


Is star wars christenlijk verantwoordenlijk?  

2 leden hebben gestemd

  1. 1. Is star wars christenlijk verantwoordenlijk?

    • Ja
      30
    • Nee
      6
    • Weet niet
      3


Aanbevolen berichten

Uit Labyrinth of Evil hoofdstuk 39 bladzijde 249:

Quote:
Betrokken geraakt bij de fouten van de Republiek de Jedi zijn. Maar met hun volledige medeweten en soms in bewuste complotten. De Duistere Kant wortel laten schieten de Jedi hebben. De Orde door arrogantie laten infecteren. Een prioriteit het uitbouwen van de Kracht geworden is. Opgezwollen door hun eigen veroveringen de Jedi zijn.

Sommige Jedi geloofden dat Yoda zich hier niet bewust van was of dat hij niet genoeg gedaan had om het tij van de Duistere Kant te keren. Sommigen geloofden dat de Raad onjuist gehandeld had, of erger, onbekwaam was geweest. Wat ze niet begrepen was dat de groei van de Duistere Kant, als die eenmaal wortel geschoten had, onstuitbaar was en alleen maar ongedaan kon worden gemaakt door degene die geboren was om het evenwicht te herstellen.

Yoda was diegene niet.

Bejaard, ervaren, diplomatiek, leergierig, een briljant lichtzwaardvechter... Jazeker, dat was hij allemaal. En hij was niet geheel onbekend met de Duistere Kant. Daarom begreep hij precies hoe gevaarlijk deze nieuwe Sith vorst was.

Yoda wist dat de Uitverkorene nog niet gekomen was en dus wist hij ook dat de Sith niet uitgestorven konden zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 135
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De "boodschap" zag ik inderdaad als "tel je zegeningen in de eigen tijd".

Dat zou eventueel kunnen maar het feit dat Yoda tijdens de crematie van Qui-Gon Jinn tegenover Mace Windu de 'Regel van Twee' aanhaalt bewijst wel dat hij ervan overtuigd was dat Darth Maul in een directe lijn vanaf Darth Bane stond.

De Regel van Twee is immers door Darth Bane ingevoerd en de Sith-artefacten stammen van voor zijn tijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:45:05 schreef Tom het volgende:

Dat zou eventueel kunnen maar het feit dat Yoda tijdens de crematie van Qui-Gon Jinn tegenover Mace Windu de 'Regel van Twee' aanhaalt bewijst wel dat hij ervan overtuigd was dat Darth Maul in een directe lijn vanaf Darth Bane stond.

De Regel van Twee is immers door Darth Bane ingevoerd en de Sith-artefacten stammen van voor zijn tijd.

Maar Yoda zegt zelf dat de duistere kant alles vertroebelt ( ook yoda oordelingsvermogen) enzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Duistere Kant vertroebeld de Unifying Force en dus is het heel moeilijk voor de Jedi om zich nog langer te oriënteren om hun 'voorspellende' vermogens.

Feit blijft dat het gegeven dat Yoda de Regel van Twee in verband brengt met Darth Maul duidelijk maakt dat hij er niet aan twijfelde dat de Sith nooit zijn uitgestorven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Gorthaur:

Quote:
Is die regel van twee trouwens wel eens geschonden?

Niet dat ik weet. Van de periode tussen Darth Bane en Darth Sidious is (mij) sowieso niet zo heel erg veel bekend.

@Dombeer:

Quote:
Ik neem aan dat je nog wat achtergrond research hebt gedaan. Wat dit komt in geen van je eerst gelezen boeken voor.

Het is een kwestie van logisch nadenken en redeneren.

Hoe verklaar je anders dat Yoda over de Regel van Twee begint terwijl hij denkt dat de lijn van Darth Bane allang uitgestorven is? En hoe zou er iets van Darth Bane's tradities in Sith-artifacten te vinden zijn als zijn orde al direct na hun ontstaan door de Jedi is vernietigd?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 08 december 2005 09:47:36 schreef Eli7 het volgende:

Zo lang die aliens christelijk zijn heb ik er geen problemen mee.

En wat is er mis met als ze niet christelijk zouden zijn??? Ikzelf denk dat als er aliens zijn dat ze niet gelovig zijn maar alles wetenschappelijk kunnen verklaren, want als ze hier willen komen moeten ze toch een hoop van technologie weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:47:34 schreef punkgod het volgende:

En wat is er mis met als ze niet christelijk zouden zijn???

Ik denk niet dat die opmerking serieus bedoeld was. flower.gif

Quote:
Ikzelf denk dat als er aliens zijn dat ze niet gelovig zijn maar alles wetenschappelijk kunnen verklaren, want als ze hier willen komen moeten ze toch een hoop van technologie weten.

Geloof draait niet om dingen die je niet snapt te verklaren, ook al misbruiken sommige mensen het voor dat doel. Het is niet het doel van geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:59:33 schreef Dombeer het volgende:

Ik wil niet al te bot overkomen maar volgens mij bestaan er nergens aliens.

Dat mag je natuurlijk denken, maar als er ook maar 1 bacterie of levend organisme word gevonden op een andere planeet dan zijn wij voor dat organisme ook eigenlijk aliens. En vind je t niet toevallig dat van alle miljarden sterren er maar 1 is met leven en dan ook nog is met 10000en soorten leven? Tuurlijk zijn de meeste planeten onbewoonbaar maar ik kan nooit geloven dat er maar 1 planeet is die waar leven op mogelijk is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 01 maart 2006 10:46:16 schreef punkgod het volgende:

[...]

Dat mag je natuurlijk denken, maar als er ook maar 1 bacterie of levend organisme word gevonden op een andere planeet dan zijn wij voor dat organisme ook eigenlijk aliens. En vind je t niet toevallig dat van alle miljarden sterren er maar 1 is met leven en dan ook nog is met 10000en soorten leven? Tuurlijk zijn de meeste planeten onbewoonbaar maar ik kan nooit geloven dat er maar 1 planeet is die waar leven op mogelijk is.

Ze hebben tot nu toe nog niks gevinden dus waarom zouden ze er wel zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:05:21 schreef Tom het volgende:

@Gorthaur:

[...]Niet dat ik weet. Van de periode tussen Darth Bane en Darth Sidious is (mij) sowieso niet zo heel erg veel bekend.

Ik heb laatst (een deel) van die animatieserie gezien over the clone wars. Daar word iemand met de force als tool gebruikt om tegen Anakin te vechten. Ook al is ze maar een stukje gereedschap en is er geen spraken van een training, is dit niet ook al niet een beetje tegen die regel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Dark Jedi Assaj Ventress, nee dat is niet tegen de regels. De Sith hebben geen monopolie op de Dark Side van de Force, de Sith hebben een traditie met hun eigen technieken die je alleen kunt beheersen door training. Je kunt best vallen voor de Dark Side zonder ingewijd te worden in de Sith Tradities.

Alle Siths zijn in de Dark Side maar niet iedereen in de Dark Side is een Sith.knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Just a thought.

Het staat ergens in het topic (kon niet vinden waar), dat de Jedi-orde Annakin als degene beschouwt die ''The Prophecy'' zou vervolmaken. In deel III vertelt Palpatine van zijn voorganger die het medichloraan gehalte kon bepalen bij embryo's. Annakin bestaat dus bij gratie van de Dark Side, zoals er ook geen vader is geweest voor de bevruchting van de moeder...

Zou het dus mogelijk kunnen zijn dat Annakin altijd al een werkstuk van de Dark Side is geweest en dat Luke degene is geweest die ''The Prophecy'' vervolmaakt door de balans in de Force terug te brengen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Maar ik bedoelde ook meer dat ze voor de sithlord werkt. Ze krijgt tevens lightsabers van Dooku. En er is geloof ik gesproken over haar als disciple.

Ja dat is wel toegestaan, ze werd niet opgenomen in de Sith-sucessie en leerde geen technieken die uniek zijn voor de Sith-leer. Dooku had wel meer van die projecten zoals eerder Sev'rance Tann en later min of meer General Grievous.

@Michiel:

Quote:
...en dat Luke degene is geweest die ''The Prophecy'' vervolmaakt door de balans in de Force terug te brengen?

Kijk inderdaad even in de post die Gorthaur aanhaalt. Anakin is de Uitverkorene omdat hij uiteindelijk degene is die zowel de oude Jedi-orde als de Sith-orde vernietigd. Luke doodt geen enkele Sith Lord.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
@Michiel:

Kijk inderdaad even in de post die Gorthaur aanhaalt. Anakin is de Uitverkorene omdat hij uiteindelijk degene is die zowel de oude Jedi-orde als de Sith-orde vernietigd. Luke zelf doodt geen enkele Sith Lord.

Heb ik gelezen. Maar is het doden van een Sith Lord dan vereist om de balans terug te brengen? Dat uiteindelijk Annakin het doet, zou dat niet komen door de balans die Luke teweeg brengt?

In de profetie komt toch nergens naar voren dat de balans alleen hersteld kan worden als de uitverkorene een Sith Lord dood? Er worden geen voorwaarden gesteld, toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid