Spring naar bijdragen

Waardige manier van sterven


Aanbevolen berichten

13 uur geleden zei Dat beloof ik:

Spreek voor jezelf,  laat anderen daar buiten, 

Ik begrijp dat je de waarheid niet onder ogen kan of durft te zien. En zelfs een andere waarheid te zijn gaan geloven, eentje die beter bij je past.
Maar hoe je het ook went of keert, de dood is een zekerheid voor iedereen. En ieder zal ooit voor God  komen te staan.
Er is maar 1 weg tot het eeuwige leven en dat is Jezus Christus. De andere weg, ik hoop echt dat je die niet zult nemen.

bewerkt door Wesley
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 52
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Een nieuwe levensgewoonte adopteren als nieuwe routine is iets nieuw 40 dagen na elkaar herhalen. Drink je bv veel cola? Verander dat met water.  (Fictief voorbeeld) Courage.

Beschouw de rechterstoel niet als huiveringwekkend. Maak jezelf niet gek. Verschijn in geloof en vertrouwen. 

28 minuten geleden zei Wesley:

Ik begrijp dat je de waarheid niet onder ogen kan of durft te zien. En zelfs een andere waarheid te zijn gaan geloven, eentje die beter bij je past.
Maar hoe je het ook went of keert, de dood is een zekerheid voor iedereen. En ieder zal ooit voor God  komen te staan.
Er is maar 1 weg tot het eeuwige leven en dat is Jezus Christus. De andere weg, ik hoop echt dat je die niet zult nemen.

Daar heeft het niets mee te maken.
Dat jij jezelf onwaardig voor wat dan ook, moet je zelf weten.

Daarnaast verwar je jouw mening met de waarheid, maar dat schijnt meer standaard te zijn bij sommige groepen gelovigen die niet open staan voor andere meningen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-4-2021 om 21:40 zei Wesley:

Het kan zijn dat ik “waardigheid” anders interpreteer dan hoe jij het interpreteert.
Hoe ik het zie is, Jezus heeft een onwaardige manier van sterven gekozen.
Jezus die onschuldig was, volledig heilig is. Het was Zijn keuze dat Jezus Christus zou moeten sterven aan het kruis.

Johannes 19:10-11
10 Pilatus dan zei tegen Hem: Spreekt U niet tot mij? Weet U niet dat ik macht heb U te kruisigen, en macht heb U los te laten?
11 Jezus antwoordde: U zou geen enkele macht tegen Mij hebben, als het u niet van boven gegeven was.


Daarentegen zijn wij allen zondaren die, wanneer het aan de wetten lag, allen onwaardig zijn om voort te leven. Des te groter de genade van God, die ons Zijn Zoon heeft gegeven, opdat wie zich bekeert en in Jezus Christus gelooft het eeuwige leven ontvangt.

Er is niemand waardig, niet een.
Maar wie met een oprecht hart naar Jezus Christus toekeert en in Hem gelooft als Heer en Redder. God belooft dat Hij de Helper zal sturen, de Heilige Geest die in ons zal leven. De Helper die ons zal bevrijden van onze zondes. Liegen, stelen, godslastering, overspel, moord, trots, huichelarij, idolen, geldlust, egoïsme, verslavingen en zeker ook overconsumptie.

Niet dat een christen totaal vrij is van zonde. Maar door een wedergeboren hart en de werking van de Heilige Geest, zal een christen heel anders tegen zonde aankijken en een drastische ommekeer maken. Dit niet op eigen kracht, maar door God die in ons leeft.

Hallo Wesley. Kan je jezelf vinden in “zich waardig gedragen bij een onverdiende dood”?

Mijn geloof in Jezus Christus heeft veel te maken met je niet verzetten tegen de oordelen en handelingen van derden, maar waardig de oordelen en handelingen ondergaan, en zo oprecht mogelijk leven als kind van God.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid