Spring naar bijdragen

Klimaatsverandering/het milieu


Aanbevolen berichten

Beste allen

Ik raakte in een ander topic in discussie over het milieu, aangezien we nogal off topic gingen dacht ik, ik open een nieuw topic over het onderwerp het milieu/klimaatsverandering. Hoe staan jullie hier tegenover? Regelmatig worden we in het nieuws bestookt met berichten dat het niet goed gaat met onze aarde. Het klimaat verandert, het word onder andere warmer op aarde en er zal meer extreem weer komen. Veel zeeën zijn overbevissen en leefgebieden van planten en diersoorten verdwijnen waardoor vele dieren en planten op het punt van uitsterven staan. En hoe dit komt? De mens lijkt de schuldige te zijn, hij is het die de lucht volpompt met broeikasgassen en het leefgebied van planten en dieren verwoest door oa de aanleg van akkers of nieuwe woningen. Doen we wel genoeg om dit alles tegen te gaan? En zo nee, wat moeten we meer doen om onze aarde te redden? En wat doe jij zelf? Ik zelf bijvoorbeeld ben veel minder vlees gaan eten, in plaats van elke dag vlees eten eet ik het nu nog maar 2 keer per week.

bewerkt door 010
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 95
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dit is aantoonbaar niet waar. Want mensen vonden het vroeger heel normaal om met alcohol op te rijden of zonder gordel achter het stuur te zitten. Tegenwoordig vinden veel mensen dit juist niet accept

Ik verwijt niemand dat ie mythen naloopt, maar wel wanneer die mythen verwoestend zijn voor in dit geval de schepping. En natuurlijk loop ik ook mythen na en kent mijn godsdienst ook haar mythen. Een

Dus het is belangrijker om God te eren, dan om goed voor zijn schepping te zorgen?

Het moeilijke is vertrouwen op God. Als het de mens niet lukt te overleven, dan was de mens het niet waard om te overleven. Wie zal het oordeel van God kunnen betwisten?

Waar nu veel mensen in luxe en welvaart leven, leven helaas ook velen in ellende en armoede. Omdat ik aan de kant zit van de zegeningen, probeer ik zo dankbaar mogelijk te zijn.

Ook met een mooie woning bijvoorbeeld en voldoende inkomen kan van de een op andere dag bijvoorbeeld de gezondheid het laten afweten, en kan een heerlijk leven veranderen in afzien.  Als je voor die tijd een inzicht hebt in het koninkrijk Gods zit je goed.

Anders wordt het moeilijk.

Leven in angst is niet nodig, maar verstandigheid is ook niet te grote happen uit de koek blijven nemen. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Noel2:

Leven in angst is niet nodig, maar verstandigheid is ook niet te grote happen uit de koek blijven nemen.

Ik verblijf inmiddels bijna 10 jaar in de bijstand. Uitzicht op meer inkomsten door werk dat meer oplevert is nihil te noemen. Statistisch gezien. De gaskraan voor de meter aan heb ik inmiddels dichtgedraaid. Onverantwoord om daar gebruik van te maken. Dat heeft dus ook gevolgen voor mijn maaltijden, want warm eten is een hoge uitzondering geworden. Ook douchen zit er niet meer in, evenals de verwarming aan zetten. De prijzen van de boodschappen in de supermarkt stijgen veel harder dan er aan uitkering bij komt en ik sta vaak met verbazing te kijken hoe andere consumenten hun boodschappenwagentje vol gooien met in mijn ogen volsagen onnodige (merk)troep. Kleren draag ik met gemak 5 jaar of langer. Vakantiegeld is een wassen neus en wordt niet voor vrijetijdsdoeleinden zoals vakantie gebruikt. Evenals de inkomenstoeslag. Dezen gaan op aan vaste lasten.

En dan met iemand in discussie gaan over zielige vogeltjes op de Waddenzee... Dat dacht ik niet. Ik heb stelling genomen en wat mij betreft verdwijnen ze bij mij in de pan.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naar mate we verder in de Eindtijd zitten gaat het steeds verder achteruit. Romeinen 8:20 zegt dat de schepping zelf ook bevrijd zal worden van de vergankelijkheid.

Want de schepping is onderworpen aan een zinloos bestaan, niet uit eigen wil, maar door degene die haar daaraan heeft onderworpen. Dat deed hij op basis van de hoop  21 dat ook de schepping zelf bevrijd zal worden uit de slavernij van de vergankelijkheid en de glorieuze vrijheid van Gods kinderen zal hebben.

Dus daar is het wachten op. Ik zie Gods Koninkrijk als de oplossing. Wat dat betreft zie ik de toekomst met gerust hart tegemoet. Tot die tijd probeer ik goed voor deze aarde te zorgen.

40 minuten geleden zei sandingisaskill:

En dan met iemand in discussie gaan over zielige vogeltjes op de Waddenzee... Dat dacht ik niet. Ik heb stelling genomen en wat mij betreft verdwijnen ze bij mij in de pan.

Snap het wel, maar het milieu heeft niks met jou situatie te maken. Snap trouwens niet dat ze jou niet in een werktraject zetten, al was het maar op een sociale werkplaats. Een bijstand is teveel om dood te gaan en te weinig om van te leven. Heb je alle subsidies aangevraagd die er zijn? Hier komen de meeste mensen toch uit die bijstand op den duur.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei sjako:

Snap het wel, maar het milieu heeft niks met jou situatie te maken.

Dat heeft alles te maken met mijn situatie en veranderd volledig het perspectief hierop. Het milieu is nu mijn domein geworden om de pan mee te vullen. En als jager gaat me dat goed af en vertoef ik met plezier in dat milieu waar ie voor bedoeld is: om van rond te komen.

11 minuten geleden zei sjako:

Snap trouwens niet dat ze jou niet in een werktraject zetten, al was het maar op een sociale werkplaats. Een bijstand is teveel om dood te gaan en te weinig om van te leven. Heb je alle subsidies aangevraagd die er zijn? Hier komen de meeste mensen toch uit die bijstand op den duur.

Na 10 jaar bijstand ken ik de ins en outs wel. Je praat zoals gewoonlijk weer eens andermans praktijken na.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei sandingisaskill:

Het milieu is nu mijn domein geworden om de pan mee te vullen. En als jager gaat me dat goed af en vertoef ik met plezier in dat milieu waar ie voor bedoeld is: om van rond te komen.

Dan heb je toch baat bij een gezonde natuur?

28 minuten geleden zei sandingisaskill:

Na 10 jaar bijstand ken ik de ins en outs wel. Je praat zoals gewoonlijk weer eens andermans praktijken na.

Heb ook wat jaren in de bijstand gezeten door de crisis van 2008 dus weet wel waar ik het over heb. Maar ik ben er goed uitgekomen. Met goede begeleiding is er altijd wel wat mogelijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei sjako:

Dan heb je toch baat bij een gezonde natuur?

Jazekers; die levert betere en smakelijker producten op. Verder ben ik nogal selectief in wat ik meeneem en neem niet meer mee dan nodig is. Ik jaag volledig ecologisch verantwoord en milieubewust.

bewerkt door sandingisaskill
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Naar mate we verder in de Eindtijd zitten gaat het steeds verder achteruit. Romeinen 8:20 zegt dat de schepping zelf ook bevrijd zal worden van de vergankelijkheid.

Want de schepping is onderworpen aan een zinloos bestaan, niet uit eigen wil, maar door degene die haar daaraan heeft onderworpen. Dat deed hij op basis van de hoop  21 dat ook de schepping zelf bevrijd zal worden uit de slavernij van de vergankelijkheid en de glorieuze vrijheid van Gods kinderen zal hebben.

Dus daar is het wachten op. Ik zie Gods Koninkrijk als de oplossing. Wat dat betreft zie ik de toekomst met gerust hart tegemoet. Tot die tijd probeer ik goed voor deze aarde te zorgen.

En hoe uit zich dat?

4 uur geleden zei sandingisaskill:

Ik verblijf inmiddels bijna 10 jaar in de bijstand. Uitzicht op meer inkomsten door werk dat meer oplevert is nihil te noemen. Statistisch gezien. De gaskraan voor de meter aan heb ik inmiddels dichtgedraaid. Onverantwoord om daar gebruik van te maken. Dat heeft dus ook gevolgen voor mijn maaltijden, want warm eten is een hoge uitzondering geworden. Ook douchen zit er niet meer in, evenals de verwarming aan zetten.

Heb je al een aanvraag gedaan voor compensatie, ik geloof dat huishoudens met bijstandsnorm 800 euro krijgen. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/koopkracht/stijgende-energierekening-deels-gecompenseerd#:~:text=Huishoudens en bedrijven krijgen in,energietoeslag van ongeveer € 800.

Zelf zet ik de verwarming nauwelijks aan, niet vanwege het geld, maar voor het milieu en ook vanwege dat het gas gedeeltelijk uit Rusland komt.

Citaat

De prijzen van de boodschappen in de supermarkt stijgen veel harder dan er aan uitkering bij komt en ik sta vaak met verbazing te kijken hoe andere consumenten hun boodschappenwagentje vol gooien met in mijn ogen volsagen onnodige (merk)troep. Kleren draag ik met gemak 5 jaar of langer. Vakantiegeld is een wassen neus en wordt niet voor vrijetijdsdoeleinden zoals vakantie gebruikt. Evenals de inkomenstoeslag. Dezen gaan op aan vaste lasten.

Ik weet niet of je gebruik kan maken van de voedselbank? Ik snap dat het niet leuk is om te laten zien dat je in nood zit, maar zo krijg je wel gratis boodschappen.

Citaat

En dan met iemand in discussie gaan over zielige vogeltjes op de Waddenzee... Dat dacht ik niet. Ik heb stelling genomen en wat mij betreft verdwijnen ze bij mij in de pan.

Die vogeltjes kunnen we ook geen reet aan doen dat jij in de bijstand zit maar zijn dan wel de dupe van jou gedrag.

bewerkt door 010
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei sandingisaskill:

En dan met iemand in discussie gaan over zielige vogeltjes op de Waddenzee... Dat dacht ik niet. Ik heb stelling genomen en wat mij betreft verdwijnen ze bij mij in de pan.

Ik wilde er nog wat aan toegevoegd, niet alleen dieren zijn de dupe van jou gedrag, maar ook toekomstige generaties. Wij hebben een verantwoording af te leggen naar hun, we moeten er voor zorgen dat de aarde goed blijft voor onze (klein)kinderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei 010:

Die vogeltjes kunnen we ook geen reet aan doen dat jij in de bijstand zit maar zijn dan wel de dupe van jou gedrag.

 

1 uur geleden zei 010:

Ik wilde er nog wat aan toegevoegd, niet alleen dieren zijn de dupe van jou gedrag, maar ook toekomstige generaties. Wij hebben een verantwoording af te leggen naar hun, we moeten er voor zorgen dat de aarde goed blijft voor onze (klein)kinderen.

 

Die vogeltjes zijn niet de dupe van mijn gedrag, de oorzaak van dat probleem ligt bij mensen die met hun steeds dikker wordende reet boodschappen in de supermarkt halen. Aangezien die rommel uit de supermarkt ook bij de voedselbanken beland, zie ik maar af van het gebruik maken daarvan. En mocht ik kinderen krijgen, dan gaan ze fijn mee op jacht. Leer ik ze de ins en outs en krijgen ze wild voorgeschoteld waar ze groot en sterk van kunnen worden. Hopelijk kan ik ze ook zo af en toe een pannetje mosselen aanbieden, gekweekt op de gasboorinstallaties in de wadden- en noordzee. Leer ik ze ook gelijk dat ze moeten oppassen voor schijnheilige verrekijker en fotocamera dragende koekeloerders. En voor mensen die een beroep hebben met de naam van een slang. Overigens zijn de meeste vogeltjes voorlopig nog veilig bij mij hoor. Daar zit niet zo veel vlees op.

bewerkt door sandingisaskill
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei 010:

En hoe uit zich dat?

Sinds de zondeval is de natuur zelf ook veranderd. Voedsel verbouwen bijv kost ineens veel moeite. Adam moest ineens zwoegen voor zn eten. Ge 3:17

De natuur lijdt ook onder de zondeval en hoe verder we in de Eindtijd zitten hoe erger dat dit wordt. Gelukkig hebben we een positief toekomstperspectief omdat de aarde ook in de herschepping wordt gereinigd. Een heleboel profetieën laten dat zien. Vooral in Jesaja 35:6 en Jesaja 65:20

Maar bijv ook Psalm 72:16 Er zal volop graan zijn op aarde, zelfs op de toppen van de bergen.  Zijn opbrengst zal zo groot zijn als op de Libanon en in de steden zullen mensen bloeien als de plantengroei op aarde.

9 uur geleden zei 010:

Ik weet niet of je gebruik kan maken van de voedselbank? Ik snap dat het niet leuk is om te laten zien dat je in nood zit, maar zo krijg je wel gratis boodschappen.

Dat is ook maar tijdelijk. Het is echt geen pretje om van een bijstandsuitkering rond te moeten komen. Ik vind dat maar slecht geregeld in een rijk land zoals Nederland.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Dat is ook maar tijdelijk. Het is echt geen pretje om van een bijstandsuitkering rond te moeten komen. Ik vind dat maar slecht geregeld in een rijk land zoals Nederland.

Het is hier veel beter geregeld dan in de meeste andere landen, zelfs ook binnen Europa. Maar denk je niet dat de Kerk van Jezus daar een grote rol in behoort te spelen? Zoals dat trouwens ook gebeurt in landen waar de overheid het niet allemaal geregeld heeft?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Het is hier veel beter geregeld dan in de meeste andere landen, zelfs ook binnen Europa. Maar denk je niet dat de Kerk van Jezus daar een grote rol in behoort te spelen? Zoals dat trouwens ook gebeurt in landen waar de overheid het niet allemaal geregeld heeft?

Er staat ergens dat er geen arme onder u zal zijn. Nu worden uitkeringen door de overheid geregeld (Nederland) maar dat is ook een voorschrift uit de bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Barnabas:

Er staat ergens dat er geen arme onder u zal zijn. Nu worden uitkeringen door de overheid geregeld (Nederland) maar dat is ook een voorschrift uit de bijbel.

Jammer dat je @sjako niet laat antwoorden. Je geeft trouwens ook geen antwoord op mijn vraag. Je bedoelt het goed maar ik vroeg aan Sjako iets anders en ben heel benieuwd naar zijn antwoord. Als hij wil antwoorden natuurlijk want sommige vragen negeert hij gewoon. Dat zijn dan kennelijk probleemvragen. 🙂

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Willempie:

Het is hier veel beter geregeld dan in de meeste andere landen, zelfs ook binnen Europa. Maar denk je niet dat de Kerk van Jezus daar een grote rol in behoort te spelen? Zoals dat trouwens ook gebeurt in landen waar de overheid het niet allemaal geregeld heeft?

Dat gebeurd ook. Broeders en zusters die het moeilijk hebben worden vaak uitgenodigd om te komen eten bijv. Vaak krijgen ze wat geld toegestopt of er staat ineens een tas eten voor de deur. Bij rampen etc wordt er altijd grootschalig hulp geboden. Allereerst met drinken en voedsel, maar ook met praktische hulp via het hulpverleningscomitè.

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei sjako:

Dat gebeurd ook. Broeders en zusters die het moeilijk hebben worden vaak uitgenodigd om te komen eten bijv. Vaak krijgen ze wat geld toegestopt of er staat ineens een tas eten voor de deur. Bij rampen etc wordt er altijd grootschalig hulp geboden. Allereerst met drinken en voedsel, maar ook met praktische hulp via het hulpverleningscomitè.

Die hulp wordt uitsluitend aangeboden aan broeders en zusters binnen het WTG. Correct? Dan is deze reactie nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Je zeilt er met een grote boog omheen. Als jouw buren of familieleden iets tekort komen en jij helpt ze niet omdat ze zich niet hebben aangesloten bij het WTG ben je er erger aan toe dan een ongelovige.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Willempie:

Die hulp wordt uitsluitend aangeboden aan broeders en zusters binnen het WTG. Correct?

Zeker niet, wel in eerste instantie, maar mensen buiten de gemeente worden net zo goed geholpen. Zijn genoeg voorbeelden van beschreven in de lectuur.

28 minuten geleden zei Willempie:

Als jouw buren of familieleden iets tekort komen en jij helpt ze niet omdat ze zich niet hebben aangesloten bij het WTG ben je er erger aan toe dan een ongelovige.

Heb je helemaal gelijk in. Iedereen wordt geholpen. Weliswaar niet op de manier als bijv Leger des Heils, maar er wordt grootschalige hulp geboden.

Hier een link met meer informatie.

Deze is ook interessant.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:

Zeker niet, wel in eerste instantie, maar mensen buiten de gemeente worden net zo goed geholpen. Zijn genoeg voorbeelden van beschreven in de lectuur.

Laat dan eens wat voorbeelden zien van het goede werk dat het WTG verricht buiten de leden van de eigen organisatie. Ik zie alleen maar dat het WTG niet aan goede werken doet en zelfs weigert om medewerking te geven aan interkerkelijke organisaties die wel goede werken proberen te doen. Zelfs de sekte van de Mormonen verlenen af en toe hun medewerking. Volgens mij besef je heel goed waarom het gaat en probeer je dat je verdoezelen. Erken het maar gewoon want de lectuur van het het WTG is hier heel duidelijk over en je kunt moeilijk tegen die lectuur en leer ingaan. Wees dus gewoon maar eerlijk want al het andere komt uiteindelijk toch allemaal aan het licht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei sandingisaskill:

Dat heeft alles te maken met mijn situatie en veranderd volledig het perspectief hierop. Het milieu is nu mijn domein geworden om de pan mee te vullen. En als jager gaat me dat goed af en vertoef ik met plezier in dat milieu waar ie voor bedoeld is: om van rond te komen.

Na 10 jaar bijstand ken ik de ins en outs wel. Je praat zoals gewoonlijk weer eens andermans praktijken na.

 

De natuur is helemaal niet gemaakt om van rond te komen. De natuur IS er gewoon, omdat er levens zijn/leven is. Vogels en andere dieren. Die totaal niet meer weten dat er jagers zijn die ze afschieten.. Lekker makkelijk om zo te jagen lijkt me.

Tien jaar bijstand in deze tijd is ook bijna niet te snappen overigens. Dan MOET je geen baan WILLEN lijkt me. Moderne hippies.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Foppe86:

Tien jaar bijstand in deze tijd is ook bijna niet te snappen overigens. Dan MOET je geen baan WILLEN lijkt me. Moderne hippies.

Mijn vriendin zit ook al jaren in de bijstand, maar dat betekend zeker niet dat ze niet wil. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei 010:

Mijn vriendin zit ook al jaren in de bijstand, maar dat betekend zeker niet dat ze niet wil. 

Dat snap ik dan niet.. Ik zat ook een tijdje in de bijstand, vanaf het moment dat ik van school ging (schoolverlater, pas op mijn dertigste gediagnosticeerd met autisme, lang verhaal) en kwam meteen in een project om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt te helpen. Zelf niet veel hulp ervaren maar zelf wel bezig geweest met baantjes zoeken. Als je wil dan is er genoeg. Misschien buiten je opleiding om, of buiten je confortzone, maar eens je in een werksituatie zit krijg je veel meer voor elkaar dan wanneer je thuis zit.

Zo ben ik vanuit mijn ict opleiding naar hovenier gegaan. Totaal ander gebied natuurlijk, van theorie naar praktijk. Maar de schoorsteen moet roken. Brood op de plank etc.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

Laat dan eens wat voorbeelden zien van het goede werk dat het WTG verricht buiten de leden van de eigen organisatie.

Dan moet je die tweede link aanklikken. Krijg je een heel overzicht. Dus op Deze klikken in voorgaand bericht.

2 uur geleden zei Willempie:

Ik zie alleen maar dat het WTG niet aan goede werken doet en zelfs weigert om medewerking te geven aan interkerkelijke organisaties die wel goede werken proberen te doen.

Dan heb je dat niet goed gezien. Klik nu maar eerst op die links voordat je roept.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid