Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

12 uur geleden zei Universalchristen32:

Denk je dat God zich druk maakt over een tattoo? Er zijn grotere problemen. Het gaat om je hart. Daar kijkt God naar. Ik heb zelf ook tattoo's, ook al toen ik nog Atheïst was. 

Ik heb zelf geen bezwaar. Dit is iets tussen jou en God. 

Een tattoo heeft tegenwoordig en andere betekenis dan vroeger. Men ziet het meer als een versiering en het is natuurlijk een hype (die ongetwijfeld ook weer over gaat). En daar kan je natuurlijk van vinden wat je wilt. Maar er zijn volken waarbij de tattoo's bedoeld zijn om om zichzelf als 'ervaren krijger' of leider te presenteren en/of god(en) te vereren. Denk aan bv. de Maori. Hun tattoos hebben religieuze betekenis en zij vinden het een belediging als hun 'tekeningen' door 'ongelovigen' worden overgenomen.

Je zegt zelf ook een tattoo te hebben gezet, toen je nog atheïst was. Als die tattoo specifiek iets te maken heeft met het atheïsme, kan ik me voorstellen dat je er als christen liever vanaf wil, omdat het jouw getuigenis natuurlijk niet ten goede komt.

Maar, zoals ook iemand anders al aangaf, is een tattoo redelijk definitief. Daarbij kun je een tattoo nog wel als een versiering zien, als je lichaam verandert doordat je, bijvoorbeeld, ouder wordt of dikker (magerder). Waardoor de tattoo het karakter krijgt van een vlag op een str*ntschuit. Allemaal overwegingen om er nog eens over na te denken, voordat je er eentje plaatst. Eenmaal gezet, blijft ie een leven lang zichtbaar. Want veranderen maakt 'm niet mooier en weghalen is ook niet zonder gevolgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
Op 1-6-2022 om 15:20 zei Wijngaard1990:

Beste mensen,

Ik las net dat Tattoo's niet Christelijk zijn. Ik heb zelf een tattoo van Jezus op mijn arm. Is dat dan ook fout. Het is het relief van een kruis met Jezus er op. Het is niet zo groot, maar 15 cm land op mijn arm. Ik dacht juist dat dat wel mocht. Wat is jullie mening hierover? 

Ik vind het geen goed idee. Tatoeages maken op het lichaam zegt over je in het gunstigste geval dat je kampt met je minderwaardigheidscomplex, dat je misschien onzeker voelt, en daarom behoefte hebt om mode te volgen en speciale kleding, haarstijl, piercing of tattoo's dragen om op anderen indruk te maken en te laten zien dat je tot een grote en sterke collectief toebehoort. Zo poog je je minderwaardigheidscomplex te boven komen. Maar in werkelijkheid is het een illusie, een schijn van psychologische bevrediging. Daarom is het voor sommige mensen niet genoeg om één tattoo te dragen. In de loop van het leven maken ze meerdere tattoo's op hun lichaam totdat ze helemaal ermee bedekt zijn. Zo heb ik paar dagen geleden een iemand gezien met een tattoo van een woedende demon op de achterkant van zijn kale kop. (Beschermt hij hem misschien?) Een andere feit is dat sommige mannen willen absolute zekerheid uitstralen naar hun minnaressen waarmee ze op stap gaan of samenwonen, zodat ze onder indruk van hen blijven en hen niet verlaten door met andere alfa-mannetjes vandoor te gaan. Ook dit is geen blijvende oplossing en geen goede levenswijze. Een christen behoort toe aan God, hij zoekt geen blijvende comfort in dit leven, is niet bang voor de smalle en doornige levenspad die hij bewandelt naar het Koninkrijk der Hemelen. Hij accepteert ook dat hij zwak en kwetsbaar is, en zoekt zijn toevlucht in de sterke God zijn Redder, aan Wie hij alle glorie, eer en kracht geeft als Zijn nederige dienaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
Op 1-6-2022 om 20:20 zei Wijngaard1990:

Beste mensen,

Ik las net dat Tattoo's niet Christelijk zijn. Ik heb zelf een tattoo van Jezus op mijn arm. Is dat dan ook fout. Het is het relief van een kruis met Jezus er op. Het is niet zo groot, maar 15 cm land op mijn arm. Ik dacht juist dat dat wel mocht. Wat is jullie mening hierover? 

 

Beste Wijngaard, 

Tot mijn stomme verbazing las ik in het Nederlands Dagblad dit:  over tattoo's .

"In het oude Griekenland geloofde men dat een tatoeage een directe connectie met het goddelijke gaf en pelgrims die Jeruzalem bezochten konden al in de dertiende eeuw een tatoeage krijgen, als een soort ‘stempel’ van hun bedevaart." 

 

HUH... Pelgrims die al in de 13e eeuw een tatoeage kregen in Jeruzalem.. ??? Even verder googelen et voilà.. zelfs een tatoagebeurs in een kerk met hulp van het kerkbestuur. 

https://www.trouw.nl/cultuur-media/pelgrims-kregen-al-tattoo-als-beloning~b0b02c3f/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

"Kerkmanager Ebbo Voorhout wijst op de gezamenlijke geschiedenis van kerk en tatoeages. "Het is de oudste, meest verbreide kunstvorm ter wereld. Pelgrims die naar Jeruzalem trokken, kregen als beloning al een tatoeage."

Sommigen denken dat tatoeëren iets moderns is, maar het is een oude kunsttraditie.

Inmiddels helpen bestuursleden van de kerk zelfs mee met de organisatie van de beurs."

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid