Spring naar bijdragen

Dagelijkse Bijbelstudie

Aanbevolen berichten

Lezen: Psalm 62

Immers is mijn ziel stil tot God; van Hem is mijn heil. Immers is Hij mijn Hoog vertrek.

Hoe nodig is dat in het gewoel des levens, bij de drukte van ons dagelijks werk, eens "stil" te zijn! Daar zijn zoveel stemmen om ons heen, vertienvoudigd door de echo van duizenden verwijderde stemmen, als daar door de media tot ons komen! Dat alles dreigt ons zozeer ons de rust te benemen, en verhindert ons vaak tot dat Hoog Vertrek de toevlucht te nemen, waarvan de Psalmist spreekt. En toch gevoelen wij het wel, hoe nodig het voor ons is, andere stemmen te laten zwijgen, opdat de Rotssteen onzes heils binnen in ons aan het woord moge komen. God legt Zijn anker slechts daar vast waar het stil is geworden! - Stil te midden van de drukte en de belangen der voorbijgaande wereld, stil ook in dagen van beproeving en hoogstaand leed. - De Here zij gedankt, wij hebben een Rotssteen der hulpe in Jezus Christus, de grote Stomstiller. Laten wij tot Hem opzien, wanneer de onrust de overhand neemt, wanneer het binnen in ons niet stil wil worden. Hij kan het maken met één wenk Zijner almacht. Laat ook heden uw hart één ogenblik zwijgen voor al het andere, om naar de stem van uw God te horen en van Hem uw heil en uw vrede te ontvangen.

In God is al mijn heil, mijn eer,

Mijn Sterke rots, mijn Tegenweer,

God is een toevlucht t'allen tijde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Psalm 118:6 The Lord is on my side; I will not fear: what can man do unto me?

7 The Lord taketh my part with them that help me: therefore shall I see my desire upon them that hate me.

8 It is better to trust in the Lord than to put confidence in man.

9 It is better to trust in the Lord than to put confidence in princes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lezen: spreuken 28

Die zijn overtredingen bedekt, zal niet voorspoedig zijn; maar die ze bekent en laat, zal barmhartigheid verkrijgen.

Wie vrede wil smaken in zijn ziel en God wil dienen in waarheid, moet volkomen oprecht en open zijn. Voor de alwetende God kan men toch niets bedekken. Hij kan ons eerst helpen als wij volkomen waar en eerlijk zijn voor Zijn aangezicht. wij hebben de verlossing door Zijn bloed, leert ons de Apostel. Maar die verlossing heeft dan ook des Heilands bitterste lijden gekost. Wie nu echter zijn zonde voor God wil verbloemen, en iets achterhoudt van wat hij heeft misdreven, die heeft geen deel aan de verlossing, want de waarheid is in hem niet. Slechts wie zijn zonden bekent en Gods kracht vraagt in zijn zwakheid, slechts die kan barmhartigheid verkrijgen van de heilige God, Wiens naam is groot van goedertierenheid. Vragen wij telkens weer dat God ons lere oprecht te wandelen voor Zijn aangezicht. Laten wij niets bedekken, wat naakt of geopend moet liggen voor Hem. Niets verzwijgen voor Hem, die alles weet, nog vóór er een woord op onze tong is, maar die nochtans met vaderlijke ontferming tot elk mensenhart de vraag heeft gericht: Toon Mij uw gedaante, laat Mij uw stem horen. Zal onze stem heden in de hemel gehoord worden?

Zijn Heilandshart lijdt mede

Met 't lijden van Zijn kind,

Totdat de ziel weer vrede

In Zijn gemeenschap vindt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ephesians 6:1 Children, obey your parents in the Lord: for this is right.

2 Honour thy father and mother; which is the first commandment with promise;

3 That it may be well with thee, and thou mayest live long on the earth.

4 And, ye fathers, provoke not your children to wrath: but bring them up in the nurture and admonition of the Lord.

5 Servants, be obedient to them that are your masters according to the flesh, with fear and trembling, in singleness of your heart, as unto Christ;

6 Not with eyeservice, as menpleasers; but as the servants of Christ, doing the will of God from the heart;

7 With good will doing service, as to the Lord, and not to men:

8 Knowing that whatsoever good thing any man doeth, the same shall he receive of the Lord, whether he be bond or free.

9 And, ye masters, do the same things unto them, forbearing threatening: knowing that your Master also is in heaven; neither is there respect of persons with him.

10 Finally, my brethren, be strong in the Lord, and in the power of his might.

11 Put on the whole armour of God, that ye may be able to stand against the wiles of the devil.

12 For we wrestle not against flesh and blood, but against principalities, against powers, against the rulers of the darkness of this world, against spiritual wickedness in high places.

13 Wherefore take unto you the whole armour of God, that ye may be able to withstand in the evil day, and having done all, to stand.

14 Stand therefore, having your loins girt about with truth, and having on the breastplate of righteousness;

15 And your feet shod with the preparation of the gospel of peace;

16 Above all, taking the shield of faith, wherewith ye shall be able to quench all the fiery darts of the wicked.

17 And take the helmet of salvation, and the sword of the Spirit, which is the word of God:

18 Praying always with all prayer and supplication in the Spirit, and watching thereunto with all perseverance and supplication for all saints;

19 And for me, that utterance may be given unto me, that I may open my mouth boldly, to make known the mystery of the gospel,

20 For which I am an ambassador in bonds: that therein I may speak boldly, as I ought to speak.

21 But that ye also may know my affairs, and how I do, Tychicus, a beloved brother and faithful minister in the Lord, shall make known to you all things:

22 Whom I have sent unto you for the same purpose, that ye might know our affairs, and that he might comfort your hearts.

23 Peace be to the brethren, and love with faith, from God the Father and the Lord Jesus Christ.

24 Grace be with all them that love our Lord Jesus Christ in sincerity. Amen.

Link naar bericht
Deel via andere websites