Breuk 186 Geplaatst 1 december Rapport Share Geplaatst 1 december Bij Lucas Engel verschijnt aan Maria. Jozef en Maria wonen in Nazareth en gaan dan naar Bethlehem op bevel van de keizer. Geen plaats in de herberg, leggen Jezus in een kribbe. Het hout van de kribbe en de doeken verwijzen naar diezelfde woorden als straks bij het kruis. Daarna komen de herders (de wachters in de nacht over de schapen). Jozef, Maria en Jezus gaan naar Jeruzalem en daarna weer terug naar Nazareth. Hier een keizer tegenover een koning die nederig geboren wordt. Er is voor hem geen plaats. Bij Mattheus Engel verschijnt in een droom aan Jozef. De familie lijkt al in Bethlehem te zijn. Nazareth is niet in beeld. Verhaal met de wijzen uit het oosten en Herodes. Geen stal maar een huis. Jozef, Maria en Jezus gaan naar Egypte en wijken dan uit naar Nazareth. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 587 Geplaatst 2 december Rapport Share Geplaatst 2 december 15 uur geleden zei Monachos: Dus alleen in Lucas is er sprake van een dialoog tussen Christus en één van de medegekruisigden, waarin Jezus dus de 'paradijsuitspraak' doet. Ik denk dat er veel is gezegd. De ene apostel schreef dit op de andere dat. Ik zie geen probleem. De weergave zoals ik die naar voren breng kan de enige juiste zijn. Jezus was drie dagen dood. Als Jezus dat niet was dan is Hij ook niet opgestaan. Bovendien is de opstanding pas aan het einde van de Tijden der Heidenen als Jezus gaat regeren op de troon van Jehovah in de lijn van David. Die heeft nu wel plaatsgevonden, maar toen nog zeker niet. Die twee misdadigers konden dus onmogelijk in het paradijs zijn. Komt er ook nog eens bij dat het paradijs een aardse gelegenheid is. Openbaring 21 En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de vroegere hemel en de vroegere aarde waren voorbijgegaan, en de zee is er niet meer. 2 Ik zag ook de heilige stad, het Nieuwe Jeruzalem, bij God vandaan uit de hemel neerdalen, klaar als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man. 3 Toen hoorde ik een luide stem vanaf de troon zeggen: ‘Kijk! De tent van God is bij de mensen en hij zal bij hen wonen. Ze zullen zijn volk zijn en God zelf zal bij hen zijn. 4 Hij zal elke traan uit hun ogen wissen. De dood zal er niet meer zijn. Er zal geen rouw, geen gehuil en geen pijn meer zijn. De dingen van vroeger zijn voorbij.’ 5 Hij die op de troon zat, zei: ‘Kijk! Ik maak alles nieuw.’ Ook zei hij: ‘Schrijf, want deze woorden zijn betrouwbaar en waar.’ Het nieuwe Jeruzalem daalt neer vanuit de hemel. Dus dit kan nooit in de hemel afspelen. God is BIJ de mensen, niet andersom. En de dood is nooit in de hemel geweest dus dit moet aards zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 161 Geplaatst 2 december Rapport Share Geplaatst 2 december 8 minuten geleden zei sjako: Ik denk dat er veel is gezegd. De ene apostel schreef dit op de andere dat. Ik zie geen probleem. Ik heb aan de hand van de verschillende Bijbelteksten aangetoond dat Marcus en Mattheüs vermelden dat beide medegekruisigden Hem beschimpten. Alleen in Lucas staat beschreven dat één van de medegekruisigden een dialoog met Christus aangaat en de andere misdadiger terecht wijst. Er is een verschil tussen dat niet zien en dat niet willen zien. 13 minuten geleden zei sjako: De weergave zoals ik die naar voren breng kan de enige juiste zijn. Het is duidelijk dat je dat zo ziet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 286 Geplaatst Rapport Share Geplaatst (bewerkt) Op 30-11-2023 om 16:56 zei HJW4: Nee hoor, het aantal christenen groeit wereld nog steeds, ongeveer in dezelfde mate als de groei van de wereldbevolking. De afval is dus niets in gang, in Nederland wel, maar dat zal de bijbel niet specifiek op het oog gehad hebben. Ofschoon ikzelf de overtuiging ben toegedaan dat het woord dat met afval vertaald is - apostasia - verkeerd vertaald is en vertaald had moeten worden met de wegrukking, ontrukking of opname* , betekent een groei nog niet dat er niet tegelijkertijd een grote afval van het geloof kan bestaan. Beide verschijnselen kunnen tegelijkertijd plaatsvinden. *http://www.verhoevenmarc.be/PDF/apostasia.pdf bewerkt door Flawless victory Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 587 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden zei Flawless victory: betekent een groei nog niet dat er niet tegelijkertijd een grote afval van het geloof kan bestaan. Beide verschijnselen kunnen tegelijkertijd plaatsvinden. Dat weet ik wel zeker. Pinkstergemeenten groeien nog omdat het daar dikke pret is, met het ware geloof heeft het niet veel te maken. Hetzelfde kan gezegd worden van Mozaiek achtige gemeenten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.