Spring naar bijdragen

Hilarische uitspraken van atheïsten


Aanbevolen berichten

Ik heb menigmaal ondervonden (in real life dan wel) dat wanneer ik onvriendelijk of ongeduldig of onverdraagzaam was, en ik als reactie daarop van de ander juist enorme vriendelijkheid en verdraagzaamheid ontving, dat die ondervonden verdraagzaamheid bijna onverdraaglijk was. Andermans vriendelijkheid en verdraagzaamheid was als het ware een soort straf voor mijn eigen zonde op dat moment omdat het je confronteert met je eigen ontoereikendheid. Met als gevolg zelf te willen groeien in diezelfde vriendelijkheid en verdraagzaamheid. Vandaar dat ik Romeinen 12:12 noem.   Het is geenszins zoetsappig.  Love hurts.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 227
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Even voor de duidelijkheid: heb bovenstaande posting gerapporteerd.

Ik heb menigmaal ondervonden (in real life dan wel) dat wanneer ik onvriendelijk of ongeduldig of onverdraagzaam was, en ik als reactie daarop van de ander juist enorme vriendelijkheid en verdraagzaam

Ik heb geen vergeving nodig.. De hoogmoed om mij te willen vergeven 🤣 Daar komt nog bij dat vergeving enkel degene die vergeeft goed doet, niet de vergeefde.   

1 uur geleden zei Flawless victory:

Ik heb menigmaal ondervonden (in real life dan wel) dat wanneer ik onvriendelijk of ongeduldig of onverdraagzaam was, en ik als reactie daarop van de ander juist enorme vriendelijkheid en verdraagzaamheid ontving, dat die ondervonden verdraagzaamheid bijna onverdraaglijk was. Andermans vriendelijkheid en verdraagzaamheid was als het ware een soort straf voor mijn eigen zonde op dat moment omdat het je confronteert met je eigen ontoereikendheid. Met als gevolg zelf te willen groeien in diezelfde vriendelijkheid en verdraagzaamheid. Vandaar dat ik Romeinen 12:12 noem.   Het is geenszins zoetsappig.  Love hurts.

Kill them with kindness

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 5-3-2023 om 23:02 zei Fundamenteel:

Ik vergeef je anyway. Word een broeder van ons en bekeer u. }-)

You know you want to... 🙈

Word een broeder? Ik ben al een broeder van alles en iedereen. Omdat we afstammen van hetzelfde gebeuren.. Dat is een beetje het probleem met religie, dat denken in broeders en zusters-de rest.. Als je humanist, agnost en redelijk spiritueel bent heb je daar geen last van..

Dan hoef je ook geen mensen te vergeven of vergeving te vragen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Noppert1998:

Word een broeder? Ik ben al een broeder van alles en iedereen. Omdat we afstammen van hetzelfde gebeuren.. Dat is een beetje het probleem met religie, dat denken in broeders en zusters-de rest.. Als je humanist, agnost en redelijk spiritueel bent heb je daar geen last van..

Dan hoef je ook geen mensen te vergeven of vergeving te vragen.

 

Ik vergeef al uw uitspraken waar je me dom noemde en aan de nuance voorbij ging. Wees hier welgekomen en wees diegene voor de wereld je vormde. Iedereen heeft lasten, iedereen. Laten we voor ze elkaar verlichten, broeder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 5-3-2023 om 17:58 zei Flawless victory:

Ik heb menigmaal ondervonden (in real life dan wel) dat wanneer ik onvriendelijk of ongeduldig of onverdraagzaam was, en ik als reactie daarop van de ander juist enorme vriendelijkheid en verdraagzaamheid ontving, dat die ondervonden verdraagzaamheid bijna onverdraaglijk was. Andermans vriendelijkheid en verdraagzaamheid was als het ware een soort straf voor mijn eigen zonde op dat moment omdat het je confronteert met je eigen ontoereikendheid. Met als gevolg zelf te willen groeien in diezelfde vriendelijkheid en verdraagzaamheid. 

Ja, het is niet altijd makkelijk 🌸

 

 

17 uur geleden zei Barnabas:

Ik ben zelf Joods. Let op je woorden.

Het zijn niet mijn woorden maar jouw eigen woorden. Je schreef: 

Op 19-2-2023 om 19:25 zei Barnabas:

Ik schrijf wel eens op Freethinker en ik vind het ook wel hilarisch wat de Joden daar allemaal verzinnen om maar niet te hoeven geloven.

Gezien bovenstaande tekst lijkt het me niet aannemelijk dat je het over jezelf had. 

Aangezien FT vooral een atheïsten forum is vroeg ik je wie of wat je bedoelde met "de Joden daar".  

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Moddereter Bonjour bepaalt de nieuwe koers van zijn forum.

[modbreak Bonjour] Niet ik, maar de christenen beweren dat ze een hogere ethische standaard hebben. Ze claimen dat Jezus een hogere standaard heeft. Jezus zei niet tegen Pilatus "Zal ik je eens vertellen wat mijn God kan". Opmerkingen als de andere wang toekeren. Niet zelf veroordelen, maar het oordeel aan God overlaten.

Dit is een grove schending van de forumregels, die ik hier niet wil zien.

 De andere wang toekeren is vanaf heden dus ook verboden. 🤣

En nog een hilarisch citaat van jodenforum afkomstig van cryptojood Mart:

Het jodendom beschouwt Jezus helemaal niet of hooguit als irrelevant voor ons.

Deze Mart houdt al jaren een onderwerp bij om karaktermoord op Jezus te plegen en krijgt nota bene een podium op een christelijk forum en alle bijval van de atheïsten voor wie Jezus ook irrelevant is. Nou, we willen niet weten wat jouw religie dan wel als relevant beschouwt, misschien jouw honderden pagina's tellende onderwerp op basis van een tekst die veel te jong is om het NT mee te ontkrachten en door en door corrupt.

Ow ja en dat Paulus met Jezus gebroken zou hebben is dan natuurlijk ook irrelevant. :D

 

Mod sjako. Antisemitische opmerkingen zijn niet toegestaan op dit forum. Cryptojood en jodenforum wil ik hier niet horen. Je krijgt een strafpunt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Op 11-3-2023 om 09:31 zei Petra.:

Ja, het is niet altijd makkelijk 🌸

 

 

Het zijn niet mijn woorden maar jouw eigen woorden. Je schreef: 

Gezien bovenstaande tekst lijkt het me niet aannemelijk dat je het over jezelf had. 

Aangezien FT vooral een atheïsten forum is vroeg ik je wie of wat je bedoelde met "de Joden daar".  

 

 

Geen grapjes aub, mijn reactie was op dit: Jij schreef: 

"Bedoel je nou dat daar veel Joden zitten of dat je atheïsten voor "Joden" uitscheldt ?

Maar waarom gebruik je  "Joden" dan als scheldwoord ? "

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Barnabas:

Geen grapjes aub, mijn reactie was op dit: Jij schreef: 

"Bedoel je nou dat daar veel Joden zitten of dat je atheïsten voor "Joden" uitscheldt ?

Maar waarom gebruik je  "Joden" dan als scheldwoord ? "

 

Ik maak geen grapjes, en vond jouw stelling over wat je hilarisch vond ook niet grappig. Gezien zijn like vond Piebe het kennelijk wel grappig. Misschien verwar je dat met mij. Ik vond het niet grappig, daarom vroeg ik wie of wat je bedoelde met "de Joden daar".   Dat antwoord lijk je te ontwijken. . dit is wat je schreef; 

 

Op 19-2-2023 om 19:25 zei Barnabas:

Ik schrijf wel eens op Freethinker en ik vind het ook wel hilarisch wat de Joden daar allemaal verzinnen om maar niet te hoeven geloven.

 

 

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 24-3-2023 om 14:02 zei Petra.:

 

Ik maak geen grapjes, en vond jouw stelling over wat je hilarisch vond ook niet grappig. Gezien zijn like vond Piebe het kennelijk wel grappig. Misschien verwar je dat met mij. Ik vond het niet grappig, daarom vroeg ik wie of wat je bedoelde met "de Joden daar".   Dat antwoord lijk je te ontwijken. . dit is wat je schreef; 

 

 

 

 

 

Vertel eens waarom je je er mee bemoeit Petra? Dat is een eerlijker antwoord. Wat gaat het jou aan?

Overigens ben ik van Freethinker verbannen nadat ik uitvoerig het evangelie heb verkondigd. Maar men wilde er niets van weten. Daarom heb ik tenslotte de moderator met Putin vergeleken. Vrijdenken is vrij behalve voor christenen. Die moeten het christendom afzweren of vertrekken. Zo is het nu eenmaal.

10 uur geleden zei Fundamenteel:

De Bijbel van enkele deelnemers:

Bible.jpg

Dat is ook het geval met de tekst 

Galaten 3:28: "Daarbij is het niet van belang dat men Jood is of Griek; daarbij is het niet van belang dat men slaaf is of vrije; daarbij is het niet van belang dat men man is of vrouw; want allen bent u één in Christus Jezus." Ik mag wel zeggen dat de rest van de brief niet meegenomen wordt bij de uitleg van de tekst. Zelfs de zinsdelen: "Daarbij is het niet van belang" worden gemakshalve in de prullenbak gegooit.

 

 

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei Barnabas:

Vertel eens waarom je je er mee bemoeit Petra? Dat is een eerlijker antwoord. Wat gaat het jou aan?

Overigens ben ik van Freethinker verbannen nadat ik uitvoerig het evangelie heb verkondigd. Maar men wilde er niets van weten. Daarom heb ik tenslotte de moderator met Putin vergeleken. Vrijdenken is vrij behalve voor christenen. Die moeten het christendom afzweren of vertrekken. Zo is het nu eenmaal.

Dat is ook het geval met de tekst 

Galaten 3:28: "Daarbij is het niet van belang dat men Jood is of Griek; daarbij is het niet van belang dat men slaaf is of vrije; daarbij is het niet van belang dat men man is of vrouw; want allen bent u één in Christus Jezus." Ik mag wel zeggen dat de rest van de brief niet meegenomen wordt bij de uitleg van de tekst. Zelfs de zinsdelen: "Daarbij is het niet van belang" worden gemakshalve in de prullenbak gegooit.

 

 

Ze hebben vooral problemen dezer tijden met homoseksualiteit en transgenders. Alsof wij dat voor normaal moeten meegeven in onze opvoeding of we weten niet wat liefde is. Al wat wij vragen is dat ze de kinderen met die massapsychose met rust laten zoals wij transgenders en homoseksualen in hun waarde laten. Ze geven nu al genderideologie op school. Dat gaat te ver.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Barnabas:

Vertel eens waarom je je er mee bemoeit Petra? Dat is een eerlijker antwoord. Wat gaat het jou aan?

Dit is een forum Barnabas, als je geen bemoeienis wil met wat je opschrijft moet je het in je dagboek schrijven. 

 

9 uur geleden zei Barnabas:

Overigens ben ik van Freethinker verbannen nadat ik uitvoerig het evangelie heb verkondigd. 

Dat verbaast me, naar mijn weten ben je daar een bron van vermaak. 

 

 

9 uur geleden zei Fundamenteel:

Ze hebben vooral problemen dezer tijden met homoseksualiteit en transgenders. Alsof wij dat voor normaal moeten meegeven in onze opvoeding of we weten niet wat liefde is.

Je hebt het steeds over een wij versus zij.   

Maar reken je je eigen dierbaren niet tot je -wij-  ? 

Op 26-11-2022 om 20:32 zei Fundamenteel:

Zeg ik tegen mijn dierbaren. “hier doen wij niet aan mee”; dan zetten ze mij weg voor homofoob. Maar ik wil gewoon vasthouden aan de Bijbel in de opvoeding.

 

Ik had je al eerder geschreven dat je een -wij- versus -zij- van maakt, alsof je alle Bijbelgelovers tot jouw gedachtegoed rekent. Terwijl dit christenen / Bijbelgelovers zijn die tot je -wij christenen- behoren

 

Op 27-11-2022 om 11:53 zei Petra.:

Wijdekerk linkt LHBT+-organisaties :https://www.wijdekerk.nl/lhbt-organisaties

 

LCC is een alliantie van vijf christelijke LHBT-organisaties: 

LKP, ChristenQueer, HolyFemales.nl en Netwerk Mirre. Gezamenlijk voeren zij projecten uit om de sociale acceptatie van homoseksualiteit in christelijke kring te bevorderen. www.lccprojecten.nl

 

ChristenQueer

ChristenQueer is een brede christelijke LHBTI-beweging die gelooft dat God elk mens gemaakt heeft naar Zijn beeld en gelijkenis. Gods grootheid is veelkleurig en verbindend. www.christenqueer.nl

 

CDA Pride Netwerk

Het CDA Pride Netwerk bestaat uit leden die willen meebouwen aan een land waar een ieder zich thuis kan voelen. www.cda.nl/pride

 

COC Groningen & Drenthe

Kun je christen zijn en homoseksueel, lesbisch of biseksueel? . Met al deze vragen kun je terecht bij de werkgroep Geloof en Religie van COC Groningen & Drenthe. www.cocgd.nl/geloof

 

Geheim Begin

Het project Geheim Begin is ontstaan vanuit het verlangen en de behoefte om verhalen te delen: voor erkenning, bemoediging en het gevoel dat jij niet de enige bent die deze situatie doormaakt.  www.geheimbegin.nl. LLC plus project. 

 

Hart van homo's

Hart van Homo’s gelooft dat God lhbt+ die in de eerste plaats Jezus willen volgen, ertoe roept om geen seksuele relatie aan te gaan met iemand van hetzelfde geslacht.www.hartvanhomos.nl

 

HolyBe

HolyBe is de online community voor christelijke LHBTI-jongeren. Deze website is gemaakt door een groepje enthousiaste christenen vanuit verschillende organisaties. www.holybe.nl

 

Homo in de klas

Homo in de Klas biedt alweer een aantal jaar een lesmodule over seksuele diversiteit aan op christelijke middelbare scholen, van orthodox tot vrijzinnig. Wij komen graag bij u op school langs om voorlichting te geven! www.homoindeklas.nl

 

IK ken je

IK ken je wil de bekendheid bevorderen van organisaties en activiteiten op het gebied van seksuele, sekse en genderdiversiteit en het christelijk geloof in Noord-Nederland die de acceptatie van LHBTI+ bevorderen. www.ikkenje.nl

 

Landelijk Netwerk Biseksualiteit

Het Landelijk Netwerk Biseksualiteit (LNBI) is de landelijke organisatie voor biseksuelen. Wij behartigen de belangen van biseksuelen en anderen met bi-gevoelens. Een belangrijke doelstelling van het LNBi is ook het met elkaar in contact brengen van biseksuelen. Daarom organiseren we onder meer swingende feesten en coming-out weekends. En we stimuleren dat op lokaal niveau bi-activiteiten worden ontwikkeld. www.lnbi.nl

 

Lhbt+ en kerk - Homoseksualiteit en Geloof Twente

We zijn een interkerkelijke werkgroep die is opgericht als onderdeel van het lhbt-beleid van de gemeente Enschede, 
De nieuwe werkgroep heeft een aanpak gekozen waarin diversiteit wordt omarmd. Niet alleen seksuele diversiteit, maar ook diversiteit in visies over dit onderwerp. Centraal staat de ondersteuning van zowel christelijke lhbt’ers als kerkgemeenschappen die seksuele en genderdiversiteit aan de orde willen stellen. www.lhbtenkerk.nl

 

LHBT Netwerk Zeeland

Er zijn verschillende organisaties, vrijwilligers en professionals in de zorg die zich inzetten om de belangen van LHBT’ers in Zeeland te behartigen en de acceptatie van lesbiennes, homoseksuelen, biseksuelen en transgenders (LHBT) in onze samenleving te vergroten. Waarom niet deze krachten bundelen?www.lhbtnetwerkzeeland.nl

 

LKP (Koepelorganisatie van de christelijke LHBT-beweging)

Het LKP streeft naar een volwaardige plaats voor lesbische, homoseksuele, biseksuele en transgender vrouwen en mannen in de samenleving, in het bijzonder in de kerken. Persoonlijke seksuele voorkeur heeft geen betekenis voor professionele of vrijwillige, al dan niet ambtshalve in de kerken uitgevoerde taken, noch zou deze een rol mogen spelen in de bediening van de sacramenten en het (in)zegenen van relaties. www.lkp-web.nl

 

Netwerk Mirre

Mirre is een netwerk dat ruimte biedt aan lesbische- en biseksuele vrouwen die, ieder op eigen wijze, met geloof bezig zijn. De aangesloten vrouwen geven zelf mede vorm en inhoud aan wat er binnen het Netwerk gebeurt. www.netwerkmirre.nl

 

Stichting Survibes

Stichting Survibes wil graag de emancipatie, gezondheid en welzijn van de Surinaamse of Surinaams Nederlandse Lesbies, Homo-, Biseksuele, Transgenders, Queers en Interseksuele (LHBTQI) gemeenschap bevorderen. Een van de doelstellingen is het welzijn van Surinaamse of Surinaamse Nederlanders binnen de verschillende religieuze stromingen bevorderen, waaronder het christendom. 

 

Transgender & geloof

Transgender & Geloof is bedoeld voor transgenders en naaste familie die niet alleen met vragen op het gebied van genderdysforie zitten maar ook met vragen op het gebied van geloof. Onze deuren staan open voor iedereen die gelovig is, ongeacht welke religie.  www.christengenderdysforie.nl

 

Verscheurd

Deze website is het initiatief van een groepje mensen dat bijeenkwam naar aanleiding van het verschijnen van het boek Verscheurd. Christenen met verschillende overtuigingen en achtergronden en zowel hetero als homoseksueel. Samen willen we op zoek naar manieren om met liefde en respect open in gesprek te gaan over homoseksualiteit. www.verscheurd.nl

 

Werkgroep transgender, religie, levensbeschouwing en ethiek

De werkgroep transgender, religie, levensbeschouwing en ethiek is een netwerk voor religieuze en spirituele transgenders en geeft informatie over transgender, religie en spiritualiteit. www.transenreligie.blog2blog.nl

 

WKHP (Werkverband van Katholieke Homo-Pastores)

Seksualiteit en rooms-katholieke kerk hebben een spannende verhouding met elkaar. Homoseksuele katholieken merken die spanning aan den lijve. Ook homoseksuele pastores. Om staande te blijven in die spanning, en om ze tot een kracht om te vormen, heeft een aantal van hen in 1980 het Werkverband van Katholieke Homo-Pastores opgericht.  www.homopastor.nl

 

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Fundamenteel:

Ze hebben vooral problemen dezer tijden met homoseksualiteit en transgenders. Alsof wij dat voor normaal moeten meegeven in onze opvoeding of we weten niet wat liefde is. Al wat wij vragen is dat ze de kinderen met die massapsychose met rust laten zoals wij transgenders en homoseksualen in hun waarde laten. Ze geven nu al genderideologie op school. Dat gaat te ver.

Ik vraag mij af hoe dat nou gaat bij die homo's en transgenders. Het komt over alsof het bij hun allemaal heel goed gaat maar de realiteit is dat hetero's al veel echtscheiding en problemen zijn. Dan verbergen zij toch één en ander?!

De liefde van God is absoluut noodzakeleijk voor gezonde relatie en het hanteren van Zijn normen en waarden ook. Liefde is geven aan een ander en zorg dragen voor elkaar.

Een ander aspect is dat God het woord is en de waarheid en dat men in een relatie met elkaar zaken bespreekt. Een goede relatie houdt in dat men met elkaaar spreekt over alles wat relevant is en daarbij ook alles vertelt wat relevant is. Dat is vertrouwen hebben in elkaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Petra.:

Dit is een forum Barnabas, als je geen bemoeienis wil met wat je opschrijft moet je het in je dagboek schrijven. 

 

Dat verbaast me, naar mijn weten ben je daar een bron van vermaak. 

 

 

Je hebt het steeds over een wij versus zij.   

Maar reken je je eigen dierbaren niet tot je -wij-  ? 

 

Ik had je al eerder geschreven dat je een -wij- versus -zij- van maakt, alsof je alle Bijbelgelovers tot jouw gedachtegoed rekent. Terwijl dit christenen / Bijbelgelovers zijn die tot je -wij christenen- behoren

 

 

Er is geen versus. Maar je hebt wel 2 kampen als het over lgbqt gaat. Je kan niet ontkennen dat we hier leden hebben die dweepen met Christus maar quasi de helft van de Bijbel amputeren om Hem te kunnen aanvaarden.

Zojuist zei Barnabas:

Ik vraag mij af hoe dat nou gaat bij die homo's en transgenders. Het komt over alsof het bij hun allemaal heel goed gaat maar de realiteit is dat hetero's al veel echtscheiding en problemen zijn. Dan verbergen zij toch één en ander?!

De liefde van God is absoluut noodzakeleijk voor gezonde relatie en het hanteren van Zijn normen en waarden ook. Liefde is geven aan een ander en zorg dragen voor elkaar.

Een ander aspect is dat God het woord is en de waarheid en dat men in een relatie met elkaar zaken bespreekt. Een goede relatie houdt in dat men met elkaaar spreekt over alles wat relevant is en daarbij ook alles vertelt wat relevant is. Dat is vertrouwen hebben in elkaar.

Als hetero's zondes begaan, gaan we die toch ook niet normaliseren en het geloof daarop aanpassen?

Zijn normen en waarden staan gebundeld over de hele Bijbel. Rome is ook gevallen omdat hun leiders seksueel perverteerde en in hun hoogmoed de Germaanse stammen onderschatte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Petra.:

Dit is een forum Barnabas, als je geen bemoeienis wil met wat je opschrijft moet je het in je dagboek schrijven. 

 

Dat verbaast me, naar mijn weten ben je daar een bron van vermaak. 

 

 

Je hebt het steeds over een wij versus zij.   

Maar reken je je eigen dierbaren niet tot je -wij-  ? 

 

Ik had je al eerder geschreven dat je een -wij- versus -zij- van maakt, alsof je alle Bijbelgelovers tot jouw gedachtegoed rekent. Terwijl dit christenen / Bijbelgelovers zijn die tot je -wij christenen- behoren

 

 

Geen antwoord op mijn vraag wat jouw reden is om mij aan te vallen. Christenen heb ik lief.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gelukkig heeft God alle mensen lief en niet alleen christenen.  Liefde is namelijk niet op te delen, opgedeelde liefde is slechts de menselijke versie.  

 

Zelfs in liefde is bij sommige mensen het veld van goed en kwaad aanwezig. Zo onderscheiden ze heteroseksuele liefde en homoseksuele liefde.  Dat is geen onbaatzuchtige liefde, maar hebzuchtige liefde.  Wat dus geen liefde is......

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Chaim:

Zou je eindelijk eens kunnen zeggen wat je bedoelt met "de Joden daar"?

Graag eerst je persoonlijke motivatie om je er mee te bemoeien. We willen geen jodenhaat.

13 uur geleden zei Fundamenteel:

Ze hebben vooral problemen dezer tijden met homoseksualiteit en transgenders. Alsof wij dat voor normaal moeten meegeven in onze opvoeding of we weten niet wat liefde is. Al wat wij vragen is dat ze de kinderen met die massapsychose met rust laten zoals wij transgenders en homoseksualen in hun waarde laten. Ze geven nu al genderideologie op school. Dat gaat te ver.

In Genesis worden de engelen die onderdak bij Lot vinden bijna verkracht door de gehele bevolking van Sodom en Gomorra. Zelfs nadat de engelen hen met blindheid geslagen hadden (iig degenen die bij de deur stonden toen de engelen Lot naar binnen trokken) maar toch probeerden zij de deur nog te vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Barnabas:

Graag eerst je persoonlijke motivatie om je er mee te bemoeien. We willen geen jodenhaat.

In Genesis worden de engelen die onderdak bij Lot vinden bijna verkracht door de gehele bevolking van Sodom en Gomorra. Zelfs nadat de engelen hen met blindheid geslagen hadden (iig degenen die bij de deur stonden toen de engelen Lot naar binnen trokken) maar toch probeerden zij de deur nog te vinden.

Waren het niet gevallen engelen die een mannelijk lid van zijn familie poogden te verkrachten waarna hij zijn dochter(?) aanbiedt om hen te sussen? Lot zegt expliciet tegen de engelen dat homoseksualiteit "een kwaad" is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Fundamenteel:

Waren het niet gevallen engelen die een mannelijk lid van zijn familie poogden te verkrachten waarna hij zijn dochter(?) aanbiedt om hen te sussen? Lot zegt expliciet tegen de engelen dat homoseksualiteit "een kwaad" is.

Het waren de engelen van God. God kwam met twee engelen naar Abraham om daarna verder te gaan naar Sodom en Gomorra en Hij had twee engelen bij zich. Deze gingen Sodom en Gomorra binnen en redden Lot en zijn dochters. Demonen zouden eerder meegewerkt hebben aan de verkrachting van Lot en zijn dochters.

Hierbij Genesis 19;3-8. Hierin staat dat Lot tegen de mannen van Sodom en Gomorra spreekt om geen kwaad te doen waarna hij zijn dochters aanbiedt. Maar hij zegt het niet tegen de engelen:

"Hij (Lot) drong echter sterk bij hen (de engelen) aan, zodat zij van hun weg afweken naar hem toe, en zijn huis binnengingen. Hij richtte een maaltijd voor hen aan. Hij bakte ongezuurde broden en zij aten. Nog voor zij zich te slapen legden, omsingelden de mannen van die stad, de mannen van Sodom, van jong tot oud, het huis; heel het volk, niemand uitgezonderd. Zij riepen naar Lot en zeiden tegen hem: Waar zijn die mannen die vannacht bij u gekomen zijn? Breng hen naar buiten, naar ons toe, zodat wij gemeenschap met hen kunnen hebben. Toen ging Lot naar buiten, naar hen toe, bij de deuropening, en sloot de deur achter zich, en hij zei: Mijn broeders, doe toch geen kwaad!"

Lot staat op dat moment buiten de deur terwijl de engelen binnen zijn. Lot spreekt dus tegen de mannen die het huis omsingelt hebben.

47 minuten geleden zei Fundamenteel:

Waren het niet gevallen engelen die een mannelijk lid van zijn familie poogden te verkrachten waarna hij zijn dochter(?) aanbiedt om hen te sussen? Lot zegt expliciet tegen de engelen dat homoseksualiteit "een kwaad" is.

Omdat ik niet weet of je mijn toevoeging (bewerking) gelezen hebt:

Wanneer Lot spreekt staat hij buiten terwijl de engelen binnen zijn. Dat blijkt ook uit het vervolg waarin de mannen van Sodom en Gomorra hem bedreigen, zij willen nog erger met Lot doen dan zij al met de engelen van plan waren.

Genesis 19;8-9: "Zie toch, ik (Lot) heb twee dochters, die met geen man gemeenschap gehad hebben; laat mij die toch bij u brengen en doe met hen wat goed is in uw ogen. Alleen, deze mannen moet u niets aandoen, want om die reden zijn ze onder de bescherming van mijn dak gekomen. Toen zeiden zij: Ga opzij! Ook zeiden ze: Deze ene is gekomen om hier als vreemdeling te verblijven en nu wil hij zeker rechter over ons zijn! Nu zullen we u meer kwaad aandoen dan hun. Zij drongen erg op de man, op Lot, aan en kwamen dichterbij om de deur open te breken."

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid