Spring naar bijdragen

In contact komen met mede gelovigen in Noord-Brabant


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Rippertjiep5748:

Hallo beste Credible gebruikers,

Mijn naam is Thijs, ik woon al enkele jaren in Noord-Brabant, ik bezoek geen kerk, want er zijn hier niet veel kerken om me bij aan te sluiten. Dus is dacht misschien zijn op Credible mensen met wie ik in contact kan komen.

 

Met vriendelijke groet,

Thijs

Nou, bij deze sta je in contact met mij.   Ik bezoek ook geen kerk en ik ben ook geen lid van een kerk.  Ik volg louter de leer van Jezus: de weg naar binnen, naar de Waarheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Rippertjiep5748:

Hallo beste Credible gebruikers,

Mijn naam is Thijs, ik woon al enkele jaren in Noord-Brabant, ik bezoek geen kerk, want er zijn hier niet veel kerken om me bij aan te sluiten. Dus is dacht misschien zijn op Credible mensen met wie ik in contact kan komen.

 

Met vriendelijke groet,

Thijs

481 kerken in Brabant, zijn dat niet veel kerken?

https://kerknl.nl/directory/area/Noord-Brabant

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-9-2022 om 18:11 zei Dat beloof ik:

481 kerken in Brabant, zijn dat niet veel kerken?

https://kerknl.nl/directory/area/Noord-Brabant

Nou als je in een dorp woont als Chaam, waar de enige 2 kerken een katholieke en een protestantse zijn die zwaar onderworpen zijn aan vergrijsing. En een leer waar ik in niet alle gevallen achter kan staan

En de enige dichtbijzijnde kerkelijke gemeentes een uur fietsen zijn. Heb ik verder niet veel keus. Helemaal niet als ik bijvoorbeeld naar kerk kring in de avond zou willen. S'Zomers geen probleem maar s'winters is het heel eng s'avonds om te fietsen.

 

In ieder geval bedankt!

 

Groet Thijs

Op 1-9-2022 om 14:23 zei Hopper:

Nou, bij deze sta je in contact met mij.   Ik bezoek ook geen kerk en ik ben ook geen lid van een kerk.  Ik volg louter de leer van Jezus: de weg naar binnen, naar de Waarheid.

Hallo Hopper,

Hoe gaat het? Leuk, dat je contact wilt,

Ik volg ook de leer van Jezus, en de Apostelen en Profeten van Israel. Zoals opgetekend in de Bijbel. Genesis tot Openbaring.

 

Woon je ook in Brabant? Ik woon in Chaam onder Breda. Maar ik ben geboren en getogen in Ridderkerk. Maar woon nu sinds 10 jaar in Noord-Brabant.

 

Lijkt me leuk om contact te hebben.

 

Met vriendelijke groet,

Thijs

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Rippertjiep5748:

 

Hallo Hopper,

Hoe gaat het? Leuk, dat je contact wilt,

Ik volg ook de leer van Jezus, en de Apostelen en Profeten van Israel. Zoals opgetekend in de Bijbel. Genesis tot Openbaring.

 

Woon je ook in Brabant? Ik woon in Chaam onder Breda. Maar ik ben geboren en getogen in Ridderkerk. Maar woon nu sinds 10 jaar in Noord-Brabant.

 

Lijkt me leuk om contact te hebben.

 

Met vriendelijke groet,

Thijs

Hallo Thijs,

Nee, ik woon niet in Brabant, dus irl contact zal niet mee vallen.  Maar hier kunnen we schrijven.  Ik volg de negatieve theologie, ben je daar bekend mee?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-9-2022 om 12:45 zei Rippertjiep5748:

Hallo beste Credible gebruikers,

Mijn naam is Thijs, ik woon al enkele jaren in Noord-Brabant, ik bezoek geen kerk, want er zijn hier niet veel kerken om me bij aan te sluiten. Dus is dacht misschien zijn op Credible mensen met wie ik in contact kan komen.

 

Met vriendelijke groet,

Thijs

Hoi Thijs! Nou ik woon (nog) niet in Brabant, maar het ziet er naar uit dat ik daar in de toekomst wel naartoe ga verhuizen.  Ivm nieuwe relatie.  En dat wat jij schrijft is nou juist net datgene waar ik zo tegenop zie.. Ik kom zelf uit Barneveld.. waarschijnlijk de gemeente met de meeste kerken van heel Nederland.  En dan verhuis ik in de toekomst naar een omgeving met geen of vergrijsde christenen 🥺🙄 . Ook ik zoek mensen om over dit soort onderwerpen te kunnen praten, en mensen die mijn zorgen en hoofdbrekens misschien een beetje weg kunnen nemen..

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Jvl:

Hoi Thijs! Nou ik woon (nog) niet in Brabant, maar het ziet er naar uit dat ik daar in de toekomst wel naartoe ga verhuizen.  Ivm nieuwe relatie.  En dat wat jij schrijft is nou juist net datgene waar ik zo tegenop zie.. Ik kom zelf uit Barneveld.. waarschijnlijk de gemeente met de meeste kerken van heel Nederland.  En dan verhuis ik in de toekomst naar een omgeving met geen of vergrijsde christenen 🥺🙄 . Ook ik zoek mensen om over dit soort onderwerpen te kunnen praten, en mensen die mijn zorgen en hoofdbrekens misschien een beetje weg kunnen nemen..

Tip: begin een huiskamer gemeente. Bijeenkomsten met gelijkgestemden in elkaars huis. Zo ging het vroeger ook. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hermanos2:

Tip: begin een huiskamer gemeente. Bijeenkomsten met gelijkgestemden in elkaars huis. Zo ging het vroeger ook. 

Ja dat is waar. Maar dan zal ik eerst mensen moeten gaan vinden daar die daar open voor zouden staan 😁. Mijn vriend staat er wel voor open, maar heeft totaal geen gelovige achtergrond. Iedereen in Brabant is RK (ik dus niet), voor zover ze überhaupt nog weten dat er meer is tussen hemel en aarde. Dan zal ik toch eerst een beetje gelijkgestemden om me heen moeten kunnen verzamelen. Nou ik heb twee kinderen,  mijn vriend en ik..dat zijn er toch al 4 😁👍

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Jvl:

Ja dat is waar. Maar dan zal ik eerst mensen moeten gaan vinden daar die daar open voor zouden staan 😁. Mijn vriend staat er wel voor open, maar heeft totaal geen gelovige achtergrond. Iedereen in Brabant is RK (ik dus niet), voor zover ze überhaupt nog weten dat er meer is tussen hemel en aarde. Dan zal ik toch eerst een beetje gelijkgestemden om me heen moeten kunnen verzamelen. Nou ik heb twee kinderen,  mijn vriend en ik..dat zijn er toch al 4 😁👍

Zie je? Je hebt er al 4. Langzaam laten groeien. Geeft meer bevrediging dan een grote kerk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-9-2022 om 12:45 zei Rippertjiep5748:

Hallo beste Credible gebruikers,

Mijn naam is Thijs, ik woon al enkele jaren in Noord-Brabant, ik bezoek geen kerk, want er zijn hier niet veel kerken om me bij aan te sluiten. Dus is dacht misschien zijn op Credible mensen met wie ik in contact kan komen.

 

Met vriendelijke groet,

Thijs

Hallo Thijs, 

Ik woon niet in NB, maar ik kan wel een beetje met je meevoelen. Wellicht kun je de livestream van Moziek0318 op zondag volgen.

Daarnaast toch kijken (website, livestreams) welke kerk(en) in de buurt (Breda?) het best bij je passen. Je kunt dan via de mail vragen of er mensen uit Chaam of omstreken met de auto gaan, je mag vast meerijden. Of toch eerst een paar keer met de bus.

Ik wil best meedenken, meezoeken (zo vind ik bepaalde kerken minder geschikt (enigszins sektarisch)).

Wat vindt je belangrijk om in een kerk aan te treffen

(ps. Ik ben zelf lid van een PKN kerk met evangelische inslag (ja ze bestaan), met een moderne hedendaagse bijbeluitleg en muziek die God en Jezus centraal zet)

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Breuk:

Hallo Thijs, 

Ik woon niet in NB, maar ik kan wel een beetje met je meevoelen. Wellicht kun je de livestream van Moziek0318 op zondag volgen.

Daarnaast toch kijken (website, livestreams) welke kerk(en) in de buurt (Breda?) het best bij je passen. Je kunt dan via de mail vragen of er mensen uit Chaam of omstreken met de auto gaan, je mag vast meerijden. Of toch eerst een paar keer met de bus.

Ik wil best meedenken, meezoeken (zo vind ik bepaalde kerken minder geschikt (enigszins sektarisch)).

Wat vindt je belangrijk om in een kerk aan te treffen

(ps. Ik ben zelf lid van een PKN kerk met evangelische inslag (ja ze bestaan), met een moderne hedendaagse bijbeluitleg en muziek die God en Jezus centraal zet)

Goedemorgen! U komt uit de buurt van Veenendaal zeker...? 😁 Ik zou zó graag willen dat ze Mozaik0318, of een soortgelijke gemeenschap in Brabant gaan vestigen. Ik woon op dit moment nog in Barneveld, maar in de toekomst ga ik naar Brabant. Binnen nu en drie jaar. Maar ik zie er zo ontzettend tegenop dat ik heel erg moeilijk kerkelijke gemeenschappen ga vinden daar waar ik me thuis bij zal voelen. Zal er daar helemaal niks te vinden zijn wat erop lijkt...?

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Jvl:

Goedemorgen! U komt uit de buurt van Veenendaal zeker...? 😁 Ik zou zó graag willen dat ze Mozaik0318, of een soortgelijke gemeenschap in Brabant gaan vestigen. Ik woon op dit moment nog in Barneveld, maar in de toekomst ga ik naar Brabant. Binnen nu en drie jaar. Maar ik zie er zo ontzettend tegenop dat ik heel erg moeilijk kerkelijke gemeenschappen ga vinden daar waar ik me thuis bij zal voelen. Zal er daar helemaal niks te vinden zijn wat erop lijkt...?

Nee niet ik kom niet uit Veenendaal maar wel van de Veluwe. Hier in de buurt zijn genoeg kerken.

Je kunt eens een berichtje naar 0318 sturen en vragen of er veel Brabanders al bij Mozaiek betrokken zijn en dat er echt ruimte is voor Mozaiek. Ik ben overigens zelf ook lid van de PKN, maar het is wel een pioniersplek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Breuk:

Nee niet ik kom niet uit Veenendaal maar wel van de Veluwe. Hier in de buurt zijn genoeg kerken.

Je kunt eens een berichtje naar 0318 sturen en vragen of er veel Brabanders al bij Mozaiek betrokken zijn en dat er echt ruimte is voor Mozaiek. Ik ben overigens zelf ook lid van de PKN, maar het is wel een pioniersplek.

Ja kerken hier in overvloed! 😅 hier moet je moeite doen om ze te ontwijken 😉 Ik zag inderdaad dat Mozaiek ondertussen ook gevestigd zit in Rotterdam. En in Hendrik-Ido-Ambacht zitten de Doorbrekers. Ik kan wel eens een berichtje doen ja, naar Mozaiek. Mijn Brabantse vriend wist vóór dat hij mij leerde kennen niet van het bestaan af van zulke diversiteit aan kerken. De enige kerk die hij kende van héél lang geleden was de (sorry voor de woordkeuze, maar zo noemde hij het) stoffige rooms katholieke kerk. Hij is nu een paar keer met mij meegeweest en er gaat een wereld voor hem open. Hij zegt zelf ook, als er in Brabant van dit soort kerken komen dan zouden er véél meer mensen enthousiast gemaakt worden voor het geloof.  Dus wie weet, ik hoop dat het ooit gaat gebeuren. Ik zal eens een balletje opgooien!

Mooi verwoord, een pioniersplek 😄. Ik voel mezelf ook echt een pionier op dit gebied. Zoekende naar..ja.. naar wat? Ik denk dat we uiteindelijk allemaal ergens naar op zoek zijn, bewust of onbewust.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid