Spring naar bijdragen

Ambivalentie, verwarring en conflict troef.


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Noel2:

Ik ga wat meer tijd besteden aan filosofieforum.nl, mijn oude liefde, met geloof kan ik toch verder niets.

Ik heb daar eens gekeken. Ben dol op filosofie, maar zag maar 1 actief iemand.. wacht ff kijken.. ja die;  arkhétupos.  Ik vond het wel razend knap om in je uppie zoveel posts te blijven maken op een forum.   Ben jij al die Neons ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 380
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat mensen schuldig zijn aan zodanig veel zelfzuchtigheid dat hun “loon” als het ware vanzelf deze ellende zou moeten zijn. Als alle jubel-jaren, -decennia en -eeuwen opgeteld de zelfzuchtigen uiteind

Als er nu een komeet zou neerstorten van puur goud, of diamant, zouden de geldzorgen dan voorbij zijn?

Zelden verlichtend is machines verhuizen zonder ook eerst een aantal bouten los te schroeven.

23 minuten geleden zei Petra.:

Ik heb daar eens gekeken. Ben dol op filosofie, maar zag maar 1 actief iemand.. wacht ff kijken.. ja die;  arkhétupos.  Ik vond het wel razend knap om in je uppie zoveel posts te blijven maken op een forum.   Ben jij al die Neons ? 

Wacht even, zeer benieuwd naar je bevliegingen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Petra.:

ik wacht wel even hoor 

Door dat ene stukje op te helderen ontstaat er mogelijks een cascade aan gevolgtrekkingen die toch weer een heel ander licht werpt op een toestand die niet strookt met je innerlijke beleving of aspiraties, dat is het goede nieuws. Aandachtspunt is het element van de omgekeerde effectiviteit, wanneer je er spontaan vanuit gaat dat goed nieuws wel zal gehonoreerd worden wanneer je hierover in alle bedachtzaamheid ook hulpvragen stelt. Als een domper van jewelste, ondanks alle hoop verlammend, de ervaring van machteloosheid en vereenzaming, haast ondraaglijk, pijnlijk.    

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

Door dat ene stukje op te helderen ..

Natuurlijk. Zodra ik weet welk stukje je op gaat helderen zal ik m'n lichtje laten schijnen heur. 

Al stel je onbedachtzame hulpvragen kom ik je te hulp 😇en ben niet eens meer verbaasd als dat totaal anders opgepakt wordt. Als fora-deskundige weet ik ..als je denkt dat het niet gekker kan.....het kan welles. 🙃

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites

 

57 minuten geleden zei Petra.:

Ik heb daar eens gekeken. Ben dol op filosofie, maar zag maar 1 actief iemand.. wacht ff kijken.. ja die;  arkhétupos.  Ik vond het wel razend knap om in je uppie zoveel posts te blijven maken op een forum.   Ben jij al die Neons ? 

Ja helaas heeft maandenlang het registreren dicht gestaan, omdat de mail-settings niet goed meer waren. Ik ben daar al die Neon’s zoals hier Noel en Noel2. Ik kon arkhetupos niet bereiken, hij is de eigenaar.  Vandaar dat hij bleef hangen. Ik ken jou ook van daar, of ik moet me heel erg vergissen. Het thema een aantal maanden geleden was narcisme, en ik voelde me heel erg aangesproken. Ik ben namelijk een soort van solipsist, al wil ik dat niet altijd weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Petra.:

Natuurlijk. Zodra ik weet welk stukje je op gaat helderen zal ik m'n lichtje laten schijnen heur. Al stel je onbedachtzame hulpvragen kom ik je te hulp en ben niet eens meer verbaasd als dat totaal anders opgepakt wordt. Als fora-deskundige weet ik ..als je denkt dat het niet gekker kan.....het kan welles. 

Stel dat we geld kunnen recycleren, zouden we het dan ook willen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Noel2:

 

Ja helaas heeft maandenlang het registreren dicht gestaan, omdat de mail-settings niet goed meer waren. Ik ben daar al die Neon’s zoals hier Noel en Noel2. Ik kon arkhetupos niet bereiken, hij is de eigenaar.  Vandaar dat hij bleef hangen. Ik ken jou ook van daar, of ik moet me heel erg vergissen. Het thema een aantal maanden geleden was narcisme, en ik voelde me heel erg aangesproken. Ik ben namelijk een soort van solipsist, al wil ik dat niet altijd weten.

Oh hemeltje, nou dat weer... Nee hoor, je kent mij niet van daar. 

Ik heb er afgelopen maand voor het eerst gekeken. Maar nooit aangemeld en wat geschreven.  Je vergist dus heel erg. 

Ik doe sowieso niet aan geheim of geschijnheil, gelieg, gedraai, achterbaks, -achter-de- ellenbogen-werk- of whatever; dat is een principe kwestie die me meer last geeft dan gemak en toch kan ik niet anders dan dat. 

Ik gebruik dan ook mijn eigen gewone dagelijkse real life naam op fora, dus ik was het niet. Welke naam was het ? Nou ben ik wel benieuwd. 

 

 

30 minuten geleden zei TTC:

Stel dat we geld kunnen recycleren, zouden we het dan ook willen? 

Waarom ben jij vaak zo met geld in de weer ? 

Heb je een ernstig geldgebrek ? 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Petra.:

Oh hemeltje, nou dat weer... Nee hoor, je kent mij niet van daar. 

Ik heb er afgelopen maand voor het eerst gekeken. Maar nooit aangemeld en wat geschreven.  Je vergist dus heel erg. 

Ik doe sowieso niet aan geheim of geschijnheil, gelieg, gedraai, achterbaks, -achter-de- ellenbogen-werk- of whatever; dat is een principe kwestie die me meer last geeft dan gemak en toch kan ik niet anders dan dat. 

Ik gebruik dan ook mijn eigen gewone dagelijkse real life naam op fora, dus ik was het niet. Welke naam was het ? Nou ben ik wel benieuwd. 

Ah nou prima, achter alle atavars en contacten met personen had ik op een gegeven moment contact met een Anja, die liet me toen foto’s zien van mandala’s en bloemen met een vergelijkbare strekking als jouw afbeelding op geloofsgesprek, vandaar de link. Het is een heel complexe geschiedenis, met veel spiegels en rook. Gewoon iemand die zich vrij op internet wil voorzien van verschillende identiteiten. Dat mag natuurlijk. Maar ik herken bepaalde communicatieve zaken als uniek. Een bepaald soort manipulaties. Maar goed ik vergis me dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Noel2:

Ah nou prima, achter alle atavars en contacten met personen had ik op een gegeven moment contact met een Anja, die liet me toen foto’s zien van mandala’s en bloemen met een vergelijkbare strekking als jouw afbeelding op geloofsgesprek, vandaar de link. Het is een heel complexe geschiedenis, met veel spiegels en rook. Gewoon iemand die zich vrij op internet wil voorzien van verschillende identiteiten. Dat mag natuurlijk. Maar ik herken bepaalde communicatieve zaken als uniek. Een bepaald soort manipulaties. Maar goed ik vergis me dus.

Vergelijkbaar of hetzelfde? 

Want mijn avatar daar .. heb ik zelf geschilderd. En dat schilderij verkocht aan bekenden want het was in opdracht van twee stuks. Ik had er meerdere met dat vrouwenfiguurtje, dat was een beetje een kenmerk van mij. Het lijkt me sterk dat die schilderijen gebruikt zijn door andere mensen. Volgens mij zijn ze ook niet online gezet.  Ik heb i.i.g. niet meerdere identiteiten. Ook niet op internet. Wat je zegt vind  ik heel erg. Het gekke is dat ik nou juist één van de weinige mensen ben die met mijn eigen naam forumt. En zoveel Petra's wonen er niet in Vietnam. Dus voor familie/vrienden/bekenden.. juist heel herkenbaar. 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Petra.:

Vergelijkbaar of hetzelfde? 

Want mijn avatar daar .. heb ik zelf geschilderd. En dat schilderij verkocht aan bekenden.  Ik had er meerdere met dat vrouwenfiguurtje, dat was een beetje een kenmerk van mij. Het lijkt me sterk dat die schilderijen gebruikt zijn door andere mensen. Volgens mij zijn ze ook niet online gezet.  Ik heb i.i.g. niet meerdere identiteiten. Ook niet op internet. Wat je zegt vind  ik heel erg. Het gekke is dat ik nou juist één van de weinige mensen ben die met mijn eigen naam forumt. En zoveel Petra's wonen er niet in Vietnam. Dus voor familie/vrienden/bekenden.. juist heel herkenbaar. 

Ik hou het maar op mijn vergissing, al dat elkaar niet kunnen zien bij contact op internet is toch niet zo best. Je bent welkom om ook eens iets filosofisch te proberen, maar nee dankje is ook goed. Ik wilde alleen TTC zeggen dat ik minder zou reageren hier als ik mijn plek weer had op filosofieforum.nl. 

31 minuten geleden zei TTC:

Zeggen net dat het gratis is, maar zouden we het dan ook willen? 

Gelukkig dat niet alle hulpvragen om geld gaan, hoewel dat dan wel lekker eenvoudig zou zijn, gewoon bijdrukken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-8-2022 om 11:03 zei sandingisaskill:

Heeft alles te maken met weerstand. En die wil jij zo graag opgeheven zien. Dat komt haast suïcidaal over.

Stigma bestaat niet langer, het noemt nu interferentieverschijnselen die zich spontaan opwerpen bij wisselende referentiekaders die mogelijks cognitieve dissonantie in de hand werken, sterkte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Stigma bestaat niet langer, het noemt nu interferentieverschijnselen die zich spontaan opwerpen bij wisselende referentiekaders die mogelijks cognitieve dissonantie in de hand werken, sterkte.

Sandingasaskill heeft een ban gekregen en zal niet reageren, ik denk zelf wel dat cognitieve dissonantie ook in een schema van ontwikkeling kan passen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Noel2:

Sandingasaskill heeft een ban gekregen en zal niet reageren, ik denk zelf wel dat cognitieve dissonantie ook in een schema van ontwikkeling kan passen.

Zeker weten, zo zouden we tegelijk ook alle mogelijke referentiekaders kunnen opsommen om het geheel volledig te maken. Wellicht hebben we dan ook reïncarnatie nodig, quasi onmogelijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei TTC:

Van alle mogelijke strekkingen valt misschien nog iets te maken dat op een geheel lijkt, niet volledig met je eens dus.  

Maar voor wie? Voor Kain-mensen die zich beroepen op hun prestatie? Voor narcisten, die zichzelf geweldig vinden?

Een idee van geheel kan pas als die psychologische obstakels weg zijn. Ik heb er een hard hoofd in…

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Noel2:

Maar voor wie? Voor Kain-mensen die zich beroepen op hun prestatie? Voor narcisten, die zichzelf geweldig vinden? Een idee van geheel kan pas als die psychologische obstakels weg zijn. Ik heb er een hard hoofd in…

Het voordeel van de klassiekers is dat ze tijdloos zijn, de rest is geduld koesteren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid