Spring naar bijdragen

Steunpunt geopend voor slachtoffers 'homogenezing'


Aanbevolen berichten

Steunpunt geopend voor slachtoffers 'homogenezing' 

Ben blij dat er een steunpunt geopend is, want mensen die te horen krijgen dat ze van homofilie genezen kunnen worden, voelen zich soms schuldig dat het ze niet lukt. Weet niet hoe jullie erover denken, maar zelf vind ik het een misdadige praktijk. Homofilie is geen afwijking maar een geaardheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 95
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik denk dat het ook goed is als er een steunpunt is voor jongeren die op religieuze gronden door hun ouders en familie worden uitgestoten indien blijkt dat ze homoseksueel zijn. Ik ken in mijn om

Jazeker wel, Jezus bevestigd wel degelijk het huwelijk tussen man en vrouw, inclusief de onverbrekelijkheid ervan. Vooral in Matteüs 19 gaat Hij heel erg op het huwelijk in. En ook in de rest van het

Hoe kom je daar nu ineens bij? De katholieke kerk is nog steeds de grootste liefdadigheidsinstelling ter wereld en veel protestantse kerken dragen ook volop hun steentjes bij. Heel veel ziekenhuizen z

Er is een verschil tussen behandelen en genezen. En ook: hoe verklaar je ex homofielen of mensen die van geaardheid veranderen?

Hier is een ex homofiel die zélf een conversie therapie kliniek opende. Bekend van “pray the gay away.” Volgens mij ook de allergrootste trol in de menselijke geschiedenis, maar heeft goede raakpunten in deze lezing.

Buckle up, teergevoelige zieltjes kijken beter niet. Trigger warning:

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Homoseksualiteit is wel erfelijk, maar omgevingsfactoren spelen ook een rol. De suprachiasmatische nucleus (SCN) bij homoseksuele mannen is bijna twee keer zo groot als bij heteroseksuele mannen. In dit hersengebied huist onze biologische klok. Volgens Swaab beslist dit hersengebied nog niet op welk geslacht iemand valt, maar gaat het om een verband tussen seksualiteit en de grote van het hersengebied. Een andere studie uit 2013 (Brock University, Canada) laat zien dat het hebben van een oudere broer de kans op homoseksualiteit met maar liefst 38 procent verhoogt; mogelijk maakt de moeder een soort antistoffen aan tegen jongens die de ontwikkeling van volgende kinderen beïnvloeden. Een combinatie van genetische en omgevingsfactoren bepaalt dus je seksualiteit.

bewerkt door Chaim
Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat het aangeboren kan zijn betwist ik niet, het is echter niet altijd aangeboren en dienen onze volgende generaties beter te bewapenen tegen de propaganda van deze duivelse samenleving die goed voor slecht plaatste en slecht voor goed. De significante stijging in lgbqt is niet omdat mensen uit de kast kunnen komen maar omdat ze hormonaal beschadigd worden en de geaardheden en seksualiteiten gehypet werden. Reken daarbij de switch van patriarchaat naar matriarchaat en we hebben een aardig plaatje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat het aangeboren kan zijn betwist ik niet, het is echter niet altijd aangeboren en dienen onze volgende generaties beter te bewapenen tegen de propaganda van deze duivelse samenleving die goed voor slecht plaatste en slecht voor goed. De significante stijging in lgbqt is niet omdat mensen uit de kast kunnen komen maar omdat ze hormonaal beschadigd worden en de geaardheden en seksualiteiten gehypet werden. Reken daarbij de switch van patriarchaat naar matriarchaat en we hebben een aardig plaatje.

Zolang de mens nog het 'goed' (heteroseksualiteit) afmeet aan het 'slecht' (homoseksualiteit) dan meet de mens met een maat en zal hij wedergemeten worden.  (Matt 7:2)

Dus alle homobashers (Wie de schoen past die trekke hem aan) voldoen niet aan de wet zoals Jezus die gesteld heeft.  En zullen geoordeeld worden mét het oordeel waar zij mee oordelen.  Er is absolute rechtvaardigheid.  Wie niet horen wil die moet maar voelen.

De rechtvaardige namelijk meet het 'goede' niet aan het 'slechte' af, die weet dat het 'goede' (Wat dat ook moge zijn) op zichzelf staat.   De mensen die de maat nemen sluiten daarmee zichzelf uit.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites

Op Netflix staat de film Pray Away.

 

Wat recensies:
Voormalige leiders en een slachtoffer van de 'homotherapiebeweging' spreken over hoe schadelijk die is voor de LGBTQ+-community en over het rampzalige voortbestaan ervan. Deze film van uitvoerend producent Ryan Murphy werd genomineerd voor Beste documentaire op het Tribeca Film Festival.

Homofobie rukt op. Het is een trieste vaststelling dat geweld en agressie jegens de lhbtiq+-beweging wereldwijd, en zeker ook in ‘het vrije Westen’, hand over hand toenemen. Al even triest is dat die toename als argument dient in zogenoemde conversion therapies, of ‘homogenezingen’: als je die geaardheid maar van je af weet te schudden, leid je een veiliger leven op aarde, en kom je straks nog in de hemel. Die Amerikaanse idiotie krijgt inmiddels ook navolging in Europa. De Netflix-documentaire ‘Pray Away’ laat zien hoe schadelijk, triest en ronduit absurd de ‘therapie’ werkelijk is.

De film volgt een groep mensen die bijna allemaal ooit een conversion hebben ondergaan. Er komen (voormalige) priesters en leiders aan het woord, maar ook doorsnee mannen en vrouwen. Vaak werden ze vanwege hun geaardheid langzaam uitgesloten van de conservatieve Amerikaanse samenleving.

Eén van de meest sprekende verhalen is dat van Julie Rodgers, die als tiener merkte ze dat ze op meisjes valt. Haar omgeving is zo conservatief en ‘vanzelfsprekend’ homofoob dat ze van in het prille begin God om ‘vergeving’ vraagt in haar dagboek. ‘Ik ben toch een goede tiener, waarom heb ik dan deze kwade gedachten?’ Wanneer ze openlijk voor haar geaardheid uitkomt, belandt ze in therapie. Wat die precies inhoudt? Dat blijft vaag, al krijgen we voldoende beelden te zien. Het komt vooral neer op: ontkennen, ontkennen en ontkennen. En op: manipuleren. Als de ‘patiënten’ nu maar erkennen dat ze zondig zijn, hoeven ze hun familie en vangnet niet kwijt te spelen. Dat zullen ze niet naar de hel gaan. Als ze doorgaan, ‘hebben ze het aan zichzelf te wijten’.

Het zal weinigen verbazen dat veel van de therapeuten later zelf uit de kast zijn gekomen. Zij die in ‘Pray Away’ te zien zijn, vragen tussen de regels door om vergeving, maar die schenk je als kijker niet zomaar, zeker niet door de manier waarop maakster Kristine Stolakis het geheel heeft gemonteerd. Voor elke ‘spijtoptant’ zijn er drie hartverscheurende getuigenissen van slachtoffers. Het schrijnendste geval in de film is Jeffrey McCall, een voormalige transgender die de therapie onderging en nu tegen heug en meug blijft volhouden dat dat de juiste keuze was. Zelden is een identiteitscrisis zo wrang in beeld gebracht.

Deze documentaire laat ons bedroefd achter, al doen de makers hun best om je niet helemaal depressief naar bed te sturen. De film eindigt met de gelukkige bruiloft van Julie Rodgers, die omringd door haar vrienden met haar vriendin trouwt. Voor het overige bestaat deze docu uit een lange rij aan treurige verhalen, van mensen die je een betere omgeving had gegund, of – in het geval van de ex-therapeuten– meer moed en normbesef. ‘Pray Away’ is geen vrolijke zit, maar wel een noodzakelijke voor wie de conservatieve homohaat wil begrijpen die ook bij ons steeds meer om zich heen grijpt.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het ook goed is als er een steunpunt is voor jongeren die op religieuze gronden door hun ouders en familie worden uitgestoten indien blijkt dat ze homoseksueel zijn.

Ik ken in mijn omgeving het verhaal van iemand die haar neef in huis nam, omdat zijn zeer gelovige ouders zijn homoseksualiteit niet konden accepteren.

Met tranen in de ogen vertelde die kennis dat ze haar neef niet kon verstoten.

Zo kwam ik ook het verhaal tegen van Fulvio (35), die werd geboren binnen de geloofsgemeenschap van de Jehova's Getuigen. Drie jaar geleden uitte hij zich als homo en werd hij verbannen door zijn familie. Zijn ouders, broers en zussen spreken niet meer met hem.

https://www.vice.com/nl/article/wxdzay/over-de-onmogelijkheid-om-homo-en-jehovas-getuige-te-zijn

 

Tegen alle jongeren die hier te maken hebben , zeg ik: zoek hulp.

Een organisatie als https://www.wijdekerk.nl is opgericht door christenen, om mensen te bemoedigen en steun te bieden.

Gelukkig zijn er dus heel veel ouders en kerken die jongeren die met hun geaardheid worstelen, wel accepteren.

Afwijzing kan leiden tot eenzaamheid, angst en regelmatig suïcide. Jongeren worden ernstig beschadigd als ze niet kunnen zijn, wie ze vanuit hun geaardheid zijn. En ja dat past niet in het perfecte plaatje van man en vrouw en lieve kinderen met een labrador.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Hopper:

Zolang de mens nog het 'goed' (heteroseksualiteit) afmeet aan het 'slecht' (homoseksualiteit) dan meet de mens met een maat en zal hij wedergemeten worden.  (Matt 7:2)

Dus alle homobashers (Wie de schoen past die trekke hem aan) voldoen niet aan de wet zoals Jezus die gesteld heeft.  En zullen geoordeeld worden mét het oordeel waar zij mee oordelen.  Er is absolute rechtvaardigheid.  Wie niet horen wil die moet maar voelen.

De rechtvaardige namelijk meet het 'goede' niet aan het 'slechte' af, die weet dat het 'goede' (Wat dat ook moge zijn) op zichzelf staat.   De mensen die de maat nemen sluiten daarmee zichzelf uit.

De mens? Het is wat de Bijbel dicteert wat goed en slecht is. Zelfs waar jij of ik het oneens (zouden) zijn, de Bijbel is absoluut bindend. Niet waar? Waarom noemt u mensen homohaters als ik daarvan geen enkele trof op dit forum? Rijm eens wat er staat en niet je eigen kronkels. 

16 uur geleden zei Breuk:

Op Netflix staat de film Pray Away.

 

Wat recensies:
Voormalige leiders en een slachtoffer van de 'homotherapiebeweging' spreken over hoe schadelijk die is voor de LGBTQ+-community en over het rampzalige voortbestaan ervan. Deze film van uitvoerend producent Ryan Murphy werd genomineerd voor Beste documentaire op het Tribeca Film Festival.

Homofobie rukt op. Het is een trieste vaststelling dat geweld en agressie jegens de lhbtiq+-beweging wereldwijd, en zeker ook in ‘het vrije Westen’, hand over hand toenemen. Al even triest is dat die toename als argument dient in zogenoemde conversion therapies, of ‘homogenezingen’: als je die geaardheid maar van je af weet te schudden, leid je een veiliger leven op aarde, en kom je straks nog in de hemel. Die Amerikaanse idiotie krijgt inmiddels ook navolging in Europa. De Netflix-documentaire ‘Pray Away’ laat zien hoe schadelijk, triest en ronduit absurd de ‘therapie’ werkelijk is.

De film volgt een groep mensen die bijna allemaal ooit een conversion hebben ondergaan. Er komen (voormalige) priesters en leiders aan het woord, maar ook doorsnee mannen en vrouwen. Vaak werden ze vanwege hun geaardheid langzaam uitgesloten van de conservatieve Amerikaanse samenleving.

Eén van de meest sprekende verhalen is dat van Julie Rodgers, die als tiener merkte ze dat ze op meisjes valt. Haar omgeving is zo conservatief en ‘vanzelfsprekend’ homofoob dat ze van in het prille begin God om ‘vergeving’ vraagt in haar dagboek. ‘Ik ben toch een goede tiener, waarom heb ik dan deze kwade gedachten?’ Wanneer ze openlijk voor haar geaardheid uitkomt, belandt ze in therapie. Wat die precies inhoudt? Dat blijft vaag, al krijgen we voldoende beelden te zien. Het komt vooral neer op: ontkennen, ontkennen en ontkennen. En op: manipuleren. Als de ‘patiënten’ nu maar erkennen dat ze zondig zijn, hoeven ze hun familie en vangnet niet kwijt te spelen. Dat zullen ze niet naar de hel gaan. Als ze doorgaan, ‘hebben ze het aan zichzelf te wijten’.

Het zal weinigen verbazen dat veel van de therapeuten later zelf uit de kast zijn gekomen. Zij die in ‘Pray Away’ te zien zijn, vragen tussen de regels door om vergeving, maar die schenk je als kijker niet zomaar, zeker niet door de manier waarop maakster Kristine Stolakis het geheel heeft gemonteerd. Voor elke ‘spijtoptant’ zijn er drie hartverscheurende getuigenissen van slachtoffers. Het schrijnendste geval in de film is Jeffrey McCall, een voormalige transgender die de therapie onderging en nu tegen heug en meug blijft volhouden dat dat de juiste keuze was. Zelden is een identiteitscrisis zo wrang in beeld gebracht.

Deze documentaire laat ons bedroefd achter, al doen de makers hun best om je niet helemaal depressief naar bed te sturen. De film eindigt met de gelukkige bruiloft van Julie Rodgers, die omringd door haar vrienden met haar vriendin trouwt. Voor het overige bestaat deze docu uit een lange rij aan treurige verhalen, van mensen die je een betere omgeving had gegund, of – in het geval van de ex-therapeuten– meer moed en normbesef. ‘Pray Away’ is geen vrolijke zit, maar wel een noodzakelijke voor wie de conservatieve homohaat wil begrijpen die ook bij ons steeds meer om zich heen grijpt.

 

Het is nog lang niet zo schadelijk als politiekers, dokters en ouders die hun kinderen hormoonblokkers etc geven waarvan velen als volwassenen in detransitie gaan. De geaardheid pogen veranderen na massahysterie is nog altijd minder schadelijk gebleken dan gender proberen veranderen. Dat laatste is nooit gelukt, het eerste wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

De mens? Het is wat de Bijbel dicteert wat goed en slecht is. Zelfs waar jij of ik het oneens (zouden) zijn, de Bijbel is absoluut bindend. Niet waar? Waarom noemt u mensen homohaters als ik daarvan geen enkele trof op dit forum? Rijm eens wat er staat en niet je eigen kronkels. 

Het woord van Jezus is bindend.  Maar je mag er een andere mening op na houden en cherry picken in de Bijbel.

Voorts noem ik niemand een homohater, wie de schoen past die trekke hem maar aan.   Het enige punt wat ik maakte is dat homohaters het Koninkrijk niet kunnen betreden.  Maar dat is dan hun eigen keuze.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Hopper:

Het woord van Jezus is bindend.  Maar je mag er een andere mening op na houden en cherry picken in de Bijbel.

Voorts noem ik niemand een homohater, wie de schoen past die trekke hem maar aan.   Het enige punt wat ik maakte is dat homohaters het Koninkrijk niet kunnen betreden.  Maar dat is dan hun eigen keuze.  

De hele Bijbel is bindend. Anders doe je aan cherrypicking en de Bijbel leert dat mannen die zich verwijfd gedragen of bij andere mannen liggen een gruwel in Zijn ogen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

Het woord van Jezus is bindend.  Maar je mag er een andere mening op na houden en cherry picken in de Bijbel.

Voorts noem ik niemand een homohater, wie de schoen past die trekke hem maar aan.   Het enige punt wat ik maakte is dat homohaters het Koninkrijk niet kunnen betreden.  Maar dat is dan hun eigen keuze.  

Als een persoon ervoor kiest de Ene te naderen zal elke vorm van haat verdwijnen. Waar het licht schijnt is de duisternis verdwenen.

Het zijn geen 10 geboden, maar 10 beloftes. Imo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei PeterJan:

Als een persoon ervoor kiest de Ene te naderen zal elke vorm van haat verdwijnen. Waar het licht schijnt is de duisternis verdwenen.

Het zijn geen 10 geboden, maar 10 beloftes. Imo.

Men verwart iets eerlijk benoemen beter niet met haat, die zich beledigd voelt door de waarheid is degene die de waarheid verloochent en wellicht haat. Sodomieterij is een doodzonde. Dat leert het oude en nieuwe testament ons.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Men verwart iets eerlijk benoemen beter niet met haat, die zich beledigd voelt door de waarheid is degene die de waarheid verloochent en wellicht haat. Sodomieterij is een doodzonde. Dat leert het oude en nieuwe testament ons.

Hopper noemde de term haat en daar haakte ik op in

Ik richt mij op 1 Kor 13 vers 12:

Nu immers kijken wij door middel van een spiegel in een raadsel,

maar dan zullen wij zien van aangezicht tot aangezicht.

Nu ken ik ten dele,

maar dan zal ik kennen,

zoals ik zelf gekend ben.

 

Zolang ik nog niet in het goddelijke bewustzijn ben kijk ik in raadselen.

Nu ken ik ten dele, en weet niet eens wat ik wel en wat ik niet weet.

Maar dan zal ik kennen. Tot die tijd probeer ik het oordelen zoveel mogelijk te beperken en probeer ik niet de waarheid te claimen. Ik ken die immers niet, conform Paulus.

Ik kies ervoor om deze tijd op aarde leefbaar te houden, door zoveel mogelijk vanuit liefde te leven.

Het blijft behelpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei PeterJan:

Hopper noemde de term haat en daar haakte ik op in

Ik richt mij op 1 Kor 13 vers 12:

Nu immers kijken wij door middel van een spiegel in een raadsel,

maar dan zullen wij zien van aangezicht tot aangezicht.

Nu ken ik ten dele,

maar dan zal ik kennen,

zoals ik zelf gekend ben.

 

Zolang ik nog niet in het goddelijke bewustzijn ben kijk ik in raadselen.

Nu ken ik ten dele, en weet niet eens wat ik wel en wat ik niet weet.

Maar dan zal ik kennen. Tot die tijd probeer ik het oordelen zoveel mogelijk te beperken en probeer ik niet de waarheid te claimen. Ik ken die immers niet, conform Paulus.

Ik kies ervoor om deze tijd op aarde leefbaar te houden, door zoveel mogelijk vanuit liefde te leven.

Het blijft behelpen.

Maar wij weten toch veel door de Schrift? Hij heeft ons niet als wezen achtergelaten, maar liet ons Den Trooster na; die den Heilige Geest is. De Vader, de Zoon en de Heilige Geest belijden alledrie hetzelfde. Als wij hun Woord niet uit de Bijbel halen en met iets te maken krijgen dat tegen de Bijbel in gaat, komt het van geen van deze 3. 

Ik haat niemand hier en vergeef hen de errors in hun dwaling :-) Sola Scriptura.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar wij weten toch veel door de Schrift? Hij heeft ons niet als wezen achtergelaten, maar liet ons Den Trooster na; die den Heilige Geest is. De Vader, de Zoon en de Heilige Geest belijden alledrie hetzelfde. Als wij hun Woord niet uit de Bijbel halen en met iets te maken krijgen dat tegen de Bijbel in gaat, komt het van geen van deze 3. 

Ik haat niemand hier en vergeef hen de errors in hun dwaling :-) Sola Scriptura.

Hoe je het ook bekijkt,  het NT bevat geen evangelie van deze 3. Het zijn allen evangeliën van anderen,  die zeggen dat ze bepaalde zaken hebben gezien. Dat is dus niet het woord van deze 3, ook niet met een hoofdletter.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-12-2022 om 16:03 zei Breuk:

Op Netflix staat de film Pray Away

Dank voor de kijktip. Ik heb de film gekeken  en vind dat hij met name de façade bloot legt die de kerk is, met name in de VS. De mensen willen voornamelijk een beeld uitstralen in plaats van zichzelf zijn. De ommekeer bij de leider vindt pad plaats nadat hij is gezien in een homobar, dus niet uit zichzelf maar door publiciteit gedwongen. 

Het geeft ook aan dat de mensen op de een of andere manier geen afstand  kunnen doen van hun geloof en dat is raar. Ze nemen nu het standpunt in dat God ook van homo's houdt,  terwijl de Bijbel daarin toch erg duidelijk is en het tegendeel stelt. Het gaat zoals het altijd al is gegaan met godsdiensten: mensen passen hun Godc aan naar hun eigen behoefte. 

Toch zullen er ongetwijfeld mensen zijn die hun geloof hebben verloren dit deze zaken, dat blijft helaas niet vermeld. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar wij weten toch veel door de Schrift? Hij heeft ons niet als wezen achtergelaten, maar liet ons Den Trooster na; die den Heilige Geest is. De Vader, de Zoon en de Heilige Geest belijden alledrie hetzelfde. Als wij hun Woord niet uit de Bijbel halen en met iets te maken krijgen dat tegen de Bijbel in gaat, komt het van geen van deze 3. 

Ik haat niemand hier en vergeef hen de errors in hun dwaling :-) Sola Scriptura.

Maar de tekst van Paulus staat er wel. Als je de hele Schrift neemt, dan ook die tekst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-12-2022 om 16:03 zei Breuk:

Op Netflix staat de film Pray Away.

 

Wat recensies:
Voormalige leiders en een slachtoffer van de 'homotherapiebeweging' spreken over hoe schadelijk die is voor de LGBTQ+-community en over het rampzalige voortbestaan ervan. Deze film van uitvoerend producent Ryan Murphy werd genomineerd voor Beste documentaire op het Tribeca Film Festival.

Homofobie rukt op. Het is een trieste vaststelling dat geweld en agressie jegens de lhbtiq+-beweging wereldwijd, en zeker ook in ‘het vrije Westen’, hand over hand toenemen. Al even triest is dat die toename als argument dient in zogenoemde conversion therapies, of ‘homogenezingen’: als je die geaardheid maar van je af weet te schudden, leid je een veiliger leven op aarde, en kom je straks nog in de hemel. Die Amerikaanse idiotie krijgt inmiddels ook navolging in Europa. De Netflix-documentaire ‘Pray Away’ laat zien hoe schadelijk, triest en ronduit absurd de ‘therapie’ werkelijk is.

De film volgt een groep mensen die bijna allemaal ooit een conversion hebben ondergaan. Er komen (voormalige) priesters en leiders aan het woord, maar ook doorsnee mannen en vrouwen. Vaak werden ze vanwege hun geaardheid langzaam uitgesloten van de conservatieve Amerikaanse samenleving.

Eén van de meest sprekende verhalen is dat van Julie Rodgers, die als tiener merkte ze dat ze op meisjes valt. Haar omgeving is zo conservatief en ‘vanzelfsprekend’ homofoob dat ze van in het prille begin God om ‘vergeving’ vraagt in haar dagboek. ‘Ik ben toch een goede tiener, waarom heb ik dan deze kwade gedachten?’ Wanneer ze openlijk voor haar geaardheid uitkomt, belandt ze in therapie. Wat die precies inhoudt? Dat blijft vaag, al krijgen we voldoende beelden te zien. Het komt vooral neer op: ontkennen, ontkennen en ontkennen. En op: manipuleren. Als de ‘patiënten’ nu maar erkennen dat ze zondig zijn, hoeven ze hun familie en vangnet niet kwijt te spelen. Dat zullen ze niet naar de hel gaan. Als ze doorgaan, ‘hebben ze het aan zichzelf te wijten’.

Het zal weinigen verbazen dat veel van de therapeuten later zelf uit de kast zijn gekomen. Zij die in ‘Pray Away’ te zien zijn, vragen tussen de regels door om vergeving, maar die schenk je als kijker niet zomaar, zeker niet door de manier waarop maakster Kristine Stolakis het geheel heeft gemonteerd. Voor elke ‘spijtoptant’ zijn er drie hartverscheurende getuigenissen van slachtoffers. Het schrijnendste geval in de film is Jeffrey McCall, een voormalige transgender die de therapie onderging en nu tegen heug en meug blijft volhouden dat dat de juiste keuze was. Zelden is een identiteitscrisis zo wrang in beeld gebracht.

Deze documentaire laat ons bedroefd achter, al doen de makers hun best om je niet helemaal depressief naar bed te sturen. De film eindigt met de gelukkige bruiloft van Julie Rodgers, die omringd door haar vrienden met haar vriendin trouwt. Voor het overige bestaat deze docu uit een lange rij aan treurige verhalen, van mensen die je een betere omgeving had gegund, of – in het geval van de ex-therapeuten– meer moed en normbesef. ‘Pray Away’ is geen vrolijke zit, maar wel een noodzakelijke voor wie de conservatieve homohaat wil begrijpen die ook bij ons steeds meer om zich heen grijpt.

 

Bedankt voor de tip. Ik ga hem straks bekijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een steengoede doch bedroevende documentaire zeg. Ik heb 35 minuten bekeken en kijk zo de rest af. Dat meisje Julie heeft van haar 16e tot haar 25e gestreden tegen haar homoseksualiteit. Verloren en eenzame jaren van een bizarre strijd.  Iedereen heeft het goed bedoeld, maar het is wel bedroevend.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites

Werkelijk hártverscheurend, die documentaire. Hoe jonge mensen zichzelf hebben leren haten door de “therapie” en de afschuwelijke gevolgen daarvan. Tot aan automutilatie en zelfmoordneigingen aan toe.  Die docu is echt een eye opener voor degenen die de moed hebben er met hun hart naar te kijken en de religie even overboord te gooien.

Wel heel fijn om rond 1 uur en 25 minuten te vernemen dat dat meisje, Julie, juist tot de ontdekking is gekomen dat ze zich nu gelukkig en licht voelt met zichzelf en dat toch het geloof haar genezen heeft. Ze zegt:

”Als ik met Jezus omga en zie wie Jezus was en hoe Jezus leefde denk ik: ‘dat is geweldig’. Het was belangrijk dat ik Jezus scheidde van de christenen die me pijn deden.” 

Ze vond een kerk waar gay people van harte welkom zijn en daarvan zegt ze:

”Al die mensen die zoveel schaamte en vernedering hebben meegemaakt en fysiek geweld en al die dingen, komen naar een kerk voor het eerst in decennia. En om jou te horen, jij gay, biseksueel, transgender persoon bent hier welkom en je bent gewild. En we eren je en dit is een veilige plek voor jou. Het geluk te hebben om zo’n soort plek te vinden waar ons de zegen wordt gegeven,  is de beste genezing die we ooit kunnen krijgen.”

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-12-2022 om 08:10 zei PeterJan:

Maar de tekst van Paulus staat er wel. Als je de hele Schrift neemt, dan ook die tekst.

Liefde is het belangrijkste. Dat is waar. De waarheid is echter dat kinderen beïnvloedbaar zijn en slechte mensen het lgbqt thema gebruiken om de jeugd hun geesten te infecteren. Meer conversietherapie is daar dan een causaliteit op. Nu ze kinderen hormonaal verstoren en chirurgisch beschadigen, mogen we daar niet te licht overgaan.

Op 13-12-2022 om 07:25 zei Dat beloof ik:

Hoe je het ook bekijkt,  het NT bevat geen evangelie van deze 3. Het zijn allen evangeliën van anderen,  die zeggen dat ze bepaalde zaken hebben gezien. Dat is dus niet het woord van deze 3, ook niet met een hoofdletter.

Hebt ge ze wel gelezen? Den Trooster is Johannes 14 (of 16, kan het nu niet opzoeken, ik denk 14). Jezus wordt de Zoon van God door God genoemd bij Zijn doop door Den Doper. En de Vader weerklinkt doorheen het hele evangelie.

22 uur geleden zei Flawless victory:

Werkelijk hártverscheurend, die documentaire. Hoe jonge mensen zichzelf hebben leren haten door de “therapie” en de afschuwelijke gevolgen daarvan. Tot aan automutilatie en zelfmoordneigingen aan toe.  Die docu is echt een eye opener voor degenen die de moed hebben er met hun hart naar te kijken en de religie even overboord te gooien.

Wel heel fijn om rond 1 uur en 25 minuten te vernemen dat dat meisje, Julie, juist tot de ontdekking is gekomen dat ze zich nu gelukkig en licht voelt met zichzelf en dat toch het geloof haar genezen heeft. Ze zegt:

”Als ik met Jezus omga en zie wie Jezus was en hoe Jezus leefde denk ik: ‘dat is geweldig’. Het was belangrijk dat ik Jezus scheidde van de christenen die me pijn deden.” 

Ze vond een kerk waar gay people van harte welkom zijn en daarvan zegt ze:

”Al die mensen die zoveel schaamte en vernedering hebben meegemaakt en fysiek geweld en al die dingen, komen naar een kerk voor het eerst in decennia. En om jou te horen, jij gay, biseksueel, transgender persoon bent hier welkom en je bent gewild. En we eren je en dit is een veilige plek voor jou. Het geluk te hebben om zo’n soort plek te vinden waar ons de zegen wordt gegeven,  is de beste genezing die we ooit kunnen krijgen.”

Ja als ge met vooroordelen zulke docu maakt en de worst case scenario's bundelt zonder een  midden af te wegen op succesverhalen; is het geen docu maar propaganda he.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Hebt ge ze wel gelezen? Den Trooster is Johannes 14 (of 16, kan het nu niet opzoeken, ik denk 14). Jezus wordt de Zoon van God door God genoemd bij Zijn doop door Den Doper. En de Vader weerklinkt doorheen het hele evangelie.

Ik heb gelezen en dat zijn niet de woorden volgens Jezus. Dat zijn de woorden volgens de schrijver van die evangeliën. Hoe vaak je zijn bijnamen ook met een hoofdletter schrijft.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid