Spring naar bijdragen

Wanneer 'like' je een bericht?


Aanbevolen berichten

Regelmatig zie ik dat men ervan uitgaat dat degene die een 'like' geeft, het eens is met de inhoud van een bericht. Volgens mij hoeft dat helemaal niet zo te zijn. Als ik een bericht 'like' dan geeft het mijn waardering weer. Maar dat hoeft niet over de hele inhoud te gaan. Misschien maar een gedeelte. Of het is een blijk van waardering voor de moeite die iemand neemt om uitgebreid te reageren en mogelijk nog iets op te zoeken. Kan zelfs zijn dat ik het totaal niet met iemand eens ben maar wel blij met een sympathieke toon. Ook in dat geval een 'like'. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn idee, Hermanos.  Het kan zijn dat ik het goed geformuleerd vindt, maar soms ook goed gevonden.  Soms ben ik het eens, maar soms ook niet.  Hoewel..als iemand totaal onzin schrijft in mijn ogen dan ga ik snel verder.  En deelnemers die op de negeerlijst staan die lees ik niet eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Regelmatig zie ik dat men ervan uitgaat dat degene die een 'like' geeft, het eens is met de inhoud van een bericht. Volgens mij hoeft dat helemaal niet zo te zijn. Als ik een bericht 'like' dan geeft het mijn waardering weer. Maar dat hoeft niet over de hele inhoud te gaan. Misschien maar een gedeelte. Of het is een blijk van waardering voor de moeite die iemand neemt om uitgebreid te reageren en mogelijk nog iets op te zoeken. Kan zelfs zijn dat ik het totaal niet met iemand eens ben maar wel blij met een sympathieke toon. Ook in dat geval een 'like'. 

Misschien wel, misschien niet is dit nav. mijn opmerking over de like van Peter79 

Het was mij ook niet echt duidelijk wat hij nu zo waardeerde. De inhoudelijke mening van Yours of de manier waarop ze antwoordde om er niet verder over in discussie te gaan.

Het eerste bevreemdde we wel, daar ik niet had begrepen, dat Peter het geloof van Yours zou delen. Het tweede zou het geval kunnen zijn, maar ook dat bevreemdde me wel een beetje, daar Yours tegelijkertijd iets voor mij invulde, wat ik dus moest gaan ontkennen.

In dit geval de bevreemding, omdat ik beide een beetje dacht te kennen. Bij voor mij onbekenden zou ik alleen denken, dat het bericht om zijn inhoud gewaardeerd werd, omdat men het ermee eens is.

bewerkt door Maria K.
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Maria K.:

Misschien wel, misschien niet is dit nav. mijn opmerking over de like van Peter79 

Het was mij ook niet echt duidelijk wat hij nu zo waardeerde. De inhoudelijke mening van Yours of de manier waarop ze antwoordde om er niet verder over in discussie te gaan.

Het eerste bevreemdde we wel, daar ik niet had begrepen, dat Peter het geloof van Yours zou delen. Het tweede zou het geval kunnen zijn, maar ook dat bevreemdde me wel een beetje, daar Yours tegelijkertijd iets voor mij invulde, wat ik dus moest gaan ontkennen.

In dit geval de bevreemding, omdat ik beide een beetje dacht te kennen. Bij voor mij onbekenden zou ik alleen denken, dat het bericht om zijn inhoud gewaardeerd werd, omdat men het ermee eens is.

Ik las inderdaad je reactie op Peter's like. Ik heb trouwens geen flauw idee waar het over gaat. Maar omdat ik vaker zie dat een like verkeerde opgevat zou kunnen worden leek het me een goed idee om wat meningen hierover te zien. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Hermanos2:

Regelmatig zie ik dat men ervan uitgaat dat degene die een 'like' geeft, het eens is met de inhoud van een bericht. Volgens mij hoeft dat helemaal niet zo te zijn. Als ik een bericht 'like' dan geeft het mijn waardering weer. Maar dat hoeft niet over de hele inhoud te gaan. Misschien maar een gedeelte. Of het is een blijk van waardering voor de moeite die iemand neemt om uitgebreid te reageren en mogelijk nog iets op te zoeken. Kan zelfs zijn dat ik het totaal niet met iemand eens ben maar wel blij met een sympathieke toon. Ook in dat geval een 'like'. 

Ja, zo zie ik het ook. 

Ik heb een heleboel likes gegeven voor reacties waar ik het niet helemaal mee eens was, of zelfs oneens, maar wel de moeite van waardeerde. Helemaal als het uitgebreide reacties betreft, zoals die van Goeiemoggel en RF. 

En ook als ik een gesprek tussen anderen waardeer.

Maar ook als ik een gesprek tussen anderen niet wil onderbreken, maar het wel meer met de ene dan de ander eens ben. Dat soort likes zie ik ook het vaakst voorbijkomen in discussies waar de meningen nogal tegengesteld zijn. Dan zie je echt een wij/zij.  Omdat ik niet zo gecharmeerd ben van groepsgedrag en ook door jarenlange juridische werkervaring geleerd heb te waken voor een focus op de -wie- i.p..v. de -wat-  ben ik goed bekend met het risico om niet op inhoud te oordelen maar op persoon. 

Dus ben het helemaal met je eens dat het goed is om over dit soort dingen na te denken en bespreekbaar te maken. 🙂👍

 

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid