Spring naar bijdragen

Willempies ban


Aanbevolen berichten

Een ban voor drie maanden vanwege antisemitisme is niet mals. Helemaal als dat juist iets is waar je op tegen bent. (Zie * onderaan) 

Daarom hoop ik dat @sjako ondanks Willempies (e.a.) chronische ageren tegen JG hem toch de gelegenheid wil geven om zich hiertegen te kunnen verweren door daarvoor tjjdelijk die ban op te schorten.  

Om de boel te ordenen en andere topics te vrijwaren hiervan heb ik dit topic gemaakt en zal ik ook betreffende de reacties uit het muziektopic en het topic over discriminatie hier naar toe plakken. 

 

Chaim plaatst geen muziekvideo maar een YT over de mythe van het Russische leger: 

Op 13-3-2023 om 13:47 zei Chaim:

Slava Ukraini!

The myth of the modern Russian military - YouTube

 

Willempie reageert daarop met

Op 13-3-2023 om 17:00 zei Willempie:

Oh, gaan we nu over op nationalistische oorlogsmuziek? Dan zal jij deze ook wel leuk vinden. 

Mod sjako. Zo @Willempie, je laat nu weer je ware aard zien. Spaanse Nazi muziek presenteren aan een Joods persoon. Dit gaat alle perken te buiten. Je hebt niks geleerd van je ban, dus nu maar weer op herhaling. Hoop dat je een beetje na gaat denken hoe je met anders denkende mensen om moet gaan.

 

 

Op 13-3-2023 om 19:29 zei Chaim:

Jouw favotieten zijn niet mijn favorieten. Het Oekrainse volkslied vind ik prachtig en het is nu eveneens zeer relevant. IK snap dat iemand die het telkens voor Poetin opneemt, zoals jij, het wellicht leuk vindt dat mensen trots nationalistisch hun rechterhand in de lucht steken, maar dat is niet mijn type. Ik heb het niet zo op met neo-nazi's en al helemaal niet met wappies -- kwestie van smaak.

Ik steek liever Oekraine een hart onder de riem.

 

Op 13-3-2023 om 19:59 zei Willempie:

Moet je zelfs deze mooie muziekdraad ook nog vergallen met jouw ziekelijke en haatdragende oorlogshitserij? Dan heb ik dit honderd keer liever: (Bod Dylan; Masters of War)

Op 13-3-2023 om 21:10 zei Chaim:

Jij was het die een nazi-video plaatste en daar bovenop nog suggereerde dat ik die wel leuk zou vinden. Als er iemand haatdragend aan het hitsen is, ben jij het wel. Ook al neem je het op voor iemand als Poetin die tienduizenden mensenlevens op hun geweten heeft, betekent dat nog niet dat je zomaar mag suggereren dat ik dat wel leuk zou vinden. Het gaat mij erom dat ik Oekraine een hart onder de riem wil steken in deze vreselijk moeilijke tijden.

4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dit zijn Falangisten, geen nazi's. Ook erg nationalistisch, maar Spaans; niet Duits en ook niet nazistisch. De groet met de rechterarm was geen uitvinding van de nazi's en is in de geschiedenis zeker niet alleen door hen gebruikt.  Iedereen die Asterix heeft gelezen weet dat.

Desalniettemin denk ik dat Willempie, net als jij @sjako dit niet wist en het beeld bewust gebruikte om een Joods persoon te choqeren, dat blijkt wel uit zijn tekst, en dan is de ban zeker terecht. 

 

 

 

Uit het discriminatie topic; 

Op 15-3-2023 om 07:58 zei Petra.:

Ik zag net dat je (imo terecht) gecorrigeerd bent, vanwege het opzetten van een neo-nazi YT. 

Ook antisemitisme is een vorm van discriminatie en niet goed.

Op 15-3-2023 om 09:00 zei Hermanos2:

Iedereen die de posts van Willempie leest weet dat hij zeker geen antisemiet is. Integendeel. Als je Ukrain en neo-nazi intikt bij Google dan zie je dat het plaatsen van een video met het volkslied van Oekraïne aanstootgevend kan zijn voor hen die houden van Israël en van het Joodse volk. Verschillende sites geven aan dat Oekraïne een neo nazi probleem heeft. Daarop doelt Willempie.

Zijn ban, daar bemoei ik me niet mee. Dat is een zaak van de moderatie. Maar Willempie mag op geen enkele manier beschuldigt worden van antisemitisme. Dat is een zware aantijging die echt niet klopt. En echt niet kan.

Ik log voorlopig uit want dit grijpt mij aan. Het Joodse volk is Yehováh’s uitverkoren volk. Het volk dat redding gaat brengen voor alle gelovigen op de hele wereld. Op basis van twee of meer getuigen kon je in vroeger tijden de doodstraf krijgen. Beschuldigingen zonder de partij te horen zijn extreem gevaarlijk. 
 

Ik wens de forummers vrede en geloof toe. 

 

 

20 uur geleden zei Tomega:

Hoe iets wordt genoemd, dekt niet altijd de lading. Chaim post in dit geval niet als Jood,
Maar als oorlogszuchtige Ruslandhater, ten gunste van een regime dat onder leiding staat van iemand die ook Jood is.

Maar Willempie reageerde niet op het Joodse karakter van deze en gene, maar op hun kennelijke oorlogsretoriek.
Daar een link leggen met hun Jood-zijn, is de eer die hier toch echt aan Sjako toekomt.

Vervolgens plaatst Willempie een video als antwoord op de totaal uit waarheid getrokken verband van Chaim, met een filmpje van het nationalistische lied cara el sol gezongen door Spaanse fascisten zoals bij een manifestatie in Madrid waar 5000 mensen op afkwamen, zie deze link. Opnieuw is het niet Willempie die een Nazi-promotie doet, maar Sjako die van een fascistisch Spaanse manifestatie een anti-Joodse Hitler manifestatie maakt. Dat is echt het werk van Sjako zelf, die even vergeet dat Spanje jarenlang onder het fascistisch regime van Franco heeft geleefd. Fascisme is daar bovendien ook tegen de decentralisatie, denk aan de problemen met Catalonië en het Catalaanse referendum voor onafhankelijkheid in 2017. Met dezelfde bizarre geschiedenisaanpassing als in het zwartepietend Nederland en in de Oekraïne: symbolen uit het verleden worden gewoon weggehaald uit straatbeeld en de eigen vormende geschiedenis.

En even consequent: is het niet zo, dat als inderdaad dit een apert Nazi-manifestatie zou zijn, gegeven in antwoord op een openlijke haat en karikatuur, dat dat dan ook in die context bezien moet worden? Als dat ferme flinke aanpakken zonder aanzien der omstandigheden van wat je tegenkomt, al geldt voor een zuiver karikatuur-antwoord in termen van overdrijving, hoezeer is dan niet het openlijk nationaal breed gedragen nazisme in Oekraïne toe aan een nadere kritiek en veroordeling?

Ik zie de drie maanden ban, dan ook eerder in het licht van de ergernis die kan ontstaan in een andere draad over de aanvallen aan een geloofsgroep als geheel. Maar daar zie ik niets van ergernis, hoewel eenzelfde graad van geprikkeldheid als getoond, ook daar tot flinke aanstoot zou kunnen zijn.

 

17 uur geleden zei Flawless victory:

Ik denk dat je daarin gelijk hebt en ook ik zie in de berichten van @Willempie niets antisemitisch.

Een aanval aan een geloofsgroep als geheel, of het nou JG zijn of RKK, is niet verstandig. Ik heb veel geleerd en opbouw ondervonden van lezingen van  zelfs een Jezuïetpater. God ziet het hart aan. Maar tegelijkertijd is het ook niet goed om iemand, zoals Willempie zegt dat hem is geschied, een zielig mannetje te noemen die niet geschikt is voor een forum. Het is nogal wat wat je dan gezegd wordt.  Ik hoop dat @Willempie en @sjako het samen uit kunnen praten en dat de ban wordt opgeheven.

12 uur geleden zei sjako:
17 uur geleden zei Flawless victory:

Ik denk dat je daarin gelijk hebt en ook ik zie in de berichten van @Willempie niets antisemitisch.

Nou, een Nazi filmpje publiceren en zeggen dat @Chaim dat wel leuk zal vinden vind ik toch net iets te ver gaan. @Chaim is Joods. Misschien je geschiedenis nog eens nagaan want er in 1940-1945 is gebeurd. Nazi propaganda op het forum plaatsen is een ernstige misstap en kan niet worden getolereerd. 

 

 

 

 

*  De door Chaim gebruikte kreet "Slava Ukraini!"  is volgens de Russische ambassade een nazi-groet. Ik denk dat Willempie daarom zo reageerde.  Waarmee ze eigenlijk elkaar betichten van (ogenschijnlijke of echte?) nazi-propaganda. 

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/slava-ukraini-roepen-jan-alleman-en-mark-rutte

 

 

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Perspectief. We doen in het westen graag of Hitler en de nazis het absolute kwaad zijn dat al het andere kwaad doet verbleken. Wel, verrassing, je hoeft geen nazi te zijn om massamoorden te plegen en

In perspectief zien schept duidelijkheid.  De Russen hadden het Molotov-Ribbentrop Pact met de nazi's gesloten en Oekraïne had gezien in de periode vóór de inval van nazi-Duitsland in Oekraïne hoe Rus

Dat was begrijpelijk in het licht van de toenmalige geschiedenis.  De Oekraïners waren net massaal uitgemoord door de Russen (Holmodor) en zagen de nazi's als bevrijders.  Erger dan de Russen konden d

6 minuten geleden zei Petra.:

Een ban voor drie maanden vanwege antisemitisme is niet mals. Helemaal als dat juist iets is waar je op tegen bent. (Zie * onderaan) 

Daarom hoop ik dat @sjako ondanks Willempies (e.a.) chronische ageren tegen JG hem toch de gelegenheid wil geven om zich hiertegen te kunnen verweren door daarvoor tjjdelijk die ban op te schorten.  

Om de boel te ordenen en andere topics te vrijwaren hiervan heb ik dit topic gemaakt en zal ik ook betreffende de reacties uit het muziektopic en het topic over discriminatie hier naar toe plakken. 

 

Chaim plaatst geen muziekvideo maar een YT over de mythe van het Russische leger: 

 

Willempie reageert daarop met

 

 

 

 

 

 

Uit het discriminatie topic; 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*  De door Chaim gebruikte kreet "Slava Ukraini!"  is volgens de Russische ambassade een nazi-groet. Ik denk dat Willempie daarom zo reageerde.  Waarmee ze eigenlijk elkaar betichten van (ogenschijnlijke of echte?) nazi-propaganda. 

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/slava-ukraini-roepen-jan-alleman-en-mark-rutte

 

 

 

 

Jij mag je excuses aanbieden aan Willempie want jij was een van de eersten die het woord antisemitisme in de mond nam en zijn ban goedkeurde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Hopper:

Op het posten van nazi-filmpjes en/of lectuur staat wat mij betreft een permaban.  Sjako is mild geweest.

Dus ook als het bijvoorbeeld om educatieve doeleinden gaat? Mein Kampf wordt ook weer opnieuw uitgebracht, met voetnoten. Het wordt beschikbaar gesteld voor het publiek als voorbeeld van hoe het niet moet.

bewerkt door Hermanos2
Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Hermanos2:

Jij mag je excuses aanbieden aan Willempie want jij was een van de eersten die het woord antisemitisme in de mond nam en zijn ban goedkeurde.

Richt je tot  @sjako voor excuses, die hem vanwege die reden geband heeft. 

 

Ik keur optreden tegen nazi-propaganda goed.

Naar mijn weten is het probleem van het plaatsen van (door Sjako zo genoemd) Nazi muziek dat het antisemitisch is. 

Ik vind dat ik geen geen excuses hoef te maken omdat ik nazi- of (andere choquerende) YT's afkeur en optreden daartegen goedkeur.  Dat ik een ban vanwege het plaatsen van een nazi muziek antisemitisch incident noem lijkt mij wel begrijpelijk.  Ik heb hem i.i.g. geen antisemiet genoemd. 

 

P.S. 

Ik begrijp je emotie, waardeer het dat je het voor iemand opneemt die niet voor zichzelf kan spreken, en was het met je eens dat iemand het recht op verweer zou moeten hebben.  Daarom heb ik de moeite genomen om dit topic te maken en alles wat ermee te maken had erbij te plakken. 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Dus ook als het bijvoorbeeld om educatieve doeleinden gaat? Mein Kampf wordt ook weer opnieuw uitgebracht, met voetnoten. Het wordt beschikbaar gesteld voor het publiek als voorbeeld van hoe het niet moet.

De enige vraag die bij me opkomt is waarom iemand überhaupt nazi filmpjes zoekt of Mein Kampf wenst te lezen.  Ik geloof niet in de duivel, maar wel dat de duivel door de nazi-mond sprak, net zoals de duivel momenteel door de Kremlin mond spreekt.

De Christus liefde is mij genoeg.

1 uur geleden zei Petra.:

Richt je tot  @sjako voor excuses, die hem vanwege die reden geband heeft. 

 

Ik keur optreden tegen nazi-propaganda goed.

Naar mijn weten is het probleem van het plaatsen van (door Sjako zo genoemd) Nazi muziek dat het antisemitisch is. 

Ik vind dat ik geen geen excuses hoef te maken omdat ik nazi- of (andere choquerende) YT's afkeur en optreden daartegen goedkeur.  Dat ik een ban vanwege het plaatsen van een nazi muziek antisemitisch incident noem lijkt mij wel begrijpelijk.  Ik heb hem i.i.g. geen antisemiet genoemd. 

 

P.S. 

Ik begrijp je emotie, waardeer het dat je het voor iemand opneemt die niet voor zichzelf kan spreken, en was het met je eens dat iemand het recht op verweer zou moeten hebben.  Daarom heb ik de moeite genomen om dit topic te maken en alles wat ermee te maken had erbij te plakken. 

 

 

 

Nazi propaganda is per definitie antisemitisch en daar worden nadrukkelijk de Joden mee bedoelt en niet andere semitische volkeren.  Je zou wel als aanvulling kunnen stellen dat nazi propaganda behalve antisemitisch ook anti-Jehova Getuige, anti-homoseksueel of anti-Roma is.

Hoe de plaatser van nazi-propaganda genoemd wordt mag iedereen voor zichzelf uitmaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Hopper:

Op het posten van nazi-filmpjes en/of lectuur staat wat mij betreft een permaban.  Sjako is mild geweest.

Even afgezien van de vraag waarom iemand iets post en dat dat een heel andere reden is of kan zijn dan is aangenomen; is antisemitisme - en nogmaals ik denk niet dat dat bij Willempie aan de orde was - de onvergeeflijke zonde, denk jij? Of zou een volgeling van Jezus ook dat behoren te vergeven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

  

4 uur geleden zei Petra.:

De door Chaim gebruikte kreet "Slava Ukraini!"  is volgens de Russische ambassade een nazi-groet. Ik denk dat Willempie daarom zo reageerde.  Waarmee ze eigenlijk elkaar betichten van (ogenschijnlijke of echte?) nazi-propaganda. 

Nee, cлава Україні betekent "glorie voor Oekraine", wordt door vrijwel alle Oekrainers gebruikt en staat simpelweg symbool voor de Oekrainse soevereiniteit, weerstand tegen agressie door andere naties (zoals nu tegen de Russische agressor) en is de leus van het Oekrainse leger. De langere versie is: "De overwinning voor Oekraine, de overwinning voor de helden" -- "Slava Oekraini, herojam slava" (klik). Het werd op het Internationale Songfestival gebruikt en ook in het Europeesche Parlement werd het gescandeerd: "Slava Oekraini", "herojam slava!" De leus is ouder dan de Tweede Wereldoorlog en komt uit de Eerste Wereldoorlog. Alles dat de leus verbindt met de nazi-tijd, was het gegeven dat Stepan Bandera en z'n supporters deze in 1936 gebruikte, want de Russen hanteren die gebeurtenissen uit het verleden nu als excuus voor de invasie en zeggen dat ze het land "de-nazificeren" en zelfs te "de-satanificeren"

3 uur geleden zei Hopper:

Op het posten van nazi-filmpjes en/of lectuur staat wat mij betreft een permaban.  Sjako is mild geweest.

Mee eens.

bewerkt door Chaim
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Hopper:

Op het posten van nazi-filmpjes en/of lectuur staat wat mij betreft een permaban.  Sjako is mild geweest.

Als ik het goed begrijp was de boodschap van het filmpje niet om inhoud te geven aan ideologie van het filmpje, maar juist op het spiegelen en benoemen van foute ideologie van iemand anders. Vergelijkend. Zo van, als jij dit vind, wat vind je dan van dit. Of: you deliver that, then digest this. Logica is dan om te beoordelen of die vergelijking terecht was. En dan kan zelfs een oprechte mening zijn dat die vergelijking klopt, ook al ziet de meerderheid dat anders. En onlogica is dan om hier in de stress te schieten, en dan de reden van plaatsen te negeren als zijnde irrelevant. Klinkt gewoon een beetje als fout correct hypergedrag. 

En permaban... dat zou passen als het doel was om nazisme te promoten. Serieus?? De aanleiding was echter dat oorlogsgeweld tegen een Europees land wordt gepromoot alsof dat land wordt bevolkt door koppensnellers. Dat is echter een onderwerp op zich, waar de stellingen en opvattingen gigantisch uiteen kunnen lopen. Bij dat uiteenlopen passen karikaturen hoe de een de ander ziet. En dan is Willempie mild, want de Spaanse fascisten hebben voor zover mij bekend geen burgeroorlog tot de laatste man uitgevochten. Maar als gezegd, dat is een onderwerp op zich dat voldoende beladen is, om er geen correctgedragoffspinbans doorheen te willen vlechten. Denk ik.

12 minuten geleden zei Chaim:
4 uur geleden zei Hopper:

Op het posten van nazi-filmpjes en/of lectuur staat wat mij betreft een permaban.  Sjako is mild geweest.

Mee eens

En zie je? de geesten scheiden zich weer. 

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Flawless victory:

Even afgezien van de vraag waarom iemand iets post en dat dat een heel andere reden is of kan zijn dan is aangenomen; is antisemitisme - en nogmaals ik denk niet dat dat bij Willempie aan de orde was - de onvergeeflijke zonde, denk jij? Of zou een volgeling van Jezus ook dat behoren te vergeven?

Vergeven is de kwestie niet, er is mij niets aangedaan.  Ik heb niet eens het recht om Willempie te vergeven.  De vraag is waar een forum de grens trekt.  Als er deelnemers zijn die nazi propaganda  -in welke vorm dan ook- willen posten dan is daar vast wel een ander forum voor te vinden.  Zo zal ik nooit lezen op weblog Geen Stijl vanwege het karakter van Geen Stijl.

Mocht Credible een forum in wording zijn voor nazi-propaganda dan heb ik hier niets te zoeken.  Sjako is helder: nazi propaganda , daar leent dit forum zich niet voor onder zijn leiding.  

Link naar bericht
Deel via andere websites

In ieder geval erg jammer die Nazi-groet met als duidelijk doel om te kwetsen. Zelf vind ik een permaban evenmin een probleem bij zo'n vergrijp, maar ik ben hierin als Jood en als doelgroep van die posting partijdig.

bewerkt door Chaim
Link naar bericht
Deel via andere websites

Is het niet beter om een "koelkast" te hebben? Waarin topics en leden een nachtje in geplaatst kunnen worden tot de gemoederen weer bedaard zijn?

Er kan dan bv niet meer deelgenomen worden aan bepaalde topics en het verhitte lid kan dan even niet deelnemen aan het forum.

3 maand is absurd. Langdurige bans kunnen 40 dagen duren. Maar we zien beter ook toe dat we onze anciens niet verliezen he.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

s het niet beter om een "koelkast" te hebben? Waarin topics en leden een nachtje in geplaatst kunnen worden tot de gemoederen weer bedaard zijn?

Er kan dan bv niet meer deelgenomen worden aan bepaalde topics en het verhitte lid kan dan even niet deelnemen aan het forum.

Een topic kan ff op slot gezet worden. Maar ik denk dat Sjako er nou eenmaal niet de hele dag met zijn neus bovenop kan zitten om het voor te zijn. 

 

Citaat

3 maand is absurd. Langdurige bans kunnen 40 dagen duren. Maar we zien beter ook toe dat we onze anciens niet verliezen he.

Ik vind drie maanden ook erg lang. Helemaal relatief gezien, rekening houdend met iemand die dagelijks post. Dan is imo een week al heel wat en een maand heel veel, want 't is toch ff wat anders als iemand die af en toe eens een keertje komt kijken. 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat erom wat hij bedoelde, reacties hier zijn vaak onderbuikgevoelens waar niemand iets mee opschiet en zeker mensen van Joodse origine niet. Wilde hij ergens voor waarschuwen, een neutraal persoon zou zijn woorden moeten fileren.

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites

Man doe toch een beetje normaal, mogelijk wilde hij juist voor iets waarschuwen om niet weer in die haat van de oorlog te komen. Dat hij dan behoorlijk onzorgvuldig is dat kan. Met wat ik hier waarneem kan de basis voor een nieuwe haatgolf wederom gelegd zijn , maar niet door de verdachte  personen maar misschien  door mensen die niets willen leren van de geschiedenis. 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites

Chaim je doet maar en je schrijft wat je niet laten kan, tijd voor gezond verstand, dat is geen sneer naar jou, ik zal het formuleren.

Wat er hier gewoon aan de hand is, dat zijn  onderbuikgevoelens voorrang geven , zuigen en zieken als kleine kinderen, afgeven op mensen en politieke groeperingen die nu eenmaal iets anders over te dingen denken, zo intens bang voor hen omdat zij niet de algemene indruk over iets  versterken maar de vinger op de zere plek leggen zoals F. voor Democratie en nogal eens staan zij aan de juiste kant ,ik verschoon mij hiervan, maar wie gelijk heeft die krijgt dat van mij, ik kijk verder weinig  politiek of  nieuws geen omroep zwart en ook ongehoord Nederland is mij onbekend. dus ik wordt hier meegezogen in een gekakel waar ik geen behoefte aan heb, heb geen behoefte noch ambitie om een politieke groepering te verdedigen of te promoten, maar mijn rechtsgevoel wordt wel aangetast door het ononderbouwde  geleuter hier. dat is overigens mijn fout,ik zou er boven moeten staan.

Wat ik wel in ere probeer houden  dat is een normale kijk op de dingen, voel mij hierdoor weinig thuis op Credible, of fora in algemene zijn menigmaal gedacht aan een vrijwillige ban, nu moet ik dingen of mensen verdedigen waar ik niet zo veel  mee hebt, er zijn genoeg forum leden  hier die ik liever een tijdje niet hoor Willempie is er een van, ben wel zo nuchter om mij niet door de meute te laten beinvloeden.

Het is zo ongelooflijk onzinnig wat hier speelt, zo zouden er op scholen ook geen Nazie materiaal vertoond mogen worden, daar zijn ook Joodse kinderen, toch doet men het om te waarschuwen en terecht Willempie wilde waarschijlijk ook waarschuwen, alleen door zeer vreemde beinvloedbare geesten komt het nu niet tot zijn recht. zo ontstaan dus nieuwe Holocausten

 

 

 

 

 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is in het verleden aleens geschreven, de Fascisten van de toekomst doen zich voor als anti fascisten, door het gedrag hier ga je eraan denken, waarbij ik met klem zeg dat het niet de bedoeling zal zijn van iemand hier, daar ga ik tenminste  vanuit, niemand wil een herhaling van deze verschrikkingen die op ons netvlies gebrand zijn. iedereen moet maar eens goed nadenken, ik stop hiermee.

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid