Spring naar bijdragen

Getuigen van Christus


Aanbevolen berichten

9 uur geleden zei sandingisaskill:

Geen idee waaraan je refereert. Wellicht voel je je persoonlijk aangesproken ivm het gebruik van het woordje "jij". Maar daar kan net zo goed "ik" staan. Is je hoofd misschien ook volgelopen? In context met het getuigenis van een gelovige in deze wereld moet mijn voorbeeld gelezen worden.

Inderdaad werd het ook mij gisteren iets te veel. Normaal gesproken heb ik daar geen last van, maar ik was al wat geprikkeld door wat iemand elders schreef en daardoor schoot het 'jij' in jouw voorbeeld me in het verkeerde keelgat. Maar na een nachtje slapen, zag ik ineens wat je bedoelde. Ik moet ook niet te snel reageren.

Dus, wat mij betreft, zand erover en gewoon weer doorgaan met waar we mee bezig zijn.

PS: De algemene gang van zaken op dit forum, heeft me duidelijk gemaakt, dat het optillen van het niveau een zwaardere klus is, dan ik vermoedde. Maar ook is het me helder, dat ik het niet alleen kan; we zullen toch echt samen (allemaal!) de wil moeten hebben, van Credible weer een kwalitatief en volwaardig christelijke ontmoetingsplaats te maken. Er is veel beschadigd, meen ik. Maar ik hoop, niet onherstelbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zelf heb ik ook een getuigenis: Op 34 jarige leeftijd werd ik ernstig ziek, ik kwam in een psychose terecht en bleek schizofrenie te hebben, de ernstigste psychische ziekte die je kan krijgen. Ik

De bijbel leert dat het gaat om een relatie met God, met Jezus. Er zijn bijvoorbeeld veel Arabieren (of zijn het Irakezen) die dromen krijgen waarin ze Jezus zien. Ik ken ook het verhaal van een mosli

Geen idee hoe  je er bij komt dat hij de ark bouwde op een plaats zonder bevaarbaar water.  Een ook niet waarom je denkt  dat hij predikte. In de Bijbel staat het niet. 

1 uur geleden zei Hetairos:

Inderdaad werd het ook mij gisteren iets te veel. Normaal gesproken heb ik daar geen last van, maar ik was al wat geprikkeld door wat iemand elders schreef en daardoor schoot het 'jij' in jouw voorbeeld me in het verkeerde keelgat. Maar na een nachtje slapen, zag ik ineens wat je bedoelde. Ik moet ook niet te snel reageren.

Dus, wat mij betreft, zand erover en gewoon weer doorgaan met waar we mee bezig zijn.

Dacht ik al. Geen probleem,

1 uur geleden zei Hetairos:

PS: De algemene gang van zaken op dit forum, heeft me duidelijk gemaakt, dat het optillen van het niveau een zwaardere klus is, dan ik vermoedde. Maar ook is het me helder, dat ik het niet alleen kan; we zullen toch echt samen (allemaal!) de wil moeten hebben, van Credible weer een kwalitatief en volwaardig christelijke ontmoetingsplaats te maken. Er is veel beschadigd, meen ik. Maar ik hoop, niet onherstelbaar.

Dan maar als enkelingen schrijven voor een merendeel lezers. Je weet maar nooit wie er wat aan heeft. Het dwingt mij iig om na te denken over belangrijke zaken en ze op een rijtje te krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sandingisaskill:
1 uur geleden zei Hetairos:

PS: De algemene gang van zaken op dit forum, heeft me duidelijk gemaakt, dat het optillen van het niveau een zwaardere klus is, dan ik vermoedde. Maar ook is het me helder, dat ik het niet alleen kan; we zullen toch echt samen (allemaal!) de wil moeten hebben, van Credible weer een kwalitatief en volwaardig christelijke ontmoetingsplaats te maken. Er is veel beschadigd, meen ik. Maar ik hoop, niet onherstelbaar.

Dan maar als enkelingen schrijven voor een merendeel lezers. Je weet maar nooit wie er wat aan heeft. Het dwingt mij iig om na te denken over belangrijke zaken en ze op een rijtje te krijgen.

Is ook mijn uitgangspunt. Ik heb ook uit een eerdere reactie van jou al eens begrepen, dat het er niet om gaat de ander te overtuigen, maar om het constructieve gesprek, waarbij verschillen in visie en inzicht gewoon besproken kunnen worden. Kost echter wel wat oefening; hier deelt nog niet iedereen dat inzicht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Fundamenteel:
Op 13-4-2022 om 22:08 zei Dat beloof ik:

Geen idee hoe  je er bij komt dat hij de ark bouwde op een plaats zonder bevaarbaar water.  Een ook niet waarom je denkt  dat hij predikte. In de Bijbel staat het niet. 

Het water kwam uit de aarde en pikte de Ark op. 

@Dat beloof ik

Inderdaad, Fundamenteel.

God gaf Noach de opdracht de ark te bouwen, zonder bevaarbaar water; met dat water kwam het vanzelf in orde:

  • Genesis 6:13-15 (NBG1951) "Toen zeide God tot Noach: Het einde van al wat leeft is door Mij besloten, want door hun schuld is de aarde vol geweldenarij, en zie, Ik ga hen met de aarde verdelgen. Maak u een ark van goferhout; met vakken zult gij de ark maken en haar van binnen en van buiten met pek bestrijken. En zó zult gij haar maken: driehonderd el zal de lengte der ark zijn, vijftig el haar breedte en dertig el haar hoogte."
  • Genesis 7:4-12 (NBG1951) "Want over nog zeven dagen zal Ik het op de aarde veertig dagen en veertig nachten doen regenen, (....) En Noach was zeshonderd jaar oud, toen de watervloed over de aarde kwam (....) Na zeven dagen kwamen de wateren van de vloed over de aarde. In Noachs zeshonderdste levensjaar, in de tweede maand, op de zeventiende dag der maand, op die dag braken alle kolken der grote waterdiepten open en werden de sluizen des hemels geopend. En de slagregen was veertig dagen en veertig nachten over de aarde".

En dat Noach heeft gepredikt, kun je herleiden uit wat Petrus over hem zegt: 

  • 2 Petrus 2:5 (NBG1951) "en de wereld van de voortijd niet gespaard heeft, maar Noach, de prediker der gerechtigheid, met zeven anderen bewaard heeft, toen Hij de zondvloed over de wereld der goddelozen bracht;"
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-4-2022 om 20:50 zei sandingisaskill:

Het is zoiets als rondlopen op een feestje waar iedereen wordt geacht met maskers rond te lopen. Alleen jij loopt daar zonder masker rond anderen de maskers af te raden om op te zetten. Dat getuigenis wordt door de meesten gezien als partycrasher en zal niet in dank worden afgenomen. Doet me denken aan het mondmasker als maatregel tegen corona.

Waarom denk je dit? Vind je dit niet erg hoogmoedig?

 

Op 13-4-2022 om 23:40 zei Divine_will:


Je bericht herlezend komt het op me over dat het gaat over aan Christus trouwe honden. We laten over ons lopen zoals de Heer Zich liet kruisigen.   In de ogen van deze wereld van generlei waarde. Vreemdelingen. 


We waren tegelijk aan het schrijven.  Jammer.  Andere golflengte. De vreugde en de vrijheid die ik in Christus ervaar is het zó waard om de blik op Hem gericht te houden en Hem te blijven volgen.  

Sinds wanneer laten christenen over zich lopen? De hele Westerse wereld is op christendom gebaseerd. We hebben de hele wereld veroverd om christendom te verspreiden..

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Zelf heb ik ook een getuigenis:

Op 34 jarige leeftijd werd ik ernstig ziek, ik kwam in een psychose terecht en bleek schizofrenie te hebben, de ernstigste psychische ziekte die je kan krijgen. Ik ben meerdere malen in een psychose terecht gekomen en heb enkele malen in een isoleercel gezeten, maar god is altijd bij mij geweest. Ik werd opgenomen in een revalidatiecentrum en door mijn geloof in god was ik ervan overtuigd dat wanneer ik zou doen wat Hij tegen mij zeggen zou ik zou genezen. mijn probleem was dat ik niet sociaal mee kon doen en dat ik niet deel kon nemen aan gesprekken en geen contacten kon maken. God heeft steeds tot mij gesproeken over wat te doen, zo liet hij mij bijvoorbeeld weten om in de bus de buschauffeur aan te spreken, dit hielp om angsten te overwinnen en contacten te maken. In de psychiatrie leerde ik hoe je een gesprek aan moest aanknopen, ik begreep dat dit iets was dat God zei, ik begreep ook dat dit klopte en het heeft mij geholpen om te genezen. Ik was niet in staat iets te voelen waardoor ik relaties niet kon beoordelen of bepalen wat ik wilde. Toen ik voor het eerst iets begon te voelen was het alsof er confettie in mijn buik zat, allerlei gevoelens die als door een staafmixer door elkaar geroerd waren en waar totaal geen orde in was. door te doen wat god tegen mij zei, ik bedoel niet lukraak doen wat de bijbel zegt, maar doen wat hij zelf tegen mij zei, ben langzaam genezen. Wat ik vroeger niet kon, gesprekken voeren, lukt nu wel en daar ben ik erg blij mee. Vroeger zat ik op de bank en was blij dat ik mijn tanden gepoetst had, nu kan ik weer dingen ondernemen en actief zijn overdag. Daarvoor dank ik de Heer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Barnabas:

ik bedoel niet lukraak doen wat de bijbel zegt, maar doen wat hij zelf tegen mij zei, 

Lukraak doen wat de bijbel zegt? 

Ik bespeur een tegenstelling tussen het gesproken en het geschreven woord van God. 

Misschien kun je dit toelichten? 

Tenzij het gewoon een losse opmerking is zonder diepere bedoeling. Dan negeer ik 'm. 

Toevoeging: God heeft nog nooit tegen mij gesproken. Dat hoeft ook niet. Ik lees de bijbel en weet hoe de vork in de steel zit. Ik heb altijd wat moeite met dat te lezen bij anderen. Is het waarachtig of verbeelding?

Maar ik gun iedereen zijn eigen manier van geloven. Prima! 

bewerkt door Hermanos2
Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank je Barnabas voor wat je met ons wilt delen. Ontroerend en in overeenstemming met talloze andere getuigenissen. God zegene je! Hij heeft ons werkelijk lief en is uiterst betrokken bij een ieder van ons, tot in de allerkleinste details. "Want van U is het Koninkrijk, en de kracht, en de heerlijkheid, tot in de eeuwigheid. Amen."

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Willempie:

Dank je Barnabas voor wat je met ons wilt delen. Ontroerend en in overeenstemming met talloze andere getuigenissen. God zegene je! Hij heeft ons werkelijk lief en is uiterst betrokken bij een ieder van ons, tot in de allerkleinste details. "Want van U is het Koninkrijk, en de kracht, en de heerlijkheid, tot in de eeuwigheid. Amen."

Bedankt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Hermanos2:

Lukraak doen wat de bijbel zegt? 

Ik bespeur een tegenstelling tussen het gesproken en het geschreven woord van God. 

Misschien kun je dit toelichten? 

Tenzij het gewoon een losse opmerking is zonder diepere bedoeling. Dan negeer ik 'm. 

De bijbel leert dat het gaat om een relatie met God, met Jezus. Er zijn bijvoorbeeld veel Arabieren (of zijn het Irakezen) die dromen krijgen waarin ze Jezus zien. Ik ken ook het verhaal van een moslim die graag wilde weten welk boek Het boek van de ware God was, de bijbel of de koran. Hij legde zijn ene hand op het ene boek en de andere hand op het andere. Daarna bad hij een oprecht gebed dat hij openbaring zou krijgen. Zijn hand op de bijbel werd warm en heeft op You Tube getuigd daarvan. Hij heeft erkend dat de God van de bijbel de ware God is.

De bijbel is een groot boek met veel verhalen en regels en wetten. Maar de bijbel verwijst in de eerste plaats naar een relatie met Jezus. De wet zelf zegt dat het gaat om God liefhebben en je naaste liefhebben. Jezus legt uit dat dit de gehele wet is. Dus het gaat om God liefhebben. God is een persoon zoals blijkt uit wie Jezus is. Jezus is de weg naar de Vader en ook Hij is een persoon. Zij zijn personen die kunnen spreken. Jezus sprak met de Vader. Hij bad bijvoorbeeld dat Lazarus uit het graf zou opstaan. Ook sprak de Vader met Hem. ij de verheerlijking op de berg sprak God met hoorbare stem tegen oa Petrus "dit is mijn geliefde zoon, luister naar Hem". Ook Mozes sprak met God van aangezicht tot aangezicht op de berg Sinaï.

Meer nog leert Jezus dat Zijn schapen Zijn stem verstaan (Johannes 10;14-16):

"Ik ben de goede Herder en Ik ken de Mijnen en word door de Mijnen gekend, zoals de Vader Mij kent en Ik de Vader ken; en Ik geef Mijn leven voor de schapen. Ik heb nog andere schapen, die niet van deze schaapskooi zijn; ook die moet Ik binnenbrengen, en zij zullen Mijn stem horen en het zal worden één kudde en één Herder."

Jezus spreekt hier dus over het horen van Zijn stem. Hij heeft het er over dat Hij nog andere schapen heeft van een andere schaapskooi en dat deze één kudde zijn met de Joden. Dat is namelijk de eerste kudde waarover Hij spreekt. Zo zijn er dus twee kudden die één zijn in Jezus. eerst de Joden en dan de heidenen, maar die beiden zijn één. Zo zijn dus Joden en heidenen één in Christus.

Maar Jezus was slechts korte tijd op aarde. In die tijd werd Hij tot de Joden gezonden. Maar het evangelie is verspreid over de wereld zoals Hij zijn discipelen opdroeg en zij deden dat. Zij brachten het evangelie in Zijn naam. Zijn stem was hoorbaar in hun stem. Zoals Paulus ook zegt dat het Christus was die in Hem leefde. Op die manier spreekt God tegen ieder van ons.

Jezus legde de wet uit, Hij legde de wet niet op. De bijbel is een groot boek maar wanneer is welke regel van toepassing, daar gaat het om.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Barnabas:

De bijbel leert dat het gaat om een relatie met God, met Jezus. Er zijn bijvoorbeeld veel Arabieren (of zijn het Irakezen) die dromen krijgen waarin ze Jezus zien. Ik ken ook het verhaal van een moslim die graag wilde weten welk boek Het boek van de ware God was, de bijbel of de koran. Hij legde zijn ene hand op het ene boek en de andere hand op het andere. Daarna bad hij een oprecht gebed dat hij openbaring zou krijgen. Zijn hand op de bijbel werd warm en heeft op You Tube getuigd daarvan. Hij heeft erkend dat de God van de bijbel de ware God is.

De bijbel is een groot boek met veel verhalen en regels en wetten. Maar de bijbel verwijst in de eerste plaats naar een relatie met Jezus. De wet zelf zegt dat het gaat om God liefhebben en je naaste liefhebben. Jezus legt uit dat dit de gehele wet is. Dus het gaat om God liefhebben. God is een persoon zoals blijkt uit wie Jezus is. Jezus is de weg naar de Vader en ook Hij is een persoon. Zij zijn personen die kunnen spreken. Jezus sprak met de Vader. Hij bad bijvoorbeeld dat Lazarus uit het graf zou opstaan. Ook sprak de Vader met Hem. ij de verheerlijking op de berg sprak God met hoorbare stem tegen oa Petrus "dit is mijn geliefde zoon, luister naar Hem". Ook Mozes sprak met God van aangezicht tot aangezicht op de berg Sinaï.

Meer nog leert Jezus dat Zijn schapen Zijn stem verstaan (Johannes 10;14-16):

"Ik ben de goede Herder en Ik ken de Mijnen en word door de Mijnen gekend, zoals de Vader Mij kent en Ik de Vader ken; en Ik geef Mijn leven voor de schapen. Ik heb nog andere schapen, die niet van deze schaapskooi zijn; ook die moet Ik binnenbrengen, en zij zullen Mijn stem horen en het zal worden één kudde en één Herder."

Jezus spreekt hier dus over het horen van Zijn stem. Hij heeft het er over dat Hij nog andere schapen heeft van een andere schaapskooi en dat deze één kudde zijn met de Joden. Dat is namelijk de eerste kudde waarover Hij spreekt. Zo zijn er dus twee kudden die één zijn in Jezus. eerst de Joden en dan de heidenen, maar die beiden zijn één. Zo zijn dus Joden en heidenen één in Christus.

Maar Jezus was slechts korte tijd op aarde. In die tijd werd Hij tot de Joden gezonden. Maar het evangelie is verspreid over de wereld zoals Hij zijn discipelen opdroeg en zij deden dat. Zij brachten het evangelie in Zijn naam. Zijn stem was hoorbaar in hun stem. Zoals Paulus ook zegt dat het Christus was die in Hem leefde. Op die manier spreekt God tegen ieder van ons.

Jezus legde de wet uit, Hij legde de wet niet op. De bijbel is een groot boek maar wanneer is welke regel van toepassing, daar gaat het om.

Ik ben het niet overal met je eens. We mogen God niet verzoeken en om bewijs of openbaring vragen. De bijbel verlangt geloof en vertrouwen. Dat verhaal met een hand op de bijbel leggen die voorts warm wordt, dat is echt niet bijbels. Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet waar is. Maar God doet niet mee met zulke uitlokkingen. 

Dat Jezus ook nog schapen van een andere kooi brengt, dat zie ik ook zo. Maar dat ligt nog in de toekomst. Jezus komt eerst voor zijn bruid. Het joodse volk. Na Jezus' wederkomst worden de natiën en de joden bijeengebracht tot één volk. Zoals het oorspronkelijk Gods bedoeling was. Dan zijn alle scheidingen verdwenen. Tot dan zijn wij nog steeds de (wijze?) maagden, de bruiloftsgasten die wachten op de bruidegom.

Jezus legt inderdaad de wet uit. Wij gaan daarnaar leven als zichtbaar teken van ons geloof. Zoals bijvoorbeeld beschreven in Jakobus. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik ben het niet overal met je eens. We mogen God niet verzoeken en om bewijs of openbaring vragen. De bijbel verlangt geloof en vertrouwen. Dat verhaal met een hand op de bijbel leggen die voorts warm wordt, dat is echt niet bijbels. Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet waar is. Maar God doet niet mee met zulke uitlokkingen. 

Dat Jezus ook nog schapen van een andere kooi brengt, dat zie ik ook zo. Maar dat ligt nog in de toekomst. Jezus komt eerst voor zijn bruid. Het joodse volk. Na Jezus' wederkomst worden de natiën en de joden bijeengebracht tot één volk. Zoals het oorspronkelijk Gods bedoeling was. Dan zijn alle scheidingen verdwenen. Tot dan zijn wij nog steeds de (wijze?) maagden, de bruiloftsgasten die wachten op de bruidegom.

Jezus legt inderdaad de wet uit. Wij gaan daarnaar leven als zichtbaar teken van ons geloof. Zoals bijvoorbeeld beschreven in Jakobus. 

Er staat inderdaad ergens dat we God niet op de proef moeten stellen. Maar ik denk dat het daar om een houding gaat waarbij geen ontzag is. Een soort uitdagen zonder een doel te hebben om Hem te kennen. Zoiets als Herodus deed toen Hij Jezus om een wonder vroeg.

Maar waarom zou het mis zijn om Hem te willen begrijpen om Hem beter te kennen?

Een aanvulling:

Paulus werd, toen hij nog Saulus was door een helder licht verblind en hoorde een stem. Daarop vroeg hij aan die eigenaar van deze stem om openbaring, hij vroeg wie hij was. Daarop openbaarde Jezus zich en antwoorde dat Hij Jezus van Nazareth was. Dus openbaarde Jezus zich op zijn verzoek. UIt het vervolg blijkt dat Paulus (Saulus) een innerlijke houding had om Christus te gehoorzamen, hij heeft veel geleden om het evangelie in Zijn naam te verkondigen en is volgens de overlevering zelfs voor Hem gestorven.

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Barnabas:

De bijbel leert dat het gaat om een relatie met God, met Jezus. Er zijn bijvoorbeeld veel Arabieren (of zijn het Irakezen) die dromen krijgen waarin ze Jezus zien. Ik ken ook het verhaal van een moslim die graag wilde weten welk boek Het boek van de ware God was, de bijbel of de koran. Hij legde zijn ene hand op het ene boek en de andere hand op het andere. Daarna bad hij een oprecht gebed dat hij openbaring zou krijgen. Zijn hand op de bijbel werd warm en heeft op You Tube getuigd daarvan. Hij heeft erkend dat de God van de bijbel de ware God is.

En dit geloof je oprecht?

Ik zou het eerder als een rechtvaardiging zien voor zijn bekering. Dat moet welhaast met iets wonderlijks gepaard gaan. En hoe weten ze dat ze Jezus zien in een droom? Naar mijn weten is er geen afbeelding bekend van hoe Jezus er uit gezien heeft (als hij daadwerkelijk bestaan heeft). De meeste plaatjes die Jezus laten zien zijn in elk niet waar.

Edit: Dat verhaal met die warme hand lijkt een beetje op reiki. Als je aan een lichaamsdeel aandacht schenkt dan kan het zijn dat je warmte voelt. Dus ik denk dat de man in zijn hart al christen was en toen met veel aandacht naar die hand ging. Vervolgens legt hij het uit als een teken.

40 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik ben het niet overal met je eens. We mogen God niet verzoeken en om bewijs of openbaring vragen. De bijbel verlangt geloof en vertrouwen. Dat verhaal met een hand op de bijbel leggen die voorts warm wordt, dat is echt niet bijbels. Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet waar is. Maar God doet niet mee met zulke uitlokkingen. 

In het OT staan genoeg verhalen waarin God een teken geeft.

Maar in reallife geeft God geen tekens, wel teken (die in de natuur).

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Barnabas:

De bijbel leert dat het gaat om een relatie met God, met Jezus. Er zijn bijvoorbeeld veel Arabieren (of zijn het Irakezen) die dromen krijgen waarin ze Jezus zien. Ik ken ook het verhaal van een moslim die graag wilde weten welk boek Het boek van de ware God was, de bijbel of de koran. Hij legde zijn ene hand op het ene boek en de andere hand op het andere. Daarna bad hij een oprecht gebed dat hij openbaring zou krijgen. Zijn hand op de bijbel werd warm en heeft op You Tube getuigd daarvan. Hij heeft erkend dat de God van de bijbel de ware God is.

De bijbel is een groot boek met veel verhalen en regels en wetten. Maar de bijbel verwijst in de eerste plaats naar een relatie met Jezus. De wet zelf zegt dat het gaat om God liefhebben en je naaste liefhebben. Jezus legt uit dat dit de gehele wet is. Dus het gaat om God liefhebben. God is een persoon zoals blijkt uit wie Jezus is. Jezus is de weg naar de Vader en ook Hij is een persoon. Zij zijn personen die kunnen spreken. Jezus sprak met de Vader. Hij bad bijvoorbeeld dat Lazarus uit het graf zou opstaan. Ook sprak de Vader met Hem. ij de verheerlijking op de berg sprak God met hoorbare stem tegen oa Petrus "dit is mijn geliefde zoon, luister naar Hem". Ook Mozes sprak met God van aangezicht tot aangezicht op de berg Sinaï.

Meer nog leert Jezus dat Zijn schapen Zijn stem verstaan (Johannes 10;14-16):

"Ik ben de goede Herder en Ik ken de Mijnen en word door de Mijnen gekend, zoals de Vader Mij kent en Ik de Vader ken; en Ik geef Mijn leven voor de schapen. Ik heb nog andere schapen, die niet van deze schaapskooi zijn; ook die moet Ik binnenbrengen, en zij zullen Mijn stem horen en het zal worden één kudde en één Herder."

Jezus spreekt hier dus over het horen van Zijn stem. Hij heeft het er over dat Hij nog andere schapen heeft van een andere schaapskooi en dat deze één kudde zijn met de Joden. Dat is namelijk de eerste kudde waarover Hij spreekt. Zo zijn er dus twee kudden die één zijn in Jezus. eerst de Joden en dan de heidenen, maar die beiden zijn één. Zo zijn dus Joden en heidenen één in Christus.

Maar Jezus was slechts korte tijd op aarde. In die tijd werd Hij tot de Joden gezonden. Maar het evangelie is verspreid over de wereld zoals Hij zijn discipelen opdroeg en zij deden dat. Zij brachten het evangelie in Zijn naam. Zijn stem was hoorbaar in hun stem. Zoals Paulus ook zegt dat het Christus was die in Hem leefde. Op die manier spreekt God tegen ieder van ons.

Jezus legde de wet uit, Hij legde de wet niet op. De bijbel is een groot boek maar wanneer is welke regel van toepassing, daar gaat het om.

Verhaaltjes zijn zomaar de wereld in geholpen. Met name die welke gaan over niet te verifiëren dromen van zogenaamde bekeerde moslims. Ik geloof er niks van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Barnabas:

Wat geloof jij dan?

Ik geloof dat moslims tot alles in staat zijn om christenen de vernieling in te helpen. Ook het aankomen met nepverhaaltjes over dromen en visioenen waarin Jezus tot hen zou zijn gekomen vallen daar onder. Zogenaamd bekeerd en geïnfiltreerd in een christelijke kerk de zaak van binnen uit bedonderen. Volgens de koran mag dat allemaal en heiligt het doel de middelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sandingisaskill:

Ik geloof dat moslims tot alles in staat zijn om christenen de vernieling in te helpen. Ook het aankomen met nepverhaaltjes over dromen en visioenen waarin Jezus tot hen zou zijn gekomen vallen daar onder. Zogenaamd bekeerd en geïnfiltreerd in een christelijke kerk de zaak van binnen uit bedonderen. Volgens de koran mag dat allemaal en heiligt het doel de middelen.

Maar dan zou je toch eerst het verhaal moeten bekijken voordat je het kunt beoordelen!?

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Barnabas:

Maar dan zou je toch eerst het verhaal moeten bekijken voordat je het kunt beoordelen!?

Verhaaltje is toch duidelijk immers: Jezus komt in een droom naar me toe en ik bekeer me. Dat niet sporadisch, maar het wemelt van dergelijke nonsens. God openbaart Zich d.m.v. zijn Woord, de Bijbel. Dat is de gangbare methode waarmee God werkt. En niet met oncontroleerbare fictieve subjectieve flauwekul over zwevende Jezussen en dies meer zij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei sandingisaskill:

Verhaaltje is toch duidelijk immers: Jezus komt in een droom naar me toe en ik bekeer me. Dat niet sporadisch, maar het wemelt van dergelijke nonsens. God openbaart Zich d.m.v. zijn Woord, de Bijbel. Dat is de gangbare methode waarmee God werkt. En niet met oncontroleerbare fictieve subjectieve flauwekul over zwevende Jezussen en dies meer zij.

Dat de boze veel macht heeft en allerlei truuks uithaalt om het Christendom onderuit te halen ben ik met je eens. Ik zie op internet ook veel filmpjes waarin op slinkse wijze de waarheid geweld aan wordt gedaan. Maar God is groter dan de satan en Hij is aan het kruis gestorven voor iedereen. Hij zei het evangelie te verkondigen aan alle mensen op aarde. Dus Hij is blij wanneer iemand tot geloof komt en gered wordt. En in de bijbel openbaart God zich vaker via dromen. Jozef die een droom kreeg over de Bakker en de Schenker, de een werd gered, de ander niet. Ik zie geen reden waarom God dat vandaag de dag niet meer zou doen. Hij houdt van Zijn kinderen en wil dat iedereen erbij hoort, en daar doet Hij zijn best voor.

Het moet wel volgens de bijbel te controleren zijn. Anders heb je inderdaad misschien te maken met een ander Jezus (een antichrist die zegt dat hij God is maar het niet echt is)

bewerkt door Barnabas
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Foppe86:

En dit geloof je oprecht?

Ik zou het eerder als een rechtvaardiging zien voor zijn bekering. Dat moet welhaast met iets wonderlijks gepaard gaan. En hoe weten ze dat ze Jezus zien in een droom? Naar mijn weten is er geen afbeelding bekend van hoe Jezus er uit gezien heeft (als hij daadwerkelijk bestaan heeft). De meeste plaatjes die Jezus laten zien zijn in elk niet waar.

Edit: Dat verhaal met die warme hand lijkt een beetje op reiki. Als je aan een lichaamsdeel aandacht schenkt dan kan het zijn dat je warmte voelt. Dus ik denk dat de man in zijn hart al christen was en toen met veel aandacht naar die hand ging. Vervolgens legt hij het uit als een teken.

In het OT staan genoeg verhalen waarin God een teken geeft.

Maar in reallife geeft God geen tekens, wel teken (die in de natuur).

Waarom zou ik dat niet oprecht geloven? Hoe weet je dat het niet Jezus was?

God doet nog steeds wonderen. Toen ik 34 was kreeg ik schizofrenie (eigenlijk heb je dat al vanaf jonge leeftijd maar toen ik 34 was kwam het er uit). Ik kwam in de psychiatrie terecht en ik kan mij een moment herinneren waarbij ik in de psychiatrie kwam en dacht dat ik door satanisten ontvoerd was om het koninkrijk van God en ik werd meegenomen in een gang die helemaal kaal was, alleen deuren links en rechts (ik dacht dat ze mij wilden gaan martelen) Toen besefte ik dat ik mij moest laten helpen en geen weerstand bieden aan de hulpverleners. Vanaf dat moment keerde de situatie zich om. De angsten verdwenen en langzaam ben ik weer onder de mensen gekomen. Later realiseerde ik mij dat ik in de gesloten afdeling van de psychiatrie zat. Ik heb medicijnen aanvaard en nu ben ik er weer uit en getuig van het wonder dat ik veel beter ben dan vroeger.

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei sandingisaskill:

Ik geloof dat moslims tot alles in staat zijn om christenen de vernieling in te helpen. Ook het aankomen met nepverhaaltjes over dromen en visioenen waarin Jezus tot hen zou zijn gekomen vallen daar onder. Zogenaamd bekeerd en geïnfiltreerd in een christelijke kerk de zaak van binnen uit bedonderen. Volgens de koran mag dat allemaal en heiligt het doel de middelen.

Ik weet ook wel wat er jaren terug op het nieuws was. Beelden uit Irak en van Saddam Hoessein waarbij een en al geweld tegen Europa en de christelijke VS geblazen werd. Geïnspireerd door geestelijke moslimleiders. Schandalig. De koran roept ook op tot geweld tegen christenen. Gelukkig stelt Wilders dat aan de orde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Barnabas:

Ik weet ook wel wat er jaren terug op het nieuws was. Beelden uit Irak en van Saddam Hoessein waarbij een en al geweld tegen Europa en de christelijke VS geblazen werd. Geïnspireerd door geestelijke moslimleiders. Schandalig. De koran roept ook op tot geweld tegen christenen. Gelukkig stelt Wilders dat aan de orde.

Heel fijn van Wilders. Maar niet aankloppen bij hem als vervolgde christen, want je komt er niet in.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sandingisaskill:

Heel fijn van Wilders. Maar niet aankloppen bij hem als vervolgde christen, want je komt er niet in.

Maar goed. Hij heeft wel gezorgd dat er gelet wordt op de activiteiten in moskeeén.

Of hij christen is weet ik niet, Christenen moeten het toch van Christus en hun broeders hebben. En vervolging ken ik ook. Daarvoor ga ik niet naar Wilders maar naar gelijk gestemden.

7 minuten geleden zei sandingisaskill:

Heel fijn van Wilders. Maar niet aankloppen bij hem als vervolgde christen, want je komt er niet in.

Trouwens leuk dat je hond Kaleb heet. Wist je dat Kaleb op zijn tachtigste nog net zo sterk was als toen hij jeugdig was?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid