Spring naar bijdragen

Hoe forummen we? / Geloofszaken en evolutietheorie


Aanbevolen berichten

Tot mijn verbazing zie ik dat DBI op geloofsgesprek een topic is gestart over Willempie. Hij begint voorzichtig met vragen die Willempie stelt maar gaat al gauw over in kritiek op de manier waarop Willempie omgaat met vragen en stelt zijn manier van antwoorden ter discussie. 

Nu vraag ik me af waarom de moderatie er niet op reageert? Ook vraag ik mij af hoe wij als christen broeders hier tegenaan kijken. Of kijken we weg? 

Iedereen weet inmiddels dat DBI alleen maar kwaadspreekt over geloofszaken. Deze aanval op Willempie zie ik als aanval op een christen broeder. Willempie heeft mijn volledige steun. Ik ga volledig akkoord met zijn uitspraken over evolutie waarover hij nu aangevallen wordt. Ik zou het fijn vinden als alle broeders hun steun betuigen. 

Trajecto: Titel topic op Geloofsgesprek inmiddels gewijzigd. Ook titel van dit topic hier gewijzigd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Peter79:

DBI is net wat gewiekster dan Foppe, maar de negeerfunctie werkt goed. Je moet de duivel geen aandacht geven.

Juist vanwege de persoonlijke aanval op Willempie heb ik DBI van mijn negeer lijstje afgehaald. Ik vind dat topic echt niet kunnen. Ik zou willen dat iedereen zich daartegen uitspreekt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op GG heb ik een negeerlijst waar DBI op staat en op Credible heb ik geen reden om anders te handelen.  Foppe (op GG onder diverse andere namen) staat ook op die negeerlijst, in welke gedaante hij ook opduikt.

Verder wat Peter zegt: negeren betekent geen aandacht geven.  In mijn eigen taal: niet reflecteren op DBI.  Als ik zou reflecteren op DBI dan ga ik met een maat meten.  Dan meet ik mijzelf als 'beter' dan DBI.   Wat dat betreft ben ik streng in de leer: ik meet mijn 'zelf' niet af aan anderen.  Ik ben zonder maat.

Ik heb het bewuste topic nog niet gezien, maar als er niemand reageert dan staat DBI met lege handen.   Aan u allen de keuze.....

Edit: ik heb het bewuste topic wel gezien.  Allemaal zinloos gedoe over evolutie.  Voor mij is evolutie een heldere zaak en als iemand wat anders wilt geloven dan doet hij of zij dat maar.  Op GG staan talloze van dat soort onzin-topics.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Hermanos2:

Juist vanwege de persoonlijke aanval op Willempie heb ik DBI van mijn negeer lijstje afgehaald. Ik vind dat topic echt niet kunnen. Ik zou willen dat iedereen zich daartegen uitspreekt. 

Ik vertrouw op Willempie dat hij zijn mannetje staat. Maar nu we het toch over GG hebben: Willempie moet weten dat ieder die iets leert over bemesting, tot in den treure wordt overladen met de drieslag "N P K 'tjes". Als je bemest met stikstof, dan voeg je ook fosfor en kalium (en andere nutrienten) toe. Alleen stikstof geeft onbalans, dat weet elke boer.

bewerkt door Peter79
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Hermanos2:

Tot mijn verbazing zie ik dat DBI op geloofsgesprek een topic is gestart over Willempie. Hij begint voorzichtig met vragen die Willempie stelt maar gaat al gauw over in kritiek op de manier waarop Willempie omgaat met vragen en stelt zijn manier van antwoorden ter discussie. 

Nu vraag ik me af waarom de moderatie er niet op reageert? Ook vraag ik mij af hoe wij als christen broeders hier tegenaan kijken. Of kijken we weg? 

Iedereen weet inmiddels dat DBI alleen maar kwaadspreekt over geloofszaken. Deze aanval op Willempie zie ik als aanval op een christen broeder. Willempie heeft mijn volledige steun. Ik ga volledig akkoord met zijn uitspraken over evolutie waarover hij nu aangevallen wordt. Ik zou het fijn vinden als alle broeders hun steun betuigen. 

 

Dank je voor de steun, broeder. Maak je niet teveel zorgen om mij. Ik stoor me er in het geheel niet aan en voel me niet eens persoonlijk aangevallen. Ik hoop alleen maar dat sommige meelezers gaan zien dat de belangrijkste vragen slechts met drogargumenten kunnen worden beantwoord.

11 uur geleden zei Peter79:

Ik vertrouw op Willempie dat hij zijn mannetje staat. Maar nu we het toch over GG hebben: Willempie moet weten dat ieder die iets leert over bemesting, tot in den treure wordt overladen met de drieslag "N P K 'tjes". Als je bemest met stikstof, dan voeg je ook fosfor en kalium (en andere nutrienten) toe. Alleen stikstof geeft onbalans, dat weet elke boer.

Ik krijg veel informatie van mijn broer, die tientallen jaren heeft geboerd en in Wageningen heeft gestudeerd. De boeren gaan hem nogal aan het hart en mij ook. Hij is nu bijna klaar met een omvattende analyse van de kwestie en zal me die laten toekomen. Ik vind het nog steeds de moeite waard om tegengas te geven, al lijkt het wel een verloren zaak. Dan hebben we in ieder geval ons best gedaan i.p.v. ons er apathisch bij neer te leggen.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Hermanos2:

Tot mijn verbazing zie ik dat DBI op geloofsgesprek een topic is gestart over Willempie

Ik weet niet wat er zo verbazend aan is.  Het topic gaat niet over Willempie, maar over een bewering van hem,  nl dat hij op elementaire vragen geen antwoord krijgt van evolutionisten. Dat leek me serieus en mooi onderwerp voor een topic, want als dat zo is vind ik oprecht dat daar iets aan moet worden gedaan. 

Bij doorvragen blijkt het slechts om één vraag te gaan,  nl over tussenvormen. Daar heb ik een serieus antwoord op gegeven. Dan blijkt dat hij alle antwoorden die hij daarop krijgt in 3 categorieen indeelt,  die hij alle drie op voorhand al als onzinnig ziet. Dan is het m.i niet eerlijk om anderen kwalijk te nemen dat ze niet in staat zijn een antwoord op de vraag te geven. 

Zo eenvoudig ligt de kwestie. Het probleem is niet dat hij geen antwoorden krijgt. Het probleem is dat hij ze op voorbaat als onzin afdoet en er niet inhoudelijk op in wil/kan gaan.

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik weet niet wat er zo verbazend aan is.  Het topic gaat niet over Willempie, maar over een bewering van hem,  nl dat hij op elementaire vragen geen antwoord krijgt van evolutionisten. Dat leek me serieus en mooi onderwerp voor een topic, want als dat zo is vind ik oprecht dat daar iets aan moet worden gedaan. 

Bij doorvragen blijkt het slechts om één vraag te gaan,  nl over tussenvormen. Daar heb ik een serieus antwoord op gegeven. Dan blijkt dat hij alle antwoorden die hij daarop krijgt in 3 categorieen indeelt,  die hij alle drie op voorhand al als onzinnig ziet. Dan is het m.i niet eerlijk om anderen kwalijk te nemen dat ze niet in staat zijn een antwoord op de vraag te geven. 

Zo eenvoudig ligt de kwestie. Het probleem is niet dat hij geen antwoorden krijgt. Het probleem is dat hij ze op voorbaat als onzin afdoet en er niet inhoudelijk op in wil/kan gaan.

 

Je probeert het heel slinks aan te pakken. Niet de persoon aanvallen maar door vragen te stellen. Net zoals de slang in Genesis. Maar je houdt het niet lang vol en gaat toch daarna gewoon op de man spelen. 

Het verbaast me niets, zo'n laag bij de grondse actie van jou. De apathie en het wegkijken van anderen, dat vind ik verbazingwekkend. En heel slecht. Maar jij hebt in ieder geval de bevestiging gekregen dat je gerust zeggen kunt wat je wilt. Jou wordt niets in de weg gelegd. Er is weer een grens overschreden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik weet niet wat er zo verbazend aan is.  Het topic gaat niet over Willempie, maar over een bewering van hem,  nl dat hij op elementaire vragen geen antwoord krijgt van evolutionisten. Dat leek me serieus en mooi onderwerp voor een topic, want als dat zo is vind ik oprecht dat daar iets aan moet worden gedaan. 

Bij doorvragen blijkt het slechts om één vraag te gaan,  nl over tussenvormen. Daar heb ik een serieus antwoord op gegeven. Dan blijkt dat hij alle antwoorden die hij daarop krijgt in 3 categorieen indeelt,  die hij alle drie op voorhand al als onzinnig ziet. Dan is het m.i niet eerlijk om anderen kwalijk te nemen dat ze niet in staat zijn een antwoord op de vraag te geven. 

Zo eenvoudig ligt de kwestie. Het probleem is niet dat hij geen antwoorden krijgt. Het probleem is dat hij ze op voorbaat als onzin afdoet en er niet inhoudelijk op in wil/kan gaan.

 

Het is inderdaad eenvoudig. Er worden geen tussenvormen waargenomen, niet in het heden en ook niet in het verleden. Dat alleen al maakt de evolutietheorie volkomen ongeloofwaardig. Helaas is de praktijd weerbarstiger. Je kunt moeilijk verwachten dat evolutionisten gaan toegeven dat ze op een dwaalspoor zitten en zo'n beetje de hele wereld op een dwaalspoor hebben gezet. We zullen het moeten hebben van jonge wetenschappers die nog onbesmet zijn en niet alles hebben te verliezen. En die zijn er gelukkig.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

Het is inderdaad eenvoudig. Er worden geen tussenvormen waargenomen, niet in het heden en ook niet in het verleden. Dat alleen al maakt de evolutietheorie volkomen ongeloofwaardig. Helaas is de praktijd weerbarstiger. Je kunt moeilijk verwachten dat evolutionisten gaan toegeven dat ze op een dwaalspoor zitten en zo'n beetje de hele wereld op een dwaalspoor hebben gezet. We zullen het moeten hebben van jonge wetenschappers die nog onbesmet zijn en nog niet alles hebben te verliezen.

Evolutie mag rechtstreeks het sprookjesboek in. Bedacht door satan om zoveel mogelijk mensen van God weg te houden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Willempie:

Er worden geen tussenvormen waargenomen, niet in het heden

Nee, dat is wat lastig he.

10 minuten geleden zei Willempie:

en ook niet in het verleden

Jouw vader is een tussenvorm tussen jouw opa en jij, toch. Jullie worden waarschijnlijk steeds groter.

10 minuten geleden zei Willempie:

Dat alleen al maakt de evolutietheorie volkomen ongeloofwaardig.

Alle gekheid op een stokje. Ik voel er niets voor om de discussie weer opnieuw te voeren, op GG heb ik al uitgelegd waarom deze discussie met jou niet mogelijk is.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nee, dat is wat lastig he.

Jouw vader is een tussenvorm tussen jouw opa en jij, toch.

Alle gekheid op een stokje. Ik voel er niets voor om de discussie weer opnieuw te voeren, op GG heb ik al uitgelegd waarom deze discussie met jou niet mogelijk is.

Wat mij betreft is het eigenlijk niet eens de discussie waard. Ik hoop alleen maar dat er iemand is of nog liever een paar mensen zijn die weer zelf gaan nadenken i.p.v. slaafs idiote denkbeelden na te volgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Hermanos2:

Je probeert het heel slinks aan te pakken. Niet de persoon aanvallen maar door vragen te stellen. Net zoals de slang in Genesis. Maar je houdt het niet lang vol en gaat toch daarna gewoon op de man spelen. 

Het verbaast me niets, zo'n laag bij de grondse actie van jou. De apathie en het wegkijken van anderen, dat vind ik verbazingwekkend. En heel slecht. Maar jij hebt in ieder geval de bevestiging gekregen dat je gerust zeggen kunt wat je wilt. Jou wordt niets in de weg gelegd. Er is weer een grens overschreden. 

Als we in de Middeleeuwen leefden had je me vast op de brandstapel gezet en verheugd staan gniffelen bij het verbanden van de vazal van satan.
Wat loop jij een partij zielig te doen zeg. 

2 minuten geleden zei Willempie:

Wat mij betreft is het eigenlijk niet eens de discussie waard. Ik hoop alleen maar dat er iemand is of nog liever een paar mensen zijn die weer zelf gaan nadenken i.p.v. slaafs idiote denkbeelden na te volgen.

Over het laatste zijn we het dan in ieder geval eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Als we in de Middeleeuwen leefden had je me vast op de brandstapel gezet en verheugd staan gniffelen bij het verbanden van de vazal van satan.
Wat loop jij een partij zielig te doen zeg. 

Over het laatste zijn we het dan in ieder geval eens.

Ik vraag me af. Hypothetisch. Zou ik jou beledigen door je een buikschuiver of een slijmerige slang te noemen? Niet dat ik het hier doe. Verre van mij. Maar ik vraag het gewoon. Op een manier die jou niet vreemd zal zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Willempie:

Wat mij betreft is het eigenlijk niet eens de discussie waard. Ik hoop alleen maar dat er iemand is of nog liever een paar mensen zijn die weer zelf gaan nadenken i.p.v. slaafs idiote denkbeelden na te volgen.

Het gaat ook op een slinkse manier. Al op de lagere school wordt evolutie gebracht als feit, als waarheid. Nooit is verteld dat het maar om een idee gaat. Een tijd geleden vond men nog een stukje aangezichtsbot. Jukbeen of oogkas ofzo. Op basis daarvan werd een compleet oermens nagebouwd. En geprezen door de wetenschap. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Ik vraag me af. Hypothetisch. Zou ik jou beledigen door je een buikschuiver of een slijmerige slang te noemen? Niet dat ik het hier doe. Verre van mij. Maar ik vraag het gewoon. Op een manier die jou niet vreemd zal zijn. 

Dat vind ik vreemd aangezien je eerder stelde:

2 uur geleden zei Hermanos2:

Je probeert het heel slinks aan te pakken. Niet de persoon aanvallen maar door vragen te stellen. Net zoals de slang in Genesis.

Zo heel hypothetisch is het dus niet. Maar ik voelde me er niet door beledigd.

2 uur geleden zei Hermanos2:

Het verbaast me niets, zo'n laag bij de grondse actie van jou. De apathie en het wegkijken van anderen, dat vind ik verbazingwekkend. En heel slecht.

Dit vind ik dan eerder beledigend omdat je de woorden laag bij de gronds en heel slecht gebruikt.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Het gaat ook op een slinkse manier. Al op de lagere school wordt evolutie gebracht als feit, als waarheid. Nooit is verteld dat het maar om een idee gaat.

Gefeliciteerd. Precies hetzelfde idee heb ik als het gaat om het brengen van het schepppingsverhaal op scholen. Het is immers maar een verhaal...., denk ik dan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hermanos2:

Het gaat ook op een slinkse manier. Al op de lagere school wordt evolutie gebracht als feit, als waarheid. Nooit is verteld dat het maar om een idee gaat. Een tijd geleden vond men nog een stukje aangezichtsbot. Jukbeen of oogkas ofzo. Op basis daarvan werd een compleet oermens nagebouwd. En geprezen door de wetenschap. 

Evolutie is niet zomaar een idee, maar een theorie. En theoriën zijn verklaringen van feiten.

 

1 minuut geleden zei Peter79:

als collega's heb je elkaar nodig; hoe kritisch kan je zijn in je toetsing en wat toets je wel en wat toets je niet?

Die toetsingen worden anoniem gedaan. De gene die het controleert weet niet van wie het afkomstig is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei 010:

Die toetsingen worden anoniem gedaan. De gene die het controleert weet niet van wie het afkomstig is.

Als je je artikel erdoor wil hebben, conformeer je je in veel dingen naar wat gangbaar is onder collega's, zeker in een tijd dat aantal publicaties direct gerelateerd is aan onderzoeksbudget.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Peter79:

Als je je artikel erdoor wil hebben, conformeer je je in veel dingen naar wat gangbaar is onder collega's, zeker in een tijd dat aantal publicaties direct gerelateerd is aan onderzoeksbudget.

Juist niet, de grootste roem en lof gaat naar de wetenschapper die heeft laten zien dat iets totaal niet klopt. Degene die aantoont dat de evolutietheorie niet klopt, die zal daar de Nobelprijs voor krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei 010:

Juist niet, de grootste roem en lof gaat naar de wetenschapper die heeft laten zien dat iets totaal niet klopt. Degene die aantoont dat de evolutietheorie niet klopt, die zal daar de Nobelprijs voor krijgen.

Ik help het je hopen.

5 uur geleden zei Willempie:

Ik krijg veel informatie van mijn broer, die tientallen jaren heeft geboerd en in Wageningen heeft gestudeerd. De boeren gaan hem nogal aan het hart en mij ook. Hij is nu bijna klaar met een omvattende analyse van de kwestie en zal me die laten toekomen

Ik hoop dat hij inziet dat landbouwgronden in principe fosfaatverzadigd zijn en dat je wellicht straffeloos fosfaat buiten beschouwing kan laten. Veel natuurgronden zijn fosfaatgelimiteerd. Om iets te doen aan de imbalans wordt er tegenwoordig zelfs steenmeel met helikopters verspreid over bossen, om fosfaat en mineralen aan te vullen. Zolang ik jou fosfaat niet zie noemen, denk ik dat het verhaal van je broer niet compleet is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Peter79:

Ik help het je hopen.

Ik hoop dat hij inziet dat landbouwgronden in principe fosfaatverzadigd zijn en dat je wellicht straffeloos fosfaat buiten beschouwing kan laten. Veel natuurgronden zijn fosfaatgelimiteerd. Om iets te doen aan de imbalans wordt er tegenwoordig zelfs steenmeel met helikopters verspreid over bossen, om fosfaat en mineralen aan te vullen. Zolang ik jou fosfaat niet zie noemen, denk ik dat het verhaal van je broer niet compleet is.

Ik zal dit met hem opnemen. Dank je.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Trajecto changed the title to Hoe forummen we? / Geloofszaken en evolutietheorie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid