Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Bizar eng verhaal!

De laatste tijd ken in mindere dagen. Ten gevolge van de echtscheiding ben ik best Down geweest.

Nu kwam er iemand uit onze kerk "Real Life Connect" bij me thuis en ervoer een blokkade. Ze kon er niet blijven, werd misselijk en moest weg. 

Een vriend die ervaring heeft met bevrijdingspastoraat heb ik laten komen om er eens naar te kijken. Hij kwam met zijn vrouw en ervoeren ook die blokkade in vooral mijn slaapkamer. Ze omschreven het als Depressie, de dood, beknelling, benauwdheid en angst.
Ze dreven het in het geloof in Jezus weg, biddend. 
De andere persoon uit de kerk kwam weer die avond en ervoer dat er geen blokkade meer is.

Een Depressie of geen zin om te leven gaat vaak verder dan we denken.

Het Leven is een God. Depressie, angst en de dood de engel des doods.

Onderschatten we in de kerken niet hoe krachtig zowel de duisternis is, als het gebed?

Door gebed werd dit in een uurtje opgelost.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Gaitema:

Bizar eng verhaal!

De laatste tijd ken in mindere dagen. Ten gevolge van de echtscheiding ben ik best Down geweest.

Door gebed werd dit in een uurtje opgelost.

Zo heb ik er twee gekend die ook best wel down waren. Ze hebben zich beiden verhangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sandingisaskill:

Zo heb ik er twee gekend die ook best wel down waren. Ze hebben zich beiden verhangen.

Ik geloof heilig dat zelfdoding ingang gezet wordt onder stemmen in iemands gedachten die hen daar toe aanzetten. Medicatie bij ADHD veroorzaakt dat bijvoorbeeld ook. Ik weet niet of dat helemaal daarvan los te koppelen is. Ook bij drugsgebruik ontstaat spirituele ervaringen soms, zoals uit het lichaam treden. Lijkt me heel gevaarlijk.

Duistere machten gaan denk ik hier vaker schuil achter, dan we veronderstellen .

Zelfdoding kwam in mijn familie ook eens voor. Het zou me niet verbazen dat het één met het ander te maken heeft.

 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei sandingisaskill:

Ik denk dat de belangrijkste oorzaak een keuze is. En heel soms een vlaag van verstandsverbijstering.

We hebben dat altijd. Echter merk ik ook dat wat ons overkomt soms ons te machtig is. Dan kunnen we het niet alleen. Hebben we anderen nodig. Engelen en Jezus

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Gaitema:

We hebben dat altijd. Echter merk ik ook dat wat ons overkomt soms ons te machtig is. Dan kunnen we het niet alleen. Hebben we anderen nodig. Engelen en Jezus

Een christelijke zelfmoordenaar is een contradictio in terminis. In feite geeft deze dus te kennen Jezus nog niet gevonden te hebben, want zijn last is niet licht en zijn juk niet zacht.

Matteüs 11:28-30
Kom naar mij, jullie die vermoeid zijn en onder lasten gebukt gaan, dan zal ik jullie rust geven. Neem mijn juk op je en leer van mij, want ik ben zachtmoedig en nederig van hart. Dan zullen jullie werkelijk rust vinden, want mijn juk is zacht en mijn last is licht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei sandingisaskill:

Een christelijke zelfmoordenaar is een contradictio in terminis. In feite geeft deze dus te kennen Jezus nog niet gevonden te hebben, want zijn last is niet licht en zijn juk niet zacht.

Matteüs 11:28-30
Kom naar mij, jullie die vermoeid zijn en onder lasten gebukt gaan, dan zal ik jullie rust geven. Neem mijn juk op je en leer van mij, want ik ben zachtmoedig en nederig van hart. Dan zullen jullie werkelijk rust vinden, want mijn juk is zacht en mijn last is licht.

Dat zou wel eens kunnen zijn. Echter geldt dat denk ik voor veel zwaar getraumatiseerde christenen. Of zij die psychisch ver heen zijn. Denk aan Narcisten en sadisten. Mindere mate Bordeline, maar dat kan wel prima met een christelijke levenswandel tot een goed einde gebracht worden.  Ook een Narcist kan Jezus kennen.  Sadist wordt wel heel lastig.

Hoe groot de wonder als zeg maar iemand die een  heuze genocide overleeft bevrijdt wordt door Jezus van de PTSS.

Het is niet heel moeilijk Jezus te belijden als je leeft als een God in Frankrijk, maar zie het eens als een Job in de ellende te volbrengen.

Maar per saldo is het waar wat je zegt. Hoe solide is ons geloof, als duistere machten jou omringen? Als je leeft in een waar spookhuis in de stad waar satan troont?

 

Dat ik in mijn situatie het redt zie ik echt als genade. Mijn broeder en zusters merkte met z'n drieën de duistere machten op. Zonder hen had ik het niet door gehad, en was de bevrijding uitgebleven.

Dat zet mij te denken. Ben ik het, die mij zelf redde? Nee, het is God, terwijl ik blind was en niks deed. Ik was als de mensen van psalm 82. "Ze weten niets en zien niets. Ze wandelen in duisternis rond, terwijl de grondvesten van de aarde wankelen. Wel heb Ik gezegd: "gij zijt goden, ja allen zonen van de Allerhoogsten"

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei sandingisaskill:

Een christelijke zelfmoordenaar is een contradictio in terminis. In feite geeft deze dus te kennen Jezus nog niet gevonden te hebben, want zijn last is niet licht en zijn juk niet zacht.

Matteüs 11:28-30
Kom naar mij, jullie die vermoeid zijn en onder lasten gebukt gaan, dan zal ik jullie rust geven. Neem mijn juk op je en leer van mij, want ik ben zachtmoedig en nederig van hart. Dan zullen jullie werkelijk rust vinden, want mijn juk is zacht en mijn last is licht.

(2 Timotheus 3:12) En ook allen, die godzaliglijk willen leven in Christus Jezus, die zullen vervolgd worden.

(Mattheus 10:17) Maar wacht u voor de mensen; want zij zullen u overleveren in de raadsvergaderingen, en in hun synagogen zullen zij u geselen

Zo zie je maar,  je kunt alle kanten op. 

15 uur geleden zei Gaitema:

Nu kwam er iemand uit onze kerk "Real Life Connect" bij me thuis en ervoer een blokkade. Ze kon er niet blijven, werd misselijk en moest weg. 

Een vriend die ervaring heeft met bevrijdingspastoraat heb ik laten komen om er eens naar te kijken. Hij kwam met zijn vrouw en ervoeren ook die blokkade in vooral mijn slaapkamer. Ze omschreven het als Depressie, de dood, beknelling, benauwdheid en angst.
Ze dreven het in het geloof in Jezus weg, biddend. 
De andere persoon uit de kerk kwam weer die avond en ervoer dat er geen blokkade meer is

Grappig, dat deed ik vroeger bij mijn kinderen ook! Als ze bang waren in bed,  pakte ik mijn deo, noemde het anti spook spray en hoppa! Enge monsters weg. Daarna kwam mijn vrouw,  die keek rond en zei: inderdaad,  monsters weg.

Maar serieus,  jij bent toch geen kind meer, maar een volwassen man. Waarom laat jij jezelf als kind behandelen? 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Dat beloof ik:

(2 Timotheus 3:12) En ook allen, die godzaliglijk willen leven in Christus Jezus, die zullen vervolgd worden.

(Mattheus 10:17) Maar wacht u voor de mensen; want zij zullen u overleveren in de raadsvergaderingen, en in hun synagogen zullen zij u geselen

Zo zie je maar,  je kunt alle kanten op.

Behalve de goeie, gezien je onbezonnen en verwarde poging om de Schrift te interpreteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei sandingisaskill:

Behalve de goeie, gezien je onbezonnen en verwarde poging om de Schrift te interpreteren.

Ik geef alleen maar wat teksten weer. Ik kan me goed voorstellen dat je nu verward bent, omdat ze totaal het tegenovergestelde zeggen van jouw tekst. Maar om daarom nu gelijk te komen met 'onbezonnen' en 'verward' , zonder verdere uitleg, wat moet ik daar nu mee? 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Gaitema:

Dat zou wel eens kunnen zijn. Echter geldt dat denk ik voor veel zwaar getraumatiseerde christenen. Of zij die psychisch ver heen zijn. Denk aan Narcisten en sadisten. Mindere mate Bordeline, maar dat kan wel prima met een christelijke levenswandel tot een goed einde gebracht worden.  Ook een Narcist kan Jezus kennen.  Sadist wordt wel heel lastig.

Ik ben niet zo weg van de DSM. Ze verhult waarheid, namelijk dat de meeste ziekten beschreven in de DSM gewoon zondige levenswandel betreft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een echtscheiding is geen sinecure. Een gebed, vrienden, familie en alle gesprekken en contacten helpen je hier weer bovenop. Zeer mooi de bijbeltekst van Mat. 11. Heel actueel. Rust heelt. Zuurstof. 

Wanneer de harde realiteit van de duivel je treft geeft de rust van Christus je houvast. 

Gods geest is het dan die overwint. 

bewerkt door Wouter Philippaerts
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei sandingisaskill:

Ik ben niet zo weg van de DSM. Ze verhult waarheid, namelijk dat de meeste ziekten beschreven in de DSM gewoon zondige levenswandel betreft.

Daar zouden we wel een topic over kunnen beginnen. Kon wel eens interessant zijn

 

9 uur geleden zei Dat beloof ik:

Grappig, dat deed ik vroeger bij mijn kinderen ook! Als ze bang waren in bed,  pakte ik mijn deo, noemde het anti spook spray en hoppa! Enge monsters weg. Daarna kwam mijn vrouw,  die keek rond en zei: inderdaad,  monsters weg.

Maar serieus,  jij bent toch geen kind meer, maar een volwassen man. Waarom laat jij jezelf als kind behandelen? 

Daar kan ik een heel verhaal over houden. Het zijn de mensen die het zeggen, hun geschiedenis en de overeenkomsten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-3-2022 om 21:20 zei Gaitema:

Ik geloof heilig dat zelfdoding ingang gezet wordt onder stemmen in iemands gedachten die hen daar toe aanzetten. Medicatie bij ADHD veroorzaakt dat bijvoorbeeld ook. Ik weet niet of dat helemaal daarvan los te koppelen is. Ook bij drugsgebruik ontstaat spirituele ervaringen soms, zoals uit het lichaam treden. Lijkt me heel gevaarlijk.

Duistere machten gaan denk ik hier vaker schuil achter, dan we veronderstellen .

Zelfdoding kwam in mijn familie ook eens voor. Het zou me niet verbazen dat het één met het ander te maken heeft.

 

Sleutelwoorden: pharmakeia en Jezebel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid