Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 92
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Je bedoelt dezelfde Trump die urenlang niet ingreep toen het Capitool door duizenden demonstranten werd bestormd en binnengebroken, met galgen en vlaggen van gewelddadige milities op zak, nadat ze doo

Wat zorgen geeft is dat hij wil dat de mensen aan hem persoonlijk loyaal zijn. Niet aan de politiek van zijn partij, de GOP, maar aan hem. Hij heeft zich er ook over beklaagd dat de generaals niet aan

Trump had nooit toegestaan dat Oekraïne zo uit de hand zou lopen?  Denk je dat Trump Rusland had kunnen tegen houden?  Trump had niks in te brengen bij Poetin.  Het wat duidelijk wie van de twee 'het

Caesar ook niet. Maar die mensen zijn niet langer aan de macht dus wat ze zouden kunnen hebben gedaan, dat doet er niet toe. 
Opvallend in deze is wel het slechte geheugen van Trump fans, want het was Trump die het leger terug begon te trekken uit Afghanistan.
https://www.ad.nl/buitenland/trump-trekt-leger-ook-terug-uit-afghanistan~a68fb764/

In  ieder geval heeft justitie nu niet langer toegestaan dat Trump geheime documenten achterhield, en zijn ze bij hem binnen gevallen nadat maandenlang gewoon vragen geen resultaat had.https://www.nu.nl/buitenland/6217416/fbi-vond-documenten-met-staatsgeheimen-tijdens-inval-bij-donald-trump.html 

Overigens is de belangrijkste reden van de puinhoop in Afghanistan: religie, in dit geval de Islam.

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Hermanos2:

https://www.trouw.nl/buitenland/trump-hint-in-toespraak-naar-presidentskandidatuur-in-2024~bc5186e8/

Ben zeer benieuwd. Trump had nooit toegestaan dat Afghanistan en Oekraïne zo enorm uit de hand zouden lopen. Het drama dat zich in Afghanistan voltrekt krijgt veel te weinig aandacht. 

Je bedoelt dezelfde Trump die urenlang niet ingreep toen het Capitool door duizenden demonstranten werd bestormd en binnengebroken, met galgen en vlaggen van gewelddadige milities op zak, nadat ze door Trump zelf nota bene na een urenlange toespraak vol felle verwijten en valse beschuldigingen omtrent het verloop van de verkiezingen werden opgezweept om samen met hem naar het Capitool te wandelen en de senatoren daar 'aan te moedigen' de verkiezingsuitslag niet te honoreren?

Je bedoelt deze 'vredebewarende' Trump?

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Hermanos2:

https://www.trouw.nl/buitenland/trump-hint-in-toespraak-naar-presidentskandidatuur-in-2024~bc5186e8/

Ben zeer benieuwd. Trump had nooit toegestaan dat Afghanistan en Oekraïne zo enorm uit de hand zouden lopen. Het drama dat zich in Afghanistan voltrekt krijgt veel te weinig aandacht. 

Trump had nooit toegestaan dat Oekraïne zo uit de hand zou lopen?  Denk je dat Trump Rusland had kunnen tegen houden?  Trump had niks in te brengen bij Poetin.  Het wat duidelijk wie van de twee 'het mannetje' was.    Biden levert dan nog wat defensie materiaal aan Oekraïne , zodat ze zich kunnen verweren tegen de verkrachters en moordenaars.

27 minuten geleden zei Robert Frans:

Je bedoelt dezelfde Trump die urenlang niet ingreep toen het Capitool door duizenden demonstranten werd bestormd en binnengebroken, met galgen en vlaggen van gewelddadige milities op zak, nadat ze door Trump zelf nota bene na een urenlange toespraak vol felle verwijten en valse beschuldigingen omtrent het verloop van de verkiezingen werden opgezweept om samen met hem naar het Capitool te wandelen en de senatoren daar 'aan te moedigen' de verkiezingsuitslag niet te honoreren?

Je bedoelt deze 'vredebewarende' Trump?

Het is een teken aan de wand dat de couppleger Trump niet direct is gearresteerd op 6 januari ten tijde van de coup.    Het is een teken dat de democratie wankelt in de VS.  Voor zover er nog sprake is van een democratie natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Hermanos2:

Trump for president! 

Het is te hopen dat Trump nooit meer president word. De man is het prototype narcist. Narcisten zijn slechte leiders omdat ze niet handelen voor het belang van een groep maar alleen leider zijn om hun eigen ego te strelen. 

https://www.uu.nl/organisatie/faculteit-sociale-wetenschappen/donald-trump-narcist-uit-het-boekje

1 uur geleden zei Hopper:

Trump had nooit toegestaan dat Oekraïne zo uit de hand zou lopen?  Denk je dat Trump Rusland had kunnen tegen houden?  Trump had niks in te brengen bij Poetin.  Het wat duidelijk wie van de twee 'het mannetje' was.    Biden levert dan nog wat defensie materiaal aan Oekraïne , zodat ze zich kunnen verweren tegen de verkrachters en moordenaars.

Trump en Poetin zijn dikke maatjes. Poetin heeft geprobeerd de verkiezingen te manipuleren.

  https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5220256/russische-inmenging-amerikaanse-verkiezingen-poetin-voordeel

Citaat

Het is een teken aan de wand dat de couppleger Trump niet direct is gearresteerd op 6 januari ten tijde van de coup.    Het is een teken dat de democratie wankelt in de VS.  Voor zover er nog sprake is van een democratie natuurlijk.

Het is te hopen dat hij binnenkort vervolgt word voor het schenden van staatsgeheimen. Dat is een federaal misdrijf en dan kan je nooit meer president worden. 

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1047156360/trump-onderzocht-voor-schending-spionagewet

2 uur geleden zei Robert Frans:

Je bedoelt dezelfde Trump die urenlang niet ingreep toen het Capitool door duizenden demonstranten werd bestormd en binnengebroken, met galgen en vlaggen van gewelddadige milities op zak, nadat ze door Trump zelf nota bene na een urenlange toespraak vol felle verwijten en valse beschuldigingen omtrent het verloop van de verkiezingen werden opgezweept om samen met hem naar het Capitool te wandelen en de senatoren daar 'aan te moedigen' de verkiezingsuitslag niet te honoreren?

Je bedoelt deze 'vredebewarende' Trump?

Types zoals Trump laten zien dat democratie een kwetsbaar systeem is. Mensen zijn denk ik van nature geneigd om zich achter een leider te scharen. Met een beetje meer pech was het Capitool daadwerkelijk bezet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Robert Frans:

Je bedoelt dezelfde Trump die urenlang niet ingreep toen het Capitool door duizenden demonstranten werd bestormd en binnengebroken, met galgen en vlaggen van gewelddadige milities op zak, nadat ze door Trump zelf nota bene na een urenlange toespraak vol felle verwijten en valse beschuldigingen omtrent het verloop van de verkiezingen werden opgezweept om samen met hem naar het Capitool te wandelen en de senatoren daar 'aan te moedigen' de verkiezingsuitslag niet te honoreren?

Je bedoelt deze 'vredebewarende' Trump?

Dit is de enige echte reden waarom wij Trump moeten haten. Hij dwarsboomt de planning van de satan.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Robert Frans:

Je bedoelt dezelfde Trump die urenlang niet ingreep toen het Capitool door duizenden demonstranten werd bestormd en binnengebroken, met galgen en vlaggen van gewelddadige milities op zak, nadat ze door Trump zelf nota bene na een urenlange toespraak vol felle verwijten en valse beschuldigingen omtrent het verloop van de verkiezingen werden opgezweept om samen met hem naar het Capitool te wandelen en de senatoren daar 'aan te moedigen' de verkiezingsuitslag niet te honoreren?

Je bedoelt deze 'vredebewarende' Trump?

Toen Luther zijn boodschap van genade bracht is daarna ook een bloedige strijd ontstaan tussen protestanten en katholieken. Maar Luther zelf is als martelaar voor deze boodschap gestorven op de brandstapel. Luther heeft zeer goede dingen gedaan.

Trump is ook meer gericht op handel dan op oorlog. Hij heeft troepen uit het buitenland teruggehaald en zich meer gericht op handel met het buitenland. 

2 uur geleden zei Hermanos2:

Trump for president! 

Er schijnt een profetie ie zijn die zegt dat Trump opnieuw president zal worden. Een vorige profetie had gesproken over twee regeringstermijnen voor hem. Het mooie wat hij ook gedaan heeft is dat hij Jeruzalem erkent heeft als hoofdstad van Jeruzalem, was het niet door de Amerikaanse ambassade daarheen te verplaatsen?

Overigens verbazen zijn uitspraken ten aanzien van het voorkomen van Oekraïne mij. Hij heeft een politiek gevoerd van terugtrekking van Amerikaanse troepen. Misschien heeft hij gedadcht aan voorkomen van oorlog door middel van bemiddeling waarbij hij de nadruk had willen leggen op het voordeel van vrede en handel. Bij Salomo kunnen we zien dat vrede en handel veel zegen en rijkdom oplevert> Salomo kreeg 666 talenten goud binnen per jaar. Dat naast vele andere producten. Wie wil dat nou niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Barnabas:

Toen Luther zijn boodschap van genade bracht is daarna ook een bloedige strijd ontstaan tussen protestanten en katholieken. Maar Luther zelf is als martelaar voor deze boodschap gestorven op de brandstapel. Luther heeft zeer goede dingen gedaan.

Trump is ook meer gericht op handel dan op oorlog. Hij heeft troepen uit het buitenland teruggehaald en zich meer gericht op handel met het buitenland. 

Er schijnt een profetie ie zijn die zegt dat Trump opnieuw president zal worden. Een vorige profetie had gesproken over twee regeringstermijnen voor hem. Het mooie wat hij ook gedaan heeft is dat hij Jeruzalem erkent heeft als hoofdstad van Jeruzalem, was het niet door de Amerikaanse ambassade daarheen te verplaatsen?

Overigens verbazen zijn uitspraken ten aanzien van het voorkomen van Oekraïne mij. Hij heeft een politiek gevoerd van terugtrekking van Amerikaanse troepen. Misschien heeft hij gedadcht aan voorkomen van oorlog door middel van bemiddeling waarbij hij de nadruk had willen leggen op het voordeel van vrede en handel. Bij Salomo kunnen we zien dat vrede en handel veel zegen en rijkdom oplevert> Salomo kreeg 666 talenten goud binnen per jaar. Dat naast vele andere producten. Wie wil dat nou niet?

Trump's economisch beleid was protectionisme. Iets wat veel andere landen afkeuren. Omdat het niet lekker bekt en riekt naar uitsluiting en discriminatie? De EU propageert vrij vervoer van personen, goederen en diensten. Ook heeft men economisch zwakke landen lid gemaakt in de hoop dat ze daardoor beter zouden worden en om ze af te houden van samenwerking met ongewenste partners (vul zelf maar in wie). We zien echter het tegenovergestelde effect. De sterke partners worden verzwakt. Toch zullen we het ermee moeten doen want de EU opheffen of verlaten gaat niet. Eenmaal lid geworden, dan blijf je lid. De verstrengeling van alle regeltjes maakt uittreden vrijwel onmogelijk. We zien het bij de brexit. Uittreden is een ramp. En die torenhoge rekening die nog betaald moet worden? Vergeet het maar. Gaan de Britten echt niet doen. 

Trump is een zakenman. Hij begrijpt dat een land zijn grenzen beschermen moet en zeer welvarend moet worden. Dan ben je ook veel beter in staat om hulp te bieden aan zwakkere landen. Daarom is het ook beter om vluchtelingen op te vangen in de regio. Je helpt ze niet door ze hier naartoe te halen. Slechts een handjevol landen hebben dat begrepen. Om onduidelijke redenen wordt zo'n standpunt gezien als extreem rechts. Nonsens. Er moet meer en betere hulp komen voor vluchtelingen. Maar een huis en een uitkering geven is geen hulp. Dat is hulp ontwijken en het probleem doorschuiven naar de volgende generatie. 

Daarom zijn Clinton, Obama en Trump bijvoorbeeld die muur gaan bouwen. Omdat ten tijde van Bush al werd vastgesteld dat het volledig uit de klauwen liep. 

Laat Trump maar weer president worden. Zijn persoon boeit me niet. Zijn politiek des te meer. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Trump's economisch beleid was protectionisme. Iets wat veel andere landen afkeuren. Omdat het niet lekker bekt en riekt naar uitsluiting en discriminatie? De EU propageert vrij vervoer van personen, goederen en diensten. Ook heeft men economisch zwakke landen lid gemaakt in de hoop dat ze daardoor beter zouden worden en om ze af te houden van samenwerking met ongewenste partners (vul zelf maar in wie). We zien echter het tegenovergestelde effect. De sterke partners worden verzwakt. Toch zullen we het ermee moeten doen want de EU opheffen of verlaten gaat niet. Eenmaal lid geworden, dan blijf je lid. De verstrengeling van alle regeltjes maakt uittreden vrijwel onmogelijk. We zien het bij de brexit. Uittreden is een ramp. En die torenhoge rekening die nog betaald moet worden? Vergeet het maar. Gaan de Britten echt niet doen. 

Trump is een zakenman. Hij begrijpt dat een land zijn grenzen beschermen moet en zeer welvarend moet worden. Dan ben je ook veel beter in staat om hulp te bieden aan zwakkere landen. Daarom is het ook beter om vluchtelingen op te vangen in de regio. Je helpt ze niet door ze hier naartoe te halen. Slechts een handjevol landen hebben dat begrepen. Om onduidelijke redenen wordt zo'n standpunt gezien als extreem rechts. Nonsens. Er moet meer en betere hulp komen voor vluchtelingen. Maar een huis en een uitkering geven is geen hulp. Dat is hulp ontwijken en het probleem doorschuiven naar de volgende generatie. 

Daarom zijn Clinton, Obama en Trump bijvoorbeeld die muur gaan bouwen. Omdat ten tijde van Bush al werd vastgesteld dat het volledig uit de klauwen liep. 

Laat Trump maar weer president worden. Zijn persoon boeit me niet. Zijn politiek des te meer. 

Trumps beleid was: America first. Ten koste van anderen. Alleen gericht op het Amerikaanse belang. Protectionisme is overigens geen discriminatie. Hij voerde geen protectionistisch beleid, het ging verder dan dat. Overal ter wereld moest het Amerikaanse economische belang gediend worden. Andere landen dienen hun economieen vrij te geven voor Amerikaanse bedrijven. En zelf de boel gesloten houden.

Dat de EU zwakke landen heeft toegelaten is inderdaad fout. De redenen die je aangeeft zijn correct. De Euro is op zich prima maar dan alleen met landen die een vergelijkbare economie erop na houden. We kunnen niet of moeilijk uit de EU, de Euro is een ander verhaal. Het is beter dat de zwakke landen vertrekken dan dat Nederland vertrekt.

Moet een land zeer welvarend worden ? Op welke bijbeltekst baseer je dat ? Volgens mij leert Jezus iets heel anders. Je begrijpt daarnaast de internationale economie niet echt. Het welvarend worden gaat juist ten koste van andere landen. Je verzwakt de ander om zelf sterker te worden. Dat is niet de oplossing. Wat je moet doen is de andere landen een plek geven in de internationale economie. Niets is zo dodelijk voor de economie van een land als afhankelijk zijn van een ander land. Dat heeft veel nadelen. Eerlijke concurrentie, en dat gebeurt juist niet met protectionisme.

Wat vluchtelingen aangaat: het merendeel gebeurt al in de regio, als het oorlogsvluchtelingen betreft. Mensen die om economische redenen migreren gaan veel minder naar de regio, die willen naar het rijke westen. Dat stop je alleen door ze perspectief te bieden op een goede toekomst in eigen land. En eerlijk gezegd: dat deed Trump dus absoluut niet. 

 

Hoe vind jij dat de vluchtelingen "meer en beter" geholpen moeten worden ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-8-2022 om 21:10 zei Hermanos2:

https://www.trouw.nl/buitenland/trump-hint-in-toespraak-naar-presidentskandidatuur-in-2024~bc5186e8/

Ben zeer benieuwd. Trump had nooit toegestaan dat Afghanistan en Oekraïne zo enorm uit de hand zouden lopen. Het drama dat zich in Afghanistan voltrekt krijgt veel te weinig aandacht. 

Aangezien Trump momenteel niet de president van de VS is, zullen we dat nooit weten.

Zelf heb ik geen hoge dunk van die kerel en denk ik dat Biden gewoon gedaan heeft wat Trump in gang gezet heeft. Ik ben geen psycholoog, maar ik heb niet de indruk dat de man veel empathie heeft voor de Afghanen. Over algemeen geeft hij vooral om zichzelf en houd hij niet gek veel rekenen met anderen, zoals narcisten doorgaans doen. Het is natuurlijk wel makkelijk dat wanneer jezelf de verantwoording draagt kritiek te hebben op anderen. Zo herinner ik me een zekere presidentskandidaat die kritiek had op de e-mailtjes van Hillary Clinton en sinds die persoon ex-kandidaat is een lading hoog vertrouwelijke / geheime papiertjes in zijn vakantie huisje heeft rond slingeren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Olorin:

Aangezien Trump momenteel niet de president van de VS is, zullen we dat nooit weten.

Zelf heb ik geen hoge dunk van die kerel en denk ik dat Biden gewoon gedaan heeft wat Trump in gang gezet heeft. Ik ben geen psycholoog, maar ik heb niet de indruk dat de man veel empathie heeft voor de Afghanen. Over algemeen geeft hij vooral om zichzelf en houd hij niet gek veel rekenen met anderen, zoals narcisten doorgaans doen. Het is natuurlijk wel makkelijk dat wanneer jezelf de verantwoording draagt kritiek te hebben op anderen. Zo herinner ik me een zekere presidentskandidaat die kritiek had op de e-mailtjes van Hillary Clinton en sinds die persoon ex-kandidaat is een lading hoog vertrouwelijke / geheime papiertjes in zijn vakantie huisje heeft rond slingeren. 

Inderdaad. Volgens welingelichte bronnen zelfs de lanceercodes van nucleaire wapens :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Chaim:

Dank! Ja, over zijn eventuele overlijden zou door mij zeker niet worden gerouwd.

Dat kan ik me goed voorstellen. Maar om iemand op een forum een oranje vetzak te noemen gaat mij toch wat ver. Maar gezien de moderatie het heeft toegelaten zijn er mogelijk meer mensen die vinden dat het moet kunnen. Geeft mij wel te denken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Integendeel.

Ik vind dat monsters bij hun naam moeten worden genoemd. Heb hem daarginds eveneens Mein Furor, Adolf Twittler en nog veel meer genoemd. Ook Vladimir Putler mag ik trouwens niet zo.

De moderatie is daar duidelijk erg goed en er zijn daar in de hele forumgeschiedenis geen of nauwelijks conflicten geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Chaim:

Integendeel.

Ik vind dat monsters bij hun naam moeten worden genoemd. Heb hem daarginds eveneens Mein Furor, Adolf Twittler en nog veel meer genoemd. Ook Vladimir Putler mag ik trouwens niet zo.

De moderatie is daar duidelijk erg goed en er zijn daar in de hele forumgeschiedenis geen of nauwelijks conflicten geweest.

Ach je zult wel gelijk hebben. Olivia Newton John werd hier een rokende slet genoemd. Na haar overlijden. Over de doden niets dan goeds ofzo. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid