Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden zei Gaitema:

Menselijk gezien is dat niet te begrijpen.

Daarom stel ik er ook menselijke vragen over.
 

 

13 minuten geleden zei Gaitema:

Maar laten we eens naar de heiligen kijken.

Lijkt me beter van niet. Mensen zijn heiligen omdat andere mensen dat vinden. Niets goddelijks aan hoor.

14 minuten geleden zei Gaitema:

Ik las een verhaal over een Nederlands kind die heel zijn leven door een aandoening voelde alsof zijn benen in brand stonden. Onder gruwelijke pijnen bezweek hij als tiener. Schreeuwend bracht hij zijn leven door. Ouders baden voor genezing. Kind kreeg wel visioenen van Jezus maar genas niet.

 

Dan hadden ze er beter mee naar een dokter gegaan in plaats van te bidden.

16 minuten geleden zei Gaitema:

Mijn maag draait erbij om, en toch wordt die belofte in de bijbel gegeven.


in de Bijbel staat ook dat gebeden zullen worden verhoord. Nou, hier dus duidelijk niet. 
Aan jou de keus: welke bijbeltekst klopt er niet van deze 2? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Stel jij mij voor een keuze? Ik heb gezegd hoe ik er over denk en daarmee heb ik voldoende gezegd. Daarbij, waar heb ik gezegd dat ze nooit naar een dokter zijn gegaan? In het artikel van de EO Visie gaven ze aan dat er niks tegen te doen was. Natuurlijk was hij bij de dokter geweest. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Gebed wordt heel weinig of niet verhoord volgens veel, heel veel mensen, ik tipte dit onderwerp al aan, voorwaarden zijn

  1. Erkenning van de Schepper als opperste soeverein
  2. Je leven ingericht naar de wetten van hem, dit doen zoverre het je redelijk toelaat als zondig mens
  3. ook zonder protest  aannemen  dat als het niet in overeenstemming is met Gods plan er geen response komt
  4. het gevraagde moet in overeenstemming zijn met de schriftelijke gedragslijn, dus niet bidden om rijk te worden

indien je aan de voorwaarden voldoet, grote kans om verhoord te worden, en natuurlijk zijn er meer items, het zou te lang worden.

Met klem zeg ik dat het nu meer nodig is dan ooit, we zitten in de vooravond van de grote verdrukking

 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Gaitema:

Stel jij mij voor een keuze?

Ik stel gewoon een vraag die voortkomt uit jouw beweringen.

Enerzijds doen je een beroep op  'het staat in de Bijbel en dus is het zo'.
Anderzijds meldt je dat mensen bidden om genezing van hun zoon, maar dat die niet geneest.

Welnu, dan leg ik daar de bijbeltekst naast waarin staat dat gebeden zullen worden verhoord.
Want als dat zo is, klopt één van de beide beweringen niet.
Het kan natuurlijk ook zijn dat de tekst waarin staat dat gebeden zullen worden verhoord niet klopt.
 

Citaat

 

Johannes 15:7 Als u in Mij blijft en Mijn woorden in u blijven, vraag wat u maar wilt en het zal u ten deel vallen.

 

 

15 minuten geleden zei antoon:

Gebed wordt heel weinig of niet verhoord volgens veel, heel veel mensen, ik tipte dit onderwerp al aan, voorwaarden zijn

  1. Erkenning van de Schepper als opperste soeverein
  2. Je leven ingericht naar de wetten van hem, dit doen zoverre het je redelijk toelaat als zondig mens
  3. ook zonder protest  aannemen  dat als het niet in overeenstemming is met Gods plan er geen response komt
  4. het gevraagde moet in overeenstemming zijn met de schriftelijke gedragslijn, dus niet bidden om rijk te worden

indien je aan de voorwaarden voldoet, grote kans om verhoord te worden, en natuurlijk zijn er meer items, het zou te lang worden.

 

Dat staat er allemaal niet bij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei antoon:

Gebed wordt heel weinig of niet verhoord volgens veel, heel veel mensen, ik tipte dit onderwerp al aan, voorwaarden zijn

  1. Erkenning van de Schepper als opperste soeverein
  2. Je leven ingericht naar de wetten van hem, dit doen zoverre het je redelijk toelaat als zondig mens
  3. ook zonder protest  aannemen  dat als het niet in overeenstemming is met Gods plan er geen response komt
  4. het gevraagde moet in overeenstemming zijn met de schriftelijke gedragslijn, dus niet bidden om rijk te worden

indien je aan de voorwaarden voldoet, grote kans om verhoord te worden, en natuurlijk zijn er meer items, het zou te lang worden.

Met klem zeg ik dat het nu meer nodig is dan ooit, we zitten in de vooravond van de grote verdrukking

 

Als alle Nederlanders vandaag om, laten we zeggen om 15:00, een gebedje doen dat ze de jackpot in de staatsloterij winnen dan is er geheid eentje wiens gebed verhoord wordt :-)

Waarmee ik maar wil zeggen dan je helemaal niet zo heel creatief hoeft te zijn om altijd een verklaring te vinden waarom een gebed wel of niet verhoord is.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik stel gewoon een vraag die voortkomt uit jouw beweringen.

Enerzijds doen je een beroep op  'het staat in de Bijbel en dus is het zo'.
Anderzijds meldt je dat mensen bidden om genezing van hun zoon, maar dat die niet geneest.

Welnu, dan leg ik daar de bijbeltekst naast waarin staat dat gebeden zullen worden verhoord.
Want als dat zo is, klopt één van de beide beweringen niet.
Het kan natuurlijk ook zijn dat de tekst waarin staat dat gebeden zullen worden verhoord niet klopt.
 

Ik ga er van uit dat je het moet verstaan in de juiste context. Maar om het kort te zeggen: "Gods wegen zijn ondoorgrondelijk", daarom deed ik mijn bijdrage ook. Om te zeggen dat ik ook niet begrijp waarom God zoveel leed gewoon laat gebeuren. Ik weet het simpelweg niet.

 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Gaitema:

Ik ga er van uit dat je het moet verstaan in de juiste context. Maar om het kort te zeggen: "Gods wegen zijn ondoorgrondelijk", daarom deed ik mijn bijdrage ook. Om te zeggen dat ik ook niet begrijp waarom God zoveel leed gewoon laat gebeuren. Ik weet het simpelweg niet.

 

Ik heb het niet over ondoorgrondelijk, maar over teksten die niet allemaal kloppen. Dus wat is het antwoord?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:

Geen.

Meer dan wat ik zei wordt het niet.

En daar vgaat het om. Je bent iets aan het verdedigen,  jezelf in alle mogelijke bochten aan het wringen,  terwijl het niet klopt en er geen antwoord is. Je bent bereid jezelf voor schut te zetten door op simpele keuzes als deze (ja nee, of 1 2) te zeggen dat geen antwoord.

Op punten als deze zeggen veel mensen het geloof vaarwel , zodat ze zichzelf niet langer in het openbaar moeten vernederen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Op punten als deze zeggen veel mensen het geloof vaarwel , zodat ze zichzelf niet langer in het openbaar moeten vernederen. 

Klopt, maar wat kan een van de redenen zijn, dat is vaak inzicht wat een Bijbelvorser heeft en een toehoorder of andere Christen niet, er zijn genoeg Christenen of zichzelf noemende die het aan de juiste instelling ontbreekt, dat inzicht is niet makkelijk over te brengen, je praat op verschillende golflengten

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Dat beloof ik:

En daar vgaat het om. Je bent iets aan het verdedigen,  jezelf in alle mogelijke bochten aan het wringen,  terwijl het niet klopt en er geen antwoord is. Je bent bereid jezelf voor schut te zetten door op simpele keuzes als deze (ja nee, of 1 2) te zeggen dat geen antwoord.

Op punten als deze zeggen veel mensen het geloof vaarwel , zodat ze zichzelf niet langer in het openbaar moeten vernederen. 

Nee, dat zie ik anders.

Elk antwoord wat ik geef zal voor jou niet goed zijn. Ik kan wel zeggen dat God gebeden alleen verhoord als het goed voor je is en binnen Zijn wil, maar dan zeg je "dat staat er niet" en ik kan zeggen "als we in de hemel zijn zien we dat het lijden te doorstaan was en ons geloof niet om zeep helpt", maar dan zeg je "dat vul je zelf in" en als ik zeg "die teksten kloppen niet" zou ik mijn geloof vaarwel zeggen en tegen jou liegen. Ik geloof nou eenmaal dat ze kloppen en jou bekeren moet God doen. Dat is mijn taak niet.

En om mensen die hun geloof verliezen maak ik mij niet meer druk.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei antoon:

Klopt, maar wat kan een van de redenen zijn, dat is vaak inzicht wat een Bijbelvorser heeft en een toehoorder of andere Christen niet, er zijn genoeg Christenen of zichzelf noemende die het aan de juiste instelling ontbreekt, dat inzicht is niet makkelijk over te brengen, je praat op verschillende golflengten

 

Ik spreek gewoon Nederlands en jij ook.  Datgene wat ik vroeg was ook gewoon Nederlands. 

3 minuten geleden zei Gaitema:

Elk antwoord wat ik geef zal voor jou niet goed zijn

Nee hoor. 

3 minuten geleden zei Gaitema:

Ik kan wel zeggen dat God gebeden alleen verhoord als het goed voor je is en binnen Zijn wil, maar dan zeg je "dat staat er niet"

Klopt.

4 minuten geleden zei Gaitema:

en ik kan zeggen "als we in de hemel zijn zien we dat het lijden te doorstaan was en ons geloof niet omheen helpt", maar dan zeg je "dat vul je zelf in"

Helemaal goed,  je snapt het! 

5 minuten geleden zei Gaitema:

en als ik zeg "die teksten kloppen niet" zou ik mijn geloof vaarwel zeggen en tegen jou liegen.

Je,  dan zou je inzien dat er iets niet klopt in de teksten.  In feite zou dat je enige eerlijke antwoord zijn zonder dat je hoeft te liegen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik spreek gewoon Nederlands en jij ook.  Datgene wat ik vroeg was ook gewoon Nederlands. 

Nee hoor. 

Klopt.

Helemaal goed,  je snapt het! 

Je,  dan zou je inzien dat er iets niet klopt in de teksten.  In feite zou dat je enige eerlijke antwoord zijn zonder dat je hoeft te liegen. 

Dan zeg ik: "je denkt te menselijk en niet Goddelijk." En dat snap ik, want het geloof moet je gegeven worden.

Dus mijn antwoord blijft daarom: "God begrijpen kan ik niet, maar ik vertrouw Hem."

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Gaitema:
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik spreek gewoon Nederlands en jij ook.  Datgene wat ik vroeg was ook gewoon Nederlands. 

Nee hoor. 

Klopt.

Helemaal goed,  je snapt het! 

Je,  dan zou je inzien dat er iets niet klopt in de teksten.  In feite zou dat je enige eerlijke antwoord zijn zonder dat je hoeft te liegen. 

Expand  

Dan zeg ik: "je denkt te menselijk en niet Goddelijk." En dat snap ik, want het geloof moet je gegeven worden.

Dus mijn antwoord blijft daarom: "God begrijpen kan ik niet, maar ik vertrouw Hem."

Jij denkt menselijk, ik denk menselijk. Jij spreekt Nederlands, ik ook. 
Dank voor de bevestiging dat je God niet begrijpt.
Je begrijpt dus iets niet en vertrouwt er toch op. Ziedaar het standaard recept voor een leven vol problemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Jij denkt menselijk, ik denk menselijk. Jij spreekt Nederlands, ik ook. 
Dank voor de bevestiging dat je God niet begrijpt.
Je begrijpt dus iets niet en vertrouwt er toch op. Ziedaar het standaard recept voor een leven vol problemen.

Nou nee, het werkt bevrijdend. 

 

Ook een mooie tekst: "vele zijn de tegenspoeden van de rechtvaardigen, maar uit die allen redt de Heere hen."

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Gaitema:

Het is goed om eerlijk te zijn tegen je zelf, dat een mens te dom is God te begrijpen.  Antwoorden vind je niet op al deze vragen.

Heel mooi gezegd.  Maar doet er niet toe,  er is wel degelijk een  antwoord mogelijk op mijn vraag, die ging immers alleen om beweringen van jezelf.

Op 10-5-2021 om 12:21 zei Dat beloof ik:

Enerzijds doen je een beroep op  'het staat in de Bijbel en dus is het zo'.
Anderzijds meldt je dat mensen bidden om genezing van hun zoon, maar dat die niet geneest.

Welnu, dan leg ik daar de bijbeltekst naast waarin staat dat gebeden zullen worden verhoord.
Want als dat zo is, klopt één van de beide beweringen niet.
Het kan natuurlijk ook zijn dat de tekst waarin staat dat gebeden zullen worden verhoord niet klopt.

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Heel mooi gezegd.  Maar doet er niet toe,  er is wel degelijk een  antwoord mogelijk op mijn vraag, die ging immers alleen om beweringen van jezelf.

En mijn antwoord is het geen wat jou niet aanstaat en voor jou een gedraai is. Want, voor mij kloppen die bijbelteksten gewoon. Al lijkt het in de wereld geen werkelijkheid. Als een mens die Jezus volgt zijn kruis opneemt en achter Jezus aangaat en zo als overwinnaar in de hemel komt, heeft hij toch genoeg kracht gehad om het lijden te doorstaan en zijn gebeden zijn verhoord binnen de wetmatigheden van Gods Koninkrijk. Immers staat er ook in de bijbel dat God gebeden verhoord, als het binnen Zijn wil is en in die contekst moet je al die teksten lezen dat gaat over het bidt en het zal je gegeven worden. Bidden voor een lekkere hoer heeft geen zin dan, ook niet voor lekkere Speed of TXC om er van stoned te worden. Een Maffiabaas die bidt dat zijn zaken goed zal lopen kan het wel vergeten.

Kijk, ik heb pdd-nos (ASS). Mij is uitgelegd dat autisten bang zijn voor het onbekende, zoals de toekomst. Daar van kunnen ze echt in paniek raken, omdat het ongrijpbaar is. Dat had ik dus ook, maar het christendom werkt als een medicijn. Immers belooft God ons dat Hij als een Vader voor ons zorgt. Dat heb ik geleerd in mijn leven en ondanks alle obstakels kwam ik er in geloofsvertrouwen er steeds sterker door en overwon mijn grootste angsten. Dat is een heel stuk genezing voor me geweest.

Snap je? Voor mij is het realiteit. God verhoord mijn angstgebeden en Hij bracht met de beproeving ook telkens de uitweg.

Dat is mijn kracht en mijn werkelijkheid.  

 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Gaitema:

Immers staat er ook in de bijbel dat God gebeden verhoord, als het binnen Zijn wil is en in die contekst moet je al die teksten lezen dat gaat over het bidt en het zal je gegeven worden. Bidden voor een lekkere hoer heeft geen zin dan, ook niet voor lekkere Speed of TXC om er van stoned te worden. Een Maffiabaas die bidt dat zijn zaken goed zal lopen kan het wel vergeten.

Inderdaad. Om dan terug te komen om wat jij aandroeg:

Op 10-5-2021 om 08:25 zei Gaitema:

Ik las een verhaal over een Nederlands kind die heel zijn leven door een aandoening voelde alsof zijn benen in brand stonden. Onder gruwelijke pijnen bezweek hij als tiener. Schreeuwend bracht hij zijn leven door. Ouders baden voor genezing. Kind kreeg wel visioenen van Jezus maar genas niet

Dat is de casus waar we het over hebben. Vragen om zijn genezing valt volgens jou dus in de categorie 'bidden voor en lekkere hoer of speed' .... 

De ouders baden om genezing, en stel ik dat er in de Bijbel staat dat je krijgt waar je om vraagt, 

En je houdt maar vol dat de bijbelteksten gewoon kloppen.  Je zou jezelf de ogen uit de kop moeten schamen dat je de smeekbede van de ouders vergelijkt met het vragen om een lekkere hoer,  en dat het daarom niet is verhoord.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Gaitema:

Kijk, ik heb pdd-nos (ASS). Mij is uitgelegd dat autisten bang zijn voor het onbekende, zoals de toekomst. Daar van kunnen ze echt in paniek raken, omdat het ongrijpbaar is. Dat had ik dus ook, maar het christendom werkt als een medicijn. Immers belooft God ons dat Hij als een Vader voor ons zorgt

Behalve voor de jongen in deze casus, die zijn hele leven pijn heeft een er aan sterft. 

7 uur geleden zei Gaitema:

Snap je? Voor mij is het realiteit. God verhoord mijn angstgebeden en Hij bracht met de beproeving ook telkens de uitweg.

Dat is mijn kracht en mijn werkelijkheid

Maar niet de angstgebeden van de ouders van de jongen....

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Behalve voor de jongen in deze casus, die zijn hele leven pijn heeft een er aan sterft. 

Maar niet de angstgebeden van de ouders van de jongen....

Ja en nee. Want zoals ik al zei: hij had visioenen en is nu vast bij de Heer. Maar dat ik dat begrijp? Nee, maar dat zei ik al. Mijn maag draait ervan om.

5 uur geleden zei Dat beloof ik:

Inderdaad. Om dan terug te komen om wat jij aandroeg:

Dat is de casus waar we het over hebben. Vragen om zijn genezing valt volgens jou dus in de categorie 'bidden voor en lekkere hoer of speed' .... 

De ouders baden om genezing, en stel ik dat er in de Bijbel staat dat je krijgt waar je om vraagt, 

En je houdt maar vol dat de bijbelteksten gewoon kloppen.  Je zou jezelf de ogen uit de kop moeten schamen dat je de smeekbede van de ouders vergelijkt met het vragen om een lekkere hoer,  en dat het daarom niet is verhoord.

Jij moet je schamen dat je mij zo in een kwaad daglicht zet! Ik ben nu met je uitgesproken en meld dit bij de moderator.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Gaitema:
12 uur geleden zei Dat beloof ik:

Inderdaad. Om dan terug te komen om wat jij aandroeg:

Dat is de casus waar we het over hebben. Vragen om zijn genezing valt volgens jou dus in de categorie 'bidden voor en lekkere hoer of speed' .... 

De ouders baden om genezing, en stel ik dat er in de Bijbel staat dat je krijgt waar je om vraagt, 

En je houdt maar vol dat de bijbelteksten gewoon kloppen.  Je zou jezelf de ogen uit de kop moeten schamen dat je de smeekbede van de ouders vergelijkt met het vragen om een lekkere hoer,  en dat het daarom niet is verhoord.

Jij moet je schamen dat je mij zo in een kwaad daglicht zet! Ik ben nu met je uitgesproken en meld dit bij de moderator.

Wat kan de moderator er mee? Ik herhaal slechts wat je zelf opschreef.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid