Spring naar bijdragen

Het volgen van Jezus


Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik zal me even kort voorstellen mijn naam is Ovidiu en ik ben 24 jaar. Ik ben geboren in Roemenië in het jaar 1996. Toen ik drie en half was kwam ik naar Nederland en ben ik geadopteerd. Ik groeide op in het huisgezin en ging net als iedereen naar school. Ik was wel anders dan andere kinderen op school en daarbuiten ik hoorde er voor mijn gevoel niet echt bij. Ik had al op hele jonge leeftijd ouders die zich het beste voor me wilde zegmaar van die helikopter ouders er werd teveel van me verwacht waaraan ik niet kon voldoen. Ook op school was dat zo. De wereld ging voor mijn gevoel veel te snel waardoor ik niet mee kwam met de rest van de groep dus echt succes had ik niet. Ik ging al van jonsafaan om met verkeerde mensen eerst begon ik met kruidvat snoepen en daarna roken, ik was ongeveer 17 jaar toen ik begon met roken. Eerst waren dit sigaretten en later wiet. Toen ik 19 was wilde me vader en moeder me het liefst ergens anders laten wonen omdat ik niet wilde luisteren naar hun huisregels want ik maakte me huiswerk niet Ik kwam te laat thuis van het stappen ik wilde niet eten wat de pot schaft & als laatste maakte ik de frisdrank die ik lekker vond al open terwijl er een aangebroken frisdrank fles (die ik niet lekker vond) nog open stond in de koelkast. Dit waren de huisregels van mijn vader. Ik vond het onwijs lastig om me aan de bovenstaande regels te houden. Dus ik ging me eigen weg. 

Ook op school ging het niet goed want ik kon niet thuis komen met een 5. Een 6 was matig een 7 was oké een 8 was prima. Toen ik tegen de meeste regels aangeschopt had kwam ik bij Lister te wonen. Lister is een zorginstelling met mensen die een vorm van autisme hebben daar leerde ik jongens kennen die veel gebruik maakte van harddrugs. Ik had zoiets nog niet gedaan en wilde dat wel proberen. Ik begon stevig te blowen toen Ik alleen op me kamer zat maar naar een half jaar laten begon ik aan de harddrugs. Toen ik mijn eerste pilletje nam ontsprong er een bron van liefde in mijn de liefde was zo sterk dat ik bijna stierf van geluk. Daarnaast voelde alles zo relaxed en chill dat ik het gevoel had dat ik onderuit gezakt lag in een warm bad. Alles klopte met hoe het leven zich vorm gaf oftewel het leven liep in sync. Ik dacht dingen op de juiste momenten ik deed dingen op de juiste momenten alles klopte in mijn hoofd. Ik wist dat dit gevoel ook nuchter bestond dus na die ervaring was ik bereid om alles wat me afleid van Christus op te geven. Denk hierbij aan verkeerde vrienden, sociale media drank drugs tabak feestjes, televisie kijken, etc. Ging niet gemakkelijk want mijn eigen wil zat enorm in de weg. Ik voelde me geroepen om ook weer naar de kerk te gaan. In mijn jeugd van jongsafaan ook opgegroeid met het christendom. Ik zat in een evangelische gemeneente. Dus ik ben weer naar de kerk gegaan. In de kerk kreeg ik natuurlijk de oproep om me bij Jezus aan te sluiten en dat wilde ik. Ik wilde nog maar één ding en dat is Jezus volgen. Ik ondekt dat het geluk niet in de wereld zit want ik heb heel wat keren geprobeerd om om te vallen met het kopen van de nieuwste telefoons, dure merkkleding en daarnaast heb ik zowat alles gedaan wat God verboden had dusss ik kan jullie volledig garanderen dat het geluk niet in de wereld te vinden valt.. Daarnaast hoorde ik in de kerk dat Jezus werkelijk rust geeft als je naar hem komt. Dan is de vraag hoe kom ik bij Jezus? Nou ik denk dat ik het weet. Ik ga hieronder een aantal websites neerzetten waarvan ik denk dat ik het weet om een echte volgeling van Jezus te zijn 

https://www.saltoftheearth.nl/volgen-van-jezus-kost-je-alles/

https://zijlacht.nl/het-meest-onverstandige-wat-je-kan-doen/

https://zijlacht.nl/als-jezus-volgen-tranen-kost/

 

Ik ben zo ontzettend benieuwd wat jullie van de websites vinden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Ovidiu:

 

Het bovensraande artikel mag genegeerd worden, ik krijg de indruk dat de drie beschreven websites niet kloppen zoals ik,dat gezegd had. Mijn excuses

bewerkt door Ovidiu
De websites zijn door mij verkeerd geïnterpreteerd
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Ovidiu:

Het bovensraande artikel mag genegeerd worden, ik krijg de indruk dat de drie beschreven websites niet kloppen zoals ik,dat gezegd had. Mijn excuses

Je hebt helemaal niets gezegd over die sites.  Je hebt gezegd "ik denk dat ik het weet om een echte volgeling van Jezus te zijn" en daarbij verwees je naar die sites. Met andere woorden,  het probleem ligt bij bij jou en niet bij de sites.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Ovidiu:

ik heb heel wat keren geprobeerd om om te vallen met het kopen van de nieuwste telefoons, dure merkkleding en daarnaast heb ik zowat alles gedaan wat God verboden had dusss ik kan jullie volledig garanderen dat het geluk niet in de wereld te vinden valt

Maar je schrijft ook:

10 uur geleden zei Ovidiu:

In mijn jeugd van jongsafaan ook opgegroeid met het christendom

En daar ben je 25 jaar later ook niet verder mee gekomen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Ovidiu:

Ik begon stevig te blowen toen Ik alleen op me kamer zat maar naar een half jaar laten begon ik aan de harddrugs. Toen ik mijn eerste pilletje nam ontsprong er een bron van liefde in mijn de liefde was zo sterk dat ik bijna stierf van geluk. Daarnaast voelde alles zo relaxed en chill dat ik het gevoel had dat ik onderuit gezakt lag in een warm bad. Alles klopte met hoe het leven zich vorm gaf oftewel het leven liep in sync. Ik dacht dingen op de juiste momenten ik deed dingen op de juiste momenten alles klopte in mijn hoofd. Ik wist dat dit gevoel ook nuchter bestond dus na die ervaring was ik bereid om alles wat me afleid van Christus op te geven. Denk hierbij aan verkeerde vrienden, sociale media drank drugs tabak feestjes, televisie kijken, etc.

Het zou beter zou om Jezus te volgen niet als een huurling, die iets van Hem krijgen wilt (extase), maar als een zoon die bereid is om ook het lijden van Christus te delen. Dat doe je door geduldig de ongewilde pijn en de ontberingen van het leven te verdragen met de hoop op het eeuwige leven met Christus God.

🕊️ Christus zegene je! 🕊️

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Modestus:

Het zou beter zou om Jezus te volgen niet als een huurling, die iets van Hem krijgen wilt (extase), maar als een zoon die bereid is om ook het lijden van Christus te delen. Dat doe je door geduldig de ongewilde pijn en de ontberingen van het leven te verdragen met de hoop op het eeuwige leven met Christus God.

🕊️ Christus zegene je! 🕊️

Hoezo zeg je dat? Heeft hij iets verkeerds gezegd dan? Ik zie hem een Gods ervaring van Zijn liefde omschrijven en dat hij daarna van plan was om Gods Liefde te leren kennen. Lijkt me juist heel goed. Iets anders kan niet beter zijn dan Gods Liefde te ervaren.

Op 29-5-2021 om 22:13 zei Ovidiu:

Beste mensen, ik zal me even kort voorstellen mijn naam is Ovidiu en ik ben 24 jaar. Ik ben geboren in Roemenië in het jaar 1996. Toen ik drie en half was kwam ik naar Nederland en ben ik geadopteerd. Ik groeide op in het huisgezin en ging net als iedereen naar school. Ik was wel anders dan andere kinderen op school en daarbuiten ik hoorde er voor mijn gevoel niet echt bij. Ik had al op hele jonge leeftijd ouders die zich het beste voor me wilde zegmaar van die helikopter ouders er werd teveel van me verwacht waaraan ik niet kon voldoen. Ook op school was dat zo. De wereld ging voor mijn gevoel veel te snel waardoor ik niet mee kwam met de rest van de groep dus echt succes had ik niet. Ik ging al van jonsafaan om met verkeerde mensen eerst begon ik met kruidvat snoepen en daarna roken, ik was ongeveer 17 jaar toen ik begon met roken. Eerst waren dit sigaretten en later wiet. Toen ik 19 was wilde me vader en moeder me het liefst ergens anders laten wonen omdat ik niet wilde luisteren naar hun huisregels want ik maakte me huiswerk niet Ik kwam te laat thuis van het stappen ik wilde niet eten wat de pot schaft & als laatste maakte ik de frisdrank die ik lekker vond al open terwijl er een aangebroken frisdrank fles (die ik niet lekker vond) nog open stond in de koelkast. Dit waren de huisregels van mijn vader. Ik vond het onwijs lastig om me aan de bovenstaande regels te houden. Dus ik ging me eigen weg. 

Ook op school ging het niet goed want ik kon niet thuis komen met een 5. Een 6 was matig een 7 was oké een 8 was prima. Toen ik tegen de meeste regels aangeschopt had kwam ik bij Lister te wonen. Lister is een zorginstelling met mensen die een vorm van autisme hebben daar leerde ik jongens kennen die veel gebruik maakte van harddrugs. Ik had zoiets nog niet gedaan en wilde dat wel proberen. Ik begon stevig te blowen toen Ik alleen op me kamer zat maar naar een half jaar laten begon ik aan de harddrugs. Toen ik mijn eerste pilletje nam ontsprong er een bron van liefde in mijn de liefde was zo sterk dat ik bijna stierf van geluk. Daarnaast voelde alles zo relaxed en chill dat ik het gevoel had dat ik onderuit gezakt lag in een warm bad. Alles klopte met hoe het leven zich vorm gaf oftewel het leven liep in sync. Ik dacht dingen op de juiste momenten ik deed dingen op de juiste momenten alles klopte in mijn hoofd. Ik wist dat dit gevoel ook nuchter bestond dus na die ervaring was ik bereid om alles wat me afleid van Christus op te geven. Denk hierbij aan verkeerde vrienden, sociale media drank drugs tabak feestjes, televisie kijken, etc. Ging niet gemakkelijk want mijn eigen wil zat enorm in de weg. Ik voelde me geroepen om ook weer naar de kerk te gaan. In mijn jeugd van jongsafaan ook opgegroeid met het christendom. Ik zat in een evangelische gemeneente. Dus ik ben weer naar de kerk gegaan. In de kerk kreeg ik natuurlijk de oproep om me bij Jezus aan te sluiten en dat wilde ik. Ik wilde nog maar één ding en dat is Jezus volgen. Ik ondekt dat het geluk niet in de wereld zit want ik heb heel wat keren geprobeerd om om te vallen met het kopen van de nieuwste telefoons, dure merkkleding en daarnaast heb ik zowat alles gedaan wat God verboden had dusss ik kan jullie volledig garanderen dat het geluk niet in de wereld te vinden valt.. Daarnaast hoorde ik in de kerk dat Jezus werkelijk rust geeft als je naar hem komt. Dan is de vraag hoe kom ik bij Jezus? Nou ik denk dat ik het weet. Ik ga hieronder een aantal websites neerzetten waarvan ik denk dat ik het weet om een echte volgeling van Jezus te zijn 

https://www.saltoftheearth.nl/volgen-van-jezus-kost-je-alles/

https://zijlacht.nl/het-meest-onverstandige-wat-je-kan-doen/

https://zijlacht.nl/als-jezus-volgen-tranen-kost/

 

Ik ben zo ontzettend benieuwd wat jullie van de websites vinden. 

Mooie getuigenis!

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Modestus:

Het zou beter zou om Jezus te volgen niet als een huurling, die iets van Hem krijgen wilt (extase), maar als een zoon die bereid is om ook het lijden van Christus te delen. Dat doe je door geduldig de ongewilde pijn en de ontberingen van het leven te verdragen met de hoop op het eeuwige leven met Christus God.

🕊️ Christus zegene je! 🕊️

Het is absoluut niet mijn bedoeling om als huurling even gauw,wat mee te pikken van Gods heerlijkheid in de vorm van extase. Nee mijn verlangen is God te volgen en ik denk dat dit de sleutel is: https://zijlacht.nl/het-meest-onverstandige-wat-je-kan-doen/

Nadat je deze website hebt gelezen zul je weten waarom ik denk dat het volgen van Jezus er op die manier uit ziet

 

Op 30-5-2021 om 08:57 zei Dat beloof ik:

Maar je schrijft ook:

En daar ben je 25 jaar later ook niet verder mee gekomen.

 

Ik hoor wat je zegt. De reden waarom ik nog niet ben waar ik eigenlijk wil zijnis omdat ik me nog teveel vast houdt aan wat ik belangrijk vind zoals het hebben van mijn baan, televisie & woning. Ik denk dat Jezus volgen me alles kost en dat gaat recht tegen mijn gevoel in. Waarschijnlijk is Jezus volgen of het één of het ander. Zo ken ik een bijbeltekst waarin staat: U kunt geen twee Heeren dienen want je zal de één haten en de ander zal je minachten. En daarnaast heb ik ook gedacht dat ik Jezus kan volgen en televisie kan kijken en kan gaan maar dat denk ik dus niet. Wat mag het mij werkelijk kosten om een volgeling van hem te zijn? Ik wil je vriendelijk vragen of je deze website wilt lezen https://zijlacht.nl/het-meest-onverstandige-wat-je-kan-doen/ 

Misschien dat dit meer inzicht kan geven?

 

Daarnaast ken ik ook nog een andere bijbeltekst waarin staat: Wie zijn leven te verliest omwille van mij zal het vinden maar wie zijn leven liefheeft zal het verliezen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Ovidiu:

k hoor wat je zegt. De reden waarom ik nog niet ben waar ik eigenlijk wil zijnis omdat ik me nog teveel vast houdt aan wat ik belangrijk vind zoals het hebben van mijn baan, televisie & woning. Ik denk dat Jezus volgen me alles kost en dat gaat recht tegen mijn gevoel in. Waarschijnlijk is Jezus volgen of het één of het ander. Zo ken ik een bijbeltekst waarin staat: U kunt geen twee Heeren dienen want je zal de één haten en de ander zal je minachten. En daarnaast heb ik ook gedacht dat ik Jezus kan volgen en televisie kan kijken en kan gaan maar dat denk ik dus niet. Wat mag het mij werkelijk kosten om een volgeling van hem te zijn? Ik wil je vriendelijk vragen of je deze website wilt lezen https://zijlacht.nl/het-meest-onverstandige-wat-je-kan-doen/ 

Misschien dat dit meer inzicht kan geven?

Als iemand je heeft wijsgemaakt dat je je baan en huis moet opgeven om Jezus te volgen, dan heeft die persoon je helemaal in zijn macht. Je gaat in enorme problemen komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Gaitema:

Hoezo zeg je dat? Heeft hij iets verkeerds gezegd dan? Ik zie hem een Gods ervaring van Zijn liefde omschrijven en dat hij daarna van plan was om Gods Liefde te leren kennen. Lijkt me juist heel goed. Iets anders kan niet beter zijn dan Gods Liefde te ervaren.

Mooie getuigenis!

Door middel van drugs kan men nooit ervaring van Gods liefde krijgen of welke positieve ervaring dan ook. Drugs is altijd doodzonde. Met drugs maak je alleen de demonen blij.

Als hij van plan is om Gods echte Liefde te leren kennen (zonder drugs), dan is het heel goed. Moge Christus het hem schenken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Modestus:

Door middel van drugs kan men nooit ervaring van Gods liefde krijgen of welke positieve ervaring dan ook. Drugs is altijd doodzonde. Met drugs maak je alleen de demonen blij.

Als hij van plan is om Gods echte Liefde te leren kennen (zonder drugs), dan is het heel goed. Moge Christus het hem schenken.

Ik ben het niet met je eens. God openbaard zich vaak als een mens in de put zit. Met drugs ben je gevoelig voor de geestenwereld. Het kan maar zo dat God zich dan laat gelden.

Joop Gottmers probeerde als ex drugs crimineel met een overdosis drugs zelfmoord te plegen, maar kreeg toen opeens een visioen van ee  evangelist die hij net ontmoet haf, waarin hij hem hoorde zeggen: "en dat komt nu omdat je God niet kent." Precies wat de evangelist hem al gezegd had.

De volgende dag zocht hij de evangelist weer op in de winkel, waar die evangelist werkt. Nu is hij christen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Gaitema:

Ik ben het niet met je eens. God openbaard zich vaak als een mens in de put zit. Met drugs ben je gevoelig voor de geestenwereld. Het kan maar zo dat God zich dan laat gelden.

Joop Gottmers probeerde als ex drugs crimineel met een overdosis drugs zelfmoord te plegen, maar kreeg toen opeens een visioen van ee  evangelist die hij net ontmoet haf, waarin hij hem hoorde zeggen: "en dat komt nu omdat je God niet kent." Precies wat de evangelist hem al gezegd had.

De volgende dag zocht hij de evangelist weer op in de winkel, waar die evangelist werkt. Nu is hij christen.

Daar kom je weer eens met Joop Gottmers, de grootste oplichter van 'Bergen op Zoom en omstreken.
De man die in het weekend 's-avonds ging stappen met drugsdealers, een deel van het cafe voor zichzelf hielden waar ze zich te goed deden en drank en andere zaken terwijl hij door de week het evangelie verkondigde. Je bent wel fan van hem he?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Daar kom je weer eens met Joop Gottmers, de grootste oplichter van 'Bergen op Zoom en omstreken.
De man die in het weekend 's-avonds ging stappen met drugsdealers, een deel van het cafe voor zichzelf hielden waar ze zich te goed deden en drank en andere zaken terwijl hij door de week het evangelie verkondigde. Je bent wel fan van hem he?

Is hij ook al een oplichter? Je leeft in een fantasiewereld. Je neemt zo vaak het woord "oplichters" in de mond, dat het jou volstrekt ongeloofwaardig maakt.

Dat hij vrienden met ze is lijkt me logisch. Hij was een drugsdealer vroeger. Verdient nu geld met zijn boek en sportschool, en voorlichtingswerk opscholen. 

Hij komt ook open er voor uit dat hij nog naar dat café gaat en daar evangeliseerd hij ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Gaitema:

Is hij ook al een oplichter? Je leeft in een fantasiewereld. Je neemt zo vaak het woord "oplichters" in de mond, dat het jou volstrekt ongeloofwaardig maakt.

Dat hij vrienden met ze is lijkt me logisch. Hij was een drugsdealer vroeger. Verdient nu geld met zijn boek en sportschool, en voorlichtingswerk opscholen. 

Hij komt ook open er voor uit dat hij nog naar dat café gaat en daar evangeliseerd hij ook.

We spiegelen onszelf vaak in anderen. De Bijbel zegt het zo: "Als je oog duister is, is alles wat je ziet duister." Als je zelf bijvoorbeeld geldgierig bent, ben je geneigd te denken dat alle andere mensen dat ook zijn. Enzovoorts. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

We spiegelen onszelf vaak in anderen. De Bijbel zegt het zo: "Als je oog duister is, is alles wat je ziet duister." Als je zelf bijvoorbeeld geldgierig bent, ben je geneigd te denken dat alle andere mensen dat ook zijn. Enzovoorts. 

Kijk, dat zijn wijze woorden ☺️

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Gaitema:

Is hij ook al een oplichter? Je leeft in een fantasiewereld. Je neemt zo vaak het woord "oplichters" in de mond, dat het jou volstrekt ongeloofwaardig maakt.

Dat hij vrienden met ze is lijkt me logisch. Hij was een drugsdealer vroeger. Verdient nu geld met zijn boek en sportschool, en voorlichtingswerk opscholen. 

Hij komt ook open er voor uit dat hij nog naar dat café gaat en daar evangeliseerd hij ook.

Als je breekt met je drugsverleden en je bekeert, is het helemaal niet logisch dat je vrienden blijft met de andere boeven en daar nog elk weekend mee op stap gaat. Daar wordt hij gezien, iedereen in in Bergen op Zoom weet dat. Dit praat hij bij zijn volgelingen goed met 'in dat café evangeliseer ik ook'.  De mensen in dat café weten wel beter. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als je breekt met je drugsverleden en je bekeert, is het helemaal niet logisch dat je vrienden blijft met de andere boeven en daar nog elk weekend mee op stap gaat. Daar wordt hij gezien, iedereen in in Bergen op Zoom weet dat. Dit praat hij bij zijn volgelingen goed met 'in dat café evangeliseer ik ook'.  De mensen in dat café weten wel beter. 

Dat moet hij helemaal zelf weten. Hij zal zijn eigen afwegingen maken. 

Ik heb met hem nog over zo'n situatie gehad en dat ging over een barkruk dat door de lucht heen vloog door een dronkenlap en tegen zijn mond aan kwam en daardoor wat tanden eruit vlogen. Hij zei me: "ik dacht toen: 'ik ga al zijn tanden eruit slaan, net zoals hij bij mij gedaan heeft.'" Maar toen dacht hij: "nee satan, dat is wat jij wil dat ik doe", dus hij ging naar deze persoon en zei: "kijk, je hebt 3 tanden uit mijn mond geslagen met die kruk, maar ik vergeef het jou in Jezus' naam." 

Die avond belde de kroegeigenaar hem op en zei: "Joop, we kennen je als iemand die veel over zijn geloof heeft, maar wij dachten allemaal dat je nu echt door het lint zou gaan, maar je hebt laten zien dat je echt veranderd bent!"

Kijk, hij zal denken: "Jezus ging om met hoeren, zondaars en tollenaars, dan doe ik dat ook."

Op mijn werk ga ik ook om met verschillende mensen. Ik kan goed met iemand die naar de hoeren gaat en met een gabber die aan de wiet zit en laatst nog een taakstraf voor de politie moest uitvoeren. Dat zijn ook zondaars. Maar mogen wij als christenen dan niet met zondaars omgaan dan? Jezus kwam juist voor hen naar de aarde, als een dokter. En de beste evangelisatie is vriendschapsevangelisatie.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid