Spring naar bijdragen

Johannes 3:16


Aanbevolen berichten

In Numeri, hoofdstuk 21, lezen we hoe God's volk bleef klagen en terug verlangde naar Egypte. 

God zond toen gifslangen waardoor er velen stierven. Het volk besefte zijn dwaling en vroeg Mozes te bidden zodat God de slangen zou wegnemen. 

God nam de slangen niet weg maar liet Mozes een slang (of een seraph?) op een staak zetten. Ernaar kijken zorgde ervoor dat men, na een slangebeet, niet stierf. 

Jezus verwijst hiernaar in Johannes 3:14-15. Hij legt uit hoe God's heilsplan werkt. Het beroemde vers 3:16 geeft niet aan hoe zeer God van de mens houdt maar de manier waarop. 

Het woord 'houtos' betekent: thus, in this manner. 

Een klein verschil? Het geeft in ieder geval aan dat wij God nodig hebben en niet andersom. Wij zijn door de slang gebeten en kijken in geloof en vertrouwen op naar de gekruisigde Verlosser. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik niet. Ik zelf loop over van verbazing dat mensen nou vooral niet Gods wegen willen, die toch zuiver en goed zijn. Ik ben er niet meer boos over. Voel me niet meer door ze in de kou gezet en me niet meer alleen. Nu is het gewoon verbazing, dat velen niet echt geestelijk zo ver komen.

Dat God in Zijn woede slangen stuurt begrijp ik wel. Dit volk had Gods wonderen gezien. Ik snap hun ongeloof dan ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Gaitema:

Ik niet. Ik zelf loop over van verbazing dat mensen nou vooral niet Gods wegen willen, die toch zuiver en goed zijn. Ik ben er niet meer boos over. Voel me niet meer door ze in de kou gezet en me niet meer alleen. Nu is het gewoon verbazing, dat velen niet echt geestelijk zo ver komen.

Dat God in Zijn woede slangen stuurt begrijp ik wel. Dit volk had Gods wonderen gezien. Ik snap hun ongeloof dan ook niet.

Inderdaad. Ik ben het helemaal met je eens. Zij zagen de wonderen voor hun neus gebeuren. God was in hun midden. Wat kun je meer wensen? Het beloofde land was/is niet meer veraf. 

Fijne dag! 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid