Spring naar bijdragen

De ontmaskering van Divine Will als valse profeet.


Aanbevolen berichten

Citaat

Op 30-3-2022 om 22:30 zei Divine_will:

Voor aanstaande Pasen wordt Jeruzalem vernietigd

Nog 3 dagen,  dan zal blijken dat @Divine_will volgens bijbelse normen een valse profeet is. 

Live de situatie bij de muur en tempelberg checken? Klik hier op de webcam!

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:
Citaat

Op 30-3-2022 om 22:30 zei Divine_will:

Voor aanstaande Pasen wordt Jeruzalem vernietigd

Nog 3 dagen,  dan zal blijken dat @Divine_will volgens bijbelse normen een valse profeet is. 

Live de situatie bij de muur en tempelberg checken? Klik hier op de webcam!

Ik wil met klem protesteren tegen dit topic. Op deze wijze wordt een lid in het openbaar gestigmatiseerd.

Gaarne actie @sjako; nu kun je tonen toch nog enigszins objectief te zijn. Ook al ben je het eens met DBI, dit kan toch niet de manier zijn, waarop de leden met elkaar omgaan. Schande.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Hetairos:

Ik wil met klem protesteren tegen dit topic. Op deze wijze wordt een lid in het openbaar gestigmatiseerd.

Gaarne actie @sjako; nu kun je tonen toch nog enigszins objectief te zijn. Ook al ben je het eens met DBI, dit kan toch niet de manier zijn, waarop de leden met elkaar omgaan. Schande.

Een betere weg is een melding maken of via een pb je ongenoegen uiten. Nu lijkt het alsof je de situatie wederom voor eigen gewin gebruikt om sjako's functioneren aan de kaak te stellen. Ik vind het niet chique van je. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nog 3 dagen,  dan zal blijken dat @Divine_will volgens bijbelse normen een valse profeet is. 

Live de situatie bij de muur en tempelberg checken? Klik hier op de webcam!

Jerusalem als plaats ligt ook in Nieuw-Zeeland en in de USA en is zelfs een buurt in Nijmegen. En zelfs een klooster in Venray. (Wikipedia) 

Retespannend..... 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:
1 uur geleden zei Hetairos:

Ik wil met klem protesteren tegen dit topic. Op deze wijze wordt een lid in het openbaar gestigmatiseerd.

Gaarne actie @sjako; nu kun je tonen toch nog enigszins objectief te zijn. Ook al ben je het eens met DBI, dit kan toch niet de manier zijn, waarop de leden met elkaar omgaan. Schande.

Een betere weg is een melding maken of via een pb je ongenoegen uiten. Nu lijkt het alsof je de situatie wederom voor eigen gewin gebruikt om sjako's functioneren aan de kaak te stellen. Ik vind het niet chique van je. 

Het wordt tijd dat we op dit forum op een eerlijke en open wijze met elkaar om (kunnen) gaan. Als we dit niet voor elkaar krijgen, ben ik bang dat het hier niets meer wordt. En daar hoort bij, dat we openlijk reageren op een topic, dat net zo openlijk wordt neergezet. En dan neem ik direct de opstelling van de moderator mee. Zachte heelmeesters veroorzaken stinkende (en dus etterende) wonden; ook als ze niets aan de wond doen!

Ik WEET dat @sjako het in deze inhoudelijk met DBI eens is; hij zal dus de neiging hebben (dit is een feitelijk een persoonlijke veronderstelling van mij) om zich in deze terug te trekken en de goegemeente lekker te laten bakkeleien. Zo van: "ik brand m'n vingers er niet aan en ik blijf lekker buiten schot".

Door mij op deze manier uit te spreken, dwing ik @sjako in feite er iets aan (mee) te doen. Het is me er overigens niet om te doen, de 'situatie voor eigen gewin' te gebruiken. Hoe zou ik dat kunnen? Het enige dat mij voor ogen staat, is een gezond en oprecht functionerend forum. En dat betekent dat iedereen op functioneren aanspreekbaar is.

Laten we nu eens proberen als volwassenen met elkaar om te gaan en gezamenlijk de zaken wat meer feitelijk benaderen, zonder al die emotionele toevoegingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hermanos2:

Een betere weg is een melding maken of via een pb je ongenoegen uiten. Nu lijkt het alsof je de situatie wederom voor eigen gewin gebruikt om sjako's functioneren aan de kaak te stellen. Ik vind het niet chique van je. 

"Nu lijkt het" en "wederom" duwen iemand en de lezers een bepaalde kant op. Maar in feite zijn het slechts subjectieve weergaven; het geeft enkel iets weer van wat jij zo ervaart. Over een chique de friemel gesproken...

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sandingisaskill:

"Nu lijkt het" en "wederom" duwen iemand en de lezers een bepaalde kant op. Maar in feite zijn het slechts subjectieve weergaven; het geeft enkel iets weer van wat jij zo ervaart. Over een chique de friemel gesproken...

Jij bent permanent geband. Het feit dat je via een kloon onder de radar naar binnen gevlogen bent is niet okee. Jij mag het woord chique pas gebruiken nadat je excuus gemaakt hebt wegens vertrouwensmisbruik. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei 010:

Een apart topic hier voor is een beetje overdreven, iedereen weet toch wel hoe het gaat aflopen...... Ik hoop voor @Divine_will dat hij niet alle schepen achter zich heeft verbrand.

Dat heeft ie niet. Ook al krijgt ie ongelijk. Het verschil tussen een christen en iemand die maar zegt dat ie christen is...

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hetairos:

Het wordt tijd dat we op dit forum op een eerlijke en open wijze met elkaar om (kunnen) gaan. Als we dit niet voor elkaar krijgen, ben ik bang dat het hier niets meer wordt. En daar hoort bij, dat we openlijk reageren op een topic, dat net zo openlijk wordt neergezet. En dan neem ik direct de opstelling van de moderator mee. Zachte heelmeesters veroorzaken stinkende (en dus etterende) wonden; ook als ze niets aan de wond doen!

Ik WEET dat @sjako het in deze inhoudelijk met DBI eens is; hij zal dus de neiging hebben (dit is een feitelijk een persoonlijke veronderstelling van mij) om zich in deze terug te trekken en de goegemeente lekker te laten bakkeleien. Zo van: "ik brand m'n vingers er niet aan en ik blijf lekker buiten schot".

Door mij op deze manier uit te spreken, dwing ik @sjako in feite er iets aan (mee) te doen. Het is me er overigens niet om te doen, de 'situatie voor eigen gewin' te gebruiken. Hoe zou ik dat kunnen? Het enige dat mij voor ogen staat, is een gezond en oprecht functionerend forum. En dat betekent dat iedereen op functioneren aanspreekbaar is.

Laten we nu eens proberen als volwassenen met elkaar om te gaan en gezamenlijk de zaken wat meer feitelijk benaderen, zonder al die emotionele toevoegingen.

Ik wil graag open naar je reageren met minimale emotie. Ik beschouw je absoluut als een toegevoegde waarde voor dit forum. Ik lees je post met interesse. Wat mij betreft ben je nog steeds oprecht welkom hier. 

Tegelijk herhaal ik dat je hier wel heel erg duidelijk maakt dat je graag wil modereren. En dat vind ik niet kunnen. Je kunt via pb solliciteren. 

Daarbij is jouw valkuil dat je alle schrijfsels hier kapot analyseert. Zo eigen je je andermans eigendom toe. Beter is het om de schrijver te vragen om opheldering en niet alles uit elkaar te schroeven waardoor je er een betekenis aan geeft die de schrijver mogelijk niet eens bedoelde. 

Probeer mijn bericht zakelijk te lezen. Opbouwende kritiek. Hetairos. 

7 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nog 3 dagen,  dan zal blijken dat @Divine_will volgens bijbelse normen een valse profeet is. 

Live de situatie bij de muur en tempelberg checken? Klik hier op de webcam!

Ik heb geen problemen met een losse voorspelling op een forum. Een eenling mag dat. Zou de paus dat doen dan zou hij daarop afgerekend worden. Zwaar. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei 010:

Een apart topic hier voor is een beetje overdreven, iedereen weet toch wel hoe het gaat aflopen...... Ik hoop voor @Divine_will dat hij niet alle schepen achter zich heeft verbrand.

Dat kan enkel blijken uit de welwillendheid hier op het forum. Divine_Wil is niet volmaakt, voor zover mij bekend. Daarnaast heeft hijzelf al het één en ander genuanceerd. Is ook goed om dat in te zien. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hermanos2:

Tegelijk herhaal ik dat je hier wel heel erg duidelijk maakt dat je graag wil modereren. En dat vind ik niet kunnen. Je kunt via pb solliciteren. 

Ik solliciteer niet naar het moderatorschap en modereren op dit forum zie ik op dit moment nog niet zitten. Het probleem is echter, dat iemand het wel moet doen. En die zwijgt nu in alle talen.

2 uur geleden zei Hermanos2:

Daarbij is jouw valkuil dat je alle schrijfsels hier kapot analyseert. Zo eigen je je andermans eigendom toe. Beter is het om de schrijver te vragen om opheldering en niet alles uit elkaar te schroeven waardoor je er een betekenis aan geeft die de schrijver mogelijk niet eens bedoelde. 

Je hebt blijkbaar een inzicht, dat ik niet heb. En wat bedoel je met andermans eigendom? Werkt dat hier zo op het forum, dat we een eigendomsrecht hebben op wat we schrijven?

Tja, het analyseren zit me een beetje in het bloed. Ik probeer altijd de onderbouwingen te vinden in iemands schrijfsel. Als die echter niet te vinden zijn?

En opheldering vraag ik, als me iets niet duidelijk is. Ik moet je echter toegeven, dat veel me geheel duidelijk is. Kan ik niets aan doen. 

2 uur geleden zei Hermanos2:

Probeer mijn bericht zakelijk te lezen. Opbouwende kritiek. Hetairos. 

Waar kan ik iets opbouwend vinden? (Jouw opmerkingen in de eerste alinea vallen een beetje weg door wat je schrijft in de rest van je bericht).

NB. Ook in dit bericht wordt niets onderbouwd; je doet alleen maar concluderende uitspraken, die ik niet anders kan opvatten dan als zeer persoonlijk en zonder feitelijke grond. Maar die mag je ventileren, hoor, Hermanos2. Echter als iedereen dat hier doet, moeten we niet meer spreken over een forum, maar over een therapie-sessie forum of iets dergelijks. Maar met alle respect, dan doe ik niet meer mee. Ondanks het feit dat ik best wel in het bezit ben van pastorale kwaliteiten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nog 2 dagen. Er moet nu wel wat gaan gebeuren hoor, nog geen spoor, @Divine_will!


Nog 4 dagen en wie het laatst lacht…..


Als de Weerhouder is weggenomen… Wat Charles over het hoofd ziet is dat als in het midden van de Paasweek Jeruzalem wordt aangevallen, eveneens de Paasweek niet voltooid wordt. Dan zijn het nog steeds zeventig Paasweken geweest. Mits het VN-mandaat over Jeruzalem op 4 april 1950 inderdaad het begin was van Gods Tijdrekening voor Jeruzalem. Waar ik van uitga, zoals ik heb gezegd.

 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Het Engelse woord voor 'Weerhouder' is 'Restrainer'.

 

Mooie studie. Zij het dat de spreker over het hoofd lijkt te zien dat er staat dat niemand anders dan Michaël mèt Hem Satan weerhoudt.  Het is dus Michaël die met Jezus Christus is. 

Wel wil ik opmerken dat Mattheus als doelgroep het Joodse volk heeft, en Marcus het in slaap gevallen deel van de kerk en Lucas voor de Bruidgemeente. Wat de bovenstaande studie weergeeft gaat dus over het Joodse volk en niet over de gemeente.

Verder merk ik op dat apostasia (2 Tessalonicenzen 2: 3 ) niet afval betekent maar vertrek. De vertaling van dit woord is in 1576 door de RKK veranderd in “afval”. De vroegste bijbelvertalingen in het Engels, waaronder de 1599 Geneva Bible (nog voorafgaand aan King James uit 1611), Wycliffe 1384, Tyndale 1562, Coverdale 1535, Cramer 1539, Breeches 1576, en Beza 1583 vertalen allemaal het zelfstandig naamwoord apostasia nog gewoon in the departure of the departing, het vertrek.  De katholieke vertaling in het Engels vanuit Jerome’s Latin Vulgate, gekend als de Reims Bible 1576,  was de eerste die de vertaling verandert in: “de protestantse révolte”.

In de eerste vijftien minuten van onderstaande bijbelstudie wordt dit besproken.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Ricky Tjin:
3 uur geleden zei Hetairos:

Wat of wie is de 'Weerhouder'?

Het Engelse woord voor 'Weerhouder' is 'Restrainer'.

Hoi Ricky Tjin,

Ik weet wel wat IK me onder de 'weerhouder' moet voorstellen (2 Thess. 2), maar ik had nu juist graag een persoonlijk antwoord van @Divine_will gehad. Nu reageert hij weer op jou en val ik als het ware een beetje tussen de wal en het schip. Daarbij spreekt een persoonlijke weergave me meer aan, dan een paar YouTube videos die me zonder commentaar worden voorgeschoteld. Ik vind die manier van communiceren wat gemakzuchtig, eerlijk gezegd. En ze motiveren me absoluut niet om er op in te gaan. Dan kun je met zo goed verwijzen naar een commentaar van Scofield of Darby (Of Frank Ouweneel, wat dat aangaat.)

No hard feelings, anyway.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Divine_will:
14 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nog 2 dagen. Er moet nu wel wat gaan gebeuren hoor, nog geen spoor, @Divine_will!


Nog 4 dagen en wie het laatst lacht

Nou, nee. Je stelde voor Pasen. Pasen is zondag. Zatermiddag 14.00 uur onze tijd  begint Pasen in Auckland, want dan begint Paaszondag daar.

Op 13-4-2022 om 09:13 zei Hetairos:

Ik wil met klem protesteren tegen dit topic. Op deze wijze wordt een lid in het openbaar gestigmatiseerd.

Gaarne actie @sjako; nu kun je tonen toch nog enigszins objectief te zijn. Ook al ben je het eens met DBI, dit kan toch niet de manier zijn, waarop de leden met elkaar omgaan. Schande.

Hij stelt zelf dat Jeruzalem voor Pasen wordt vernietigd. Dat gaat niet gebeuren en dat laat ik duidelijk zien.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hetairos:

Hoi Ricky Tjin,

Ik weet wel wat IK me onder de 'weerhouder' moet voorstellen (2 Thess. 2), maar ik had nu juist graag een persoonlijk antwoord van @Divine_will gehad.

De weerhouder is de wederhoudende macht van de Gemeente (wat hem weerhoudt) en de inwonende Heilige Geest (Hij, die op het ogenblik nog weerhoudt).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou,  vandaag moet het dan gaan gebeuren volgens @Divine_will, de totale vernietiging van Jeruzalem. Dan moet er wel haast worden gemaakt,  want hij zei dat het voor Pasen zou zijn. Om 14.00 vanmiddag, onze tijd,  begint Pasen in Nieuw Zeeland. 

Op 14-4-2022 om 09:30 zei Divine_will:

Nog 4 dagen en wie het laatst lacht…

Om precies te zijn,  6 uur en 35 minuten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid