Spring naar bijdragen

Wel en wee topic


Aanbevolen berichten

Ik zocht naar een topic voor wat gewoon dagelijks gebabbel enzo, maar geen idee waar we dat kwijt kunnen. 

Vandaar dat ik maar een -wel en wee topic- gemaakt heb daarvoor. 

Of eigenlijk vooral nu om @HJW2 een hart onder de riem te steken, omdat ie al wekenlang in het ziekenhuis ligt maar (als ie het op kan brengen) nog wel 's meeleest. 

HJW.. heel veel beterschap en sterkte toegewenst! 💐

Je wordt gemist ! 💝

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Hopper:

Ook beterschap namens mij.

(F)

Als ik over die christelijke waarden en naastenliefde enzo lees vind ik het best hartverwarmend klinken, en vraag ik me af of dat nou echt is en hoe dat dan in de praktijk van alledag gaat. Of ik er dan iets van merk.  

Heb jij dat ook ? Misschien wel 's meegemaakt ofzo ? 

Maar goed, ik ben enorm van de afdeling.. zeggen wat je doet en doen wat je zegt. Dus ook... niet kijken naar wat mensen zeggen, maar naar wat mensen doen.  

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Petra.:

(F)

Als ik over die christelijke waarden en naastenliefde enzo lees vind ik het best hartverwarmend klinken, en vraag ik me af of dat nou echt is en hoe dat dan in de praktijk van alledag gaat. Of ik er dan iets van merk.  

Heb jij dat ook ? Misschien wel 's meegemaakt ofzo ? 

Maar goed, ik ben enorm van de afdeling.. zeggen wat je doet en doen wat je zegt. Dus ook... niet kijken naar wat mensen zeggen, maar naar wat mensen doen.  

 

Van daadwerkelijke naastenliefde heb ik wel eens iets gemerkt.   Mattheüs 25:31-46 geeft dat ook aan, het bezoeken van een zieke is het bezoeken van Mij.  Doorgaans valt een bezoekje wel mee, maar dat is niet altijd zo is mij gebleken.  Als we geconfronteerd worden met 'het nakende einde' en de daarmee soms gepaard gaande geestelijke ontreddering, dan liggen de zaken geheel anders.   Dan is het letterlijk wel en wee en vooral veel 'wee'.  In een dergelijke omgang met zwaar zieke mensen kan het niet anders dan dat je ook een stukje van jezelf schenkt.   Tenzij men een gevoelloze robot is, maar ik ben dat niet.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Fundamenteel:

Waarom ligt hij in het ziekenhuis?

Sterkte alleszins.

Hij heeft me gevraagd om het niet over de hoe en waarom te hebben, maar best is het niet. 

 

11 uur geleden zei Yours:

Dank voor het openen van dit topic, Petra.🌹

Langs deze weg wens ik HJW veel sterkte en Van Harte Beterschap toe. 💐

Ja, dat je dat dan weetikhoeveel later hoort en van niks wist is vervelend toch, vandaar. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het klinkt ernstig, heel veel sterkte gewenst @HJW2 en hopelijk beterschap!

14 uur geleden zei Petra.:

(F)

Als ik over die christelijke waarden en naastenliefde enzo lees vind ik het best hartverwarmend klinken, en vraag ik me af of dat nou echt is en hoe dat dan in de praktijk van alledag gaat. Of ik er dan iets van merk.  

Heb jij dat ook ? Misschien wel 's meegemaakt ofzo ? 

Maar goed, ik ben enorm van de afdeling.. zeggen wat je doet en doen wat je zegt. Dus ook... niet kijken naar wat mensen zeggen, maar naar wat mensen doen.  

 

Heb je wel tijd om anderen te toetsen als je zelf druk bent met goede daden dan? ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

@HJW2, heel veel sterkte gewenst. Ik zal voor je bidden.

Ik loop een beetje te tobben met mn gezondheid. Ik blijk al geruime tijd al last te hebben van slaapapneu waardoor ik ‘s nachts te weinig zuurstof krijg en telkens wakker wordt als ik diep ga slapen. Daar heb ik nu een zgn MRA beugel voor gekregen. Die zet mn onderkaak een beetje naar voren waardoor ik niet stik, tenminste dat is de bedoeling. Nu werkt het niet fantastisch dus as vrijdag terug naar het ziekenhuis voor nieuw slaaponderzoek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei sjako:

Ik loop een beetje te tobben met mn gezondheid. Ik blijk al geruime tijd al last te hebben van slaapapneu waardoor ik ‘s nachts te weinig zuurstof krijg en telkens wakker wordt als ik diep ga slapen. Daar heb ik nu een zgn MRA beugel voor gekregen. Die zet mn onderkaak een beetje naar voren waardoor ik niet stik, tenminste dat is de bedoeling. Nu werkt het niet fantastisch dus as vrijdag terug naar het ziekenhuis voor nieuw slaaponderzoek.

Erg naar Sjako, ik heb vrienden die met een zuurstofmasker slapen. Helpt wel maar fijn is het natuurlijk niet. Sterkte! 🌸 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 22-2-2023 om 06:08 zei LynMari:

Ik, me laten afschrikken? Nee hoor. Ik lig momenteel een beetje (heel erg) in de lappenmand vanwege een 'gecompliceerde' (blijkbaar kan dat ook nog) longontsteking en ben daarom niet heel actief, vrees ik. Maar ik lees zo nu en dan de berichten. Ben er dus wel, maar even op de achtergrond. 😉

Hoe is het met jou LynMari, ben je alweer opgeknapt ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei sjako:

@HJW2, heel veel sterkte gewenst. Ik zal voor je bidden.

Ik loop een beetje te tobben met mn gezondheid. Ik blijk al geruime tijd al last te hebben van slaapapneu waardoor ik ‘s nachts te weinig zuurstof krijg en telkens wakker wordt als ik diep ga slapen. Daar heb ik nu een zgn MRA beugel voor gekregen. Die zet mn onderkaak een beetje naar voren waardoor ik niet stik, tenminste dat is de bedoeling. Nu werkt het niet fantastisch dus as vrijdag terug naar het ziekenhuis voor nieuw slaaponderzoek.

Succes en sterkte, lijkt me super vervelend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
Op 14-3-2023 om 19:35 zei sjako:

@HJW2, heel veel sterkte gewenst. Ik zal voor je bidden.

Ik loop een beetje te tobben met mn gezondheid. Ik blijk al geruime tijd al last te hebben van slaapapneu waardoor ik ‘s nachts te weinig zuurstof krijg en telkens wakker wordt als ik diep ga slapen. Daar heb ik nu een zgn MRA beugel voor gekregen. Die zet mn onderkaak een beetje naar voren waardoor ik niet stik, tenminste dat is de bedoeling. Nu werkt het niet fantastisch dus as vrijdag terug naar het ziekenhuis voor nieuw slaaponderzoek.

Dank en beterschap ! Hoe is het onderzoek gegaan ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-4-2023 om 22:15 zei sjako:

Het was nog lang niet goed. Sinds deze week ‘slaap’ ik met een CPAP apparaat. Heb nu enkel een neusmasker maar dat is een ramp. Dus ik ga vragen naar een full facemasker. 

Hallo Sjako

Ik heb al ongever 10 jaren een cpap machine grbruikt met uitstekende resultaten.  Ik leeef nog!  Ik gebruik een Fisher en Paykel machine met een neusmasker.  Dat een neusmaker jouw niet hielp betekent misschien dat jij deels door je mond ademt.  Ik heb een vriend met hetzelfde probleem maar een full facemask overkwam dat probleem.  Je zal zien dat als het goed gaat, je veel meeer energie zal voelen en niet zo moe.  Veel geluk gewenst!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid