Spring naar bijdragen

God eist


Aanbevolen berichten

Op 22-8-2022 om 20:26 zei Piebe:

Nee, ik hoef niks te accepteren alvorens het een realiteit wordt, dat is jouw denkfout en waarom je op de verkeerde boot zit. Want Christus (de man) is niet geschapen om de mens (de kerk/gemeente), maar de mens om Christus (1 Kor. 11:9).

Ik had je bericht zo opgevat  dat je bedoelde dat het stuk dat ik heb onderstreept de denkfout van @sjako was. Klopt het dat je het zo bedoelde?  In dat geval ben ik het met je eens. Jehova’s Getuigen wordt voorgehouden dat ze eerst nog het duizendjarige rijk in moeten. Ze moeten dus nóg een keer beproefd worden, want degenen die in het duizendjarige rijk wonen zullen aan het einde opnieuw beproefd worden. De krachten der duisternis worden dan immers opnieuw losgelaten om de mensen die op de aarde wonen te beproeven. Kennelijk geldt dus voor Jehova’s Getuigen “eerst zien en dan geloven”. 
 

Of bedoelde je iets anders?

Het volmaakte gebed dat de Heer ons leerde luidt niet voor niks “ en breng ons niet in beproeving maar verlos ons van het kwade” (want van U is het Koninkrijk, en de kracht en de heerlijkheid tot in eeuwigheid) ”.  Mensen die hopen op het duizendjarige rijk hopen opnieuw in beproeving te worden gebracht.  Hun begeren gaat blijkbaar uit naar een onvervulde toekomst. 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 124
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De Heidelbergse Catechismus vraagt: wat eist God in zijn wet van ons? Zo gesteld is eisen een soort van befehl ist befehl. Dat roept bij mij weerzin op. Ik denk niet dat befehl ist befehl de bedoeling

Wat roept het bij jou op ?  William James' : "Vertel mij Uw Godsbeeld en ik vertel U wie U bent ".   Vond ik wel een interessante stelling.     

We kunnen ons afvragen waarom God het noodzakelijk vindt iets van zijn volgelingen te eisen? Mij lijkt dat logisch want God wil opnieuw beginnen met een schepping die hem volgt in de wetenschap en ver

11 uur geleden zei Flawless victory:

Jehova’s Getuigen wordt voorgehouden dat ze eerst nog het duizendjarige rijk in moeten. Ze moeten dus nóg een keer beproefd worden, want degenen die in het duizendjarige rijk wonen zullen aan het einde opnieuw beproefd worden.

Dat is niet volgens Jehovah’s Getuigen maar volgens Openbaring. Alle mensen krijgen een opstanding. Gelovigen tot een opstanding tot leven, onrechtvaardigen tot op een opstanding tot oordeel. Er staat niet veroordeling. Mensen die nooit Jezus hebben leren kennen krijgen de gelegenheid om dat alsnog te doen. En iedereen krijgt aan het eind van de 1000 jaar nog een beproeving. Tijdens het 1000jarige rijk wordt satan gebonden. Je kan niet met droge ogen beweren dat de afgelopen 2000 jaar satan gebonden was. Integendeel, kijk maar eens naar de duistere Middeleeuwen met zijn inquisitie en de vele (godsdienst) oorlogen. De volken zijn allesbehalve tot genezing gekomen.

Openbaring 20:2 Hij greep de draak, de oorspronkelijke slang, die de Duivel en Satan is, en bond hem vast voor 1000 jaar.  3 Hij gooide hem in de afgrond, sloot die boven hem en verzegelde die, zodat hij de volken niet meer zou misleiden voordat de 1000 jaar voorbij waren. Daarna moet hij voor een korte tijd worden vrijgelaten.

Vers 7 Zodra de 1000 jaar voorbij zijn, zal Satan uit zijn gevangenis worden vrijgelaten.  8 Hij zal eropuit gaan om de volken aan de vier hoeken van de aarde, Gog en Ma̱gog, te misleiden om hen voor de oorlog te verzamelen. Hun aantal is als het zand van de zee.

 

 

11 uur geleden zei Flawless victory:

Het volmaakte gebed dat de Heer ons leerde luidt niet voor niks “ en breng ons niet in beproeving maar verlos ons van het kwade” (want van U is het Koninkrijk, en de kracht en de heerlijkheid tot in eeuwigheid) ”.  Mensen die hopen op het duizendjarige rijk hopen opnieuw in beproeving te worden gebracht.  Hun begeren gaat blijkbaar uit naar een onvervulde toekomst. 

Je kan het 1000 jarig Rijk natuurlijk negeren, maar dat is duidelijk niet Bijbels. Het verlossen van het kwade gaat in etappes. De grootste stap is het zoenoffer van Christus. Daarbij is de basis gelegd en heeft satan al verloren.  Maar de mensheid is nog niet van hem verlost. Integendeel, satan weet dat zijn tijd nu beperkt is en gaat rond als een briesende leeuw, zoals de Bijbel zegt. Daarom moet hij worden gebonden zodat de volken tot rust kunnen komen. Na de laatste beproeving geeft Jezus het Rijk aan Zijn Vader. Het 1000 jarig Rijk is perfect Bijbels en wordt op verschillende plaatsen onderschreven. 
1Kor 15:25

Want hij moet als koning regeren totdat [God] alle vijanden onder zijn voeten heeft gelegd.  26 Als laatste vijand wordt de dood tenietgedaan.  27 Want [God] „heeft alle dingen onder zijn voeten onderworpen”. Maar wanneer hij zegt dat ’alle dingen onderworpen zijn’, is het duidelijk dat dit met uitzondering is van degene die alle dingen aan hem onderwierp.  28 Wanneer echter alle dingen aan hem onderworpen zullen zijn, dan zal ook de Zoon zelf zich onderwerpen aan Degene die alle dingen aan hem onderwierp, opdat God alles zij voor iedereen.

Vers 25 zegt dat Jezus moet regeren als koning totdat alle vijanden onder zijn voeten zijn gelegd. Dat is aan het eind van het duizend jarige Rijk. Dan zijn alle vijanden onder zijn voeten gelegd. Als dat is gebeurd dan onderwerpt Jezus zichzelf ook weer aan God. Dan is God de Enige die nog regeert. Zoals de oorspronkelijke bedoeling ook was in Genesis. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Flawless victory:

Ik had je bericht zo opgevat  dat je bedoelde dat het stuk dat ik heb onderstreept de denkfout van @sjako was. Klopt het dat je het zo bedoelde?  In dat geval ben ik het met je eens. Jehova’s Getuigen wordt voorgehouden dat ze eerst nog het duizendjarige rijk in moeten. Ze moeten dus nóg een keer beproefd worden, want degenen die in het duizendjarige rijk wonen zullen aan het einde opnieuw beproefd worden. De krachten der duisternis worden dan immers opnieuw losgelaten om de mensen die op de aarde wonen te beproeven. Kennelijk geldt dus voor Jehova’s Getuigen “eerst zien en dan geloven”. 
 

Of bedoelde je iets anders?

Het volmaakte gebed dat de Heer ons leerde luidt niet voor niks “ en breng ons niet in beproeving maar verlos ons van het kwade” (want van U is het Koninkrijk, en de kracht en de heerlijkheid tot in eeuwigheid) ”.  Mensen die hopen op het duizendjarige rijk hopen opnieuw in beproeving te worden gebracht.  Hun begeren gaat blijkbaar uit naar een onvervulde toekomst. 

Ik bedoel dat het einde al is gekomen (Mat 16,27-28) en dat hing niet af van de wil van een mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Piebe:

Ik bedoel dat het einde al is gekomen (Mat 16,27-28) en dat hing niet af van de wil van een mens.

Het einde waarvan bedoel je? Oorlog? Het spijt me je te moeten teleurstellen, maar die is nog maar net begonnen. De NAVO gaat soldaten naar Oost-Europa sturen. In Groot-Brittannië hebben soldaten de opdracht gekregen hun gezinnen voor te bereiden op hun uitzending.  https://www.walesonline.co.uk/news/uk-news/british-soldiers-told-prepare-war-24816119

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Piebe:

Ik bedoel dat het einde al is gekomen (Mat 16,27-28) en dat hing niet af van de wil van een mens.

Het is goed mogelijk dat de grote verdrukking al begonnen is. Het milieu is kapot en begint steeds gevaarlijker te worden, oorlog tussen de koning van het Noorden en de koning van het Zuiden, besmettelijke ziektes op wereldschaal, totale instorting van morele waardes. In heel de wereld zie je crisis op crisis.

1 uur geleden zei Flawless victory:

Het einde waarvan bedoel je? Oorlog?

Het einde van dit samenstel. Een Christen ziet dat. Jezus gaf een samengesteld teken om aan te geven dat dit samenstel op zijn eind komt en dat het nieuwe samenstel eraan komt. Eerst de grote verdrukking met daaruit volgend Armageddon. Het einde van de tijden der Heidenen is er al duidelijk. Alles loopt zoals het moet lopen. Het duurt niet meer lang totdat Jezus komt en Zijn Koninkrijk hier op aarde bevestigd. Jammer dat je dat niet wilt/kan zien. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei sjako:

 

Het einde van dit samenstel. 


Ik heb de vraag gesteld aan de schrijver van het betreffende bericht, dat is Piebe. Ik wil graag weten wat hij, persoonlijk, in zijn eigen woorden, bedoelt met het einde. De filosofie van het wachttotengenootschap is mij bekend en ik heb persoonlijk geen interesse voor herhaling van de aldaar voorgeschreven leer.  

Voor een wedergeboren Christen geldt inderdaad dat het einde al is gekomen.  Hij is met Christus gestorven en Christus is in hem opgestaan.  Hij is niet voor beproeving bestemd, in tegenstelling tot hen die het duizendjarige rijk nog in moeten, want hij is reeds gestorven aan zijn oude mens. God ziet alleen Christus in hem aan. Hij is niet voor de ure der verzoeking bestemd die over de gehele aardbodem komen zal.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Flawless victory:

Ik heb de vraag gesteld aan de schrijver van het betreffende bericht, dat is Piebe. Ik wil graag weten wat hij, persoonlijk, in zijn eigen woorden, bedoelt met het einde. De filosofie van het wachttotengenootschap is mij bekend en ik heb persoonlijk geen interesse voor herhaling van de aldaar voorgeschreven leer.  

Ja, maar het is hier een openbaar forum, dus iedereen kan antwoord geven. Zie het maar als een schot voor de boeg.

30 minuten geleden zei Flawless victory:

Voor een wedergeboren Christen geldt inderdaad dat het einde al is gekomen.  Hij is met Christus gestorven en Christus is in hem opgestaan.  Hij is niet voor beproeving bestemd, in tegenstelling tot hen die het duizendjarige rijk nog in moeten, want hij is reeds gestorven aan zijn oude mens. God ziet alleen Christus in hem aan. Hij is niet voor de ure der verzoeking bestemd die over de gehele aardbodem komen zal.

Een Christen ondervind net zo goed beproeving. Zie het als een loutering, maar je kunt ze doorstaan. 1Kor 10:12,13 Dus wie denkt te staan, moet oppassen dat hij niet valt.  13 De beproevingen die jullie moeten doorstaan, maken andere mensen ook mee. Maar God is trouw, en hij zal niet toelaten dat je wordt beproefd boven wat je aankunt, maar met de beproeving zal hij ook voor de uitweg zorgen, zodat je het kunt doorstaan.

Tijdens de grote verdrukking worden we beschermd. Tijdens de vernietiging van Jeruzalem werden de Christenen ook beschermd. Ze kregen een teken dat wanneer de Romeinen zich onverwacht terug zouden trekken dat ze dan onmiddellijk Jeruzalem moesten verlaten. Zo is het nu ook. Nergens in de Bijbel staat dat mensen onverwachts worden weggenomen. Christenen met een hemelse bestemming krijgen tijdens de tegenwoordigheid van de Heer (Parousia betekent meer tegenwoordigheid als komst) een ogenblikkelijke opstanding na hun dood. Ze worden in een oogwenk veranderd en krijgen een plek in de hemel. Ze gaan direct naar hun Heer tegemoet. Dat is de betekenis. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Piebe:

Ik bedoel dat het einde al is gekomen (Mat 16,27-28) en dat hing niet af van de wil van een mens.

Wat er in Mat 16 27-28 staat is dat sommigen de dood niet zullen smaken en dus reeds het einde der tijden beleeft hebben.  Zij zijn aanwezig in dat wat zich niet in de tijd bevindt: de eeuwigheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Hopper:

Wat er in Mat 16 27-28 staat is dat sommigen de dood niet zullen smaken en dus reeds het einde der tijden beleeft hebben.  Zij zijn aanwezig in dat wat zich niet in de tijd bevindt: de eeuwigheid.

Het einde der tijden is niet voor iedereen persoonlijk. De profeten noemden deze dag de Dag van Jehovah. Het is de tijd tussen het oude samenstel en het Koninkrijk waar je om vraagt in het ‘Onze Vader’. 
Mattheus 16: 27 en 28 Want de Mensenzoon zal samen met zijn engelen komen met de macht van zijn Vader, en dan zal hij iedereen geven wat hij verdient.  28 Ik verzeker jullie dat sommigen van degenen die hier staan niet zullen sterven voordat ze de Mensenzoon in zijn Koninkrijk zien komen

In vers 27 staat dat Jezus tijdens Armageddon komt met de macht van Zijn Vader Jehovah. Daarom wordt die dag de Dag van Jehovah genoemd. Jezus voert die uit. 

Vers 28 is een profetie dat sommige uit zijn publiek waar Hij deze woorden sprak Hem in Zijn Koninkrijk zien aankomen. Dit slaat op de transfiguratie. En dat gebeurd vrij snel daarna en wordt beschreven in het volgende hoofdstuk in Mat 17:1,2 17Zes dagen later nam Jezus Petrus, Jakobus en zijn broer Johannes met zich mee een hoge berg op, waar ze alleen waren.2Voor hun ogen veranderde hij van gedaante: zijn gezicht straalde als de zon en zijn kleren glansden als het licht.

Je moet teksten in hun context lezen en er niet zomaar een betekenis aan geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@sjako

 

Ik heb al vaker verschillen van mening tussen ons beiden vastgesteld. (Het Koninkrijk is in U)  Ik ben van mening dat het einde der tijden persoonlijk is.   De Adam-mens leeft met onvervulde toekomstwensen/verwachtingen en dit houdt de Adam-mens binnen het veld van goed en kwaad.  De Christus is het definitieve einde van iedere wens of verwachting.   En daarmee is de Christus zelf ook het einde der tijden.

 

Dit einde betekent dan de mens 'nieuw' en 'enig' geboren wordt in het Koninkrijk Gods.   De oude Adam-mens sterft binnen het tijdelijke.  Maar het is wel zo gelegen dat het oude (Adam) eerst dient te sterven voordat het nieuwe (Christus) kan intreden.

 

Metaforisch gezegd is het de Christus die jou over de afgrond van Adam naar Christus draagt.  Dan wordt de betekenis van het "Niemand komt tot den Vader, dan door Mij." ook duidelijk.   Jezus de Christus is de Verlosser.  Maar jij en ik als mens zijnde dienen er op te vertrouwen dat de Christus er zal zijn bij het einde der tijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

Ik ben van mening dat het einde der tijden persoonlijk is.

Dat is dan volgens jou, maar de meeste theologen zijn het er overeens dat het een punt in de tijd is.

2Petrus 3:12 Omdat al deze dingen op die manier ontbonden zullen worden, moeten jullie erover nadenken wat voor mensen jullie horen te zijn. Jullie moeten je heilig gedragen en daden van toewijding aan God doen,  12 terwijl je uitziet naar en blijft denken aan de komst van Jehovah’s dag, waardoor de hemel in vlammen zal opgaan en de elementen zullen smelten door de intense hitte!  13 Maar volgens zijn belofte verwachten we een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, en daarin zal rechtvaardigheid heersen.

zefanja 1:14 De grote dag van Jehovah is dichtbij! Hij is dichtbij en nadert heel snel! Het geluid van de dag van Jehovah is bitter. Een dappere krijger schreeuwt het dan uit.

Je ziet de profetiën voor je ogen uitkomen. Jij gelooft in een gnostisch geloof. Iets wat de eerste kerk al terecht sterk afwees.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Dat is dan volgens jou, maar de meeste theologen zijn het er overeens dat het een punt in de tijd is.

2Petrus 3:12 Omdat al deze dingen op die manier ontbonden zullen worden, moeten jullie erover nadenken wat voor mensen jullie horen te zijn. Jullie moeten je heilig gedragen en daden van toewijding aan God doen,  12 terwijl je uitziet naar en blijft denken aan de komst van Jehovah’s dag, waardoor de hemel in vlammen zal opgaan en de elementen zullen smelten door de intense hitte!  13 Maar volgens zijn belofte verwachten we een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, en daarin zal rechtvaardigheid heersen.

zefanja 1:14 De grote dag van Jehovah is dichtbij! Hij is dichtbij en nadert heel snel! Het geluid van de dag van Jehovah is bitter. Een dappere krijger schreeuwt het dan uit.

Je ziet de profetiën voor je ogen uitkomen. Jij gelooft in een gnostisch geloof. Iets wat de eerste kerk al terecht sterk afwees.

Het is ook een punt in de tijd, in je persoonlijke tijdsbeleving.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Flawless victory:

Het einde waarvan bedoel je? Oorlog? Het spijt me je te moeten teleurstellen, maar die is nog maar net begonnen. De NAVO gaat soldaten naar Oost-Europa sturen. In Groot-Brittannië hebben soldaten de opdracht gekregen hun gezinnen voor te bereiden op hun uitzending.  https://www.walesonline.co.uk/news/uk-news/british-soldiers-told-prepare-war-24816119

Ben je met jezelf in gesprek?

Dat er oorlogen zijn betekent geenszins dat het einde niet gekomen is waar Christus van sprak en dat hij in de eerste eeuw plaatste (Mat 16,28) en dat ook aldus opgevat wordt door academisch onderlegde tekstcritici en zelfs vele vrijzinnige christenen eveneens academisch geschoold erkennen de ware betekenis.

Dat jij en vele andere christenen en niet-christenen, joden en niet-joden, moslims en niet-moslims niet geloven dat dat einde gekomen is betekent niet dat dat einde niet gekomen is. Jezus heeft nooit wereldvrede beloofd:

'Vrede laat Ik u, Mijn vrede geef Ik u; niet gelijkerwijs de wereld hem geeft, geef Ik hem u. Uw hart worde niet ontroerd en zij niet versaagd.' (Joh 14:27)

Winnaressen van schoonheidswedstrijden beloven wereldvrede, maar het gaat om de vrede van Jezus en die vrede is niet van de wereld dus ook absoluut geen wereldvrede.

Wat ik maar wil zeggen is dat er nog oorlogen zijn geen baken is dat het einde waar Christus van sprak niet gekomen is. Het was geen einde zoals de wereld dat op het oog heeft en waarbij de planeet verwoest wordt, maar het einde van een duistere periode.

'Het ene geslacht gaat en het andere geslacht komt, maar de aarde staat in der eeuwigheid.' (Pred 1,4)

bewerkt door Piebe
Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Piebe:

Ben je met jezelf in gesprek?

Dat er oorlogen zijn betekent geenszins dat het einde niet gekomen is waar Christus van sprak en dat hij in de eerste eeuw plaatste (Mat 16,28) en dat ook aldus opgevat wordt door academisch onderlegde tekstcritici en zelfs vele vrijzinnige christenen eveneens academisch geschoold erkennen de ware betekenis.

Dat jij en vele andere christenen en niet-christenen, joden en niet-joden, moslims en niet-moslims niet geloven dat dat einde gekomen is betekent niet dat dat einde niet gekomen is. Jezus heeft nooit wereldvrede beloofd:

'Vrede laat Ik u, Mijn vrede geef Ik u; niet gelijkerwijs de wereld hem geeft, geef Ik hem u. Uw hart worde niet ontroerd en zij niet versaagd.' (Joh 14:27)

Winnaressen van schoonheidswedstrijden beloven wereldvrede, maar het gaat om de vrede van Jezus en die vrede is niet van de wereld dus ook absoluut geen wereldvrede.

Wat ik maar wil zeggen is dat er nog oorlogen zijn geen baken is dat het einde waar Christus van sprak niet gekomen is. Het was geen einde zoals de wereld dat op het oog heeft en waarbij de planeet verwoest wordt, maar het einde van een duistere periode.

'Het ene geslacht gaat en het andere geslacht komt, maar de aarde staat in der eeuwigheid.' (Pred 1,4)

Wacht even, voor de duidelijkheid. Christenen mogen rekenen op innerlijke vrede door Christus, terwijl de toestand in de wereld voor onbepaalde tijd slecht is en zal blijven. En slechter zal worden. 

Is dat waar je op doelt? 

Daar heb ik Christus niet voor nodig. Dan kan ik ook naar rustgevende muziek luisteren. Vertel me asjeblieft dat ik je verkeerd begrijp. Ik vind miss world altijd heel betrouwbaar klinken. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Hopper:

Het Koninkrijk is in U)

Dat is dus een verkeerde vertaling. De meeste vertalingen zeggen iets anders. Nbv21 vertaald het met ‘het Koninkrijk is binnen uw bereik.’ Jezus bedoelde daar zichzelf mee omdat Hij de Koning is van dat Koninkrijk. Je moet voor de betekenis van ‘Koninkrijk ‘ niet naar 1 vers kijken, maar naar ALLE verzen die daar over gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:

Dat is dus een verkeerde vertaling. De meeste vertalingen zeggen iets anders. Nbv21 vertaald het met ‘het Koninkrijk is binnen uw bereik.’ Jezus bedoelde daar zichzelf mee omdat Hij de Koning is van dat Koninkrijk. Je moet voor de betekenis van ‘Koninkrijk ‘ niet naar 1 vers kijken, maar naar ALLE verzen die daar over gaan.

Daar hebben we het al eens over gehad, Sjako.  Maar ik heb dat Koninkrijk reeds ontdekt in mij.

 

Lucas 17:20-37 NBG51

 

Citaat

En op de vraag der Farizeeën, wanneer het Koninkrijk Gods komen zou, antwoordde Hij hun en zeide: Het Koninkrijk Gods komt niet zó, dat het te berekenen is; ook zal men niet zeggen: zie, hier is het of daar! Want zie, het Koninkrijk Gods is bij u. En Hij zeide tot zijn discipelen: Er zullen dagen komen, dat gij zult begeren één der dagen van de Zoon des mensen te zien en gij die niet zult zien. En men zal tot u zeggen: Zie, daar is het; zie, hier is het! Gaat er niet heen, en loopt het niet na. 

Het Koninkrijk is zowel in mij als bij mij.  Zie het volgende: 

 

Matteüs 18:20. NBG51

 

Citaat

Want waar twee of drie vergaderd zijn in mijn naam, daar ben Ik in hun midden.

De geliefden van het Koninkrijk komen 'bijeen' in liefde.  Dat is niet hier of daar zoals Lucas aangeeft, maar als 2 of meer mensen in liefde 'vergaderd' zijn.  Anders gezegd: zij komen in Christus' naam bijeen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Hermanos2:

Wacht even, voor de duidelijkheid. Christenen mogen rekenen op innerlijke vrede door Christus, terwijl de toestand in de wereld voor onbepaalde tijd slecht is en zal blijven. En slechter zal worden. 

Is dat waar je op doelt? 

Daar heb ik Christus niet voor nodig. Dan kan ik ook naar rustgevende muziek luisteren. Vertel me asjeblieft dat ik je verkeerd begrijp. Ik vind miss world altijd heel betrouwbaar klinken. 

 

Dat Christus voor jou niet meer is dan rustgevende muziek is gelukkig niet mijn probleem.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Innerlijke vrede is een kenmerk van de Christus.  Net zoals het oog van de storm.  Daarbuiten tiert en raast het, vallen er doden en weet ik veel wat meer.  Innerlijk is er de leegte waar het 'licht van de wereld' is ontstoken.   Laat de anderen maar kletsen denk je dan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Hopper:

Innerlijke vrede is een kenmerk van de Christus.  Net zoals het oog van de storm.  Daarbuiten tiert en raast het, vallen er doden en weet ik veel wat meer.  Innerlijk is er de leegte waar het 'licht van de wereld' is ontstoken.   Laat de anderen maar kletsen denk je dan.

Innerlijke vrede daar komt Jezus niet voor. Zijn opdracht is het rechtvaardigen van God's handelen en zijn heilige Naam YHWH. Daarbovenop wijst hij gelovigen de terugweg naar God en spoort aan om het evangelie te verspreiden opdat velen verlost worden. Tot glorie van God, de Vader. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Hermanos2:

Innerlijke vrede daar komt Jezus niet voor. Zijn opdracht is het rechtvaardigen van God's handelen en zijn heilige Naam YHWH. Daarbovenop wijst hij gelovigen de terugweg naar God en spoort aan om het evangelie te verspreiden opdat velen verlost worden. Tot glorie van God, de Vader. 

Ik denk daar geheel anders over, ik versta Jezus allegorisch:

 

MARCUS 4

 

Citaat

35Toen het avond werd, zei Hij tegen zijn leerlingen: ‘Kom, wij gaan naar de overkant van het meer.’ 

36Zij lieten de mensen achter, stapten bij Jezus in de boot en staken van wal. Er gingen nog enkele boten met hen mee. 

37Terwijl zij op het meer waren, stak er een vreselijke storm op. De opgezweepte golven sloegen over de boot. Er kwam zoveel water in dat die bijna zonk. 

38Jezus lag rustig achterin de boot te slapen met zijn hoofd op een kussen. In paniek maakten zij Hem wakker en schreeuwden: ‘Meester, kan het U niets schelen dat wij vergaan!’ 

39Hij stond op en riep tegen de wind dat hij stil moest zijn. Tegen de golven zei Hij: ‘Kalm, wees rustig.’ De wind ging liggen en de golven bedaarden. Even later was op het water zelfs geen rimpeltje meer te zien. 

40‘Waarom waren jullie zo bang?’ vroeg Jezus. ‘Hebben jullie nu nog geen vertrouwen in Mij?’ 

41Vol ontzag zeiden zij tegen elkaar: ‘Wie is Hij eigenlijk? Zelfs de wind en de golven doen wat Hij zegt.’

Dit citaat geeft aan dat wie 'in Christus'  is, die slaapt rustig terwijl de wereld een gekkenhuis is.   De leerlingen zijn in paniek maar Jezus blijft onverstoorbaar.

 

Oorlog in Oekraïne , klimaatverandering, gekke Trump, forumvete's, ik zie het allemaal wel.  Maar ik verblijf in de geestelijke stilte Christus genaamd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Hopper:

Oorlog in Oekraïne , klimaatverandering, gekke Trump, forumvete's, ik zie het allemaal wel.  Maar ik verblijf in de geestelijke stilte Christus genaamd.

Dat is innerlijke rust die ik ook heb, maar dat is het Koninkrijk niet. Het Koninkrijk is zoveel groter. Als je het Koninkrijk niet verwacht ben je als de dwaze maagden. Je kijkt dan niet uit naar de Bruidegom, want je denkt dat Hij er al is. Je moet je licht juist brandend houden en de Bruidegom verwachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:

Dat is innerlijke rust die ik ook heb, maar dat is het Koninkrijk niet. Het Koninkrijk is zoveel groter. Als je het Koninkrijk niet verwacht ben je als de dwaze maagden. Je kijkt dan niet uit naar de Bruidegom, want je denkt dat Hij er al is. Je moet je licht juist brandend houden en de Bruidegom verwachten.

Het Koninkrijk is idd méér dan alleen de innerlijke rust.  De innerlijke rust is waar 'de Christus' rust in zichzelf.   In het Koninkrijk   ontmoeten de geliefden elkaar zonder elkaar de maat te nemen, zonder elkaar te oordelen.

 

Iedere vergelijking van Jezus verteld weer een stukje van een alles omvattende Waarheid.  Vanuit de onbewogenheid waar Jezus over spreekt in Marcus 4 wordt de mens weer wél bewogen door naastenliefde.  Maar dat is dan geen reactie op de 'gekkigheid' in de wereld om ons heen.  Dat is een mededogen welke door Christus wordt bewogen.  Of uit Christus voortkomt.  Uiteraard spreek ik over de praktijk van alle dagen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hermanos2:

Dat is net wel jouw probleem. Want jij maakt zijn offerdood tot een schijnvertoning die geen redding brengt. Slechts innerlijke vrede. 

Nee hoor, dat is slechts jouw onbegrip van mijn woorden en bovendien ben ik maar een feilbaar mens. Echt, het is geheel jouw eigen probleem dat Christus voor jou niet meer dan rustgevende muziek is. 

1 uur geleden zei sjako:

Dat is innerlijke rust die ik ook heb, maar dat is het Koninkrijk niet. Het Koninkrijk is zoveel groter. Als je het Koninkrijk niet verwacht ben je als de dwaze maagden. Je kijkt dan niet uit naar de Bruidegom, want je denkt dat Hij er al is. Je moet je licht juist brandend houden en de Bruidegom verwachten.

Dat ik door mijn opvatting gezien word als maagd doet me deugd (2 Kor. 11:2) maar of ik dwaas ben zal moeten blijken. Vooralsnog is het einde zoals u en alle andere denominaties dat verwachten niet gekomen en er zijn al velen die wisten dat zij de laatste generatie waren maar die zich toch vergisten. In mijn optiek is het veelmeer dwaas om u aan te sluiten bij een kerk of genootschap die zich al zo vaak heeft vergist.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid