Spring naar bijdragen

Discussie is een forum-lid dat zich mengt in elk gesprek! Graag een permanente ban.


Aanbevolen berichten

Onder elk topic (Active Topics etc.) staat het volgende:

"discussie antwoordde op een (lid A) van (lid B) in (Onderwerp)"

Het eerste woord 'discussie' moet natuurlijk worden verwisseld met (lid A). Zoals het er nu staat is onzinnig en dus incredible.

Kan dit niet worden gecorrigeerd?

bewerkt door Hetairos
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Hetairos:

Onder elk topic (startpagina etc.) staat het volgende:

"discussie antwoordde op een (lid A) van (lid B) in (Onderwerp)"

Het eerste woord 'discussie' moet natuurlijk worden verwisseld met (lid A). Zoals het er nu staat is natuurlijk onzinnig en is dus incredible.

Kan dit niet worden gecorrigeerd?

Zeg wees eens eerlijk ben jij Bastiaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

Bastiaan73 heeft in het verleden dit ook al eens aangestipt, kwam mij bekend voor.

 

Dan is het inderdaad vrij storend dat er nog steeds niet aan gedaan is.

In mijn optiek is het gewoon twee velden in de paginabron verwisselen, zodat de database goed wordt uitgelezen. Maar waarschijnlijk moet @Rommel dat (laten) doen of anders @Trajecto

Ik ben echter bang dat dit ook weer een symptoom is, dat het forum eigenlijk aan z'n lot is overgelaten.

Jammer is dat toch.

bewerkt door Hetairos
Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Hetairos:

Dan is het inderdaad vrij storend dat er nog steeds niet aan gedaan is.

In mijn optiek is het gewoon twee velden in de paginabron verwisselen, zodat de database goed wordt uitgelezen. Maar waarschijnlijk moet @Rommel dat (laten) doen of anders @Trajecto

Ik ben echter bang dat dit ook weer een symptoom is, dat het forum eigenlijk aan z'n lot is overgelaten.

Jammer is dat toch.

Klopt Bastiaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hetairos:

Dan is het inderdaad vrij storend dat er nog steeds niet aan gedaan is.

In mijn optiek is het gewoon twee velden in de paginabron verwisselen, zodat de database goed wordt uitgelezen. Maar waarschijnlijk moet @Rommel dat (laten) doen of anders @Trajecto

 

Ik vrees dat alleen Rommel daar de rechten voor heeft. 

Wonderbaarlijk dat credible nog steeds in de lucht is terwijl de eigenaar spoorloos is. 

48 minuten geleden zei Thinkfree:

Klopt Bastiaan?

Bastiaan73 was onlangs nog actief op GG. Ik herken hier niet zijn schrijfstijl. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Thinkfree:

Klopt Bastiaan?

Ik moet je teleurstellen. Ik voel me niet aangesproken.

1 uur geleden zei Hermanos2:
2 uur geleden zei Hetairos:

Dan is het inderdaad vrij storend dat er nog steeds niet aan gedaan is.

In mijn optiek is het gewoon twee velden in de paginabron verwisselen, zodat de database goed wordt uitgelezen. Maar waarschijnlijk moet @Rommel dat (laten) doen of anders @Trajecto

 

Ik vrees dat alleen Rommel daar de rechten voor heeft. 

Wonderbaarlijk dat credible nog steeds in de lucht is terwijl de eigenaar spoorloos is. 

Ik vreesde dat al. Maar een beetje onderhoud hier en daar zou Credible zeker ten goede komen (en weer kunnen vitaliseren). Nogmaals heel jammer. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Hetairos:

Ik moet je teleurstellen. Ik voel me niet aangesproken.

Ik vreesde dat al. Maar een beetje onderhoud hier en daar zou Credible zeker ten goede komen (en weer kunnen vitaliseren). Nogmaals heel jammer. 

Het zou fijn zijn als er meer christelijke deelnemers zijn met verschillende achtergronden. Het zou interessante gesprekken kunnen opleveren. 

Tegelijkertijd is Credible enorm kwetsbaar omdat het op ieder moment onbereikbaar kan worden. 

Daarom vraag ik me hardop af of je een nieuw forum kunt opzetten en de leden stabiel kunt overzetten? Maar zo'n ingreep heeft privacy issues. Kan niet zomaar. Tegelijkertijd ben ik geen voorstander van muiterij. Op dit moment werkt het gewoon weer. Toch dankzij Rommel, Sjako en Trajecto. 

Pluim voor de moeite! 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei Hermanos2:

Daarom vraag ik me hardop af of je een nieuw forum kunt opzetten en de leden stabiel kunt overzetten?

De tijd dat ik in staat was iets dergelijk op te zetten, ligt ver achter me. Nu heb ik eenvoudig andere prioriteiten. 

Ik wil wel helpen door topics (Bijbelstudie) op te starten en die een beetje in de gaten te houden. Ik kan bijvoorbeeld letten op drogredenen en of men niet teveel van het topic afdrijft. Dus een beetje moderator-achtig. Maar het 'bestraffen en blokkeren van leden, is niet zo mijn ding. Ik ben wel graag schoolmeester, maar ik zal niet snel iemand de klas uitsturen. Het moet toch lollig blijven en geen halszaak worden.

Het lijkt me, dat als @sjako de kar in feite alleen trekt, hij dan tijd en energie te kort komt. En een goede moderator moet ook in staat zijn, 'zijn eigen kleur' onder z'n pet te houden, want anders loopt 'ie risico er teveel persoonlijk bij betrokken te raken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Hetairos:

De tijd dat ik in staat was iets dergelijk op te zetten, ligt ver achter me. Nu heb ik eenvoudig andere prioriteiten. 

Ik wil wel helpen door topics (Bijbelstudie) op te starten en die een beetje in de gaten te houden. Ik kan bijvoorbeeld letten op drogredenen en of men niet teveel van het topic afdrijft. Dus een beetje moderator-achtig. Maar het 'bestraffen en blokkeren van leden, is niet zo mijn ding. Ik ben wel graag schoolmeester, maar ik zal niet snel iemand de klas uitsturen. Het moet toch lollig blijven en geen halszaak worden.

Het lijkt me, dat als @sjako de kar in feite alleen trekt, hij dan tijd en energie te kort komt. En een goede moderator moet ook in staat zijn, 'zijn eigen kleur' onder z'n pet te houden, want anders loopt 'ie risico er teveel persoonlijk bij betrokken te raken.

Ik bedoelde met het woordje 'je' eigenlijk 'men'. Ik wil niemand naar voren schuiven. 

Ik wil wel vaststellen dat je in een spagaat zit op het moment dat een moderator gaat mee forummen. Dat zag ik al vaker bij Bonjour op GG. Op de een of andere manier word je dan schietschijf. Of is aangeschoten wild een betere duiding? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Ik bedoelde met het woordje 'je' eigenlijk 'men'. Ik wil niemand naar voren schuiven. 

OK, dan begreep ik dat verkeerd.

1 uur geleden zei Hermanos2:

Ik wil wel vaststellen dat je in een spagaat zit op het moment dat een moderator gaat mee forummen. Dat zag ik al vaker bij Bonjour op GG. Op de een of andere manier word je dan schietschijf. Of is aangeschoten wild een betere duiding? 

Ja, dat is zeker zo. Je moet als je als moderator neutraal en onpartijdig kunnen opstellen. Maar als atheïst op een christelijk forum, vraag ik me af hoelang je dat volhoudt. Als je dan ook nog een aantal atheïsten en/of agnosten op het forum actief zijn, ga je mijn inziens voor de bijl.

Ik denk zo maar, dat het een reden kan zijn om stap voor stap je doelstellingen dan maar uit te hollen. En volgens mij is dat precies wat er op dit moment op GG aan de hand is. Christenen willen te graag serieus worden genomen door niet-christenen. Dat komt omdat het Christelijk geloof steeds meer een kwestie wordt van kennis en argumenten en steeds minder een kwestie van het hart. Ik zei al eens, dat je op een forum onmogelijk de vrucht van een, echt door Christus veranderd, leven kunt zien. Je kunt op een forum doen alsof.

Ik voor mij heb inmiddels één principe: "ik wil verantwoord schrijven over wat ik ervaar als de waarheid, maar het is alleen Gods Geest die een lezer daarvan kan overtuigen". En dat laatste bevindt zich totaal buiten mijn gezichtsveld. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Hetairos:

Onder elk topic (Active Topics etc.) staat het volgende:

"discussie antwoordde op een (lid A) van (lid B) in (Onderwerp)"

Het eerste woord 'discussie' moet natuurlijk worden verwisseld met (lid A). Zoals het er nu staat is onzinnig en dus incredible.

Kan dit niet worden gecorrigeerd?

@Rommel is een "softwareman" die dat vast zal kunnen, maar hij houdt zich erg verscholen, dus ik vrees dat het nog lang kan duren voordat het gebeurt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Trajecto:

@Rommel is een "softwareman" die dat vast zal kunnen, maar hij houdt zich erg verscholen, dus ik vrees dat het nog lang kan duren voordat het gebeurt.

Dat begrijp ik wel, hoor. Maar in feite gaat gaat om de algehele uitstraling van Credible. Ik ben van mening dat Credible een forum is met enorm veel potentie. Daarnaast ziet het forum er uiterlijk goed uit.

Als je echter nauwkeurig kijkt, zie je veel achterstallig onderhoud. Het lijkt op een flat die maar matig wordt bewoond en waar maar één huismeester aanwezig is. En die kan de verpaupering niet meer echt tegenhouden, al doet 'ie enorm z'n best. Wat dus nodig is, zijn integere bouwvakkers die hem helpen met aanpakken.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-4-2022 om 13:32 zei Hetairos:

Dan is het inderdaad vrij storend dat er nog steeds niet aan gedaan is.

In mijn optiek is het gewoon twee velden in de paginabron verwisselen, zodat de database goed wordt uitgelezen. Maar waarschijnlijk moet @Rommel dat (laten) doen of anders @Trajecto

Ik ben echter bang dat dit ook weer een symptoom is, dat het forum eigenlijk aan z'n lot is overgelaten.

Jammer is dat toch.

Hoe minder moderatie, hoe beter de gang van zaken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:
Op 9-4-2022 om 13:32 zei Hetairos:

Ik ben echter bang dat dit ook weer een symptoom is, dat het forum eigenlijk aan z'n lot is overgelaten.

Jammer is dat toch.

Hoe minder moderatie, hoe beter de gang van zaken. 

Ik vraag me dat af. Ik vermoed, dat een forum met nog minder moderatie uiteindelijk nog sneller verwildert. Zodra men in de gaten krijgt, dat het free-wheelen is, gaat het hek van de dam en verdwijnen de welwillenden helemaal van het front.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hetairos:

Ik vraag me dat af. Ik vermoed, dat een forum met nog minder moderatie uiteindelijk nog sneller verwildert. Zodra men in de gaten krijgt, dat het free-wheelen is, gaat het hek van de dam en verdwijnen de welwillenden helemaal van het front.

Soms is er een storm in een glas water dat pas boven de rand gaat wanneer er opgetreden wordt. Moderatie is natuurlijk wel van doen, maar dat vereist toch de nodige objectiviteit die niet altijd aanwezig was in het verleden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat dit forum een probleem heeft met bots. Er werd al eens gesteld door @sjako dat er zoveel meelezers zouden zijn.  Meestal is er dan sprake van bots.  Ik vermoed dat een aantal bots lid zijn geworden van dit forum, zoals Foppe86 en 010.   Ik begrijp dat persoonlijkheden verschillen, en sommigen houden van willekeur op zich, maar het is duidelijk dat deze geen logica hebben.  010 is volgens mij een machine want hij kan de complexiteit van menselijke taal niet bevatten. En Foppe86 ook.

De reden van dit vermoeden is onder andere te vinden in deze topics:

 

 

 

 

Als hier niets aan gedaan kan worden omdat de eigenaar met de noorderzon vertrokken is dan heeft dit forum geen levenskansen meer.

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Divine_will:

Ik denk dat dit forum een probleem heeft met bots. Er werd al eens gesteld door @sjako dat er zoveel meelezers zouden zijn.  Meestal is er dan sprake van bots.  Ik vermoed dat een aantal bots lid zijn geworden van dit forum, zoals Foppe86 en 010.   Ik begrijp dat persoonlijkheden verschillen, en sommigen houden van willekeur op zich, maar het is duidelijk dat deze geen logica hebben.  010 is volgens mij een machine want hij kan de complexiteit van menselijke taal niet bevatten. En Foppe86 ook.

De reden van dit vermoeden is onder andere te vinden in deze topics:

 

 

 

 

Als hier niets aan gedaan kan worden omdat de eigenaar met de noorderzon vertrokken is dan heeft dit forum geen levenskansen meer.

Ik ben geen bot, ik ben geen bot, ik ben geen bot...

Tevens snap ik de opmerking "kan de complexiteit van de menselijke taal niet bevatten". Zo complex schrijf jij nou ook weer niet.. Of anderen op dit forum. "wij zijn het licht van de wereld" is gewoon in normaal en beschaafd Nederlands hoogmoedig.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Foppe86:

Ik ben geen bot, ik ben geen bot, ik ben geen bot...

Tevens snap ik de opmerking "kan de complexiteit van de menselijke taal niet bevatten". Zo complex schrijf jij nou ook weer niet.. Of anderen op dit forum. "wij zijn het licht van de wereld" is gewoon in normaal en beschaafd Nederlands hoogmoedig.

 


Een analyse van de genoemde berichten zegt genoeg. “We” hebben de hele wereld veroverd? Really? “We”?

Typisch bottenberichten.

 

 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Divine_will:


Een analyse van de genoemde berichten zegt genoeg. “We” hebben de hele wereld veroverd? Really? “We”?

Typisch bottenberichten.

 

 

Denk je dat de AI van tegenwoordig zo in elkaar zit dat ze specifieke antwoorden kunnen geven?

Tevens is het zo dat het christendom de wereld heeft veroverd, dit is gewoon een feit.  Als men niet geinspireerd was door de woorden van Jezus: "Geef mijn woorden door over de hele Aarde" of zo, zou men niet naar andere culturen gaan om die om te vormen.. Men vond die mensen daar barbaren en zichzelf hoger dan die mensen daar, door het geloof.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kerstening

 

dit heeft toch plaatsgevonden? Dus zo "over zich heen laten lopen" doen jullie niet. Dat is de typische slachtofferol waar gelovigen in kruipen, vaak althans.

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Divine_will:

Ik denk dat dit forum een probleem heeft met bots. Er werd al eens gesteld door @sjako dat er zoveel meelezers zouden zijn.  Meestal is er dan sprake van bots.  Ik vermoed dat een aantal bots lid zijn geworden van dit forum, zoals Foppe86 en 010.   Ik begrijp dat persoonlijkheden verschillen, en sommigen houden van willekeur op zich, maar het is duidelijk dat deze geen logica hebben.  010 is volgens mij een machine want hij kan de complexiteit van menselijke taal niet bevatten. En Foppe86 ook.

De reden van dit vermoeden is onder andere te vinden in deze topics:

 

 

 

 

Als hier niets aan gedaan kan worden omdat de eigenaar met de noorderzon vertrokken is dan heeft dit forum geen levenskansen meer.

Best wel belangwekkend om wat meer rekening te houden met mogelijk bots. Ze kunnen tegenwoordig al heel veel. Met een beetje moeite zijn ze m.i. wel te herkennen. Meestal korte standaard antwoorden, nergens dieper op ingaan. Ze zijn (nog) lang niet zo intelligent als (denkende) mensen. Ik ga er in ieder geval eens wat meer op letten. Bedankt.

14 uur geleden zei Foppe86:

Denk je dat de AI van tegenwoordig zo in elkaar zit dat ze specifieke antwoorden kunnen geven?  

Wis en zeker!

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Willempie:

Best wel belangwekkend om wat meer rekening te houden met mogelijk bots. Ze kunnen tegenwoordig al heel veel. Met een beetje moeite zijn ze m.i. wel te herkennen. Meestal korte standaard antwoorden, nergens dieper op ingaan. Ze zijn (nog) lang niet zo intelligent als (denkende) mensen.

Ik betwijfel of er sprake is van intelligentie. Volgens mij is het een kwestie van imiteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei sandingisaskill:

Ik betwijfel of er sprake is van intelligentie. Volgens mij is het een kwestie van imiteren.

Het zijn programma's. Je hebt vast wel eens die gesprekken gezien tussen robots en mensen. Dat gaat steeds verder. En dat ze op het internet werkzaam zijn, bijvoorbeeld in de sociale media, is een feit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid