Spring naar bijdragen

Zijn wij de generatie die Armageddon gaat meemaken ?

Aanbevolen berichten

De zin 'Don't they know tomorrow never comes.' is cryptisch.  In de eeuwigheid komt morgen nooit.  Je kunt een liedje overal voor gebruiken.  Net zoals de Bijbel ook voor van alles en nog wat wordt gebruikt.  Iedereen kan er de kers uit plukken naar eigen wens.  Doch Jezus zei: Niet mijn wil (wens) geschiedde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 79
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Citaat: Armageddon of Harmagedon (Grieks: Ἁρμαγεδών, Harmagedōn, Latijn: Armagedon) is volgens Openbaring 16:12-16 van de christelijke Bijbel de plaats waar in de Eindtijd alle koningen op aarde

Feit is in ieder geval dat in 1914 de Tijden der Heidenen zijn geëindigd. De tijden der Heidenen is de tijd dat er geen koning van Jehovah op de troon zit. Jezus is nu de Koning van Jehovah. Het gaat

Deze tekenen zijn dus het begin van de weeën. Weeën worden steeds erger totdat de baby, Gods Koninkrijk, geboren wordt. Je ziet toch ook wel dat het flink achteruit gaat met de wereld? En als je dat o

9 uur geleden zei Dat beloof ik:

Sjonge, hoe mensen een liedje verkeerd kunnen gebruiken. Ik ken het liiedje, jeugdsentiment. Het gaat niet om die ene regel. Het liedje zegt precies het tegenovergestelde van wat jij denkt....

I met a man who had a dream he had since he was twenty. I met that man when he was eighty-one. He said too manyp eople just stand and wait up til the mornin', Don't they know tomorrow never comes.

And he would feel a new tomorrow coming on. And when he'd smile his eyes would twinkle up in thought. Everybody talks about a new world in the morning. New world in the morning never comes.

Graag uitleggen wat ik bij dit liedje denk en waarom het liedje precies het tegenovergestelde zegt.

9 uur geleden zei Hopper:

De zin 'Don't they know tomorrow never comes.' is cryptisch.  In de eeuwigheid komt morgen nooit.  Je kunt een liedje overal voor gebruiken.  Net zoals de Bijbel ook voor van alles en nog wat wordt gebruikt.  Iedereen kan er de kers uit plukken naar eigen wens.  Doch Jezus zei: Niet mijn wil (wens) geschiedde.

Ik ben blij te lezen (“iedereen”) dat je in ieder geval nog genoeg zelfkennis hebt.
Jezus krijgt in de bijbelse verkondiging overigens alle macht in de hemel en op aarde. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Breuk:

Graag uitleggen wat ik bij dit liedje denk en waarom het liedje precies het tegenovergestelde zegt.

Wat je er bij denkt heb je er al bij gezet. Dat weet je zelf ook, dus het stellen van deze vraag is vreemd. Waarom het liedje het tegenovergestelde zegt blijkt uit de tekst die iik er bij zette. 

Vraag is dan waaron je daar niet op in gaat en en doet alsof je het niet snapt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Dat beloof ik:

Wat je er bij denkt heb je er al bij gezet. Dat weet je zelf ook, dus het stellen van deze vraag is vreemd. Waarom het liedje het tegenovergestelde zegt blijkt uit de tekst die iik er bij zette. 

Ik doe niet of ik je niet snap, ik snap je gewoon niet.  
Maar laat ik dan maar uitleggen, wat ik denk dat het liedje oproept.   

Het gaat om het het (wens)denken dat er in de toekomst (tomorrow) iets gaat komen van een nieuwe toekomst en de oproep om daar niet op te gaan wachten.

(Doet me nu ook denken aan de vele verkiezingsleuzen van politici).  
Het liedje zegt dan geloof niet in een toekomstige wereld maar in de huidige wereld.

Everybody talks about a new world in the morning     
New world in the morning so they say.    
Now, I, myself don't talk about a new world in the morning    
New world in the morning, that's today    
And I can feel a new tomorrow comin' on    
And I don't know why I have to make a song      
Now everybody talks about a new world in the morning.    
New world in the morning takes so long

I met a man who had a dream he'd had since he was twenty.  
I met that man when he was eighty-one      
He said too many Folks just stand and wait until the mornin',    
Don't they know tomorrow never comes      
And he would feel a new tomorrow coming on    
And when he'd smile his eyes would twinkle up in thought

Dus niet een nieuwe wereld in de toekomst (tomorrow) maar    
die toekomst (tomorrow) in het nu.   

Jezus en zijn leerlingen zijn bezig met het komende koninkrijk (new tomorrow of het koninkrijk van de hemel of het nieuwe Jeruzalem) in het nu.   
Mattheüs 10:7 En als u op weg gaat, predik dan: Het Koninkrijk der hemelen is nabijgekomen.   
Kolossenzen 1:13 Hij heeft ons getrokken uit de macht van de duisternis en overgezet in het Koninkrijk van de Zoon van Zijn liefde.

Dat is het bezwaar tegen de eindtijddenkers… de eindtijd is al sinds Pinksteren (Handelingen) begonnen.  

Ook nu hoor ik graag waarom dit allemaal weer niet klopt…

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-11-2023 om 14:05 zei Dat beloof ik:

Je bent weer aan het klieren.

Link naar bericht
Deel via andere websites