Hermanos2 365 Geplaatst 28 april Rapport Share Geplaatst 28 april 2 uur geleden zei Robert Frans: over users die Credible is immers en de FAQ zelf geeft aan Dus users die Lees in je citaat hoe makkelijk de Engelse taal binnensluipt. Niet meer weg te denken. Zeker niet wanneer we ons beroepen op onderzoeken, artikelen, etc. Gelukkig staat het alle users/gebruikers vrij om te lezen en te reageren waar men zich toe geroepen voelt. Dus het hoeft geen belemmering te zijn. Bijbelteksten met versnummers zijn al helemaal easy op te zoeken. No problemo. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.329 Geplaatst 28 april Rapport Share Geplaatst 28 april 15 minuten geleden zei Hermanos2: Lees in je citaat hoe makkelijk de Engelse taal binnensluipt. Niet meer weg te denken. Zeker niet wanneer we ons beroepen op onderzoeken, artikelen, etc. Gelukkig staat het alle users/gebruikers vrij om te lezen en te reageren waar men zich toe geroepen voelt. Dus het hoeft geen belemmering te zijn. Bijbelteksten met versnummers zijn al helemaal easy op te zoeken. No problemo. Het gebruik van Engelse termen is echter wel wat anders dan geheel in het Engels schrijven. De termen die ik gebruikte, gebruikt Credible.nl zelf ook. Maar mijn schrijven was wel in het Nederlands, net zoals dit schrijven. En wanneer je iets wil communiceren, is het wel zo beleefd en gewoon verstandig om zélf je communicatie voor de ontvanger begrijpelijk te houden. Wanneer de user iets zou moeten opzoeken wat je zelf prima met hetzelfde gemak kunt leveren, dan is de vuistregel eigenlijk dat je het gewoon zelf levert. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hermanos2 365 Geplaatst 28 april Rapport Share Geplaatst 28 april 7 minuten geleden zei Robert Frans: Het gebruik van Engelse termen is echter wel wat anders dan geheel in het Engels schrijven. De termen die ik gebruikte, gebruikt Credible.nl zelf ook. Maar mijn schrijven was wel in het Nederlands, net zoals dit schrijven. En wanneer je iets wil communiceren, is het wel zo beleefd en gewoon verstandig om zélf je communicatie voor de ontvanger begrijpelijk te houden. Wanneer de user iets zou moeten opzoeken wat je zelf prima met hetzelfde gemak kunt leveren, dan is de vuistregel eigenlijk dat je het gewoon zelf levert. Als ik wil communiceren dan moet ik dat begrijpelijk houden. Dat ben ik volledig met je eens. Zoals je ziet ben ik Hopper meer dan moe en boeit het mij dan ook voor geen meter of hij het lezen kan. Ik heb hem op negeren gezet zodat de andere forummers mijn reactie bespaard blijft. Verder zal ik een psalm uit de King James vanzelfsprekend in het Engels schrijven. Dat lijkt mij logisch. Ik zie gelukkig dat meerdere forummers de Engelse taal machtig zijn dus ook in de toekomst ga ik je niet beloven dat ik geen Engels meer zal schrijven. Ik lees nauwelijks Nederlandse teksten. Ook het Duits is trouwens machtig mooi. (De Romeinenbrief van Karl Barth is het bestuderen waard. Hij verliest veel kracht in de Nederlandse vertaling). Psalm 23 Der HERR ist mein Hirt, mir mangelt nichts, er weidet mich auf grünen Auen. Zur Ruhe am Wasser führt er mich, neues Leben gibt er mir. (Zürcher) Let op de laatste zin waar andere bijbels schrijven: hij verkwikt mijn ziel. Interessant verschil in vertaling en uitleg. De Reina Valera (1960) kiest de voor ons bekendere weg: Jehová es mi pastor; nada me faltará. En lugares de delicados pastos me hará descansar; Junto a aguas de reposo me pastoreará. Confortará mi alma Meertalig lezen levert enorm veel winst op. Ik heb onlangs in Sevilla de kathedraal bezocht met de prachtige Giralda toren en heb toch ook maar de rit naar Cordoba voor lief genomen om de Mezquita te bezoeken met daarin de kathedraal van Cordoba. Jaren geleden voor het laatst gezien. Ik ben nog steeds zwaar onder de indruk. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 704 Geplaatst 29 april Rapport Share Geplaatst 29 april 21 uur geleden zei Hermanos2: Meertalig lezen levert enorm veel winst op. Dat staat los van de huisregel hier dat Nederlands de voertaal is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten