Spring naar bijdragen

"En God zag dat het goed was" Het verschil tussen de Evolutietheorie, Evolutionisme en Sciëntisme


Aanbevolen berichten

42 minuten geleden zei 010:

Omdat het licht ooit van die ster kwam? Een vrij logische constatering dat het universum dan minimaal miljoenen jaren oud moet zijn.

Ja, en jij denkt dat de almachtige God niet in staat is om die afstand in een vingerknip te overbruggen?

God schiep alles gebruiksklaar, dus niet in de kinderstand. Het is nogal dwaas te veronderstellen dat het licht van zover moest komen, dat is hetzelfde als zeggen dat Adam nog moest groeien, omdat hij een baby was. 🤣

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 393
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat is inderdaad een creationistisch argument. Ze erkennen wat zij Micro-evolutie noemen, de evolutie die zo snel gaat dat we het binnen een mensenleven kunnen zien. Maar het idee dat een Brontosaurus

De evolutieleer is niet slechts een menselijke fantasie maar ook nog eens biologisch onmogelijk. De mens die God en Zijn Woord verwerpt wordt echt verduisterd in het verstand. "Bewerende wijs te zijn,

Door het gebruik van het woordje "als" creëer je een voorwaarde om deze zogenaamde synthese levensvatbaar te maken. Een hoopje poep verdelen in drie stukken levert nog steeds poep op, met nog meer kan

4 minuten geleden zei Hermanos2:

Daar ging het niet over. De tijd die het licht onderweg is hoeft niet gelijk te zijn aan de leeftijd van de lichtbron. Die zou bijvoorbeeld al uitgedoofd kunnen zijn. 

Ja dat kan. Maar als het licht van die ster miljoenen jaren over doet, dan moet het heelal wel miljoenen jaren oud zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Hermanos2:

Deze begrijp ik niet Sjako. Waarom moet een ster miljoenen jaren oud zijn omdat zijn licht er miljoenen jaren over doet om hier te komen? Neem je dan als uitgangspunt dat alle sterren ooit vanaf hier vertrokken zijn? God kan sterren en hemellichamen toch gewoon 'geplaatst' hebben? 

Als het licht van een ster er miljoenen jaren over doet om hier te komen moet die ster er minstens miljoenen jaren er zijn. Naar een ster kijken betekent kijken naar het verleden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Thinkfree:

Ja, en jij denkt dat de almachtige God niet in staat is om die afstand in een vingerknip te overbruggen?

God schiep alles gebruiksklaar, dus niet in de kinderstand. Het is nogal dwaas te veronderstellen dat het licht van zover moest komen, dat is hetzelfde als zeggen dat Adam nog moest groeien, omdat hij een baby was. 🤣

Dus jij gelooft in een God die ons voor de gek probeert te houden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:

Het is logischer dat dag gewoon een tijdsperiode betekent en dat betekent het ook.

Ik kan mij daar totaal niet in vinden, de context en de manier van schrijven zijn duidelijk letterlijke dagen.

Ik laat mij geen onzin voorschotelen.

Als er staat in het begin, is dat het begin van het verleden, het begin van het heden, en het begin van de toekomst oftwel het begin van de tijd.  Die begint vervolgens met de nacht  waarin God de aarde en de hemel maak weleenswaar ledig, daarna om de eerste dag te voltooiien schept God het licht en maak  scheiding tussen licht en duisternis dat is nodig om dagen te maken het tweede deel van de eerste dag is daarmee af zo simpel is het.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei 010:

Omdat je zegt dat je gelooft dat God de sterren heeft geschapen en het licht er gelijk bij, terwijl het miljoenen jaren duurt voor dat licht hier is.

Alles in genesis wijst erop dat God alles schiep in de volwassen stand, vooral het bekende hoon argument van atheïsten dat God eerst het licht schiep en daarna de sterren wijst erop dat het licht niet hoefde te reizen, dat impliceert de volgorde namelijk. (Volwassen stand) naast het gegeven dat wij de zon niet dienen te aanbidden maar de echte bron van het licht, God.

God maakte het licht vanaf de aarde aan de sterren vast.

De bijbel zegt dus duidelijk als je het nog niet begreep, dat God het licht voor de hemellichamen maakte. Dat betekent dat het licht er gewoon was zonder secundaire bronnen of reistijd.

 

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Thinkfree:

Alles in genesis wijst erop dat God alles schiep in de volwassen stand, vooral het bekende hoon argument van atheïsten dat God eerst het licht schiep en daarna de sterren wijst erop dat het licht niet hoefde te rijzen, dat impliceert de volgorde namelijk. (Volwassen stand) naast het gegeven dat wij de zon niet dienen te aanbidden maar de echte bron van het licht, God.

God maakte het licht vanaf de aarde aan de sterren vast.

De bijbel zegt dus duidelijk als je het nog niet begreep, dat God het licht voor de hemellichamen maakte. Dat betekent dat het licht er gewoon was zonder secundaire bronnen of reistijd.

Ja, God maakte een volwassen universum met een volwassen aarde en volwassen mensen. Eerst werd er aan de voorwaarden voldaan om leven te kunnen onderhouden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei sandingisaskill:

Ja, God maakte een volwassen universum met een volwassen aarde en volwassen mensen. Eerst werd er aan de voorwaarden voldaan om leven te kunnen onderhouden.

Precies, op de één of andere manier wil dat er niet in bij atheïsten aangaande het licht en de sterren, over de volwassenheid van andere zaken hoor je hun zelden.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sandingisaskill:

Dat prachtige leven dat zich enkel voordoet op dat hele kleine speldenknopje in de gigantische ruimte.

Grootte in Gods ogen is relatief, naast God stelt niemand iets voor vandaar de liefde en zijn goedheid dat wij mogen bestaan.

De aarde is het centrum van het heelal, volgens God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De James Web telescoop heeft een stelsel ontdekt dat 13,8 miljard jaar oud is. Dat licht heeft er dus 13,8 miljard jaar over gedaan om hier te komen. Stukje simpele natuurkunde. Ik krijg alleen maar meer bewondering voor de schepping. Als de schepping maar 6000 jaar oud zou zijn dan was de de dichtstbijzijnde ster die je zou kunnen zien maar 6000 lichtjaar ver weg. Geloof me, dan zou het hier flink donker zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:

De James Web telescoop heeft een stelsel ontdekt dat 13,8 miljard jaar oud is. Dat licht heeft er dus 13,8 miljard jaar over gedaan om hier te komen. Stukje simpele natuurkunde. Ik krijg alleen maar meer bewondering voor de schepping. Als de schepping maar 6000 jaar oud zou zijn dan was de de dichtstbijzijnde ster die je zou kunnen zien maar 6000 lichtjaar ver weg. Geloof me, dan zou het hier flink donker zijn.

Oh ze meten de leeftijd aan de afstand, lekker subjectief naast het feit dat je rustig je af mag vragen of ze maar wat in de ronde lullen met zulke afstanden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thinkfree:

Oh ze meten de leeftijd aan de afstand, lekker subjectief naast het feit dat je rustig je af mag vragen of ze maar wat in de ronde lullen met zulke afstanden.

Als je er geen verstand van hebt is het beter niet te reageren. Het licht van de zon doet er al 8 minuten over om hier te komen . Het is puur natuurkunde. https://hemel.waarnemen.com/FAQ/Sterren/003.html

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:

Als je er geen verstand van hebt is het beter niet te reageren. Het licht van de zon doet er al 8 minuten over om hier te komen . Het is puur natuurkunde. https://hemel.waarnemen.com/FAQ/Sterren/003.html

Jij zegt dat een sterrenstelsel 13,8 miljard lichtjaar weg, ook 13,8 m jaar oud is en zet de afstand om in leeftijd.

Handig om te weten onze zon is 8m oud.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei sjako:

De James Web telescoop heeft een stelsel ontdekt dat 13,8 miljard jaar oud is. Dat licht heeft er dus 13,8 miljard jaar over gedaan om hier te komen. Stukje simpele natuurkunde. Ik krijg alleen maar meer bewondering voor de schepping. Als de schepping maar 6000 jaar oud zou zijn dan was de de dichtstbijzijnde ster die je zou kunnen zien maar 6000 lichtjaar ver weg. Geloof me, dan zou het hier flink donker zijn.

Als je God afhankelijk maakt van wetmatigheden, dan krijg je dit soort misplaatste bewondering. Eigenlijk ben je gewoon bewonderaar van de wetenschap en denigreer je God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei sandingisaskill:

Als je God afhankelijk maakt van wetmatigheden, dan krijg je dit soort misplaatste bewondering. Eigenlijk ben je gewoon bewonderaar van de wetenschap en denigreer je God.

Als je er geen verstand van hebt kan je beter niet reageren. Staat erg dom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Thinkfree:

Oh ze meten de leeftijd aan de afstand, lekker subjectief naast het feit dat je rustig je af mag vragen of ze maar wat in de ronde lullen met zulke afstanden.

Dat kan je gewoon meten hoor. Oa met het dopler effect. https://www.allesoversterrenkunde.nl/!/!/sterrenkunde/vraag-en-antwoord/_detail/gli/hoe-worden-afstanden-in-het-heelal-gemeten/

34 minuten geleden zei sandingisaskill:

Als je God afhankelijk maakt van wetmatigheden, dan krijg je dit soort misplaatste bewondering. Eigenlijk ben je gewoon bewonderaar van de wetenschap en denigreer je God.

Jou telefoon of computer maakt ook gebruik van wetmatigheden/theorieën, oa de wet van Ohm, kwantummechanica. Is dat ook misplaatst?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Thinkfree:

Alles in genesis wijst erop dat God alles schiep in de volwassen stand, vooral het bekende hoon argument van atheïsten dat God eerst het licht schiep en daarna de sterren wijst erop dat het licht niet hoefde te reizen, dat impliceert de volgorde namelijk. (Volwassen stand) naast het gegeven dat wij de zon niet dienen te aanbidden maar de echte bron van het licht, God.

God maakte het licht vanaf de aarde aan de sterren vast.

De bijbel zegt dus duidelijk als je het nog niet begreep, dat God het licht voor de hemellichamen maakte. Dat betekent dat het licht er gewoon was zonder secundaire bronnen of reistijd.

 

Zie je wel dat ik gelijk had toen ik zei dat je in een God gelooft die mensen voor de gek houd. 

11 uur geleden zei sjako:

Het is zi geschreven dat een simpel mens het kan begrijpen. Genesis is geen wetenschappelijk boek.

Klopt, in de tijd dat de bijbel werd geschreven bestond de wetenschap nog niet. Mensen hunkeren toch naar een verklaring, dus dacht men misschien, laten we de schepping maar in dagen weergeven, zodat mensen het snappen. Wel grappig, als je naar Genesis 1 kijkt, dan is de volgorde min of meer hetzelfde als wat de wetenschap beweerd. 

1 uur geleden zei sjako:

De James Web telescoop heeft een stelsel ontdekt dat 13,8 miljard jaar oud is. Dat licht heeft er dus 13,8 miljard jaar over gedaan om hier te komen. Stukje simpele natuurkunde. Ik krijg alleen maar meer bewondering voor de schepping. Als de schepping maar 6000 jaar oud zou zijn dan was de de dichtstbijzijnde ster die je zou kunnen zien maar 6000 lichtjaar ver weg. Geloof me, dan zou het hier flink donker zijn.

Ik vond een documentaire over het heelal. Die maakt nog gebruik van de Hubble telescoop, minder geavanceerd als de James Webb telescoop. Maar zeker zijn het prachtige beelden. Als je het kijkt voel je je heel nederig. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid