Spring naar bijdragen

Mattheus 7:21 De wil van de Vader


Aanbevolen berichten

Niet ieder die tegen Mij zegt: Heere, Heere, zal binnengaan in het Koninkrijk der hemelen, maar wie de wil doet van Mijn Vader, Die in de hemelen is. (HSV) 

Wat is de wil van de Vader? 

Hoe doe je de wil van de Vader? 

Velen zullen op die dag tegen Mij zeggen: Heere, Heere, hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam demonen uitgedreven, en in Uw Naam veel krachten gedaan? Dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend, ga weg van Mij, u die de wetteloosheid werkt! (HSV) 

Wat is die wetteloosheid waarover Jezus hier spreekt? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Hermanos2:

Niet ieder die tegen Mij zegt: Heere, Heere, zal binnengaan in het Koninkrijk der hemelen, maar wie de wil doet van Mijn Vader, Die in de hemelen is. (HSV) 

Wat is de wil van de Vader? 

Hoe doe je de wil van de Vader? 

Velen zullen op die dag tegen Mij zeggen: Heere, Heere, hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam demonen uitgedreven, en in Uw Naam veel krachten gedaan? Dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend, ga weg van Mij, u die de wetteloosheid werkt! (HSV) 

Wat is die wetteloosheid waarover Jezus hier spreekt? 

De wil van de Vader is allereerst een erkenning dat je een zondaar bent, vandaaruit een geloof in zijn werk door zijn Zoon dat verlossing alleen uit hem komt kortom pure genade. Tot slot is de wil van de Vader het heiligmakings proces naar zijn 10 geboden we behoren al meer en meer op zijn Zoon te gaan lijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Thinkfree:

De wil van de Vader is allereerst een erkenning dat je een zondaar bent, vandaaruit een geloof in zijn werk door zijn Zoon dat verlossing alleen uit hem komt kortom pure genade. Tot slot is de wil van de Vader het heiligmakings proces naar zijn 10 geboden we behoren al meer en meer op zijn Zoon te gaan lijken.

In de bijbel staat dat we zondaren "waren" toen we Hem nog niet kenden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Gaitema:

In de bijbel staat dat we zondaren "waren" toen we Hem nog niet kenden

Dat is correct, toen we hem nog niet kenden was die erkenning er niet, omdat wij uit de vader der leugen waren.

Als God in je gaat werken ga je naar de waarheid wandelen, zoals het is en erken je dat God heilig en goed is en wij zondig.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Niet ieder die tegen Mij zegt: Heere, Heere, zal binnengaan in het Koninkrijk der hemelen, maar wie de wil doet van Mijn Vader, Die in de hemelen is. (HSV) 

Wat is de wil van de Vader? 

Hoe doe je de wil van de Vader? 

Velen zullen op die dag tegen Mij zeggen: Heere, Heere, hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam demonen uitgedreven, en in Uw Naam veel krachten gedaan? Dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend, ga weg van Mij, u die de wetteloosheid werkt! (HSV) 

Wat is die wetteloosheid waarover Jezus hier spreekt? 

Waarom start je steeds een nieuw topic over hetzelfde onderwerp? Dit is gewoon vervuilen wat je doet.

bewerkt door sandingisaskill
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Thinkfree:

Dat is correct, toen we hem nog niet kenden was die erkenning er niet, omdat wij uit de vader der leugen waren.

Als God in je gaat werken ga je naar de waarheid wandelen, zoals het is en erken je dat God heilig en goed is en wij zondig.

 

Maar we worden niet zo door ons genoemd. Jezus zegt: "Je bent rein door het Woord wat Ik zeg". Hij ziet ons niet meer als zondig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

https://www.neverthirsty.org/bible-qa/qa-archives/question/what-is-the-will-of-the-father-in-matthew-721/

Bovenstaande link naar een mooi artikel dat de essentie weergeeft. Het belang van geloof stellen in de Naam van Zijn Zoon Jezus Christus en van elkaar houden. 

Zoals in Mattheus 7:12 Therefore, whatever you want men to do to you, do also to them, for this is the Law and the Prophets. (Het is goed dat Jezus de wet heeft bekrachtigd, anders was deze regel zomaar verdwenen). 

En zoals Jakobus stelt: Show me your faith without your works, and I will show you my faith by my works (2:18).

Geen mens kan ook maar iets doen om zijn redding te bewerkstelligen. Het is puur door God's genade en liefde en door het werk van Jezus aan het kruis. 

Door oprecht geloof en berouw ondergaat de gelovige een gedragsverandering. Dit zou de omgeving op kunnen vallen. Een nieuw mens. Als dit nieuwe gedrag moeilijk is vol te houden dan komt het nog niet van binnenuit. Bijbellezen, gebed en goede omgang is daarom van belang voor iedere christen. 

Om te volharden tot het einde. 

Het is de wil van God dat iedereen door geloof gered wordt. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid