Spring naar bijdragen

Opname der gelovigen


Aanbevolen berichten

13 minuten geleden zei sandingisaskill:

Volgens mij werkt het alleen maar verwarrend naar anderen toe en gaat al dat gespeculeer aan de kern van het evangelie voorbij. Je kan je beter druk maken om soteriologie ipv eschatologie.

Alsof dat twee verschillende dingen zouden zijn…

Naar de oude natuur geeft de mens niet graag toe ergens aan te willen ontsnappen, zelfs niet als het hem aangeboden wordt. Zo mist hij de zegen van het boek Openbaring, zoals PetersSimon schrijft. Hij wil zijn zwakte niet erkennen. Terwijl God juist Zijn Kracht doet kennen in de zwakte van de mens. Niet in zijn stoerdoen.

Aan  mensen die volharden in de stoerheid van de oude natuur en die de Rapture heads wel eens van lafheid betichten vraag ik altijd of ze ook niet zouden (willen) vluchten in een oorlog. Voor hen is het misschien wel goed om toch eens de verslagen over Oekraïne te lezen in de krant. Misschien helpt dat zich te verootmoedigen voor God, zodat Hij hen redden mag. Zodat Hij hen dienen mag daarin, zoals ook zij Hem dienen willen. 
 

Jezus kwam om de mensen te dienen, niet om gediend te worden. Hem dat toestaan vraagt het sterven aan de oude natuur en het geboren worden van Hem in de mens. Van daaruit dient de mens God.  De oude natuur kan Hem niet dienen.

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 259
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik denk dat de grote verdrukking tot doel heeft zoveel mogelijk mensen tot God te doen keren. Het grijze gebied is dan voorbij. Het wordt óf voor of tegen de Schepper. De grote scheiding, zeg maar. Ik

Het heeft niet zo veel nut om elkaar zo in de haren te vliegen denk ik. Laat maar wezen en beschouw het maar als niet geschreven.

Daarom moeten wij ook de 'geesten beproeven of zij uit God zijn' (Johannes 4:1). Je slaat de spijker op zijn kop als je zegt: de Heilige Geest kan niet de ene keer dit beweren en de andere keer dat. D

Op 6-3-2022 om 20:51 zei Ricky Tjin:

Op basis van welke Bijbelteksten constateer je dat de mens geen hemelse bestemming heeft?

Aangezien er natuurlijke lichamen en geestelijke lichamen zijn, is het logisch dat onze natuurlijke lichamen op aarde blijven.

Eerst zal de opstanding der doden plaatsvinden voordat de heiligen de hemel kunnen betreden (1 Korinthe 15:40-49):

  • Het lichaam wordt gezaaid in vergankelijkheid en het wordt opgewekt in onvergankelijkheid.
  • Het wordt gezaaid in oneer, het wordt opgewekt in heerlijkheid.
  • Het wordt gezaaid in zwakheid, het wordt opgewekt in kracht.
  • Een natuurlijk lichaam wordt gezaaid, een geestelijk lichaam wordt opgewekt.
  • Er is een natuurlijk lichaam en er is een geestelijk lichaam.

1 Korinthe 15:40-44, 49 HSV – Het nieuwe lichaam
40.  En er zijn hemelse lichamen en er zijn aardse lichamen, maar de heerlijkheid van de hemelse is verschillend, en die van de aardse is verschillend.
41.  De glans van de zon is verschillend, en de glans van de maan is verschillend, en de glans van de sterren is verschillend, want de ene ster verschilt in glans van de andere ster.
42.  Zo zal ook de opstanding van de doden zijn. Het lichaam wordt gezaaid in vergankelijkheid, het wordt opgewekt in onvergankelijkheid.
43.  Het wordt gezaaid in oneer, het wordt opgewekt in heerlijkheid. Het wordt gezaaid in zwakheid, het wordt opgewekt in kracht.
44.  Een natuurlijk lichaam wordt gezaaid, een geestelijk lichaam wordt opgewekt. Er is een natuurlijk lichaam en er is een geestelijk lichaam.
49.  En zoals wij het beeld van de stoffelijke gedragen hebben, zo zullen wij ook het beeld van de Hemelse dragen.

Er is een natuurlijk lichaam en er is een geestelijk lichaam. Met het natuurlijke lichaam kunnen wij niet de hemel in. Bij de opstanding der doden krijgen we een geestelijk lichaam voor in de hemel; we zijn dan als engelen van God in de hemel (Mattheüs 22:30, Markus 12:25).

Mattheüs 22:27-30 HSV – De Sadduceeën en de opstanding
25.  Nu waren er bij ons zeven broers; en de eerste trouwde en stierf; en omdat hij geen nageslacht had, liet hij zijn vrouw na aan zijn broer.
26.  Zo ook de tweede en de derde, tot de zevende toe.
27.  Ten slotte stierf na allen ook de vrouw.
28.  In de opstanding dan, van wie van die zeven zal zij de vrouw zijn? Want zij hebben haar allen als vrouw gehad.
29.  Maar Jezus antwoordde en zei tegen hen: U dwaalt, omdat u de Schriften niet kent en ook niet de kracht van God.
30.  Want in de opstanding nemen ze niet ten huwelijk en worden ze niet ten huwelijk gegeven, maar ze zijn als engelen van God in de hemel.

Op 20-3-2022 om 12:34 zei sjako:
Op 6-3-2022 om 20:51 zei Ricky Tjin:

Op basis van welke Bijbelteksten constateer je dat de mens geen hemelse bestemming heeft?

Een heel sterke tekst hierover vind ik Openbaring 21

En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de vroegere hemel en de vroegere aarde waren voorbijgegaan, en de zee is er niet meer.  2 Ik zag ook de heilige stad, het Nieuwe Jeruzalem, bij God vandaan uit de hemel neerdalen, klaar als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man.  3 Toen hoorde ik een luide stem vanaf de troon zeggen: ‘Kijk! De tent van God is bij de mensen en hij zal bij hen wonen. Ze zullen zijn volk zijn en God zelf zal bij hen zijn.  4 Hij zal elke traan uit hun ogen wissen. De dood zal er niet meer zijn. Er zal geen rouw, geen gehuil en geen pijn meer zijn. De dingen van vroeger zijn voorbij.’ 5 Hij die op de troon zat, zei: ‘Kijk! Ik maak alles nieuw.’ Ook zei hij: ‘Schrijf, want deze woorden zijn betrouwbaar en waar.’

Als je deze tekst gaat analyseren dan kan dit niet in de hemel zijn. Het nieuwe Jeruzalem, wat de nieuwe regering voor de nieuwe aarde is, komt uit de hemel neerdalen. Dus dat kan niet in de hemel zijn. 

Je bovengenoemde beschouwing m.b.t. Openbaring 21:1-5 van "Als je deze tekst gaat analyseren dan kan dit niet in de hemel zijn" en "Dus dat kan niet in de hemel zijn." is subjectief en bekrompen, @sjako; het betreft jou analyse en de manier hoe jij het interpreteert, terwijl de Bijbel op verschillende manieren kan worden geïnterpreteerd. Er zijn namelijk verschillende stromingen binnen het Christendom, waarbij er verschillen zijn qua visies, doctrines en interpretaties van de Bijbel. De bestemming van de mens m.b.t. het hiernamaals is niet samen te vatten in slechts één Bijbeltekst.

Kennelijk lees jij als JG de Bijbel vooringenomen en heeft je bovengenoemde beschouwing mogelijk een verband ermee, dat je bij de Jehovah’s Getuigen behoort die zichzelf niet rekenen tot die groep die naar de hemel gaat.

De meeste Getuigen van Jehovah rekenen zichzelf niet tot die groep die naar de hemel gaat. Maar ze geloven dat een grote menigte (een „grote schare”) Armageddon (Gods eindstrijd) zal overleven, en dat er een opstanding (verrijzenis) van de doden op aarde zal plaatsvinden; deze zullen zich verheugen in een hersteld paradijs op aarde.
Bron: Wikisage – Jehovah's Getuigen, Hemelse en aardse hoop

Openbaring 21:1-5 neemt de Bijbelse feiten niet weg over 1 Korinthe 15:40-44, 49 dat er naast aardse lichamen ook hemelse lichamen zijn én dat Jezus Christus zei dat bij de opstanding de mensen niet huwen, maar dat ze zijn als engelen van God in de hemel (Mattheüs 22:27-30).

Bovendien staat er in Openbaring 21:1-5 niet aangeven om welke groep mensen het op de nieuwe aarde gaat; of het gaat om mensen die vanuit deze aarde deel hebben aan de opstanding in Christus, of dat het gaat om mensen die op de nieuwe aarde worden geboren die deze huidige aarde niet hebben meegemaakt.
 

Op 20-3-2022 om 12:34 zei sjako:

De tent, de bescherming, van God is bij de mensen. Dus niet de mensen bij God.

Je bovengenoemde suggestie betreft je eigen interpretatie, @sjako. In Openbaring 21:1-5 staat er niets over de tent van God als de bescherming van God bij de mensen. De zonde en het kwaad zullen geen toegang hebben tot de nieuwe aarde; de mensen zijn daar al in een beschermde omgeving.

De tent van God is bij de mensen, want Hij zal bij hen wonen (Openbaring 21:3).
 

Op 20-3-2022 om 12:34 zei sjako:

In vers 4 wordt gezegd dat de dood er niet meer zal zijn. In de hemel is de dood nooit geweest, dus het moet hier over de aarde gaan.

Je bovengenoemde suggestie van "In de hemel is de dood nooit geweest, dus het moet hier over de aarde gaan." is jou interpretatie @sjako. Kennelijk associeer je de dood met de aarde, terwijl de dood er niet meer zal zijn.

Dat de dood er niet meer zal zijn, heeft betrekking op zowel de nieuwe hemel als de nieuwe aarde. Degenen die in Jezus Christus geloven hebben eeuwig leven (Johannes 3:16 HSV). Buiten Jezus Christus om, is er voor de mensen vanuit deze zondige wereld geen toegang tot de nieuwe aarde in Openbaring 21:1-5.

Mensen kunnen de Bijbel verschillend interpreteren, maar uiteindelijk is het aan God de Almachtige om Zijn woord in vervulling te brengen. Wanneer het zo ver is, dan zien we het wel wat de nieuwe aarde en de nieuwe hemel betreft, en of we deel hebben aan de hemel zoals is aangegeven in 1 Korinthe 15:40-44, 49 en Mattheüs 22:27-30.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet geloven in de Rapture is in mijn ogen puur ongeloof en Jezus alsnog afwijzen. Want kennelijk is Hij dan toch niet voor jouw (dwz “men”, dus algemeen gebruikt voor de (on)gelovige en niet aan iemand hier specifiek gericht maar als algemene opmerking ) zonden gestorven als je gelooft dat je alsnog tot toorn bestemd bent en de wraak van God moet doormaken. Dan is het kruisoffer voor niets geweest en is het geloof lippendienst.

Misschien vermag deze video een en ander verhelderen. De eerste vijf zegels heeft Jezus al geopend. Dat is niet de wraak van God, dat komt pas bij het zesde zegel. En voordat dit geopend wordt wordt eerst de Gemeente weggenomen.

 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Ricky Tjin:

Openbaring 21:1-5 neemt de Bijbelse feiten niet weg over 1 Korinthe 15:40-44, 49 dat er naast aardse lichamen ook hemelse lichamen zijn én dat Jezus Christus zei dat bij de opstanding de mensen niet huwen, maar dat ze zijn als engelen van God in de hemel (Mattheüs 22:27-30).

Ik lees de Bijbel niet vooringenomen. Ik heb er lang op gestudeerd en leer nog elke dag bij. Ik probeer slechts over te brengen wat ik geloof. Maar goed, 1Kor 15:40-44,49. Ik zal proberen uit te leggen hoe ik die teksten interpreteer.

En er zijn hemelse lichamen en aardse lichamen, maar de pracht van de hemelse lichamen verschilt van die van de aardse lichamen.  41 De pracht van de zon verschilt van die van de maan, en de pracht van de sterren is weer anders. De ene ster verschilt zelfs in pracht van de andere. 42 Zo is het ook met de opstanding van de doden. Het lichaam wordt gezaaid in vergankelijkheid, het wordt opgewekt in onvergankelijkheid.  43 Het wordt gezaaid in oneer, het wordt opgewekt in pracht. Het wordt gezaaid in zwakheid, het wordt opgewekt in kracht.  44 Het wordt gezaaid als een fysiek lichaam, het wordt opgewekt als een geestelijk lichaam. Als er een fysiek lichaam is, dan is er ook een geestelijk lichaam.

Vers 40 en 41 Hier legt Paulus uit dat er verschillende soorten lichamen zijn aardse en hemelse. Deze verschillen in substantie en in pracht zoals ook sterren van elkaar kunnen verschillen. Een aards lichaam moet aan andere voorwaarden voldoen dan hemelse. Het is een totaal andere omgeving. Een engel zit heel anders in elkaar dan een mens. Iemand met een hemelse opstanding zal dan ook een ander soort lichaam krijgen dan die een aardse opstanding krijgt.

Vers 42 We worden geboren met een vergankelijk lichaam wat onderhevig is aan de erfzonde. We gaan dood. Bij onze opstanding krijgen we een geestelijk of hemels onvergankelijk lichaam. Adam en Eva hadden die waarschijnlijk ook want als ze niet van de boom hadden gegeten zouden ze niet sterven. Ik denk dat ons opstandingslichaam is te vergelijken met Jezus’ lichaam toen Hij een opstanding kreeg.

Vers 43 We worden geboren met een vergankelijkheid lichaam en eren met dit lichaam God. Door heilige Geest worden we nieuw gemaakt. We worden krachtig. Bij de opstanding kunnen we op den duur een onsterfelijke lichaam krijgen (niet direct, want er is een opstanding van zowel de rechtvaardigen als onrechtvaardigen en deze laatsten moeten eerst bewijzen God getrouw te zijn).

44 We komen te wereld met een vergankelijk aards lichaam, bij de opstanding krijgen we een sterk lichaam wat onsterfelijk kan zijn.

Dan wil ik ook vers 38 erbij doen

 38 Maar God geeft er een lichaam aan zoals Hij het heeft gewild. Hij geeft aan elk van de zaden zijn eigen lichaam.  
God bepaald de bestemming van ons ieder. Iemand met een aardse bestemming krijgt een lichaam geschikt voor de aarde. Iemand met een hemelse bestemming krijgt een lichaam geschikt voor de hemel.

vers 49 en 50

Zoals wij het beeld zijn van degene die van stof is gemaakt, zo zullen wij ook het beeld zijn van degene die uit de hemel is. 50 Maar dit zeg ik jullie, broeders: vlees en bloed kunnen Gods Koninkrijk niet erven, en de vergankelijkheid erft geen onvergankelijkheid.

Hier spreekt Paulus over ‘wij’. Met wij bedoelt hij de gezalfde broeders waartoe hij ook behoort. Hij krijgt een lichaam wat gelijk is aan hemelse wezens zoals engelen want zo zegt hij: vleselijke lichamen van vlees en bloed kunnen niet in de hemel.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Als we elkaar in de haren te vliegen wegens verschillende Bijbelinterpretaties en/of meningen, dan zal de forummoeheid waarschijnlijk des te meer toeslaan.

Het werkt ook contraproductief denk ik. Ik ben niet voor niets nogal gecharmeerd van pitbulls. De eigenschappen van dergelijke hondjes kan ik bijzonder waarderen. Echter ik ben geen pit maar zijn baas, dat vereist weer andere vaardigheden. Hoewel de mijne prima weet dat ik ook een dikkop ben. Als we iets in de kop krijgen zit het niet in onze kont.

bewerkt door sandingisaskill
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 21-3-2022 om 13:19 zei sandingisaskill:

allen beweren door de Heilige Geest te zijn geïnspireerd

Daarom moeten wij ook de 'geesten beproeven of zij uit God zijn' (Johannes 4:1). Je slaat de spijker op zijn kop als je zegt: de Heilige Geest kan niet de ene keer dit beweren en de andere keer dat. De Geest spreekt Zichzelf nooit tegen. Nooit. Daarom staat geen enkele Schriftplaats een eigenmachtige uitleg toe. Omdat zij alle door de Geest zijn geïnspireerd. Wij, discipelen van de Heer, moeten zoeken naar de uitleg die past op alle Bijbelteksten tezamen. 'Elke ketter heeft zijn letter'. Je kunt door het nemen van een geïsoleerde Bijbeltekst de Bijbel laten 'buikspreken' en laten zeggen wat jij denkt dat gezegd moet worden. Op die manier zijn de grootst mogelijke dwalingen ontstaan, die ondenkbaar waren geweest als men de tekst in het licht van de Bijbel als geheel had gelezen. Maar dit geldt voor alle soorten van leerstellingen die we menen aan de Bijbel te ontlenen: leringen over doop, avondmaal, behoudenis, geestesgaven, relatie tot de wereld én ook 'tijden en gelegenheden'.

Wij moeten als discipelen van Christus heel voorzichtig omgaan met de Schrift en niet te snel zeggen dat wij de waarheid in pacht hebben. Wij moeten goed naar elkaar luisteren want misschien heeft God iemand anders wel iets geopenbaard uit zijn Woord, waar ik lange tijd blind voor ben geweest. Ik probeer anderen altijd serieus te nemen en aan te nemen dat ook zij met hun beste weten de Bijbel interpreteren. Maar ik stel wel vragen: waarom denk je dit of dat. Op het ogenblik ben ik in een discussie in een facebookgroep met iemand die meent dat Openbaring 6-19 geen 7 maar 14 jaar omvat. Ik ben dan benieuwd hoe iemand daarop komt en welke bewijsteksten hij daarvoor heeft. Misschien heeft hij wel gelijk en zie ik het verkeerd. Ook merk ik veel meningsverschil over teksten als 'niemand weet de dag of het uur, ook de engelen van de hemel niet, ook de Zoon niet'. 

Onderzoek alle dingen en behoud het goede. Daarom heb ik ook een tijd lang open gestaan voor andere visies ten aanzien van de zogenaamde bedelingen. Maar als ik het geheel der Schriften overzie, kan ik niet om de 'bedelingen' heen, zoals ik in eerder reacties hierboven al heb aangegeven. Echter, door al die bedelingen heen is er slechts één middel tot behoudenis: geloof, geen werken. Allemaal op grond van het volbrachte werk van God in Jezus Christus. En daar gaan sommige bedelingenprediker mogelijk de mist in, dat zij meerdere wegen tot behoudenis leren. Dat is fout. Dat leert Romeinen 4 ons heel duidelijk. Zo ook Galaten 3:21-4:7. Maar in die laatste verzen zien we ook een duidelijke overgang tussen twee 'bedelingen'. Eerst: 'onmondigen onder een tuchtmeester' (de wet) en 'slaaf' voor de komt van Christus. Dan de volheid van de tijd, God zendt zijn Zoon. Daarna zijn wij mondige Zonen, die roepen 'Abba Vader'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei sandingisaskill:

Het heeft niet zo veel nut om elkaar zo in de haren te vliegen denk ik. Laat maar wezen en beschouw het maar als niet geschreven.


Misschien toch wel leuk om te weten.  Het woord rapture head is ontstaan doordat rapture heads voor van alles en nog wat zijn uitgemaakt.  Zo ontstond rapture heads naar analogie van aluhoedjes en wappies. Het Home of the Rapture heads  is bij mijn weten het YT kanaal van TOL End Times (thinking out loud about the End Times),  onderhouden door brother Chooch die met een apart soort humor het lichaam van Christus bemoedigt, aan het lachen maakt, troost, noem maar op.  Zijn “directeur” is Glooch, van het kanaal The Glooch - TOL About The Last Days. Samen worden ze nogal eens geplaagd door T-Bone die er bijvoorbeeld wel eens met de hoedjes vandoor gaat.  

 

Samen kijkt de wereldwijde Rapture heads Gemeente uit naar Flight 777. Broeder Chooch houdt daarbij regelmatig nachtwaken voor die raptureheads die bijvoorbeeld nachtdiensten moeten draaien of om andere redenen ‘s nachts niet kunnen slapen (bv door de perikelen in en rondom coronatijd) en omdat er hoe dan ook altijd een deel van de wereld wakker is op die tijd. 
 

Een grote maar bij lange na niet volledige opsomming van gastheren en gastvrouwen van de wereldwijde Rapture heads huiskamergemeente vindt men hier:

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei PetersSimon:

Daarom moeten wij ook de 'geesten beproeven of zij uit God zijn' (Johannes 4:1). Je slaat de spijker op zijn kop als je zegt: de Heilige Geest kan niet de ene keer dit beweren en de andere keer dat. De Geest spreekt Zichzelf nooit tegen. Nooit. Daarom staat geen enkele Schriftplaats een eigenmachtige uitleg toe. Omdat zij alle door de Geest zijn geïnspireerd. Wij, discipelen van de Heer, moeten zoeken naar de uitleg die past op alle Bijbelteksten tezamen. 'Elke ketter heeft zijn letter'. Je kunt door het nemen van een geïsoleerde Bijbeltekst de Bijbel laten 'buikspreken' en laten zeggen wat jij denkt dat gezegd moet worden. Op die manier zijn de grootst mogelijke dwalingen ontstaan, die ondenkbaar waren geweest als men de tekst in het licht van de Bijbel als geheel had gelezen. Maar dit geldt voor alle soorten van leerstellingen die we menen aan de Bijbel te ontlenen: leringen over doop, avondmaal, behoudenis, geestesgaven, relatie tot de wereld én ook 'tijden en gelegenheden'.

Wij moeten als discipelen van Christus heel voorzichtig omgaan met de Schrift en niet te snel zeggen dat wij de waarheid in pacht hebben. Wij moeten goed naar elkaar luisteren want misschien heeft God iemand anders wel iets geopenbaard uit zijn Woord, waar ik lange tijd blind voor ben geweest. Ik probeer anderen altijd serieus te nemen en aan te nemen dat ook zij met hun beste weten de Bijbel interpreteren. Maar ik stel wel vragen: waarom denk je dit of dat. Op het ogenblik ben ik in een discussie in een facebookgroep met iemand die meent dat Openbaring 6-19 geen 7 maar 14 jaar omvat. Ik ben dan benieuwd hoe iemand daarop komt en welke bewijsteksten hij daarvoor heeft. Misschien heeft hij wel gelijk en zie ik het verkeerd. Ook merk ik veel meningsverschil over teksten als 'niemand weet de dag of het uur, ook de engelen van de hemel niet, ook de Zoon niet'. 

Onderzoek alle dingen en behoud het goede. Daarom heb ik ook een tijd lang open gestaan voor andere visies ten aanzien van de zogenaamde bedelingen. Maar als ik het geheel der Schriften overzie, kan ik niet om de 'bedelingen' heen, zoals ik in eerder reacties hierboven al heb aangegeven. Echter, door al die bedelingen heen is er slechts één middel tot behoudenis: geloof, geen werken. Allemaal op grond van het volbrachte werk van God in Jezus Christus. En daar gaan sommige bedelingenprediker mogelijk de mist in, dat zij meerdere wegen tot behoudenis leren. Dat is fout. Dat leert Romeinen 4 ons heel duidelijk. Zo ook Galaten 3:21-4:7. Maar in die laatste verzen zien we ook een duidelijke overgang tussen twee 'bedelingen'. Eerst: 'onmondigen onder een tuchtmeester' (de wet) en 'slaaf' voor de komt van Christus. Dan de volheid van de tijd, God zendt zijn Zoon. Daarna zijn wij mondige Zonen, die roepen 'Abba Vader'.

Ik merk het wel als ik wordt weggenomen als het zo ver is. Het einde der tijden is voor verreweg de meeste mensen het moment als ze gewoon dood gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei sandingisaskill:

Ik kijk reikhalzend uit naar de dood.

Ik denk dat deze uitspraak tekenend is voor het gemis aan levensvreugde. Het gebukt gaan onder dit leven. Ik kan er veel begrip voor opbrengen. Kijk maar naar de situatie rondom ons. De directe omgeving en de wereld in zijn algemeen. Iedere dag kan een nieuwe beproeving zijn terwijl we uitzien naar een tijd waarin iedere nieuwe dag met vreugde en verlangen tegemoet gezien wordt. Deze wereld heeft niet meer veel te bieden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei 010:

Moeten we ons nu zorgen gaan maken over je psychische gesteldheid?

Nee. Ik ben een einzelgänger en inherent aan die situatie is dat het gebrek aan sociale contacten enigszins deprimerend kan werken. Kijk maar naar Elia en David die zo ook hun sombere tijden hebben gekend. Aan de andere kant werkt het ook zuiverend. Existentiële somberheid noem ik het. Dat heeft een doel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 23-3-2022 om 18:44 zei sandingisaskill:

Ik kijk reikhalzend uit naar de dood.

Ter troost.

Ook Bach verlangde ernaar 'met Christus te zijn' want dat is verreweg het beste. Omdat het Nieuwe Testament hier en daar heel summier een tipje oplicht van de doodssluier en rept over het 'met Hem zijn', ga ik ervan uit dat er een bewust genot is van Christus. Maar dat is heel anders en veel 'gematigder' dan de eeuwige heerlijkheid van de opstanding. Daarom deed Paulus er ook alles aan om 'op de één of andere manier te komen tot de opstanding uit de doden' (Filippenzen 3:11). Die vindt plaats bij de Opname van de gemeente. Tegelijkertijd worden de dan levende gelovigen in een oogwenk veranderd om samen met de opgestane gelovigen 'opgenomen te worden in wolken, de Heer tegemoet in de lucht'. Lees maar in 1 Ko.15:50-54 en 1 Thess.4:13-17. Ben nu bezig met een video over de Opname, de tweede. Zet hem hier zo meteen wel even neer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei PetersSimon:

Ter troost.

Ook Bach verlangde ernaar 'met Christus te zijn' want dat is verreweg het beste. Omdat het Nieuwe Testament hier en daar heel summier een tipje oplicht van de doodssluier en rept over het 'met Hem zijn', ga ik ervan uit dat er een bewust genot is van Christus.

Er zijn er wel meer die dit verlangen kennen en er over zingen:

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid