Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

37 minuten geleden zei Hermanos2:

Precies de stukjes die iemand uit de bijbel plukt na een eerste lezing. Geen wonder dat je van je geloof gevallen bent

Wat bedoel je hier precies mee? Dat ik de bijbel maar 1 keer gelezen heb?

Mensen hebben eens een onderzoek gedaan door de Bijbel een kaft van een koran te geven. Daarmee zijn ze naar een christelijke gemeente gegaan en dit soort teksten voorgelezen. Iedereen had kritiek op de "koran". Kwam de aap uit de mouw, realiseerden zij zich pas hoe de Bijbel werkelijk was. In kerken worden moeilijke stukken gewoon niet meer gelezen. Om te voorkomen dat mensen van hun geloof vallen (nou geloof ik niet dat mensen van hun geloof vallen door dit soort teksten an sich, God bestaat immers of bestaat niet, maar het opent wel de wil om verder te lezen en te leren).

 

 

22 minuten geleden zei Fundamenteel:

Lees ook eens wat voor volkeren dat waren en hoeveel waarschuwingen zij vooraf kregen.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sodom_en_Gomorra

Dit lees ik nou altijd, maar mensen die dit menen kennen de psyche van de mens niet.. Stel dat er een islamitisch volk in Nederland aankwam en stelde "jullie moeten onze wil doen, anders krijg je problemen met Allah", dan zouden de gelovigen ook hun schouders ophalen en door gaan met leven. Dit geld ook voor die volkeren die andere goden hadden en niet in Jahweh geloofden. Waarom zouden zij luisteren naar een klein volkje dat amok maakte en dreigde met hun god, waar die volkeren niet in geloofden? Waarom moest het Israelitische volk precies daar een land stichten waar al vele volkeren woonden? "Leave them alone" zou iemand hebben kunnen zeggen. God had makkelijk een stuk woestijn heel mooi kunnen maken zodat het israelitische volk daar had kunnen wonen.

 

Sodom en Gomorra is een ander pak mouwen. Ik geloof ook niet dat ALLE mensen daar slecht waren, dat is gewoon demoniseren van andere groepen mensen, waar we sektarische religies van kennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 115
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Waarom kunnen christenen het volgens jou nooit goed doen? Spreken ze over Gods liefde, dan doen ze aan goedpraterij. Spreken ze over Gods toorn, zoals dus in dit topic, dan doen ze aan bangmakerij. Da

Niet zozeer wraakgevoelens, maar het verlangen gehoord te worden, het verlangen recht te worden gedaan. In verschillende oude culturen, inclusief de bijbelse, was het níét vanzelfsprekend dat je bij e

Nogmaals, de bijbel is geschreven door mensen. Niet door God! Als jij een God van wraak, jaloezie, haat en toorn predikt dan hebben wij het niet over dezelfde God.

11 uur geleden zei Foppe86:

Wat bedoel je hier precies mee? Dat ik de bijbel maar 1 keer gelezen heb?

Mensen hebben eens een onderzoek gedaan door de Bijbel een kaft van een koran te geven. Daarmee zijn ze naar een christelijke gemeente gegaan en dit soort teksten voorgelezen. Iedereen had kritiek op de "koran". Kwam de aap uit de mouw, realiseerden zij zich pas hoe de Bijbel werkelijk was. In kerken worden moeilijke stukken gewoon niet meer gelezen. Om te voorkomen dat mensen van hun geloof vallen (nou geloof ik niet dat mensen van hun geloof vallen door dit soort teksten an sich, God bestaat immers of bestaat niet, maar het opent wel de wil om verder te lezen en te leren).

 

 

Dit lees ik nou altijd, maar mensen die dit menen kennen de psyche van de mens niet.. Stel dat er een islamitisch volk in Nederland aankwam en stelde "jullie moeten onze wil doen, anders krijg je problemen met Allah", dan zouden de gelovigen ook hun schouders ophalen en door gaan met leven. Dit geld ook voor die volkeren die andere goden hadden en niet in Jahweh geloofden. Waarom zouden zij luisteren naar een klein volkje dat amok maakte en dreigde met hun god, waar die volkeren niet in geloofden? Waarom moest het Israelitische volk precies daar een land stichten waar al vele volkeren woonden? "Leave them alone" zou iemand hebben kunnen zeggen. God had makkelijk een stuk woestijn heel mooi kunnen maken zodat het israelitische volk daar had kunnen wonen.

 

Sodom en Gomorra is een ander pak mouwen. Ik geloof ook niet dat ALLE mensen daar slecht waren, dat is gewoon demoniseren van andere groepen mensen, waar we sektarische religies van kennen.

Probeer eens te achterhalen wat die verhalen ons echt willen leren in plaats van naar het gevolg zonder de oorzaak te kijken. Gewoon bekend worden met die verhalen geeft ons voorbeelden om te reflecteren op deze tijd. De tijden van Lot waren zeer slechte tijden. Je gelooft misschien niet dat alle mensen toen en,vandaag slecht zijn, maar we vervuilen allemaal en lopen mee in een monetaire systeem om het als realiteit van ons bestaan in waarde uit te drukken.  ALs de landen van deze wereld bv ten onder gaan door een supervulkaan, kan je dat ook reflecteren op de Bijbel en aanklagen hoe gewelddadig God is. Maar dat gaat uw situatie er niet beter op maken, integendeel.

Het geheel is veel groter dan de losse onderdelen die jij eruit haalt om te beladen met meer vragen dan de tekst kan beantwoorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 23-5-2022 om 19:32 zei sandingisaskill:

De toorn van God is niet een kwestie van verbergen en bescherming opheffen zodat kwade machten hun gang kunnen gaan. De toorn van God is Zijn eigen heilige toorn en Zijn eigen reactie op menselijke zonde en ongehoorzaamheid.

De grote dag des HEEREN is nabij; hij is nabij, en zeer haastende; de stem van den dag des HEEREN; de held zal aldaar bitterlijk schreeuwen. Die dag zal een dag der verbolgenheid zijn; een dag der benauwdheid en des angstes, een dag der woestheid en verwoesting, een dag der duisternis en der donkerheid, een dag der wolk en der dikke donkerheid; (Zef.1:14-15, SV)

Er is maar één manier om daaraan te ontsnappen. En reken er maar op dat God geen verstoppertje speelt op die dag.

Je hebt gelijk. Er is maar één manier om aan het kwaad te ontsnappen. Maar Job werd door God beschermd totdat Hij toestond dat de satan hem trof. Kwade machten troffen hem. Dat is de toorn van God.

Op 25-5-2022 om 22:37 zei Foppe86:

Weer een ontkenner van Gods toorn.. Wat is het toch met gelovigen, hebben jullie Openbaring niet? Dat mensen dood willen maar niet kunnen, want de straf moet zwaar zijn? Alle plagen die God over de ongelovige wereld zend?

Allemaal bangmakerij wat mij betreft, maar jullie nemen Openbaring toch wel serieus? Waarom willen gelovigen toch altijd hun God goedpraten of zo?

Foppe, doe nou niet zo dom en zeg gewoon wat je wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-5-2022 om 20:58 zei sjako:

Klopt, en daarom zoveel mogelijk mensen zien te benaderen om te waarschuwen. Die dag is nodig om een overgang te maken naar de nieuwe aarde.

Mee eens

Er zijn ook profeten die waarschuwen voor het oordeel.

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Fundamenteel:

Probeer eens te achterhalen wat die verhalen ons echt willen leren in plaats van naar het gevolg zonder de oorzaak te kijken. Gewoon bekend worden met die verhalen geeft ons voorbeelden om te reflecteren op deze tijd. De tijden van Lot waren zeer slechte tijden. Je gelooft misschien niet dat alle mensen toen en,vandaag slecht zijn, maar we vervuilen allemaal en lopen mee in een monetaire systeem om het als realiteit van ons bestaan in waarde uit te drukken.  ALs de landen van deze wereld bv ten onder gaan door een supervulkaan, kan je dat ook reflecteren op de Bijbel en aanklagen hoe gewelddadig God is. Maar dat gaat uw situatie er niet beter op maken, integendeel.

Het geheel is veel groter dan de losse onderdelen die jij eruit haalt om te beladen met meer vragen dan de tekst kan beantwoorden.

Ik weet niet eens wat je wilt proberen te zeggen...

Als een supervulkaan iets doet dan is er niemand die God hier de schuld van geeft. Dat is namelijk de natuur. Maar als je in jouw Boek leest dat iedereen verwoest werd en dat er genocide op werd gepleegd dan kan je de bijbelse God er wel de schuld van geven. Want dit staat letterlijk in het Boek dat jullie geloven. Het boek waaruit zou moeten blijken dat de bijbelse God liefde was.. Niet dus...

Ik begrijp steeds minder van de mensen die dit goedpraten. Genocide op kleine kinderen, op oude van dagen, op mensen in het algemeen. Jullie zijn veel te sektarisch aan het denken. Het gebeurt met andere volkeren, dus dan kan je het goedpraten. Jullie Godheid doet het, dus je moet het goedpraten. Daarom was die test met de koran en de bijbel ook zo goed, om mensen te laten denken aan wat ze aan het goedpraten zijn. Maar helaas, jullie zitten teveel in het sektarisch denken om nog wakker te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Foppe86:

Ik weet niet eens wat je wilt proberen te zeggen...

Als een supervulkaan iets doet dan is er niemand die God hier de schuld van geeft. Dat is namelijk de natuur. Maar als je in jouw Boek leest dat iedereen verwoest werd en dat er genocide op werd gepleegd dan kan je de bijbelse God er wel de schuld van geven. Want dit staat letterlijk in het Boek dat jullie geloven. Het boek waaruit zou moeten blijken dat de bijbelse God liefde was.. Niet dus...

Ik begrijp steeds minder van de mensen die dit goedpraten. Genocide op kleine kinderen, op oude van dagen, op mensen in het algemeen. Jullie zijn veel te sektarisch aan het denken. Het gebeurt met andere volkeren, dus dan kan je het goedpraten. Jullie Godheid doet het, dus je moet het goedpraten. Daarom was die test met de koran en de bijbel ook zo goed, om mensen te laten denken aan wat ze aan het goedpraten zijn. Maar helaas, jullie zitten teveel in het sektarisch denken om nog wakker te worden.

Probeer de Bijbel in te leven in haar tijdsgeest (per hoofdstuk). Een Bijbelse schrijver van millennia jaar geleden zou een zondige wereld die vergaat door een ramp zeker als een daad van God omschrijven. 

De God van de Bijbel roept zelfs expliciet op geen kinderen te offeren. Zelfs geen dieren. Barmhartigheid is wat God van ons verlangt. 

Zoals jij er naar kijkt, kwam Christus net ongedaan maken. Eer Zijn offer en bekeer nu God zich nog laat vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Probeer de Bijbel in te leven in haar tijdsgeest (per hoofdstuk). Een Bijbelse schrijver van millennia jaar geleden zou een zondige wereld die vergaat door een ramp zeker als een daad van God omschrijven. 

Als ik de bijbel in haar tijdsgeest bekijk dan verliest het alle goddelijkheid. Dan zijn rampen slechts natuurfeiten. Dan zou Jericho omvallen door natuurgeweld. Sodom en Gomorra verwoest door natuurgeweld.

4 minuten geleden zei Fundamenteel:

De God van de Bijbel roept zelfs expliciet op geen kinderen te offeren. Zelfs geen dieren. Barmhartigheid is wat God van ons verlangt. 

Dat is dus de onzin waar ik het met Peter79 ook al oneens was. Heb je geen Leviticus in jouw Bijbel of zo? Waar de Bijbelse God allerlei regeltjes instelt wat betreft het offeren van dieren. Dat het perfecte dieren moesten zijn, anders zou hij ze afwijzen.. Als Hij zou oproepen dat hij geen dierenoffers nodig had zou hij het ook met mindere dieren kunnen doen (die toch al dood gaan bijvoorbeeld).. Dat bepaalde profeten beweren dat God niks heeft aan dierenoffers is de evolutie van de mensheid..

7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zoals jij er naar kijkt, kwam Christus net ongedaan maken. Eer Zijn offer en bekeer nu God zich nog laat vinden.

God laat zich niet vinden, het is bedacht door mensen. Denk je werkelijk dat een God zich zou bemoeien met een klein volkje op Aarde, een kleine planeet in een klein zonnestelsel in een klein melkwegstelsel..

Bekeer je tot Zeus, nu hij zich nog laat vinden

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zijn er nog schrijvers hier, die wat zinnige gedachten kunnen bijdragen aan het topic: "De toorn van God"?

NB: Een van de redenen dat ik dit vraag is dat dan in elk geval de laatste bijdrage wat naar de achtergrond verdwijnt. Zijn avatar (Foppe86) herinnert mij aan een periode, die ik liever vergeet. Vandaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Hetairos:

Zijn er nog schrijvers hier, die wat zinnige gedachten kunnen bijdragen aan het topic: "De toorn van God"?

NB: Een van de redenen dat ik dit vraag is dat dan in elk geval de laatste bijdrage wat naar de achtergrond verdwijnt. Zijn avatar (Foppe86) herinnert mij aan een periode, die ik liever vergeet. Vandaar.

De toorn van God is vergelijkbaar met de toorn van iemand wiens geliefde bondgenoot ontrouw wordt. Gods gevoelens zijn niet identiek aan onze menselijke gevoelens maar, omdat we in Gods beeld zijn geschapen kunnen we ons daarbij wel iets voorstellen. De toorn van God is nooit blijvend. Ze heeft slechts tot doel de eenheid te herstellen. De toorn van God heeft dus een doel en is niet vergelijkbaar met onvruchtbare boosheid.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Hetairos:

Kun je wat voorbeelden geven waaruit dat expliciet blijkt?

Koning David?

En dan hoe het koninkrijk van Achab verwoest wordt omdat ze occulte rituelen deden dmv Baal afgoderij. De brokstukken liggen er nog als bewijs.

En hoe ondenkbaar was het voor wo2 voor mensen dat Israël terug als land zou opstaan op een stuk woestijn dat 24/7 gebombardeerd werd?m

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Op 31-5-2022 om 17:37 zei Hetairos:

Zijn er nog schrijvers hier, die wat zinnige gedachten kunnen bijdragen aan het topic: "De toorn van God"?

"De toorn van God" en de "vreze des Here", het zijn termen waarover ik jarenlang mijn gedachten heb laten gaan. Ik begrijp Foppe86 heel goed! Er is een tijd geweest dat ik niets met God te maken wilde hebben vanwege de gruweldaden beschreven in het oude testament. Ik heb wel eens geroepen: "met Jezus kan ik wel door één deur maar met God wil ik niets te maken hebben". Gelukkig heb ik inmiddels begrepen dat o.a. de bijbelse geschriften in het oude testament er de oorzaak van waren dat er een valse religie ontstond en op het dieptepunt hiervan Jezus de mensen tegemoet kwam, om te vertellen en te laten zien hoe de Vader met ieder van ons begaan is en vol liefde voor ieder van ons is.

Daarom is het zo jammer dat er maar gedronken blijft worden uit oude zakken, nieuwe wijn behoort immers in nieuwe zakken. De oude zakken zullen scheuren als men er nieuwe wijn ingiet! Het beeld van God zoals dat in de oude geschriften wordt beschreven: een jaloers, wraakzuchtig en narcistisch wezen waar wij allemaal bang voor moeten zijn, stemt niet overeen met de waarheid. Deze geschriften zijn ontstaan uit een verkeerd Godsbeeld dat de mensen zichzelf hebben gevormd, is mijn mening. Want ik heb God leren kennen als een liefdevolle Vader en vriend. 

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Mohawk:

Het beeld van God zoals dat in de oude geschriften wordt beschreven: een jaloers, wraakzuchtig en narcistisch wezen waar wij allemaal bang voor moeten zijn, stemt niet overeen met de waarheid. Deze geschriften zijn ontstaan uit een verkeerd Godsbeeld dat de mensen zichzelf hebben gevormd, is mijn mening. 

Wat moeten we dan doen met het oude testament? Welke boeken kunnen we behouden en lezen en welke moeten weg? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Hermanos2:

Wat moeten we dan doen met het oude testament? Welke boeken kunnen we behouden en lezen en welke moeten weg? 

Je kunt alles lezen! Behoudt alleen het goede!

Het goede stemt overeen met de waarheid en de Waarheid wordt geopenbaard door Gods geest. Door oude geschriften heilig te verklaren is de gelovige mens de mist in gegaan en in dikke mist zie je niet veel, pas wanneer men zich boven de mist verheft is er opheldering. Maar het staat iedereen natuurlijk vrij om rond te blijven dolen in mist, de meeste gelovigen voelen zich daar best prettig bij ...

 

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Mohawk:

Je kunt alles lezen! Behoudt alleen het goede!

Het goede stemt overeen met de waarheid en de Waarheid wordt geopenbaard door Gods geest. Door oude geschriften heilig te verklaren is de gelovige mens de mist in gegaan en in dikke mist zie je niet veel, pas wanneer men zich boven de mist verheft is er opheldering. Maar het staat iedereen natuurlijk vrij om rond te blijven dolen in mist, de meeste gelovigen voelen zich daar best prettig bij ...

 

Ik heb moeite met je redenering. Als ik lees in het NT dat geloof redt, dan lees ik dat ongeloof dus niet redt en de dood tot gevolg heeft. Dit is iets wat God gaat doen. Dus God gaat ervoor zorgen dat ongelovigen geen eeuwig leven krijgen. Hoe moet dat dan zonder mensen te doden? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik heb moeite met je redenering. Als ik lees in het NT dat geloof redt, dan lees ik dat ongeloof dus niet redt en de dood tot gevolg heeft. Dit is iets wat God gaat doen. Dus God gaat ervoor zorgen dat ongelovigen geen eeuwig leven krijgen. Hoe moet dat dan zonder mensen te doden? 

Volgens mij heb je een eigen draai gegeven aan het begrip "dood". We zijn dood! We leven als mens in een hel waarvan de heerschappij aan Gods tegenstander is overgelaten. Het doel van God is om ons allemaal uit eigen beweging terug te laten keren naar huis en tot leven te wekken, voor eeuwig. Voor dat doel bereikt is zullen echter nog eeuwigheden voorbij gaan. Dus God maakt niemand dood en stuurt niemand naar de hel want we zijn daar al, door eigen schuld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Mohawk:

Volgens mij heb je een eigen draai gegeven aan het begrip "dood". We zijn dood! We leven als mens in een hel waarvan de heerschappij aan Gods tegenstander is overgelaten. Het doel van God is om ons allemaal uit eigen beweging terug te laten keren naar huis en tot leven te wekken, voor eeuwig. Voor dat doel bereikt is zullen echter nog eeuwigheden voorbij gaan. Dus God maakt niemand dood en stuurt niemand naar de hel want we zijn daar al, door eigen schuld.

Okee prima! Ik vind het altijd interessant om andermans mening te lezen. Hoe kijk je dan de toekomst in? Gaat God de (hele) mensheid redden? Wat is onze bestemming? 

Ik kijk zelf naar de schepping in Genesis als het oorspronkelijke plan van God. Dat gaat Hij ten uitvoer brengen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Hermanos2:

Okee prima! Ik vind het altijd interessant om andermans mening te lezen. Hoe kijk je dan de toekomst in? Gaat God de (hele) mensheid redden? Wat is onze bestemming? 

Ik kijk zelf naar de schepping in Genesis als het oorspronkelijke plan van God. Dat gaat Hij ten uitvoer brengen. 

De eerste twee hoofdstukken van Genesis gaan over de evolutie van het gevallen geestelijke in de materie. Dit proces zal nog eeuwigheden doorgaan tot het doel van God is bereikt.

De toekomst, wat betreft deze periode ... De aarde zal volledig transformeren door te veranderen in een vuurbal, niets zal overblijven van wat de mens in deze periode heeft voortgebracht!

Als de aarde tot rust gekomen is ontstaat er een nieuwe schepping waarop ook mensen terug zullen worden geplaatst als stamouders van een volgend mensengeslacht. En het proces .., de evolutie van het gevallen geestelijke in de materie, gaat zo nog eeuwigheden door in volgende verlossingsperioden. Net zo lang tot ook de eerste verloren zoon, als laatste, uit vrije wil is teruggekeerd naar huis.

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Mohawk:

De eerste twee hoofdstukken van Genesis gaan over de evolutie van het gevallen geestelijke in de materie. Dit proces zal nog eeuwigheden doorgaan tot het doel van God is bereikt.

De toekomst, wat betreft deze periode ... De aarde zal volledig transformeren door te veranderen in een vuurbal, niets zal overblijven van wat de mens in deze periode heeft voortgebracht!

Als de aarde tot rust gekomen is ontstaat er een nieuwe schepping waarop ook mensen terug zullen worden geplaatst als stamouders van een volgend mensengeslacht. En het proces .., de evolutie van het gevallen geestelijke in de materie, gaat zo nog eeuwigheden door in volgende verlossingsperioden. Net zo lang tot ook de eerste verloren zoon, als laatste, uit vrije wil is teruggekeerd naar huis.

Ik ga toch voor Jesaja hoofdstuk 2. Wat is de basis van jouw visie? Hoe kom je eraan? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga voor Jesaja hoofdstuk 24 ....

Zie, de Here ontledigt en verwoest de aarde, keert haar onderstboven en verstrooit haar inwoners. Dan vergaat het de priester als het volk, de heer als de knecht, de meesteres als haar dienstmaagd, de verkoper als de koper, wie te leen ontvangt als wie te leen geeft, de schuldenaar als de schuldeiser. De aarde wordt volkomen ontledigd en geheel leeggeroofd, want de Here heeft dit woord gesproken. "Jesaja 24: 1-3

Schrik en kuil en strik over u, bewoners der aarde! En het zal geschieden, dat wie vlucht voor het schrikaanjagend gedruis, in de kuil valt en dat wie uit de kuil klimt, in de strik gevangen wordt; ja, de sluizen in den hoge worden geopend en de grondvesten der aarde beven. De aarde barst geheel open, de aarde schudt hevig, de aarde wankelt vervaarlijk; De aarde waggelt zeer als een beschonkene en zwaait heen en weer als een nachthut; want haar overtreding drukt zwaar op haar; zij valt en staat niet weer op. "Jesaja 24: 17-20

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het boek Jesaja is ook een voorbeeld van een oeroud verhaal waarin God wordt afgeschilderd als een meedogenloze, niets ontziende, kwade God die korte metten zal maken met de zondige mens. Geschreven uit een Godsbeeld wat volgens mij niet overeenstemt met de waarheid, maar dat is mijn mening. Hoe dan ook, een God zoals beschreven in Jesaja kan ik niet liefhebben boven alles, sterker nog, daar wil ik niets mee te maken hebben! Gelukkig maar dat Jezus een ander beeld van God heeft verkondigd waar ik wel in geloof, een Vader die ik lief kan hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Mohawk:

Het boek Jesaja is ook een voorbeeld van een oeroud verhaal waarin God wordt afgeschilderd als een meedogenloze, niets ontziende, kwade God die korte metten zal maken met de zondige mens. Geschreven uit een Godsbeeld wat volgens mij niet overeenstemt met de waarheid, maar dat is mijn mening. Hoe dan ook, een God zoals beschreven in Jesaja kan ik niet liefhebben boven alles, sterker nog, daar wil ik niets mee te maken hebben! Gelukkig maar dat Jezus een ander beeld van God heeft verkondigd waar ik wel in geloof, een Vader die ik lief kan hebben.

Prima. Dan een advies voor iedereen die net zo denkt als jij: Gooi de bijbel in de prullenbak. Bewaar misschien het Johannes evangelie en claim voorts te weten hoe de vork in de steel zit. 

Sorry dat ik flip... 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid