Spring naar bijdragen

Wat te wensen?


Aanbevolen berichten

11 minuten geleden zei Dat beloof ik:

O? Wat was er niet compleet aan dan ? 
Genesis 2:2.  God had zijn werk voltooid (....) en rustte.
Baseer jij je geloof op dat verhaal of niet ? 

God staat dan buiten de tijd, binnen de tijd is er niets dat niet transformeert of wijzigt. Je kunt een moment Mn compleet noemen met haar gehele verleden en gehele toekomst. En dat is feitelijk altijd, alleen ervaren wij M1- > M2-> M3. En tussen M1 en M3 is dan een verschil waar wij een oordeel over hebben (niet compleet).

26 minuten geleden zei TTC:

Verwarrend wordt het pas wanneer vergeten onderdeel vormt binnen het spel, want hoe kan je dat immers weten? 

Logica en wiskunde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 224
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Met het wensen van materiële zaken, of roem of macht, komen we niet uit bij geluk/tevredenheid, denk ik. Dankbaarheid en vertrouwen is veel belangrijker om te vinden.  Voor de pottenbakker is he

Voor wie wanhopig smacht naar God, zet God de deur wijd open: Psalm 51 Vierde boetpsalm 1. Een psalm van David, voor de koorleider;  2. toen de profeet Nathan bij hem was gekomen,

Zelfs mensen die volstrekt niets te maken hebben met economie als vakgebied lezen hem met groot plezier. Hoe hij dit doet? Door zich niet te storen aan de gebruikelijke hekjes rond de economie, en doo

28 minuten geleden zei Noel2:
45 minuten geleden zei Dat beloof ik:

O? Wat was er niet compleet aan dan ? 
Genesis 2:2.  God had zijn werk voltooid (....) en rustte.
Baseer jij je geloof op dat verhaal of niet ? 

God staat dan buiten de tijd,

Dat vroeg ik niet. Je geeft totaal geen antwoord op de vragen.
Bovendien is het vrij vreemd dat je stelt dat god dan buiten de tijd staat, als daar duidelijk staat dat hij na 7 dagen rust.
Je geeft zo de indruk dat je werkelijk geen idee hebt wat er in die tekst staat, en maar een willekeurig antwoord geeft.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Noel2:

Meldingsplicht, ja zoiets.

Dat is het punt inderdaad, ondanks het abstract voor iedereen exact hetzelfde is en neutraal een oplossing biedt, is het nog altijd de menselijke keuze die bepaalt wat het finaal worden zal. Dit betekent dat er verschillende niveaus van besluitvorming mogelijk worden, maar onmogelijk zonder a priori al kennis te nemen van wat er met het abstract bedoeld wordt. Anders krijgen we absurde dialogen, zelfs mensen die denken dat stigma niet bestaat, niet eens wetend waarom.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat vroeg ik niet. Je geeft totaal geen antwoord op de vragen.
Bovendien is het vrij vreemd dat je stelt dat god dan buiten de tijd staat, als daar duidelijk staat dat hij na 7 dagen rust.
Je geeft zo de indruk dat je werkelijk geen idee hebt wat er in die tekst staat, en maar een willekeurig antwoord geeft.

Ik geef niet het door jou gewenste antwoord.

Na 6 dagen rust bedoel je? Wat dan iets is wat wij waar zouden kunnen nemen. Dat ritme.

Jij wilt misschien dat als je in het hokje “Christen” zit dat je dan alleen nog maar denkt wat in de Bijbel staat. Ik weet waarom je dat zou wensen, lekker voorspelbaar. 

12 minuten geleden zei TTC:

Dat is het punt inderdaad, ondanks het abstract voor iedereen exact hetzelfde is en neutraal een oplossing biedt, is het nog altijd de menselijke keuze die bepaalt wat het finaal worden zal. Dit betekent dat er verschillende niveaus van besluitvorming mogelijk worden, maar onmogelijk zonder a priori al kennis van te nemen van wat er met het abstract bedoeld wordt. Anders krijgen we absurde dialogen, zelfs mensen die denken dat stigma niet bestaat, niet eens wetend waarom.

Als je het verschil tussen M1 en M3 neemt is dat al weer anders dan tussen M1 en M4, daar is geen beginnen aan. De contemplatie Mn is compleet zou voldoende moeten zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Noel2:

Als je het verschil tussen M1 en M3 neemt is dat al weer anders dan tussen M1 en M4, daar is geen beginnen aan. De contemplatie Mn is compleet zou voldoende moeten zijn.

Bizar genoeg zeggen velen nagenoeg hetzelfde, het zou anders ook niet mogelijk zijn om zoveel prentjes te verzamelen, om bezig te blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Bizar genoeg zeggen velen nagenoeg hetzelfde, het zou anders ook niet mogelijk zijn om zoveel prentjes te verzamelen, om bezig te blijven.

Misschien dat het maximale verschil 1 zal zijn, en dus je tussen 1 en -1 alles wel kunt afdekken. Maar uiteindelijk is het beter als je het zelf doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Noel2:

Misschien dat het maximale verschil 1 zal zijn, en dus je tussen 1 en -1 alles wel kunt afdekken. Maar uiteindelijk is het beter als je het zelf doet.

Dat is het punt, het ontbreekt helemaal niet aan tijdloze katalysatoren, we kunnen er pas iets mee wanneer we ze ook kennen. En dat, dat is een onmogelijke opdracht, op zichzelf verklarend dat we strijden tegen problemen die al opgelost zijn, mensonterend. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Dat is het punt, het ontbreekt helemaal niet aan tijdloze katalysatoren, we kunnen er pas iets mee wanneer we ze ook kennen. En dat, dat is een onmogelijke opdracht, op zichzelf verklarend dat we strijden tegen problemen die al opgelost zijn, mensonterend. 

Mensonterend, ach vooruitgang bestaat vrijwel altijd uit symbiose.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Noel2:

Als vooruitgang = inflatie, dan is achteruitgang deflatie, en het doel biflatie toch?

Zoals we in de kroeg vaak tegen elkaar zeggen, het zit tussen onze twee oren. Biflatie is niet meer dan bronkennis, dat is het altijd al geweest, misschien gewoon vergeten, we weten het niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2-5-2021 om 10:28 zei Noel2:

Wat kan je het beste wensen? Ik denk wel eens: een makkelijker geloof.

Mindfulness, reframing, introspectie en grensverleggend denken mogen dan wel zeer krachtige tools zijn binnen het hersteldenken zoals gepromoot door de nieuwe ggz, waar je dus heel enthousiast en hoopvol mee aan de slag kan gaan, maar ook een pandoering van jewelste kan krijgen wanneer je over het resultaat hulpvragen ventileert, compleet averechts aan wat je zou kunnen denken, van harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 23-5-2021 om 10:50 zei Noel2:
Op 23-5-2021 om 10:34 zei Dat beloof ik:

Dat vroeg ik niet. Je geeft totaal geen antwoord op de vragen.
Bovendien is het vrij vreemd dat je stelt dat god dan buiten de tijd staat, als daar duidelijk staat dat hij na 7 dagen rust.
Je geeft zo de indruk dat je werkelijk geen idee hebt wat er in die tekst staat, en maar een willekeurig antwoord geeft.

Ik geef niet het door jou gewenste antwoord.

Nee, je geeft helemaal geen antwoord op de vragen die ik stelde:

 

Op 23-5-2021 om 09:50 zei Dat beloof ik:
Op 22-5-2021 om 09:54 zei Noel2:

De schepping moet gecomplementeerd worden. Er is geen haast.

O? Wat was er niet compleet aan dan ? 
Genesis 2:2.  God had zijn werk voltooid (....) en rustte.
Baseer jij je geloof op dat verhaal of niet ? 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nee, je geeft helemaal geen antwoord op de vragen die ik stelde.

Als het werkelijk zo is dat elke waarheid drie fasen doorloopt om finaal als vanzelfsprekend te worden aangenomen, en je hypothetisch de vraag zou gesteld worden om dat aan duizend verschillende mensen afzonderlijk toe te lichten op een manier dat die vermeende vanzelfsprekendheid unaniem ook op dezelfde manier geïnterpreteerd wordt, is het misschien veel verstandiger om dat vermoeden van intrinsieke waarachtigheid eerst te laten onderzoeken door ggz-experten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nee, je geeft helemaal geen antwoord op de vragen die ik stelde:

 

 

Ik las dat na de zesde dag de schepping compleet was, maar al gauw door mensen gecorrumpeerd werd, vandaar ook de zondvloed. Dat is dicht bij de Bijbelse verhalen blijven.

Maar als je niet weet dat leven vaak incompleet overkomt, dat er een gemis gevoeld wordt, dat er iets nodig is, gewenst wordt, dan zal je vast heel gelukkig zijn. 

3 uur geleden zei TTC:

Als het werkelijk zo is dat elke waarheid drie fasen doorloopt om finaal als vanzelfsprekend te worden aangenomen, en je hypothetisch de vraag zou gesteld worden om dat aan duizend verschillende mensen afzonderlijk toe te lichten op een manier dat die vermeende vanzelfsprekendheid unaniem ook op dezelfde manier geïnterpreteerd wordt, is het misschien veel verstandiger om dat vermoeden van intrinsieke waarachtigheid eerst te laten onderzoeken door ggz-experten.

Het is een belangrijke tip. Ik ken echter geen GGZ-experten en zij mij niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2-5-2021 om 10:28 zei Noel2:

Wat kan je het beste wensen? Ik denk wel eens: een makkelijker geloof.

Ja, frappant en ontnuchterend, waarom zouden we ons bezig houden met complexe zaken wanneer het simpelste niet eens lukt, of is het nu net door die complexe zaken dat we een en ander klakkeloos over het hoofd zien? Prangend, kwetsbare mensen hebben geen schijn van kans wanneer ze binnen dergelijke contexten eenvoudige hulpvragen stellen, dat is ervaringskennis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Ja, frappant en ontnuchterend, waarom zouden we ons bezig houden met complexe zaken wanneer het simpelste niet eens lukt, of is het nu net door die complexe zaken dat we een en ander klakkeloos over het hoofd zien? Prangend, kwetsbare mensen hebben geen schijn van kans wanneer ze binnen dergelijke contexten eenvoudige hulpvragen stellen, dat is ervaringskennis.

Juist, het is lastig en zwaar die waarheid. Zeker als je niet weet wat beter is. Het loopt uit de hand bij mij. Met de vinger aan de pols.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2-5-2021 om 10:28 zei Noel2:

Wat kan je het beste wensen? Ik denk wel eens: een makkelijker geloof.

Van subatomaire deeltjes tot melkwegstelsels geeft de natuur blijk van een indrukwekkende balans zoals bij een groot orkest waarvan ontelbare grondtonen samenvloeien tot de muziek van de sferen. Als we zelfs maar een ogenblik naar deze muziek luisteren, realiseren we ons dat dissonanten uiteindelijk zullen worden opgenomen in de grotere harmonie als een normale voortgang in de ontwikkeling van het geheel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Van subatomaire deeltjes tot melkwegstelsels geeft de natuur blijk van een indrukwekkende balans zoals bij een groot orkest waarvan ontelbare grondtonen samenvloeien tot de muziek van de sferen. Als we zelfs maar een ogenblik naar deze muziek luisteren, realiseren we ons dat dissonanten uiteindelijk zullen worden opgenomen in de grotere harmonie als een normale voortgang in de ontwikkeling van het geheel.

Wederom totale onzin. Als de natuur blijkt geeft van een indrukwekkende balans, kunnen er geen dissonanten. 
Aangezien jij die toch waarneemt, is er ook geen sprake van één harmonie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Wederom totale onzin. Als de natuur blijkt geeft van een indrukwekkende balans, kunnen er geen dissonanten. Aangezien jij die toch waarneemt, is er ook geen sprake van één harmonie.

En dan heb je de stilte nog niet horen spreken, nog een heel ander verhaal wanneer je dat allemaal leest, hilarisch. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid