Spring naar bijdragen

Jouw droom met God


Aanbevolen berichten

Wat Sjako hier als modbreak op zet slaat nergens op. Zo bezien is elk welzijnsmedewerker, therapeut, psycholoog, dominee en een priester of bisschop verkeerd bezig. Ze verdienen allemaal er geld aan. Ook Paulus verdiende geld met zijn werk 

Dit vind ik heel slecht moderatiewerk en het zwart maken van de topicopener, die gewoon een inkomen werft zoals een maatschappelijk werker dus ook doet.

Als reactie op dit:

  4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Maar ik denk dat nu wel duidelijk is dat dit topic is bedoeld als reclame , dat het is ontmaskerd als oplichting en dat het nu wel op slot kan,  toch @sjako ?

Sjako zegt dit:

Denk dat je hier gelijk hebt. Zeker als we 1Kor 9:18 in ogenschouw nemen:

Wat is mijn beloning dan? Dat als ik het goede nieuws bekendmaak, ik het goede nieuws gratis mag aanbieden om te voorkomen dat ik misbruik maak van mijn bevoegdheid wat het goede nieuws betreft.

Dus bij deze gaat dit topic op slot.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei antoon:

Vermits zij de bedragen kunnen verantwoorden met dekken van onkosten doet het toch behoorlijk denken aan eigen gewin, dat is niet de leer van Jezus.

Ik vind het in de basis zo dat als je vooraf open en transparant over de kosten open bent en laat zien wat je krijgt, dat er geen sprake is van oplichting.  En zoals ik al aangaf, deze bedragen zijn mij niet vreemd. Een dominee vraagt per uur trouwens meer.

Als nou gemodereerd is op het maken van reclame, wat niet het doel vanuit forum is, zou ik er begrip voor hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei antoon:

Inderdaad je maakt een vaststelling, per kennisgeving weten we het nu, toch kan ik mij er niet in vinden dat dit op een forum komt waar we proberen de leer van de schrift en Jezus te definiëren 

Ik denk dat het niet het doel van het forum is hier christelijke organisaties aan te bevelen. Mee eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Gaitema:

Ik vind het in de basis zo dat als je vooraf open en transparant over de kosten open bent en laat zien wat je krijgt, dat er geen sprake is van oplichting.  En zoals ik al aangaf, deze bedragen zijn mij niet vreemd. Een dominee vraagt per uur trouwens meer.

Als nou gemodereerd is op het maken van reclame, wat niet het doel vanuit forum is, zou ik er begrip voor hebben.

In dat geval is de dominee ook een oplichter. Maar als jij er geen problemen mee hebt om 500 euro neer te leggen voor een cursus "ontdek jezelf" of 2000 om een volwassen man een uur met zand te zien spelen,  moet je dat zelf weten hé. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

In dat geval is de dominee ook een oplichter. Maar als jij er geen problemen mee hebt om 500 euro neer te leggen voor een cursus "ontdek jezelf" of 2000 om een volwassen man een uur met zand te zien spelen,  moet je dat zelf weten hé. 

Ik heb een mail over opvoeden van een kind van een psychologe. Je kan bij haar een cursus volgen. Kost 770 euro. Voor een cursus van een half jaar. Een half uurtje per week.

Zowel de predikant als zij hebben dan een normaal salaris. Kijk, de dominee vraagt dat aam de kerk, verdelen ze over de bezoekers. Zoals de zandtovenaar, daar kwamen ruim 1000 man op af. Dat is 2 euro per persoon. Ga eens na een popconcert, een artiest vraagt veel meer dan 2 euro per persoon. Of niet? Het is hun inkomsten. Of een topvoetballer bij Ajax? Zijn de top van het bedrijfsleven ook oplichters? Een dirigent van een amateurs orkest heeft ook een goed salaris. Amateur Muziekanten van andere verenigingen worden zelfs ingehuurd.

Jeugdwerkers en evangelisten in kerken worden door de kerk van een salaris voorzien.

 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Gaitema:

Ik heb een mail over opvoeden van een kind van een psychologe. Je kan bij haar een cursus volgen. Kost 770 euro. Voor een cursus van een half jaar. Een half uurtje per week.

Zowel de predikant als zij hebben dan een normaal salaris. Kijk, de dominee vraagt dat aam de kerk, verdelen ze over de bezoekers. Zoals de zandtovenaar, daar kwamen ruim 1000 man op af. Dat is 2 euro per persoon. Ga eens na een popconcert, een artiest vraagt veel meer dan 2 euro per persoon. Of niet? Het is hun inkomsten. Of een topvoetballer bij Ajax? Zijn de top van het bedrijfsleven ook oplichters? Een dirigent van een amateurs orkest heeft ook een goed salaris. Amateur Muziekanten van andere verenigingen worden zelfs ingehuurd.

Jeugdwerkers en evangelisten in kerken worden door de kerk van een salaris voorzien.

 

Een psycholoog is een gediplomeerd arts,  heeft daar daadwerkelijk jaren voor gestudeerd. Dus is erkend en de kosten worden zelfs vergoed die je verzekering.

De cursus 'ontdek jezelf en gods doel met jou' daarentegen is luchtfietserij.

De omschrijving van oplichting in de Nederlandse wet:  jezelf of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, of listige kunstgrepen, of door ondoorzichtige verhalen, iemand beweegt tot de afgifte van ....

Daaraan voldoet de psychiater, de voetballer of de muzikant niet. Maurice de Korne wel. Predikanten en dominees helaas soms ook, vooral de Amerikaanse tv dominees met hun grote villas een prive vliegtuigen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Dat beloof ik:

Een psycholoog is een gediplomeerd arts,  heeft daar daadwerkelijk jaren voor gestudeerd. Dus is erkend en de kosten worden zelfs vergoed die je verzekering.

De cursus 'ontdek jezelf en gods doel met jou' daarentegen is luchtfietserij.

O dus het is jouw ongeloof dat jou hem voor oplichter uitmaakt! Nu komt de aap uit de mauw! Maar voor veel christenen is het geen luchtfietserij, maar is het evangelie van Christus "MEER" dab de psychologie! En ik geloof niet dat zo'n cursus vergoed wordt. Maar los daarvan, dat kost meer uit mijn portemonnee dat een geloofscursus. En wat zijn opleidingen zijn weet jij ook niet. Wie weet heeft hij wel van alles geleerd. Maar in het christendom draait het niet om wat je gestudeerd hebt, maar op jouw relatie met Jezus! 

Citaat

De omschrijving van oplichting in de Nederlandse wet:  jezelf of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, of listige kunstgrepen, of door ondoorzichtige verhalen, iemand beweegt tot de afgifte van ....

Daaraan voldoet de psychiater, de voetballer of de muzikant niet. Maurice de Korne wel. Predikanten en dominees helaas soms ook, vooral de Amerikaanse tv dominees met hun grote villas een prive vliegtuigen. 

Je bent absoluut verkeerd bezig! Het is werkelijk vreemd dat je dit zo kan uiten hier! Je hebt maar mazzel met zo'n moderator!  Een dominee, een pastoor en iedereen die geld verdient aan zijn roeping is een oplichter? De apostel Paulus dus ook? 

Het is nu wel helder hoe je er in staat! Dank u.

 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Gaitema:
8 uur geleden zei Dat beloof ik:

Een psycholoog is een gediplomeerd arts,  heeft daar daadwerkelijk jaren voor gestudeerd. Dus is erkend en de kosten worden zelfs vergoed die je verzekering.

De cursus 'ontdek jezelf en gods doel met jou' daarentegen is luchtfietserij.

O dus het is jouw ongeloof dat jou hem voor oplichter uitmaakt! Nu komt de aap uit de mauw! Maar voor veel christenen is het geen luchtfietserij, maar is het evangelie van Christus "MEER" dab de psychologie! En ik geloof niet dat zo'n cursus vergoed wordt. Maar los daarvan, dat kost meer uit mijn portemonnee dat een geloofscursus. En wat zijn opleidingen zijn weet jij ook niet. Wie weet heeft hij wel van alles geleerd. Maar in het christendom draait het niet om wat je gestudeerd hebt, maar op jouw relatie met Jezus! 

Valt gewoon onder het basispakket.
En als jouw relatie met Jezus zo goed is, heb je ook geen cursus nodig om uit te zoek wat zijn doel met jou is, toch ? 
De cursus 'ontdek jezelf en gods doel met jou'  is dus luchtfietserij, of je nu wel of niet gelooft. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dat beloof ik:

Valt gewoobn onder het basispakket.
En als jouw relatie met Jezus zo goed is, heb je ook geen cursus nodig om uit te zoek wat zijn doel met jou is, toch ? 
De cursus 'ontdek jezelf en gods doel met jou'  is dus luchtfietserij, of je nu wel of niet gelooft. 

Je bedoelt dat het zoeken naar Gods plan met jouw leven luchtfietserij is. Dank voor de helderheid. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Gaitema:
Citaat

De omschrijving van oplichting in de Nederlandse wet:  jezelf of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, of listige kunstgrepen, of door ondoorzichtige verhalen, iemand beweegt tot de afgifte van ....

Daaraan voldoet de psychiater, de voetballer of de muzikant niet. Maurice de Korne wel. Predikanten en dominees helaas soms ook, vooral de Amerikaanse tv dominees met hun grote villas een prive vliegtuigen. 

Je bent absoluut verkeerd bezig! Het is werkelijk waar een schande dat je dit zo kan uiten hier! Een dominee, een pastoor en iedereen die geld verdient aan zijn roeping is een oplichter? De apostel Paulus dus ook? 

Ik schreef 'helaas soms'. Waarom lees je daar over heen en reageer je alsof dat er niet staat ? 
Juist omdat ik dit er wel bij schreef, kan ik mij zo uiten.

3 minuten geleden zei Gaitema:

Je bedoelt dat het zoeken naar Gods plan met jouw leven luchtfietserij is. Dank voor de helderheid. 

 

Nee, ik bedoel en ik schrijf dat die cursus luchtfietserij is. 

5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

De cursus 'ontdek jezelf en gods doel met jou'  is dus luchtfietserij, of je nu wel of niet gelooft.

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik schreef 'helaas soms'. Waarom lees je daar over heen en reageer je alsof dat er niet staat ? 
Juist omdat ik dit er wel bij schreef, kan ik mij zo uiten.

Helaas soms, had ik over heen gekeken. 

Citaat

Nee, ik bedoel en ik schrijf dat die cursus luchtfietserij is. 

 

Voor jou is het luchtfietserij. Dat verbaast me niet, want jij geloofd niet in God. Maar goed, ik begrijp jouw gedachtegang niet. De popartiest die miljoenen opstrijkt is oké, maar deze cursus dus oplichterij en luchtfietserij, terwijl hij daar vast niet buitensporig rijk van wordt. Ik weet wel zeker dat een dominee meer verdient. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Gaitema:

Voor jou is het luchtfietserij. Dat verbaast me niet, want jij geloofd niet in God. Maar goed, ik begrijp jouw gedachtegang niet. De popartiest die miljoenen opstrijkt is oké, maar deze cursus dus oplichterij en luchtfietserij, terwijl hij daar vast niet buitensporig rijk van wordt. Ik weet wel zeker dat een dominee meer verdient

Je valt in herhaling,  waarschijnlijk omdat je oordeel vast staat voordat je hebt gelezen wat ik schrijf.  Probeer het eens andersom,  dan sla je ook niet meer per abuis stukken over,  zoals nu wel het geval was. ik doel op de woordjes helaas soms en mijn uitleg over wat er onder oplichting valt. 

Het woordje god maakt niet zo veel uit.  Bij elke andere naam had ik hetzelfde gereageerd:  thor, zeus, wodam, allah,  cruijff. En dan was je het wel met me eens geweest. 

Ik betwijfel of een dominee meer verdient. Je gaat gaat daarbij uit van 1 cursist per cursus maar er zijn natuurlijk meerdere cursisten. Stel dat hij 15 mensen in een cursus heeft,  dan vangt hij 7500 per kwartaal.  Voor één cursus van een paar uur per week. En dan heeft hij meerdere cursussen. Kassa! Over JOUW rug,  omdat jij het niet in de gaten hebt. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Je valt in herhaling,  waarschijnlijk omdat je oordeel vast staat voordat je hebt gelezen wat ik schrijf.  Probeer het eens andersom,  dan sla je ook niet meer per abuis stukken over,  zoals nu wel het geval was. ik doel op de woordjes helaas soms en mijn uitleg over wat er onder oplichting valt. 

Het woordje god maakt niet zo veel uit.  Bij elke andere naam had ik hetzelfde gereageerd:  thor, zeus, wodam, allah,  cruijff. En dan was je het wel met me eens geweest. 

Ik betwijfel of een dominee meer verdient. Je gaat gaat daarbij uit van 1 cursist per cursus maar er zijn natuurlijk meerdere cursisten. Stel dat hij 15 mensen in een cursus heeft,  dan vangt hij 7500 per kwartaal.  Voor één cursus van een paar uur per week. En dan heeft hij meerdere cursussen. Kassa! Over JOUW rug,  omdat jij het niet in de gaten hebt. 

Waarom zou die dame die mij in de mail 770 euro vroeg dan volgens jou wel oké zijn? Jij zegt: "ze heeft ervoor geleerd". Stel die dame heeft 15 cursisten. €11550 per kwartaal praten we dan over. 

Zoals ik al aangaf: oplichting is als het niet open en transparant weergegeven wordt. Je betaald, maar krijgt jouw product niet na een online bestelling of bijvoorbeeld dat de verbouwing aan jouw huis niet voltooid wordt. 

In dit geval zeg ik gewoon: Ik heb het geld niet. Ik betaal het niet.  Daarbij weet ik al wat mijn bestemming is. En ja, ik hoef geen geld te betalen om een betere relatie met Jezus te krijgen. Maar over oplichting spreek ik hier niet.

En dan die popartiest en die voetballer die miljoenen op zijn bank heeft staan. Dat is natuurlijk oké! Daar sta ik nog minder achter, vind dat helemaal niet oké. Ik zou niet weten waarom zij daar meer recht op hebben dan die hardwerkende vader in de sloppenwijken van Kigali. Maar oplichting noem ik dat niet.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Gaitema:

En ja, ik hoef geen geld te betalen om een betere relatie met Jezus te krijgen. Maar over oplichting spreek ik hier niet

Nou dan. Als je weet dat je daarvoor geen geld hoort te betalen  maar ziet dat er mensen zijn die daar toch geld aan willen verdienen, weet je dat het om oplichters gaat. Dat is toch niet zo ingewikkeld? 

22 minuten geleden zei Gaitema:

En dan die popartiest en die voetballer die miljoenen op zijn bank heeft staan. Dat is natuurlijk oké! Daar sta ik nog minder achter, vind dat helemaal niet oké. Ik zou niet weten waarom zij daar meer recht op hebben dan die hardwerkende vader in de sloppenwijken van Kigali

Ook interessant,  maar daar hebben we het nu niet over. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Nou dan. Als je weet dat je daarvoor geen geld hoort te betalen  maar ziet dat er mensen zijn die daar toch geld aan willen verdienen, weet je dat het om oplichters gaat. Dat is toch niet zo ingewikkeld? 

Waarom ga je niet in op die psychologe die 770 euro vraagt? Waarom niet die voetballer en die popartiest? Je wilt perse over oplichting spreken, maar consequent ben je niet? Ik vond zijn opmerking terecht. Anderen die cursussen aanbieden vragen meer geld. Zij verdienen meer dan deze man. Maar daar hoor ik je niet over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Gaitema:

Waarom ga je niet in op die psychologe die 770 euro vraagt? Waarom niet die voetballer en die popartiest? Je wilt perse over oplichting spreken, maar consequent ben je niet? Ik vond zijn opmerking terecht. Anderen die cursussen aanbieden vragen meer geld. Zij verdienen meer dan deze man. Maar daar hoor ik je niet over.

Dat heb ik het wel degelijk over gehad en ik heb uitgelegd waarom het een oplichting is en het ander niet. 

22 uur geleden zei Dat beloof ik:

Een psycholoog is een gediplomeerd arts,  heeft daar daadwerkelijk jaren voor gestudeerd. Dus is erkend en de kosten worden zelfs vergoed die je verzekering.

De cursus 'ontdek jezelf en gods doel met jou' daarentegen is luchtfietserij.

De omschrijving van oplichting in de Nederlandse wet:  jezelf of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, of listige kunstgrepen, of door ondoorzichtige verhalen, iemand beweegt tot de afgifte van ....

Daaraan voldoet de psychiater, de voetballer of de muzikant niet. Maurice de Korne wel. Predikanten en dominees helaas soms ook, vooral de Amerikaanse tv dominees met hun grote villas een prive vliegtuigen. 

Dus,  het lijkt er op dat je mijn berichten niet leest.  Dan heeft reageren weinig zin. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat heb ik het wel degelijk over gehad en ik heb uitgelegd waarom het een oplichting is en het ander niet. 

Dus,  het lijkt er op dat je mijn berichten niet leest.  Dan heeft reageren weinig zin. 

Dan zeg ik het nogmaals, je weet ten eerste niet waar deze man voor gestudeerd heeft en ten  tweede geloof ik niet dat zijn inkomen hoger is dan die van anderen die cursussen aanbieden als "hoe voed ik mijn kind op" en ten derde vind ik het vinden van mijn bestemming in God meer waard dan een cursus hoe vind ik mijn kind op, dus in die logica zou hij meer moeten verdienen dan die psycholoog en ten slotte vind ik het pas oplichterij als ik niet weer wat het product dat geleverd wordt kost of dat het product niet geleverd wordt.

Daar is hier geen sprake van.

Maar los daarvan staat dat los van mijn overweging of ik cursussen volg en daarvoor betaal. Ik ben namelijk van mening dat ik dat zelf niet hoef. God onderwijst mij zelf. Daarom ben ik ook blij dat onze kerk geen betaalde dominee heeft. Het stoorde mij toch dat ik jaren op een houtje zat te bijten, terwijl mijn dominee ieder jaar een vliegtuig pakt naar Israël, Egypte en andere oorden om dan weer het heilige land te bezoeken met een reisgezelschap en dan weer zijn zoon in Egypte op te zoeken. Zijn vrijstaande woning stoorde mij ook. Want, hij was met zijn theologie opleiding toch niet verder in zijn relatie met Jezus dan ik, puur omdat ik niet zo goed kan leren als hij en met zwoegen en zweten mijn brood net op de plank krijg? 

Maar dan nog, spreek ik niet van oplichting, maar puur dat in Gods Koninkrijk geld geen rol speelt.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Het kan zijn dat de man iets goeds te zeggen heeft, kan zijn maar iedere boer kan met nuchter verstand kan dingen uit de Bijbel begrijpen zonder iets te betalen. als het om een sociaal werker, alternatief hulpverlener of een of andere loog gaat kan ik begrijpen dat ze een uurloon of een behoorlijk uurloon hanteren, het is ook hun beroep, met de schrift is het toch iets anders, het is niet de bedoeling dat mensen het gebruiken om zich te verrijken ook niet om aan een hoog loon te komen.

men heeft ontvangen om niet en men moet geven om niet

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Gaitema:

Dan zeg ik het nogmaals, je weet ten eerste niet waar deze man voor gestudeerd heeft en te  tweede geloof ik niet dat zijn inkomen hoger is dan die van anderen die cursussen aanbieden als "hoe voed ik mijn kind op"

Dat klopt, dat weten we van hem niet. En dat weet je wel van de psychiater waar je naar toe gaat. Dat zou een signaal moeten zijn voor jou. Dat anderen gestudeerd hebben voor psychiater is de reden dat ze een bedrag kunnen vragen dat is vastgesteld door de ziekenfondsen. En de psychiater wordt natuurlijk niet gesubsidieerd door de gemeente, door het kansenfonds, door de Rabobank, door VSB of het Oranjefonds. De club van Maurice de Korne vangt daar wel allemaal geld van.

39 minuten geleden zei Gaitema:

te  derde vind ik het vinden van mijn bestemming in God meer waard dan een cursus hoe vind ik mijn kind op,

Dat is heel erg en jammer voor je kind maar het is niet anders. Het verklaart waarom je hier zo op los gaat. Ik heb medelijden met je kind, elk kind verdient ouders die het op de eerste plaats zetten. Er had ook in de tien geboden moeten staan: Eert uw kind, ipv eert uw vader en uw moeder.

39 minuten geleden zei Gaitema:

ten slotte vind ik het pas oplichterij als ik niet weer wat het product dat geleverd wordt kost of dat het product niet geleverd wordt.

Nog erger:Bij Maurice de Korne wéét je niet eens wat je aan het eind in je handen hebt. Dus kun je tevoren al weten dat het oplichting is.
Zijn site zegt Aan het einde van jouw ontdekking heb je je droom met God ontdekt en ben je tot zegen voor je omgeving. Echt, veel vager kan het niet.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat klopt, dat weten we van hem niet. En dat weet je wel van de psychiater waar je naar toe gaat. Dat zou een signaal moeten zijn voor jou. Dat anderen gestudeerd hebben voor psychiater is de reden dat ze een bedrag kunnen vragen dat is vastgesteld door de ziekenfondsen. En de psychiater wordt natuurlijk niet gesubsidieerd door de gemeente, door het kansenfonds, door de Rabobank, door VSB of het Oranjefonds. De club van Maurice de Korne vangt daar wel allemaal geld van.

Daar heb ik eerlijk gezegd geen verstand van. Maar nog iets. Zou Maurice niet gewoon van zijn passie voor de Heer zijn werk willen maken? Dat doen mensen als David de Vos met zijn zendingswerk en bijbelschool ook. We hadden het net over Martin Koornstra thuis. Hij heeft een zendingsorganisatie voor evangelisatie hier in Nederland. Hij verkocht net zijn huis van meer dan 4 ton. Maar oplichterij? Nee, zij doen dat met goede bedoelingen. Ik hoef het er alleen niet altijd mee eens te zijn.

38 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat is heel erg en jammer voor je kind maar het is niet anders. Het verklaart waarom je hier zo op los gaat. Ik heb medelijden met je kind, elk kind verdient ouders die het op de eerste plaats zetten. Er had ook in de tien geboden moeten staan: Eert uw kind, ipv eert uw vader en uw moeder.

Dan snap je niet wat ik zeg. Het opvoeden van mijn kind is mij geen 770 euro waard. Ik heb dat geld niet, leer het liever van goede ouders om mij heen. Maar als we het toch in geld gaan uitdrukken, zou ik niet als ik een goede ouder erdoor wordt juist zelf dat geld moeten krijgen dan? Een goede ouder is toch goud waard? Maar boven alles is het mijn bestemming in God vinden het aller belangrijkste. Als ik dat heb ontdekt, leer ik vanzelf wel een goede ouder te zijn, want God is liefde en leert mij hoe ik een goede ouder ben voor mijn kind. Als christen zie ik het ouderschap als een tak van de boom dat de hele bestemming in God is.

38 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nog erger:Bij Maurice de Korne wéét je niet eens wat je aan het eind in je handen hebt. Dus kun je tevoren al weten dat het oplichting is.
Zijn site zegt Aan het einde van jouw ontdekking heb je je droom met God ontdekt en ben je tot zegen voor je omgeving. Echt, veel vager kan het niet.

Dat is met de psychologie ook zo. Ik krijg namelijk wel wat gratis mails binnen van deze vrouw die de cursus voor 770 euro aanbiedt.  Dus niet alles kost bij haar geld. Deel ik dat met mijn ambulant begeleider en blijkt zij het niet helemaal met haar eens te zijn. Dus daar ga je al!

Een beter begin, begint bij jezelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Gaitema:

Dan snap je niet wat ik zeg. Het opvoeden van mijn kind is mij geen 770 euro waard. Ik heb dat geld niet, leer het liever van goede ouders om mij heen. Maar als we het toch in geld gaan uitdrukken, zou ik niet als ik een goede ouder erdoor wordt juist zelf dat geld moeten krijgen dan? Een goede ouder is toch goud waard?

Dat is ons mooie land goed geregeld en daarom kun je hiervoor ook bij verzekering aankloppen. Maar als de opvoeding va je kind jouw geen 770 euro waard is, ben jij geen kind waard.

 

31 minuten geleden zei Gaitema:

Deel ik dat met mijn ambulant begeleider 

Kijk, daar komt een aap uit een mouw zetten. Dat snap ik. Als een kind problemen heeft, komt dat namelijk 9 van de 10 keer niet door dat kind, maar door de ouders, en moet dáár een oplossing worden gezocht. Maar we dwalen af.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Kom aan, begrijp je me nou echt niet?

Het gaat hier ook niet over mij of over jou. Maar ik heb het idee dat je vooral alles vanuit jouw denkkaders bekijkt en niet kan zien vanuit de ogen  van een christen.

Ik als ouder heb een beperkt inkomen. Als ik 770 euro over heb, ga ik dat niet aan cursussen geven, maar richt ik de slaapkamer van mijn dochter opnieuw in. Ik ben namelijk prima zelf in staat om mijn bestemming in God te vinden en zoals ik al zei en je negeerd, maakt het opvoeden van mijn kind daar deel van uit.

Daarbij, op de eerste plaats in mijn leven staat God en op de tweede plaats mijn gezin en mijn inspanningen voor het gezin en op de derde plaats mijn werk voor God. 

 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Gaitema:

Kom aan, begrijp je me nou echt niet?

Het gaat hier ook niet over mij of over jou. Maar ik heb het idee dat je vooral alles vanuit jouw denkkaders bekijkt en niet kan zien vanuit de ogen  van een christen.

Ik als ouder heb een beperkt inkomen. Als ik 770 euro over heb, ga ik dat niet aan cursussen geven, maar richt ik de slaapkamer van mijn dochter opnieuw in. Ik ben namelijk prima zelf in staat om mijn bestemming in God te vinden en zoals ik al zei en je negeerd, maakt het opvoeden van mijn kind daar deel van uit.

Daarbij, op de eerste plaats in mijn leven staat God en op de tweede plaats mijn gezin en mijn inspanningen voor het gezin en op de derde plaats mijn werk voor God. 

 

Het gaat inderdaad niet over jou maar over Maurice de Korne en de vraag of wat hij doet wel of geen oplichting is.
Dus doet jouw situatie er niet toe, maar jij kwam zelf met jouw situatie ter vergelijking.
Het is duidelijk dat we allebei heel anders tegen de Korne aan kijken.
Want jij denkt dat mensen die zeggen met God of Jezus aan het werk te zijn, per definitie niets slechts kunnen doen.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid