Spring naar bijdragen

[Algemeen] Is deze muziek christelijk?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 291
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Rhapsody luister ik al een jaar niet meer, die gast zingt alsof hij eeuwig achterna wordt gezeten. En ik vind de death die ik luister lekker (Into Eternity, Textures, Obsidian, Darkane (thrashy), Opeth, Canopy en dingen als Gardenian, Soilwork, In Flames, Passenger enzo).

Maar death als Morbid Angel, Napalm Death, Death en broertjes vind ik walchelijk (uitgezonderd het gitaar en drumspel).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja maar Death he... ik wil het toch weleens weten nu, vanaf welk album is het "christelijk" te noemen?

Want het logo is veranderd oid, met eerst een inverted cross maar naderhand neutraal en uiteindelijk een gewone verbaasd.gif

En of Chuck nu echt wat heeft uitgestraald in zijn latere albums...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Quote:
Op maandag 13 november 2006 18:46:29 schreef Dante het volgende:

Ja maar Death he... ik wil het toch weleens weten nu, vanaf welk album is het "christelijk" te noemen?

Want het logo is veranderd oid, met eerst een inverted cross maar naderhand neutraal en uiteindelijk een gewone
verbaasd.gif

En of Chuck nu echt wat heeft uitgestraald in zijn latere albums...

Logo is op Symbolic(een na laatste studio) met de 't ' waarbij het verticale streepje hoger ligt dan het midden.

Maar je kan het nog steeds niet uitgesproken christelijk noemen. Death is van gore-lyrics naar filosofisch/levensbeschouwend gegaan. Dat hing samen van deathrash naar prog/techdeath. Alhoewel Scream Blody Gore erg lekker blijft.

"EEEEVIIIIIILLLLL DEATH!"

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:03:59 schreef FigmentuM het volgende:

Opeth, wie weet of dat verantwoord is? Ze hebben het op hun laatste album wel over "the eyes of the devil" maar echt satanische dingen haal ik niet uit hun lyrics. Who can help?

Ik zou het niet luisteren, anderen zullen het wel luisteren. Het is maar net wat je horen wilt. knipoog_dicht.gif

De reden waarom ik het niet luister is omdat ik de black en deathmetalstromingen sowieso al een behoorlijk duistere stroming vind. De meeste teksten in dat genre zijn niet zo onschuldig als bijvoorbeeld een Nederpopbandje als 'De Dijk'. Dat wil inderdaad nog niet zeggen dat ze verkeerd zijn, maar in mijn ogen wel dat het risico groter is. En het zou inderdaad best kunnen dat Opeth zeer goed te verantwoorden is voor je zieleheil (hoewel ik daar mijn twijfels over heb). Maar als lyrics gewoon twijfelachtig worden en dat ook in combinatie met muziek die behoorlijk duister is, dan heb ik voor mezelf iets van: liever niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:03:59 schreef FigmentuM het volgende:

Opeth, wie weet of dat verantwoord is? Ze hebben het op hun laatste album wel over "the eyes of the devil" maar echt satanische dingen haal ik niet uit hun lyrics. Who can help?

Hun laatste album was de eerste keer dat Opeth nummers schreef die echt met het occulte te maken hebben.

Het album verteld een verhaal over een man die uitgestoten is uit z'n familie, vanwege zijn obsessie met het occulte. Op een gegeven moment besluit hij hiermee te stoppen en vlugt, maar dan komt de duivel achter hem aan. De duivel vernietigd de plek waar hij zich verborgen had, en dwingt de man weer in z'n macht.

Het is dus idd niet Satanisch, eerder Anti-Satan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:43:38 schreef TimonK het volgende:

[...]

Ik zou het niet luisteren, anderen zullen het wel luisteren. Het is maar net wat je horen wilt.
knipoog_dicht.gif

De reden waarom ik het niet luister is omdat ik de black en deathmetalstromingen sowieso al een behoorlijk duistere stroming vind. De meeste teksten in dat genre zijn niet zo onschuldig als bijvoorbeeld een Nederpopbandje als 'De Dijk'. Dat wil inderdaad nog niet zeggen dat ze verkeerd zijn, maar in mijn ogen wel dat het risico groter is. En het zou inderdaad best kunnen dat Opeth zeer goed te verantwoorden is voor je zieleheil (hoewel ik daar mijn twijfels over heb). Maar als lyrics gewoon twijfelachtig worden en dat ook in combinatie met muziek die behoorlijk duister is, dan heb ik voor mezelf iets van: liever niet.

Dat kan, ik luister echter veel liever deathmetal dan 'De Dijk' Maar het Opeth verhaal is al opgehelderd, zie ik smile.gif Thanks!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Deze bands? Zijn die satanistich, slecht of fout?

Ill Niño

Linkin Park

Taproot

System of a Down

Papa Roach

36 Crazyfists

Judas Priest

Metallica

Slipknot

30 Seconds To Mars

Adema

Disturbed

Nirvana

Korn

En deze Hip-Hop:

2Pac

Eminem

D12

DMX

Dr. Dre

Akon

50 Ct

G-unit

Jeweetwel smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja, wat is goed of fout????????? verkondigen ze dingen waar jij achter kan staan of neem je hun waarden over, heeft de muziek invloed op je? is hun muziek van uitzonderlijke kwaliteit? vooor welke waarden staan ze? nirvana en linkin park vind ik bijvoorbeeld voorbeelden van hoe een band de tijdsgeest kan vertegenwoordigen en de frustratie kan uiten. niks mis mee, word er zelf alles behalve gefrustreerd van........dus daarom luister ik deze bands wel, maar als jij er depri van wordt dan moet je die bands niet luisteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid