Spring naar bijdragen

Helderziensers, waarzeggers en Tarotkaarlezers


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 50
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Je hebt wel degelijk een zorg. En de vraag die zich bij mij opdringt, is hoe het zover heeft kunnen komen. Maar ik wil de vraag niet stellen, omdat die je niet verder helpt. Je situatie is een voldong

Hallo Wijngaard, in de bijbel staat in Deuteronomium 18: 9-14 hier een tekst over. Kort samengevat: het is een no-go.  Je bent duidelijk dat dit geen dealbreaker voor je is. Je kunt voor haar bid

Lastige situatie, maar misschien hoef je van jezelf niet te verwachten dat je er een mening over hebt. Respect en liefdevol met elkaar omgaan is in ieder geloof belangrijk. Mijn familie heeft ook een

29 minuten geleden zei Maria K.:

Het is liefhebben.

Hoeveel soorten liefde zijn er?

Wat is het wezenlijke verschil tussen volkomen liefde en onvolkomen liefde? Vaak zijn er discussies over voorwaardelijke of onvoorwaardelijke liefde. Je hoort ook wel mensen spreken over echte liefde, alsof er ook onechte liefde zou kunnen bestaan.

Zonder God zou er geen liefde bestaan denk ik. Maar veel liefde is bedorven en daarmee onecht te noemen, uiteindelijk roemt ze zichzelf ipv God de eer te geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Hermanos2:

Toch is liefde een onverklaarbaar verschijnsel. Wanneer twee mensen beweren veel van elkaar te houden, dan verstaan ze daar waarschijnlijk niet hetzelfde onder. 

In ieder geval kun je voor heel veel dingen liefde opvatten. ook voor verschillende mensen om verschillende redenen. Liefde is een gevoel. En dat is moeilijk te omschrijven voor de ander, als er geen duidelijk vergelijkingsmateriaal is. Ieder kan feitelijk alleen spreken over hoe hij get zelf ervaart.

Maar ik zou liever niet het woord "beweren" gebruiken, want ik denk dat als we het over dit onderwerp hebben en als we ervan uit kunnen gaan dat je over jezelf spreekt, je daar ook eerlijk in bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Maria K.:

In ieder geval kun je voor heel veel dingen liefde opvatten. ook voor verschillende mensen om verschillende redenen. Liefde is een gevoel. En dat is moeilijk te omschrijven voor de ander, als er geen duidelijk vergelijkingsmateriaal is. Ieder kan feitelijk alleen spreken over hoe hij get zelf ervaart.

Maar ik zou liever niet het woord "beweren" gebruiken, want ik denk dat als we het over dit onderwerp hebben en als we ervan uit kunnen gaan dat je over jezelf spreekt, je daar ook eerlijk in bent.

Is het woord 'beweren' dan niet okee?

Als ik oprecht liefde voor iemand voel en ik zeg dat hardop dan is het toch een bewering? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei sandingisaskill:

Zonder God zou er geen liefde bestaan denk ik. Maar veel liefde is bedorven en daarmee onecht te noemen, uiteindelijk roemt ze zichzelf ipv God de eer te geven.

Het is goed dat je schrijft: ".....denk ik". 🙂

Maar ik zie hier geen antwoord op mijn vragen. 

Daarbij roept het bij mij weer nieuw vragen op, nl.: Wat is bedorven liefde? En waarom roem je jezelf, als jij van  je vrouw en/of van je kinderen houdt? En dat geldt natuurlijk ook voor je liefde van andere naasten.

1 minuut geleden zei Hermanos2:

Is het woord 'beweren' dan niet okee?

Als ik oprecht liefde voor iemand voel en ik zeg dat hardop dan is het toch een bewering? 

Sorry als ik dit anders opneem, dan jij bedoelt.

Bij beweren denk ik er altijd aan iets zeggen, maar dat het niet waar hoeft te zijn (voor de ander). https://www.woorden.org/woord/beweren

In mijn beleving is dit dan voor dit onderwerp een twijfel aan de eerlijkheid van iemand, die het puur over zijn eigen gevoelens heeft. Waarom zou dat niet waar zijn dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Maria K.:

Het is goed dat je schrijft: ".....denk ik". 🙂

 

En wordt dezer wereld niet gelijkvormig; maar wordt veranderd door de vernieuwing uws gemoeds, opdat gij moogt beproeven, welke de goede, en welbehagelijke en volmaakte wil van God zij. Rom.12:2, SV)

1 uur geleden zei Maria K.:

Maar ik zie hier geen antwoord op mijn vragen. 

Dat komt omdat je ze naar eigen wens beantwoord wil hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei sandingisaskill:

En wordt dezer wereld niet gelijkvormig; maar wordt veranderd door de vernieuwing uws gemoeds, opdat gij moogt beproeven, welke de goede, en welbehagelijke en volmaakte wil van God zij. Rom.12:2, SV)

Dat komt omdat je ze naar eigen wens beantwoord wil hebben.

Misschien. Dat is in jouw ogen.

Maar misschien ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Op 17-6-2022 om 16:48 zei Maria K.:

Het is liefhebben.

Hoeveel soorten liefde zijn er?

Wat is het wezenlijke verschil tussen volkomen liefde en onvolkomen liefde? Vaak zijn er discussies over voorwaardelijke of onvoorwaardelijke liefde. Je hoort ook wel mensen spreken over echte liefde, alsof er ook onechte liefde zou kunnen bestaan.

Het nieuwe testament gebruikt verschillende woorden voor liefhebben. Er is ook een tekst waar gesproken wordt over de wereld liefhebben. Dat is de soort vsn liefde die ter sprake was. Maar God haat de wereld en dat betekent dat Hij er niets mee te maken wil hebben. God is liefde maar de liefde die God heeft haat het slechte omdat dat verwoesting teweeg brengt. Maar de liefde van God houdt van het goede en bevestigt het goede.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Barnabas:

Maar God haat de wereld en dat betekent dat Hij er niets mee te maken wil hebben.

??

Johannes 3:16 (NBG1951) "Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Hetairos:

??

Johannes 3:16 (NBG1951) "Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe.

Dat klopt, maar is dat het enige?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Barnabas:
6 uur geleden zei Hetairos:

Johannes 3:16 (NBG1951) "Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe.

Dat klopt, maar is dat het enige?

Je schreef heel stellig: "Maar God haat de wereld en dat betekent, dat Hij er niets mee te maken wil hebben". Daar reageerde ik op met de tekst. En die zegt dat God de wereld zo liefhad, dat Hij zijn eniggeboren zoon voor de wereld over had: 

  • Johannes 3:17 (NBG1951) "Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde".

Dat doe je allemaal niet, als je 'de wereld haat en niets met haar te maken wilt hebben'. En dat is het enige dat ik over jouw opmerking te zeggen heb. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-5-2022 om 10:21 zei Wijngaard1990:

 

Hee iedereen,

 

Mijn vrouw komt uit Zuid-Amerika en ging altijd naar een buurvrouw toe die een helderzienster is. Voor een klein bedrag wordt dan de toekomst voorspeld. Nu heeft mijn vrouw een Spaanstalige helderzienster in de stad gevonden en ze gaat daar met mijn moeder naar toe. Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Mijn moeder en vader zijn beide Protestants, maar hebben hier geen problemen mee. Mijn moeder is voornamelijk erg geïnteresseerd in dat soort dingen zoals waarzegsters en tarotkaartlezers. Ik vind het heel goed dat mijn vrouw en moeder een goede band met elkaar hebben, maar ik weet niet hoe ik als Christen achter deze praktijken moet staan. Is het niet een vorm van hekserij?

Je kan het hekserij noemen of hoe dan ook, het is en blijft een zonde. Al die zogenaamde bovennatuurlijke krachten (als de mediums geen atheïstische oplichters zijn) zijn van demonen afkomstig, maar de kracht van demonen is beperkt. Zij kunnen veel over je zeggen door mediums te gebruiken als hun werktuigen, maar ze kunnen niet de toekomst weten. Door naar die mediums te gaan onderwerp je aan de demonen en je wordt hun slachtoffer heel je leven lang. Alleen Christus God kan je vrede en redding geven.

bewerkt door Modestus
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Modestus:

Je kan het hekserij noemen of hoe dan ook, het is en blijft een zonde. Al die zogenaamde bovennatuurlijke krachten (als de mediums geen atheïstische oplichters zijn) zijn van demonen afkomstig, maar de kracht van demonen is beperkt. Zij kunnen veel over je zeggen door mediums te gebruiken als hun werktuigen, maar ze kunnen niet de toekomst weten. Door naar die mediums te gaan onderwerp je aan de demonen en je wordt hun slachtoffer heel je leven lang. Alleen Christus God kan je vrede en redding geven.

In je blinde woede gooi je alles waar je het niet mee eens bent op een hoop. Een atheïst en bovennatuurlijke krachten, dat gaat echt niet samen.

Kun je uitleggen waarom je 'levenslang slachtoffer' wordt als je één keertje de toekomst laat voorspellen?

Als hekserij en waarzeggerij een zonde is, waarom staat de Bijbel dan vol met wonderen en profetieën?  

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Barnabas:

Het nieuwe testament gebruikt verschillende woorden voor liefhebben. Er is ook een tekst waar gesproken wordt over de wereld liefhebben. Dat is de soort vsn liefde die ter sprake was. Maar God haat de wereld en dat betekent dat Hij er niets mee te maken wil hebben. God is liefde maar de liefde die God heeft haat het slechte omdat dat verwoesting teweeg brengt. Maar de liefde van God houdt van het goede en bevestigt het goede.

Ik wilde het hebben over liefde, Barnabas en de diverse soorten daarin en de diverse onderwerpen, waar we liefde voor voelen en in zien.

Er is idd. een liefde voor materiële zaken, die soms bij mensen de liefde voor elkaar en alles wat er in de natuur is en in alles wat leeft, overwoekert. 

Maar mensen kunnen meer dingen liefhebben en het kan ook samengaan in liefde voor alles wat God volgens de Bijbel heeft geschapen en waarvan hij vond dat het goed was.

Het is de mens, die leerde zien, leerde onderscheiden en zich bewust werd van wat goed is en ook kwaad is. En daarna is gaan denken en ook in oordelen in goed en kwaad in al het menselijke falen en waardoor het kwaad vaak heel veel meer de aandacht krijgt dan liefde. Door steeds de aandacht te richten op de niet zo mooie dingen en zelfs de slechte dingen wordt de geest ook vervuld van het kwaad en van haat. Ook naar elkaar.

Het haten van haat is ook haat. Laten we liefde groter worden in ons hart. 

Want hoeveel is er tegelijkertijd niet ook Liefde? In al zijn vormen? Waardoor we elkaar kunnen voeden met het goede uit liefde geboren. Wat het leven waard maakt. Dat is leven ter ere van de glorie van onze menszijn en al het leven op de wereld en zo je wil, ter ere van de schepper.

Dat is wat ik een keer zou willen benadrukken en niet altijd alleen maar onze geest vullen met aandacht voor het kwade en de zonde, waar die de plaats van liefde inneemt.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Kun je uitleggen waarom je 'levenslang slachtoffer' wordt als je één keertje de toekomst laat voorspellen?

 

Lees het boek "Out of the devil's cauldron" van John Ramirez. Daar legt hij het goed uit op basis van zijn eigen ervaring als voormalige satanist. Ik kan het je gratis sturen.

17 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Als hekserij en waarzeggerij een zonde is, waarom staat de Bijbel dan vol met wonderen en profetieën?  

Omdat de wonderen en profetieën zijn van God en niet van de duivels.

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Modestus:

Je kan het hekserij noemen of hoe dan ook, het is en blijft een zonde. Al die zogenaamde bovennatuurlijke krachten (als de mediums geen atheïstische oplichters zijn) zijn van demonen afkomstig, maar de kracht van demonen is beperkt. Zij kunnen veel over je zeggen door mediums te gebruiken als hun werktuigen, maar ze kunnen niet de toekomst weten. Door naar die mediums te gaan onderwerp je aan de demonen en je wordt hun slachtoffer heel je leven lang. Alleen Christus God kan je vrede en redding geven.

Het zijn je eigen gedachten, die zich manifesteren in jouw demonen. In die zin bestaan demonen wel degelijk.

Het kwaad in je leven en de oplossing ervoor in handen leggen van andere mensen en niet het leven leven, zoals het komt en je eigen verantwoording nemen daarvoor, is de grootste reden, dat je dat beter niet naar waarzeggers kunt luisteren. Bij problemen praat erover met vertrouwelingen of ga naar je arts.

Een zonde dus om zomaar een keer binnen te lopen en geen nazorg te krijgen. Want er worden op die manier ook dingen bovengehaald, die je eerder niet voor niets hebt weggestopt om er maar niet over te hoeven denken. (je eigen demonen) Dan kan het zijn dat ze in versterkte mate zich aan je op gaan dringen en je echt hulp nodig gaat krijgen. Maar wel van professionel therapeuten.

Waarzeggers, die zeggen geesten te zien van jouw geliefden..............verre van blijven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Modestus:

Daar legt hij het goed uit op basis van zijn eigen ervaring als voormalige satanist.

Iemand die zegt dat hij satanist is geweest, moet je niet vertrouwen. Die sporen niet, anders ben je geen satanist.

4 minuten geleden zei Modestus:
22 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Als hekserij en waarzeggerij een zonde is, waarom staat de Bijbel dan vol met wonderen en profetieën?  

Omdat de wonderen en profetieën zijn van God en niet van de duivels.

Dat maakt toch niet uit, wonderen en hekserij, waarzeggen en profeteren, het is hetzelfde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat maakt toch niet uit, wonderen en hekserij, waarzeggen en profeteren, het is hetzelfde.

Mozes was bij Farao en de tovenaars van Farao waren in staat om wonderen te doen. Het verschil met Mozes was de bedoeling en instelling van het verrichten er van. Farao wilde Joden in slavernij houden en Mozes wilde hen eruit redden. Dat is het verschil. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Maria K.:

Ik wilde het hebben over liefde, Barnabas en de diverse soorten daarin en de diverse onderwerpen, waar we liefde voor voelen en in zien.

Er is idd. een liefde voor materiële zaken, die soms bij mensen de liefde voor elkaar en alles wat er in de natuur is en in alles wat leeft, overwoekert. 

Maar mensen kunnen meer dingen liefhebben en het kan ook samengaan in liefde voor alles wat God volgens de Bijbel heeft geschapen en waarvan hij vond dat het goed was.

Het is de mens, die leerde zien, leerde onderscheiden en zich bewust werd van wat goed is en ook kwaad is. En daarna is gaan denken en ook in oordelen in goed en kwaad in al het menselijke falen en waardoor het kwaad vaak heel veel meer de aandacht krijgt dan liefde. Door steeds de aandacht te richten op de niet zo mooie dingen en zelfs de slechte dingen wordt de geest ook vervuld van het kwaad en van haat. Ook naar elkaar.

Het haten van haat is ook haat. Laten we liefde groter worden in ons hart. 

Want hoeveel is er tegelijkertijd niet ook Liefde? In al zijn vormen? Waardoor we elkaar kunnen voeden met het goede uit liefde geboren. Wat het leven waard maakt. Dat is leven ter ere van de glorie van onze menszijn en al het leven op de wereld en zo je wil, ter ere van de schepper.

Dat is wat ik een keer zou willen benadrukken en niet altijd alleen maar onze geest vullen met aandacht voor het kwade en de zonde, waar die de plaats van liefde inneemt.

 

Het is heel mooi dat je de aandacht wilt verstigen op het liefhebben. Dat is ook waar het om gaat, dat is een basis. Er staat dat God liefde is en ook dat de wet is God en de naaste liefhebben als jezelf. Jezus zeg dat de rest hieruit voortvloeit en dus alles wat de bijbel zegt in de eerste plaats in dit licht gezien dient te worden. Wanneer ik de mooie dingen zie in de natuur dan is dat een soort voeding tot het goede.

Maar niets met het slechte te maken willen hebben is ook de instelling van God, Helaas is de mens gevallen maar God valt niet. Hij is goed, genadig en barmhartig en vegeeft veelvuldig. Zijn genade is groot en ook kunnen wij ons steeds weer op Zijn genade beroepen. Er staat ook dat de rechtvaardige vele malen valt maar ook steeds weer opstaat.

Wanneer je me aanvalt ga ik uitleggen hoe het zit. Anders haal je mijn theologisch inzicht onderuit. . Wanneer je er niet bij kunt benadruk dan je eigen instelling maar doe dat niet ten koste van mijn inzichten. Ik heb ontdekt dat er heel veel zaken zijn waarvan wij van nature (of beïnvloedt door onze omgeving) van stellen dat het niet van God is. Nochthans is alles wat bestaat door Zijn woord voortgekomen en alles was goed.

Een voorbeeld: Ooit heb ik Jezus met een aap in verband gebracht. Dat was een goed verhaal over het vermogen van Christus om het lijden te verdragen aan het kruis. dat is een goede eigenschap die ons gered heeft. Maar er waren reacties uit onbegrip en traditioneel denken die zich niet konden losmaken van het idee dat de vergelijking beledigend is omdat wij gewend zijn zo te denken. Sommigen kunnen er niet bij maar zouden zich niet moeten aanmatigen het beter te weten. Beperk je tot wat je weet. Ook zou je hetgeen je kunt gebruiken uit mijn schrijven kunnen halen en de rest laten voor wat het is.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Modestus:

Lees het boek "Out of the devil's cauldron" van John Ramirez. Daar legt hij het goed uit op basis van zijn eigen ervaring als voormalige satanist. Ik kan het je gratis sturen.

Dat staat ook in "Unmasking the devil" van diezelfde John Ramirez:

"Tarotkaarten Voor de vele mensen die graag hun tarotkaarten laten lezen, laat me dit bedrog ontmaskeren, aangezien ik vroeger tarotkaarten las toen ik in die wereld was. Theeblaadjes en kopjes zijn hetzelfde. De lezers werken op dezelfde manier. Ze beloven je je toekomst te vertellen. Ze breken de kaarten in drie stapels: verleden, heden en toekomst. Ze vertellen je je verleden om je te verbazen, ze vertellen je je heden om je te boeien. Deze lezingen worden in feite gedaan door bekende geesten - demonen die over de aarde lopen, aan elke persoon toegewezen om met hen 'vertrouwd' te raken. De Bijbel legt ze bloot. Nu gaan deze demonen je je toekomst vertellen. Ze kunnen zeggen dat je een auto-ongeluk krijgt, of ze kunnen zien dat je gaat scheiden, of ze zien dat een van je kinderen ziek wordt, of ze zien hoe je een geweldige baan gaat krijgen. Je antwoord is: "Mijn man houdt van mij" of "Ik hou van mijn man", of "Mijn familie en kinderen zijn gezond." De geesten zullen dan zeggen dat je moet afwachten, dat deze dingen gaan gebeuren. De duivel kent de toekomst niet. Maar je weet niet dat de demon die door de kaartlezer spreekt en je al deze dingen vertelt, de demon is die je mee naar huis neemt, en hij zal al deze dingen laten gebeuren. Dan ren je uit wanhoop terug in de handen van de duivel (via de spiritist) en zeg: "Oh, alles wat je tegen me zei is gebeurd!" De spiritist zal tegen je zeggen: "Ik kan die dingen voor je regelen en ze laten verdwijnen voor een vergoeding van $ __________." Uit pure misleiding betaal je die vergoeding, en het medium roept de demon terug en je leven zal tijdelijk weer normaal worden. Maar je hebt nu een demonische deur geopend in je leven en het leven van je familie waar de duivel in en uit kan lopen wanneer hij maar wil. Je hebt je familie tot in de derde en vierde generatie vervloekt, zoals in Exodus 20:4 staat..."

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Barnabas:

Mozes was bij Farao en de tovenaars van Farao waren in staat om wonderen te doen. Het verschil met Mozes was de bedoeling en instelling van het verrichten er van. Farao wilde Joden in slavernij houden en Mozes wilde hen eruit redden. Dat is het verschil. 

Nee, dat klopt niet.
Volgens Exodus deed de Farao deed wat God hem liet doen.
Exodus 7: 3 "Ik zal er voor zorgen dat de Farao hardnekkig weigert en ik zal in Egypte veel tekenen en wonderen verrichten".

 

3 uur geleden zei Modestus:

Dat staat ook in "Unmasking the devil" van diezelfde John Ramirez:

"Tarotkaarten Voor de vele mensen die graag hun tarotkaarten laten lezen, laat me dit bedrog ontmaskeren, aangezien ik vroeger tarotkaarten las toen ik in die wereld was. Theeblaadjes en kopjes zijn hetzelfde. De lezers werken op dezelfde manier. Ze beloven je je toekomst te vertellen. Ze breken de kaarten in drie stapels: verleden, heden en toekomst. Ze vertellen je je verleden om je te verbazen, ze vertellen je je heden om je te boeien. Deze lezingen worden in feite gedaan door bekende geesten - demonen die over de aarde lopen, aan elke persoon toegewezen om met hen 'vertrouwd' te raken. De Bijbel legt ze bloot. Nu gaan deze demonen je je toekomst vertellen. Ze kunnen zeggen dat je een auto-ongeluk krijgt, of ze kunnen zien dat je gaat scheiden, of ze zien dat een van je kinderen ziek wordt, of ze zien hoe je een geweldige baan gaat krijgen. Je antwoord is: "Mijn man houdt van mij" of "Ik hou van mijn man", of "Mijn familie en kinderen zijn gezond." De geesten zullen dan zeggen dat je moet afwachten, dat deze dingen gaan gebeuren. De duivel kent de toekomst niet. Maar je weet niet dat de demon die door de kaartlezer spreekt en je al deze dingen vertelt, de demon is die je mee naar huis neemt, en hij zal al deze dingen laten gebeuren. Dan ren je uit wanhoop terug in de handen van de duivel (via de spiritist) en zeg: "Oh, alles wat je tegen me zei is gebeurd!" De spiritist zal tegen je zeggen: "Ik kan die dingen voor je regelen en ze laten verdwijnen voor een vergoeding van $ __________." Uit pure misleiding betaal je die vergoeding, en het medium roept de demon terug en je leven zal tijdelijk weer normaal worden. Maar je hebt nu een demonische deur geopend in je leven en het leven van je familie waar de duivel in en uit kan lopen wanneer hij maar wil. Je hebt je familie tot in de derde en vierde generatie vervloekt, zoals in Exodus 20:4 staat..."

 

Toch niet. Want John Ramirez is er ook uit gekomen.
Wat volgens zijn eigen verhaal niet zou kunnen.

Conclusie: John Ramirez liegt.
Heel simpel. Waarom zie jij dat niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-6-2022 om 20:38 zei Maria K.:

Het zijn je eigen gedachten, die zich manifesteren in jouw demonen. In die zin bestaan demonen wel degelijk.

Het kwaad in je leven en de oplossing ervoor in handen leggen van andere mensen en niet het leven leven, zoals het komt en je eigen verantwoording nemen daarvoor, is de grootste reden, dat je dat beter niet naar waarzeggers kunt luisteren. Bij problemen praat erover met vertrouwelingen of ga naar je arts.

Een zonde dus om zomaar een keer binnen te lopen en geen nazorg te krijgen. Want er worden op die manier ook dingen bovengehaald, die je eerder niet voor niets hebt weggestopt om er maar niet over te hoeven denken. (je eigen demonen) Dan kan het zijn dat ze in versterkte mate zich aan je op gaan dringen en je echt hulp nodig gaat krijgen. Maar wel van professionel therapeuten.

Waarzeggers, die zeggen geesten te zien van jouw geliefden..............verre van blijven. 

Het zijn niet alleen zijn eigen gedachten maar ook die van de bijbel. Engelen worden regelmatig genoemd en boze geesten ook. Jezus dreef een heel legioen uit een man die bezeten was en zich als zodanig ook gedroeg. @Modestus heeft dus gewoon gelijk.

Het normale volwassen christelijke leven houdt in strijd te leveren tegen deze machten. Die strijd wordt dan weer gevoerd door normale aardse praktijken. Dus beiden hebben gelijk, maar iemand zeggen dat je technische kennis waar een man zich op mag bogen "je eigen gedachten zijn" is als een man in zijn edele delen raken en verlammen. De bijbel is het woord Gods en het waarderen van dergelijke kwaliteiten is opbpuwen.

Uit de buurt blijven van tovenaars ed dergelijke lijt mij heel verstandig wanneer men niet is opgewassen tegen de machten die hier werkzaam zijn. Mozes echter werd naar Farao gezonden om daar strijd te leveren tegen de machten die Egypte in hun greep hadden. Hij deed dat op gezag ven God en versloeg hen met vlag en wimpel.

Het aardse en geestelijke ziijn een eenheid. De schrift zegt dat een man vanaf zijn twijtigste verplicht is deel te nemen aan het leger. Zoals een mens verwekt wordt, georen wordt en opgroeid is er ook een geestelijke verwekking, geboorte en groei. Deze groei loopt nogal eens achter met de lichaamlijke (bij Christus niet), maar sommigen worden geboren wanneer ze lichaamlijk vijf en anderen nooit. In het dagelijks leven komt het moment dat een man strijdbaar wordt. Dat is dus wanneer hij twintig jaar oud wordt. Zo ook is er een geestelijke leeftijd waarop men de strijd tegen de geestelijke wereld moet aangaan. Ik zeg moet omdat de wet zegt dat het een plicht was en wie niet gaat wordt opgezogen in de macht van de boze zoals de man die zich in de rotsgraven bevond.

Vrouwen dienen deze strijd ook aan te gaan zij het dat de vormgeving anders is. Zij hebben te worstelen tegen dezelfde machten maar omdat hun lichaam anders is de praktische uitwerking ook anders. Maar Eva werd geconfronteerd met de satan in de slang en haar opdracht was om bij het woord Gods te blijven zoals Jezus dat deed in de woestijn bij de verzoeking en had haar eigen zwaard, het woord Gods, tegen hem moeten inzetten om gehoorzaamheid aan God te blijven behouden en gezag over de slang (en satan) te behouden). Zo was Eva dus een volwassen vrouw met het vermogen zelfs de machtigste engel onder haar gezag te houden.

Paulus spreekt over een geestelijke wapenrusting. Daarin noemt hij verschillende wapens die verschillende functies hebben. Zo spreekt hij over het schild van het geloof dat de brandende pijlen van de boze dooft. Deze pijlen kunnen bijvoorbeeld vurige woorden zijn die door een persoon in de naam van de boze op  je afgevuurd worden. Het geloof is dan de strategie om deze pijlen te doven.

Of verre blijven van waarzeggers de oplossing is is maar de vraag. Paulus krijgt er ook mee te maken en een vrouw met een waarzeggende geest achtervolgt hem. Op een gegeven moment bedroeft het hem en daarna keert hij zich om en drijft de geest uit. Zo oefent hij gezag uit over deze geest. Van hen die nog niet sterk genoeg zijn om iets dergelijks aan te kunnen wordt zoiets niet gevraagd, Voor henn lijkt het mij verstandig om de hang naar het geestelijke te vullen met het woord Gods en in de kerk te blijven totdat men iets derelijks aan kan.

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nee, dat klopt niet.
Volgens Exodus deed de Farao deed wat God hem liet doen.
Exodus 7: 3 "Ik zal er voor zorgen dat de Farao hardnekkig weigert en ik zal in Egypte veel tekenen en wonderen verrichten".

Er zijn zoveel slimme antwoorden die jij geeft. Maar is jouw verstand nou echt niet in staat om behalve de tekst die jij hanteert te erkennen dat het verhaal ook zegt dat de tovernaars terwijl zij aan het hof waren hun staven op de grond wierpen en dat deze in slangen veranderden. En te erkennen dat ik sprak over tovenaars en niet over Farao. Kan jij dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Modestus:

Dat staat ook in "Unmasking the devil" van diezelfde John Ramirez:

"Tarotkaarten Voor de vele mensen die graag hun tarotkaarten laten lezen, laat me dit bedrog ontmaskeren, aangezien ik vroeger tarotkaarten las toen ik in die wereld was. Theeblaadjes en kopjes zijn hetzelfde. De lezers werken op dezelfde manier. Ze beloven je je toekomst te vertellen. Ze breken de kaarten in drie stapels: verleden, heden en toekomst. ...

 

Het doet mij denken aan de urim en de tummim die toevertrouwd waren aan de priester.

Exodus 28:30:

"En u moet in de borsttas van de beslissing de urim en de tummim doen, zodat die op het hart van Aäron zijn, als hij binnenkomt voor het aangezicht van de HEERE . Zo zal Aäron de beslissing voor de Israëlieten voortdurend op zijn hart dragen voor het aangezicht van de HEERE ."

Tarotkaarten werken op basis van toeval zoals John Ramirez uitlegt. De urim en de tummim waren middelen die gebruikt werden om beslissingen namens God te verkrijgen waarbij ook het toeval een grote rol speelt. Je zou dus zeggen dat iemand die een hang heeft naar tarotkaarten juist iemand is die feeling heeft met een gebruik van urim en tummim. Een geloof in bovennatuurlijke besturing veroorzaakt door God.

Deuteronomium 33:8 spreekt over Levi als een man die dit vermogen heeft, hij wordt een gunsteling van God genoemd en de urim en de tummim waren bij hem. Kennelijk kon Levi daarmee overweg:

"Over Levi zei hij: Uw Tummim en Uw Urim zijn bij deze man, Uw gunsteling; U stelde hem op de proef in Massa, U riep hem ter verantwoording bij de wateren van Meriba."

Het is dus zaak dingen weer aan de boze te ontnemen en toe te vertrouwen aan de dienst van de Heer.

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 29-6-2022 om 21:34 zei Dat beloof ik:

Toch niet. Want John Ramirez is er ook uit gekomen.

Hij is uitgekomen dankzij zijn oprechte bekering tot Christus, die de macht heeft over demonen. Beluister hoe hij dat deed. Buiten Christus God is het inderdaad niet mogelijk om zich van hen te bevrijden. Glorie aan Christus de Verlosser! Glorie aan God! 

https://youtu.be/a7fdvtLy9GE?t=401 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid