Spring naar bijdragen

Verhalen van mensen met buitenlichamelijke ervaringen


Aanbevolen berichten

In dit topic wil ik graag interessante informatie delen die ik gehoord heb in deze video's met mensen die in hel en/of in Hemel geweest waren of die door een of andere tunnel gevlogen hebben. Ik zal het zo kort mogelijk houden.

Jim Woodford was een succesvolle commerciële luchtvaartpiloot naar beroepsnormen, maar hij leefde zijn leven zonder God. Zijn ervaringen met de dood, de hel, de hemel en de goedheid van God omvatten ook het zien van het boek van zijn leven en een ontmoeting met Jezus, en vervolgens wordt hij teruggestuurd naar de aarde. Jim Woodford was 11 uur hersendood. Voortgestuwd door een tunnel van licht, bevond Jim Woodford zich tussen de rand van de hemel en een volslagen duisternis. Iets (een monster) begon zijn naam te roepen. Jim ging daarna naar de hemel en werd teruggestuurd met een boodschap uit de hemel - het is nooit te laat om het uit te roepen tot God.

Jim zegt ook dat de zielen van alle geaborteerde baby's worden grootgebracht in de Hemelse verpleeghuis. 

 

bewerkt door Modestus
Link naar bericht
Deel via andere websites

De psyche van een mens zit ingewikkeld in elkaar. Zeker op de scheidslijn tussen leven en dood kunnen je hersenen een loopje met je nemen. Dit komt door zuurstofgebrek. Buitenzintuiglijke waarneming kan je oproepen. Maar het zijn je hersenen die je voor de gek houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een BDE of een anderssoortig visioen is niet voldoende om de hemel of de hel te kunnen zien (of het vagevuur). Om daar te komen moet je onherroepelijk sterven (een BDE is geen dood), of door een buitengewone wilsbeschikking van God met lichaam en ziel in de hemel opgenomen worden.
De laatste die dat overkwam was volgens de protestanten Elia en volgens de katholieken Maria (en volgens de JG's überhaupt niemand, zo begreep ik). Dus dat is alweer een tijdje geleden.

Mensen die beweren de hemel of de hel te hebben gezien, hebben vast wel wat beelden of visioenen gezien, of gewoon fantasieën van de eigen geest (hemelse verpleeghuizen? serieus?). Maar of ze van God komen is nog maar zeer te vraag en zo ja, dan nog enkel bedoeld als private openbaringen waar niemand verder acht op hoeft te slaan als men dat niet wil.
Wat mij echter vaak opvalt is dat zulke mensen vaak een geloof uit lijfsbehoud verkondigen: geloof in Jezus, anders zul je dit en dat meemaken! Niet Jezus zelf staat dan centraal, maar enkel de angst voor de hel of het verlangen naar de hemel. Jezus is dan het doel om het een te bereiken en het andere te vermijden, niet andersom.
Een dergelijk 'onvolmaakt berouw' kán enige vruchten opbrengen en het kán goedwillende doch lauwe gelovigen aansporen wat meer ernst te maken van hun leefwijzen. Het is zelfs al voldoende om vergeving te krijgen van je zonden. We hoeven het dus niet helemáál af te wijzen, ook omdat uiteindelijk niemand volmaakt geloof heeft.
Maar uiteindelijk moet het slechts als opstap dienen naar het 'volmaakte berouw', dus berouw uit liefde voor God en uit droefheid dat je gezondigd hebt. Is dat vervolg er niet, dan wordt het geloof uiteindelijk vruchteloos, kan de liefde tot God uiteindelijk bekoelen omdat het dus nooit echt om Hem draaide en heb je alsnog kans op de plaats te komen die je zo fanatiek probeerde te vermijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Robert Frans:

Een BDE of een anderssoortig visioen is niet voldoende om de hemel of de hel te kunnen zien (of het vagevuur). Om daar te komen moet je onherroepelijk sterven (een BDE is geen dood), of door een buitengewone wilsbeschikking van God met lichaam en ziel in de hemel opgenomen worden.
De laatste die dat overkwam was volgens de protestanten Elia en volgens de katholieken Maria (en volgens de JG's überhaupt niemand, zo begreep ik). Dus dat is alweer een tijdje geleden.

Mensen die beweren de hemel of de hel te hebben gezien, hebben vast wel wat beelden of visioenen gezien, of gewoon fantasieën van de eigen geest (hemelse verpleeghuizen? serieus?). Maar of ze van God komen is nog maar zeer te vraag en zo ja, dan nog enkel bedoeld als private openbaringen waar niemand verder acht op hoeft te slaan als men dat niet wil.
Wat mij echter vaak opvalt is dat zulke mensen vaak een geloof uit lijfsbehoud verkondigen: geloof in Jezus, anders zul je dit en dat meemaken! Niet Jezus zelf staat dan centraal, maar enkel de angst voor de hel of het verlangen naar de hemel. Jezus is dan het doel om het een te bereiken en het andere te vermijden, niet andersom.
Een dergelijk 'onvolmaakt berouw' kán enige vruchten opbrengen en het kán goedwillende doch lauwe gelovigen aansporen wat meer ernst te maken van hun leefwijzen. Het is zelfs al voldoende om vergeving te krijgen van je zonden. We hoeven het dus niet helemáál af te wijzen, ook omdat uiteindelijk niemand volmaakt geloof heeft.
Maar uiteindelijk moet het slechts als opstap dienen naar het 'volmaakte berouw', dus berouw uit liefde voor God en uit droefheid dat je gezondigd hebt. Is dat vervolg er niet, dan wordt het geloof uiteindelijk vruchteloos, kan de liefde tot God uiteindelijk bekoelen omdat het dus nooit echt om Hem draaide en heb je alsnog kans op de plaats te komen die je zo fanatiek probeerde te vermijden.

Mee eens, behalve dan dat er veel mensen zijn die door deze ervaring zich juist wel tot Jezus hebben bekeerd. Daar zijn voorbeelden genoeg van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Robert Frans:

We hoeven het dus niet helemáál af te wijzen, ook omdat uiteindelijk niemand volmaakt geloof heeft.
Maar uiteindelijk moet het slechts als opstap dienen naar het 'volmaakte berouw', dus berouw uit liefde voor God en uit droefheid dat je gezondigd hebt.

Inderdaad, ze zeggen ook niet alleen maar dat men moet bang zijn voor hel en tot Jezus bekeren, maar ze leggen ook veel uit en beantwoorden vragen, terwijl ze niet opgeleid zijn als theologen. Daarbij getuigen ze expliciet van de waarachtigheid van de Bijbel en de God van de Bijbel. Ze getuigen dat Jezus is overvloedig vol van liefde en dat Hij zelfs voor 1 persoon bereid was om te sterven aan het kruis.

Ik heb naar meerdere getuigenissen geluisterd in verschillende talen - getuigenissen van de visionairs van de oosters-orthodoxe en protestantse traditie in het Russisch, van de protestantse traditie in het Engels, en van de bekeerde ex-satanisten uit Afrika in het Frans (met Engelse ondertiteling). De laatstgenoemden hebben geen klinische dood meegemaakt, maar wel in staat waren om het lichaam tijdelijk te verlaten om de satan te dienen (nadat ze tot Christus zich bekeerden konden ze dat niet meer doen). Er zijn wel soms verschillen in hun getuigenissen en ik weet niet hoe ik kan ze verklaren, maar er zijn ook veel overeenkomsten in de informatie die vaak niet te vinden is in hun geloofstradities. Bijvoorbeeld, een beroemde visionair Mary Baxter zei dat hel heeft een vorm van een menselijk lichaam, terwijl de anderen zeggen dat hel bestaat uit verschillende lagen die samen verbonden zijn als een naar beneden lopende spiraal. Aan de andere kant zei Mary Baxter dat er een afdeling is in de hel die vroeger, vóór de verlossende dood en opstanding van Christus, aan de rechtvaardigen van de Oude Testament toebehoorde, die later door de verlossende heilswerk van Christus verplaatst waren naar het paradijs. Daarmee bevestigde zij onopzettelijk de traditionele leer van de oosters-orthodoxe kerk over de boezem van Abraham als gedeelte van de hel vrij van demonen en leed, de plaats van de verwachting van Christus, maar die tegelijk geen paradijs was. Mary Baxter voegt eraan toe dat die plek bezet werd door de demonen nadat hij leeg is geworden door de overwinning van Christus. De overeenkomsten en verschillende culturele en confessionele achtergronden van de getuigen maken de veronderstelling dat het een leugenachtige complot is onhoudbaar. De veronderstelling dat het een hallucinatie is daardoor ook onhoudbaar, maar men is vrij om daarin te geloven. Onze Lieve Heer is de God van liefde en niemand dwingt om Zijn getuigen te geloven.

Andere overeenkomsten zijn:

-        Er wordt strijd gevoerd tussen Gods engelen en de demonen voor de menselijke zielen. Het ziet eruit als een oorlog tussen de twee legers (waarbij geen doden en gewonden vallen) en ook als een woordenstrijd, met name tijdens de opgang naar de hemel van de christenziel vergezeld door Gods engelen.

-        De voormalige Lucifer (satan) ziet er nog steeds oogverblindend mooi uit, ondanks zijn ultieme kwaadaardigheid. Als je hem zou zien, dan zou je je aangetrokken tot hem voelen. Of het een bedrog is van hem weet ik niet.

-        Er is hiërarchie in de wereld van de demonen. De ondergeschikten zijn in slaafse onderdanigheid aan de leidinggevenden. De leidinggevenden kunnen ze voor kleinste fout of zelfs zomaar zeer heftig straffen door pijniging. Daarvan heeft ook heilige Niphon van Constantia getuigd.

-        Jezus heeft nog steeds wonden op zijn handen, terwijl Zijn gezicht is vrij van wonden.

-        De mensen, zowel in hemel als in de hel, zijn of groeien tot 33 jaar, maar in de Hemel zien ze er heel jong uit, zonder baard.

-        Ze getuigen ook van Gods stad die oogverblindend mooi is en vol van goude licht. Zijn inwoners constant loven hun Schepper en Verlosser en verkeren in staat van ultieme zaligheid.

images?q=tbn:ANd9GcRNvraERWtgXzONT7tjby1 7.jpg Heilige Marina en Nikita leren de demonen een lesje.

bewerkt door Modestus
Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor Donna Rigney waren haar intense ontmoetingen en onthullingen van hemel en hel levensveranderend. Jezus was bij elke stap van de weg bij haar! Donna Rigney's spirituele wandel is gevuld met het bovennatuurlijke. Haar vroege ontmoetingen brachten Donna en haar man Jack ertoe om 20 kinderen op te vangen en groot te brengen! Maar met Jezus aan haar zijde reisde Donna ook naar de diepten van de hel en zijn duistere kwellingen. Nu is het de taak van Donna om je te vertellen hoe wanhopig Jezus wil dat je de werkelijke details weet van wat de eeuwigheid inhoudt.

Ze zegt ook hoe de demonen plotselinge onverklaarde pijn veroorzaken in mensen en hoe slecht en zondig het is om iemand te ontmoedigen door te zeggen hoe waardeloos hij is of dat hij geen goede toekomst kan verwachten.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Modestus:

Nu is het de taak van Donna om je te vertellen hoe wanhopig Jezus wil dat je de werkelijke details weet van wat de eeuwigheid inhoudt.

Nou, dat is heel eenvoudig. Dan moet hij dat zelf komen vertellen op een manier waarvan ik zeker weet dat hij het is. En niet via de zoveelste Amerikaanse tv predikant/oplichtster. Sorry, na anderhalve minuut ben ik afgehaakt bij haar filmpje. Ik kan het gewoon niet om te zien dat zoveel onzin serieus wordt verkocht. Kleuters leven in een fantasiewereld. Vertel ze wat en ze bouwen daar een hele fantasie omheen. Dat is niet echt. Als volwassene wordt van jou verwacht dat je dat onderscheid kunt maken.

15 uur geleden zei Modestus:

Jim Woodford was een succesvolle commerciële luchtvaartpiloot naar beroepsnormen, maar hij leefde zijn leven zonder God. Zijn ervaringen met de dood, de hel, de hemel en de goedheid van God omvatten ook het zien van het boek van zijn leven en een ontmoeting met Jezus, en vervolgens wordt hij teruggestuurd naar de aarde.

Vervelend, als ik naar zijn site ga, blokkeert mijn virusscanner dat met de volgende waarschuwings-boodschap: 

Citaat

Cybercriminelen proberen mogelijk je gegevens van jameswoodward.info te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcardgegevens). Meer informatie:

Kortom: Iedereen die toch naar zijn site gaat is slachtoffer van oplichting. James is de zoveelste oplichter die mensen een arm uitrukt met een verzonnen verhaal over BDE.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Dat beloof ik:

Vervelend, als ik naar zijn site ga, blokkeert mijn virusscanner dat met de volgende waarschuwings-boodschap: 

Dat probleem heb ik niet (ik heb Norton Security en Windows Defender op mijn computer). http://jameswoodward.info/

Ik weet trouwens niet wie James Woodward is. De eerste gast heet Jim Woodford.

bewerkt door Modestus
Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak kennis met pastor Ron Reagan, een vroegere gewelddadige straatvechter die een bijna-doodervaring had en in de hel belandde. Zoek uit wat hij gezien heeft terwijl hij in de hel was. Geen hoop in hel, geen hoop zonder Jezus; als je geen beslissing maakt in dit leven, dan wordt de beslissing voor jou gemaakt.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

In dit verhaal vertelt Laurie Ditto over de leugen van de wijdverspreide protestantse bewering "eens gered - voor altijd gered." Om gered te worden van hel moeten we niet alleen Jezus mondeling accepteren, maar ook volharden om volgens zijn wil te leven. Vier stappen van bekering van Laurie Ditto: 1) Word eens met God dat wat je doet is zonde 2) Heb Goddelijke bedroefdheid over die zonde, het is meer dan spijt hebben; Goddelijke bedroefdheid doet je pijn 3) Belijd je zonde aan de ander, en zoals de Bijbel zegt, je wordt genezen 4) Je moet iets plaatsen in plaats daarvan in je leven zodat je dat nooit meer zult doen.

 

bewerkt door Modestus
Link naar bericht
Deel via andere websites

Satan bracht John Ramirez naar de hel om John voor eeuwig tot zijn zoon te maken. John Ramirez was een hooggeplaatste, satanische priester die God letterlijk uit het vuur plukte. Hij leerde dat angst het wapen nummer één van de duivel is. Ben je klaar om de rollen om te draaien? 

John zal je helpen om in je ware identiteit te stappen als je:
• Identificeert de bron van angst volledig
• Leert omgangsregels
• Leert de wapens van je oorlogsvoering kennen
• Houdt de duivel in de gaten

Je lot is tussen God en JOU. Er ligt een leven van vrijheid in het verschiet als je de angst doet buigen!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ryan Bruss werd naar de hemel en naar de hel gebracht. Ontdek de schokkende dingen die hij zag! De opstanding van Lazarus zorgde ervoor dat veel Joden in Jezus gingen geloven. Het is datzelfde potentieel in jou dat satan ziet als hij naar je kijkt. En hij vindt het niet leuk.

 

Bestaat er een letterlijke hel? Zo ja, waar lijkt het op? Bill Wiese is door God gekozen om de hel te bezoeken en zijn ervaring te delen met een generatie die niet zeker weet of de hel wel bestaat! Dit interview geeft je een groot medeleven met de verlorenen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach, laat ik ook maar even meedoen dan. Hieronder een aangrijpend beeld van de hel, waarbij je in het bijzonder goed moet letten op wat hij zegt:

En hier een prachtig beeld van de hemel:

Speciaal nog voor Modestus:

En deze is er om je ogen bij te sluiten, koptelefoon op te zetten en het gewoon over je heen te laten komen:

Zij die het vatten, vatten het.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat de laatste video betreft, ik heb de voorkeur voor de Byzantijnse melodie. Hieronder is de cherubijnenlied in toon 8

Wij, die de cherubijnen geheimnisvol uitbeelden, en de levenschenkende Drieeenheid het driemaal heilig toezingen, laat ons nu alle aardse zorgen terzijde stellen. Amen. Om de Koning van het heelal te ontvangen, onzichtbaar begeleid door engelenscharen. Halleluja.

«i ta Cheroevím mystikós ikonízontes ke ti zoopió Triádi ton triságion ýmnon prosádontes, pásan tin viotikín apothómetha mérimnan os ton vasiléa ton ólon ypodexómeni tes angelikés aorátos doryforoémenon táxesin. Alliloéia».

bewerkt door Modestus
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid