Spring naar bijdragen

Vaccinatie en religie


Aanbevolen berichten

21 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat deed je wel:

 

Wat in dit geval dus neerkomt op het tegendeel beweren.

Mensen mogen voor zichzelf beslissen en omdat de vaccins werken verliest niemand vrijheden.

Dit lijkt alleen op te gaan bij de griep en niet covid. Israël heeft zelfs vaccinpaspoorten. Hoe irrationeel zou het zijn dit bij de mazelen, polio of de griep toe te passen? Bij covid mag echter alles omdat de tv er van ‘s ochtends tot ‘s avonds angst mee aanjaagt. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 149
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is niet van een geaborteerd kind maar van een foetus dat te vroeg geboren is en wat toch niet levensvatbaar was. Bovendien zijn het slechts enkele cellen die verder gekweekt zijn. Het heeft miljoe

Het zwaard brengen betekent niet perse houwen met het zwaard, het kan ook scheiden betekenen (van goed en kwaad). Ik denk dat begrijpend lezen, een uitleg geven, juist nodig is, omdat het anders niet

Niet gekomen om vrede te brengen, maar om het zwaard te brengen. Er staat toch niet “oorlog”? Het zwaard is datgene dat beslissend is.

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Mensen mogen voor zichzelf beslissen en omdat de vaccins werken verliest niemand vrijheden.

Dit lijkt alleen op te gaan bij de griep en niet covid. Israël heeft zelfs vaccinpaspoorten. Hoe irrationeel zou het zijn dit bij de mazelen, polio of de griep toe te passen? Bij covid mag echter alles omdat de tv er van ‘s ochtends tot ‘s avonds angst mee aanjaagt. 

 

Voor tal van ziektes zijn inentingen al jaren verplicht bij bezoek aan buitenland. Je roept dus maar wat,  ongehinderd door enige kennis van zaken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2-3-2021 om 07:10 zei Dat beloof ik:

Voor tal van ziektes zijn inentingen al jaren verplicht bij bezoek aan buitenland. Je roept dus maar wat,  ongehinderd door enige kennis van zaken. 

Maar voor binnenlandse activiteiten is dat echter nieuw he. Jij legt een verkeerde link en beweert dat ik maar wat roep. Context dbi, context. Begrijpend lezen voor Dummies kopen ofzo 😛

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:
Op 2-3-2021 om 07:10 zei Dat beloof ik:

Voor tal van ziektes zijn inentingen al jaren verplicht bij bezoek aan buitenland. Je roept dus maar wat,  ongehinderd door enige kennis van zaken. 

Maar voor binnenlandse activiteiten is dat echter nieuw he. Jij legt een verkeerde link en beweert dat ik maar wat roep. Context dbi, context. Begrijpend lezen voor Dummies kopen ofzo 😛

Context, context, schrijf het dan zodanig op dat duidelijk is wat je er mee wil zeggen. Ik kan toch niet in jouw stuiterkop kijken om te zien wat jij nu eigenlijk bedoelt met teksten waar je allerlei conclusies uit kunt trekken. 
Anyway, ook bij binnenlandse activiteiten is dat niet nieuw.  

Op 24-2-2021 om 08:35 zei Fundamenteel:

En als het vaccin werkt, waarom kan ieder mens dan niet voor zichzelf beslissen zoals bij de griep?

2 maten en 2 gewichten altijd.

Naar nu blijkt, bedoelde je hiermee dus dan mensen zelf kunnen beslissen over waar ze naar toe gaan. Iets dat uit deze opmerking van jou onduidelijk was.
Welnu, dat kan bij verschillende andere besmettelijke ziekten ook niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-3-2021 om 11:49 zei Dat beloof ik:

Context, context, schrijf het dan zodanig op dat duidelijk is wat je er mee wil zeggen. Ik kan toch niet in jouw stuiterkop kijken om te zien wat jij nu eigenlijk bedoelt met teksten waar je allerlei conclusies uit kunt trekken. 
Anyway, ook bij binnenlandse activiteiten is dat niet nieuw.  

Naar nu blijkt, bedoelde je hiermee dus dan mensen zelf kunnen beslissen over waar ze naar toe gaan. Iets dat uit deze opmerking van jou onduidelijk was.
Welnu, dat kan bij verschillende andere besmettelijke ziekten ook niet. 

Tjah, ik verwacht dat mensen de actualiteit opvolgen als ze meedoen aan deze discussies. Toon me eens waar vaccinatiepaspoorten gelden voor binnenland? Wat scholen of andere instituten wel kunnen doen is een bewijs van vaccinatie vragen. Maar enkel toegang krijgen via controle na groen scherm aan de ingang is nieuw te noemen.

Ik las dat Sigrid Kaag dat ook zou willen voor winkelcentra? Dat is toch allemaal nieuw?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Mijn persoonlijke mening is dat ik er niet in geloof dat het vaccinatie- en testbeleid de oplossing gaat zijn. Een goed medicijn ontwikkelen, waardoor mensen niet zo ziek worden dat zij in het ziekenhuis belanden, lijkt mij een betere oplossing. Waarschijnlijk bestaat een dergelijk medicijn al en hoeft dat niet ontwikkelt te worden, maar daar wordt door de farmaceuten niets of niet veel aan verdient. Echter de hele wereldbevolking testen en vaccineren levert de farmaceuten veel meer op, een verdienmodel waarmee tot in lengte van jaren hun peilloos diepe zakken kunnen worden gevuld. Hoewel ze natuurlijk nooit genoeg hebben en deze zakken nooit zullen overlopen omdat de hebzucht geen grens kent. Wie dus mee wil werken aan het vullen van deze onverzadigbare zakken wil ik aanraden zich regelmatig te laten testen en ieder vaccin, waarvan er nog vele zullen volgen, met graagte in ontvangst te nemen. Misschien lopen deze zakken op een dag toch over en wordt er besloten om het geld wat over de rand stroomt uit te geven aan een goed medicijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Mohawk:

Mijn persoonlijke mening is dat ik er niet in geloof dat het vaccinatie- en testbeleid de oplossing gaat zijn

Dat is je mening. Maar kun je ook aangeven waarom vaccinatie en testen de oplossing niet gaat zijn? 
 

45 minuten geleden zei Mohawk:

Een goed medicijn ontwikkelen, waardoor mensen niet zo ziek worden dat zij in het ziekenhuis belanden, lijkt mij een betere oplossing.

Dito. Kun je ook aangeven waarom een medicijn een betere oplossing is?

Als je alleen met een medicijn werkt, ga je besmetting en verspreiding niet tegen. Mij lijkt dat testen en vaccineren ook nodig is  omdat je dan de verspreiding van het virus tegen gaat en er dus minder mensen ziek worden en dus minder kans op mutatie van het virus is.
Medicijnen zijn uiteraard ook nodig. De meeste mensen die zich niet laten vaccineren zullen immers vroeg of laat toch besmet raken. Wedden dat ze dan toch wel erg graag behandeld willen worden? 

 

45 minuten geleden zei Mohawk:

Misschien lopen deze zakken op een dag toch over en wordt er besloten om het geld wat over de rand stroomt uit te geven aan een goed medicijn.

Dit is een vreemde zin om verschillende redenen.
- Je zegt dat er geld moet worden uitgegeven om een goed medicijn te maken. Maar eerder schreef je dat dit medicijn waarschijnlijk al bestaat en niet ontwikkeld hoeft te worden. Wat je schrijft klopt dus niet.
- Je zegt dat er geld moet worden uitgegeven om een goed medicijn te maken. en eerst wordt er nooit geld uitgegeven met als doel een slecht medicijn te maken. Ten tweede wordt er volop geld uit gegeven aan medicijn onderzoek, zie bv deze site waarop een aantal onderzoeken wordt aangehaald:  https://www.cbg-meb.nl/onderwerpen/medicijninformatie-het-nieuwe-coronavirus/medicijnen-tegen-corona 

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 22-2-2021 om 14:06 zei antoon:

Over Corona en vaccinatie in verband met berichtgeving is een topic, nu eens tot een andere kern gaan, namelijk religieuze redenen om wel of geen Corona vaccin te nemen, dus even geen complot uitspitten maar nagaan of  het met de schrift in overeenstemming is, zo nee waarom dan en zo ja ook de beweegredenen.

Ik ben van mening dat de religieuze redenen om wel of geen vaccin te nemen afhankelijk is van de religie die men aanhangt. Als dus vanuit een religie, bijvoorbeeld de zwarte kousen kerk, wordt verkondigd dat het niet is toegestaan, zullen de volgelingen van deze religie er moeite mee hebben zich te laten vaccineren. Maar religie aan de Schrift koppelen vind ik een dubieuze insteek, de Schrift heeft niets met religie te maken omdat religie mensenwerk is en de Schrift een uiting is van Gods geest, waarvan de uitleg alleen door Zijn geest zal worden verklaart en niet door een religie. Iedereen die denkt geestelijke vraagstukken vanuit een religie te kunnen beantwoorden heeft niet begrepen waar de Schrift over gaat. Religie is ijdelheid en het is hoogmoed te denken met het verstand alleen te kunnen doorgronden wat achter de woorden in de Schrift verborgen ligt. Religie is niets anders dan geestelijke arrogantie en het leidt nergens anders toe dan naar de afgrond.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als nabrander dan:

44 minuten geleden zei Mohawk:

Hoewel ze natuurlijk nooit genoeg hebben en deze zakken nooit zullen overlopen omdat de hebzucht geen grens kent.

en even later schrijf je:

44 minuten geleden zei Mohawk:

Misschien lopen deze zakken op een dag toch over 

Als je een punt wil maken, ga dan van bepaalde zaken uit. Maar ga asjeblieft niet lopen wisselen al naar gelang het je uitkomt. Dit komt zo zwak over. Ofwel de zaken lopen nooit over, of ze doen dat wel. Make up your mind.

7 minuten geleden zei Mohawk:

Maar religie aan de Schrift koppelen vind ik een dubieuze insteek, de Schrift heeft niets met religie te maken omdat religie mensenwerk is en de Schrift een uiting is van Gods geest, waarvan de uitleg alleen door Zijn geest zal worden verklaart en niet door een religie.

De schrift is ook mensenwerk, net als elk ander boek.
Als je stelt  dat de uitleg van een boek door een god zal worden gedaan dan is dat religie. Jouw religie. Elk beroep op een god houdt in dat je aan religie doet. Dat is nu eenmaal de definitie van religie.

7 minuten geleden zei Mohawk:

Religie is niets anders dan geestelijke arrogantie en het leidt nergens anders toe dan naar de afgrond.

Daar kan ik je alleen maar gelijk in geven.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat is je mening. Maar kun je ook aangeven waarom vaccinatie en testen de oplossing niet gaat zijn? 

Ik kan niet aangeven waarom vaccinatie en testen de oplossing niet gaat zijn, ik kan alleen aangeven dat ik er niet in geloof. En aangezien ik volledig vrij ben om te geloven wat ik wil hoef ik daar ook geen verantwoording tegenover jou over af te leggen. Maar misschien is het handig om dan te definiëren wat de ons voorgespiegelde oplossing is, namelijk; dat wij het virus op deze manier onder controle krijgen waarop de wereld weer zo wordt als wij dat gewend waren, geloof ik daar niet in en daar heb ik zo mijn redenen voor. Als wij denken dat we slimmer zijn dan de natuur, waardoor God de mensen aanspreekt en vermaant, en wij de natuur naar believen kunnen sturen zoals het ons goeddunkt, opdat wij ongehinderd door kunnen gaan op onze heilloze weg, zijn wij ver van de waarheid verwijdert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Mohawk:

Ik ben van mening dat de religieuze redenen om wel of geen vaccin te nemen afhankelijk is van de religie die men aanhangt. Als dus vanuit een religie, bijvoorbeeld de zwarte kousen kerk, wordt verkondigd dat het niet is toegestaan, zullen de volgelingen van deze religie er moeite mee hebben zich te laten vaccineren. Maar religie aan de Schrift koppelen vind ik een dubieuze insteek, de Schrift heeft niets met religie te maken omdat religie mensenwerk is en de Schrift een uiting is van Gods geest, waarvan de uitleg alleen door Zijn geest zal worden verklaart en niet door een religie. Iedereen die denkt geestelijke vraagstukken vanuit een religie te kunnen beantwoorden heeft niet begrepen waar de Schrift over gaat. Religie is ijdelheid en het is hoogmoed te denken met het verstand alleen te kunnen doorgronden wat achter de woorden in de Schrift verborgen ligt. Religie is niets anders dan geestelijke arrogantie en het leidt nergens anders toe dan naar de afgrond.

 

Inderdaad het gaat niet om religie maar hoe de Schepper het beziet en of we het kunnen verantwoorden met het karakter van onze God dat we door studie verkregen hebben, dat zal voor iedereen een persoonlijke keuze zijn, ik kan mij echter niet indenken dat er sancties volgen voor gevaccineerden, gevaccineerden komen uit iedere groepering ook JG. wel denk ik  dat het echt niet de instemming heeft van God, Maarja  we leven allemaal met alles in een zondige wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei antoon:

Inderdaad het gaat niet om religie maar hoe de Schepper het beziet en of we het kunnen verantwoorden met het karakter van onze God dat we door studie verkregen hebben, dat zal voor iedereen een persoonlijke keuze zijn, ik kan mij echter niet indenken dat er sancties volgen voor gevaccineerden, gevaccineerden komen uit iedere groepering ook JG. wel denk ik  dat het echt niet de instemming heeft van God, Maarja  we leven allemaal met alles in een zondige wereld.

Wat wij uit studie hebben verkregen brengt ons niets, alleen wat de Geest ons bij innerlijke verdieping openbaart zal opheldering geven. Waarom zou God ons sancties opleggen voor zulke futiliteiten? Wat voor beeld van God hebben die studies dan opgeleverd?

Wij zijn zelf de veroorzaker van al het onheil dat de mensheid overkomt. Of dat nou gaat om een epidemiën, aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, stormen, overstromingen en ziekte van allerlei aard, alles is en wordt alleen door de mens zelf veroorzaakt en daarom zal God ons zeker geen sancties opleggen als wij er zelf alles aan doen om het onheil over ons af te roepen. Wij leven inderdaad in een zondige wereld en daarom keert de natuur zich tegen ons en zal de mensheid binnenkort van de aarde worden weggevaagd, ook dat is geen sanctie van God maar slechts hetgeen wij zelf bewerkstelligen door onze manier van leven. De aarde is een levende schepping en wij mensen hebben ons bestaansrecht op aarde al lang verspeelt, dat wij hier nog rondlopen is slechts genade maar aan deze tijd van genade komt spoedig een eind. Daar zal een vaccinatiebeleid ons niet van redden, er is namelijk geen vaccinatie die voorkomt dat de mensheid doorgaat in zonde te leven. Daarom zal het onheil dat over de mensheid wordt uitgestort door de natuur alleen maar toenemen. Maar dit past natuurlijk niet in de wensdroom van zovelen dat het allemaal wel goed komt, omdat zij van mening zijn dat wij slimmer zijn dan de natuur en vrolijk door kunnen gaan met roofbouw plegen op aarde. Maar dan komt Jezus als een dief in de nacht om de Zijnen weg te halen, op een moment dat niemand het verwacht behalve de Zijnen. En alles wat de mens heeft voortgebracht zal aan het vuur ten prooi vallen, en ook de mensheid zelf zal door vuur worden ontbonden, precies zoals de Schrift het sinds mensenheugenis heeft voorspelt.

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

De schrift is ook mensenwerk, net als elk ander boek.
Als je stelt  dat de uitleg van een boek door een god zal worden gedaan dan is dat religie. Jouw religie. Elk beroep op een god houdt in dat je aan religie doet. Dat is nu eenmaal de definitie van religie.

Ik ben het met je eens dat de Schrift, in welke vorm dan ook, mensenwerk is. Dat is ook logisch want het is door mensen opgeschreven en vertaalt. Vandaar dat wij door studie van geschriften die over geloof gaan niets wijzer worden, tenzij de geest van God ons Zelf bij het lezen van deze geschriften in de waarheid leidt. Maar daar geloof jij niet in dus loopt de conversatie dood.

Een beroep op God doen heeft echter niets met religie te maken. Je haalt de begrippen religie en geloof door elkaar, je hoeft geen religie aan te hangen om gelovig te zijn. Daar weet jij toch alles van tenzij je niet gelovig bent. Maar dan vraag ik mij af waarom je inmiddels 8763 berichten hebt geplaatst op een forum wat over geloof gaat. Daar heb ik je al eens eerder naar gevraagd maar je bent me nog steeds een antwoord schuldig.

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mohawk:

Wat wij uit studie hebben verkregen brengt ons niets, alleen wat de Geest ons bij innerlijke verdieping openbaart zal opheldering geven. Waarom zou God ons sancties opleggen voor zulke futiliteiten? Wat voor beeld van God hebben die studies dan opgeleverd?

Jij ziet enkele fundamentele dingen niet helemaal in het juiste verband, een lijstje met menselijke zienswijzen die geen basis hebben schrijf je, ik begin hiermee, de schrift is ons gegeven om te bestuderen en daardoor de Schepper te leren kennen, Paulus benadrukt het ook, voor mensen zoals ik  heeft dat het beeld gegeven dat wij weten op welke manier we tot de schepper moeten naderen en welke dingen hij wel of niet goedvind, daar kunnen zaken bij zijn die niet meteen duidelijk zijn, echter Gods geest helpt ons hierbij als wij hem op de juiste manier naderen als onze absolute levengever.

tot zover, er is meer, ook waar je gelijk in hebt mogelijk komt het tersprake

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites

Als jullie het niet erg vinden wil ik graag nog even terugkomen op het vaccineren want dat roept weer allerlei interessante gedachten in mij op.

Mijn jongste broer en zijn gezin van 6 kinderen hebben een paar weken geleden allemaal Corona opgelopen en zijn daar flink ziek van geweest. Met name mijn broer is nog steeds ziek maar wel aan de beterende hand, met ondersteuning van prednison en antibiotica. Volgens zijn beschrijving is hij in de hel beland en is nooit in zijn leven zó ziek geweest. Nou wil het geval dat hij en zijn gezin ook allemaal gelovig zijn, naar de kerk gaan en de mening hadden geen vaccin nodig te hebben omdat zij vertrouwen op God.

Een paar dagen geleden had ik mijn broer aan de telefoon en nadat hij vertelt had wat ze allemaal hebben meegemaakt vroeg ik of hij zich nu wel zou laten vaccineren, "onmiddelijk", was zijn antwoord, dus zo zie je maar, niets veranderlijker dan een mens.

Maar nou vraag ik mij af .., oké hij is goed ziek geworden maar zijn vertrouwen was gegrond, want hij leeft nog en is aan de beterende hand. Dus waarom zou hij zich dan nu wel willen laten vaccineren. De enige reden die ik kan bedenken is dat hij wil voorkomen nog een keer zó ziek te worden. Maar waarom zou hij niet ziek willen worden? Ik denk dat hij in de afgelopen weken dichter bij God is geweest dan in alle jaren dat hij braaf naar de kerk ging. Ik denk dat hij zich suf gebeden heeft en in zijn zwakte hulp bij God heeft gezocht en dat ook heeft gekregen. Dus is het erg om zó ziek te worden vraag ik mij dan af.

Verder denk ik dat hij op momenten ook bang is geweest om hieraan te sterven. Maar hoe erg is het om te sterven? Zou hij als gelovig mens niet juist in blije afwachting moeten zijn voor het moment dat hij bevrijd wordt uit zijn lichaam? Daar zou hij toch met verlangen naar uit kunnen zien. Bovendien zou hij vanuit zijn geloof ook tot de conclusie kunnen komen dat alleen God bepaalt op welk moment hij sterft, en hij kan er ook vanuit gaan dat het moment waarop hij sterft goed is, en niet zal gebeuren buiten Gods wil tenzij hij zelf een einde aan zijn leven maakt.

Maar toch begrijp ik wel dat hij van mening is veranderd. Want als je dit eenmaal hebt meegemaakt zit je niet op een herhaling te wachten. Maar of hij de waarde van het ziek zijn ook heeft begrepen betwijfel ik. Het valt ook zeker niet mee om dankbaar te zijn voor de momenten dat je geloof op de proef wordt gesteld. 

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites

De laatste keer dat ik griep had, dat is 40 jaar geleden ging ik er ook bijna onderdoor, als er toen die Corona was zou ik absoluut zeker opgenomen zijn, ik ben gaan denken en begon met normaal gezond leven, en bestuderen van de Bijbel, dat heeft mij de juiste zienswijze gebracht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei antoon:

Jij ziet enkele fundamentele dingen niet helemaal in het juiste verband, een lijstje met menselijke zienswijzen die geen basis hebben schrijf je, ik begin hiermee, de schrift is ons gegeven om te bestuderen en daardoor de Schepper te leren kennen, Paulus benadrukt het ook, voor mensen zoals ik  heeft dat het beeld gegeven dat wij weten op welke manier we tot de schepper moeten naderen en welke dingen hij wel of niet goedvind, daar kunnen zaken bij zijn die niet meteen duidelijk zijn, echter Gods geest helpt ons hierbij als wij hem op de juiste manier naderen als onze absolute levengever.

tot zover, er is meer, ook waar je gelijk in hebt mogelijk komt het tersprake

"een lijstje met menselijke zienswijzen die geen basis hebben schrijf je"

Dat heb ik niet geschreven!

Wat ik benoem is dat er een verschil bestaat tussen studeren en innerlijke verdieping. Alleen dat laatste is de weg naar de waarheid omtrent dat wat wordt en is geschreven over geestelijke vraagstukken. Je kunt namelijk prima allerlei geschriften bestuderen zonder daar innerlijk bij betrokken te zijn. Er zijn talloze theologen die menen alles over het geloof doorgrond te hebben zonder gelovig te zijn. Hun weten komt alleen uit studie van geschriften voort en raakt daarom kant noch wal. De geest van God openbaart zich in het innerlijk, en alleen als vanuit een deemoedig en oprecht hart naar waarheid wordt verlangt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Mohawk:

Ik kan niet aangeven waarom vaccinatie en testen de oplossing niet gaat zijn, ik kan alleen aangeven dat ik er niet in geloof. En aangezien ik volledig vrij ben om te geloven wat ik wil hoef ik daar ook geen verantwoording tegenover jou over af te leggen

Dat hoeft niet. Maar waarom zet je het op een discussieforum, als je niet weet waarom het zo is en er ook geen verantwoording over wil af leggen. Man man man....

6 uur geleden zei Mohawk:

Maar misschien is het handig om dan te definiëren wat de ons voorgespiegelde oplossing is, namelijk; dat wij het virus op deze manier onder controle krijgen waarop de wereld weer zo wordt als wij dat gewend waren, geloof ik daar niet in en daar heb ik zo mijn redenen voor.

Dat is niet wat ons wordt voorgespiegeld. En ik kan wel vragen naar die reden, maar daar zul je ook wel weer op antwoorden dat je dat niet kunt aangeven en geen zin hebt om er verantwoording over af te leggen.

6 uur geleden zei Mohawk:

ls wij denken dat we slimmer zijn dan de natuur, waardoor God de mensen aanspreekt en vermaant,

Ten eerste denken wij dat niet, en ten tweede heeft God inzake Corona nog niets van zich laten horen, dus is jouw bewering volkomen lulkoek.

4 uur geleden zei Mohawk:

En alles wat de mens heeft voortgebracht zal aan het vuur ten prooi vallen, en ook de mensheid zelf zal door vuur worden ontbonden, precies zoals de Schrift het sinds mensenheugenis heeft voorspelt.

Dat staat pas sinds een jaar of 1700 in de Bijbel en er was toen al ernstige discussie of men dat stuk er wel in zou opnemen.
Mensenheugenis gaat een stuk verder.

3 uur geleden zei Mohawk:

Als jullie het niet erg vinden wil ik graag nog even terugkomen op het vaccineren want dat roept weer allerlei interessante gedachten in mij op.

Mijn jongste broer en zijn gezin van 6 kinderen hebben een paar weken geleden allemaal Corona opgelopen en zijn daar flink ziek van geweest. Met name mijn broer is nog steeds ziek maar wel aan de beterende hand, met ondersteuning van prednison en antibiotica. Volgens zijn beschrijving is hij in de hel beland en is nooit in zijn leven zó ziek geweest. Nou wil het geval dat hij en zijn gezin ook allemaal gelovig zijn, naar de kerk gaan en de mening hadden geen vaccin nodig te hebben omdat zij vertrouwen op God.

Een paar dagen geleden had ik mijn broer aan de telefoon en nadat hij vertelt had wat ze allemaal hebben meegemaakt vroeg ik of hij zich nu wel zou laten vaccineren, "onmiddelijk", was zijn antwoord, dus zo zie je maar, niets veranderlijker dan een mens.

Maar nou vraag ik mij af .., oké hij is goed ziek geworden maar zijn vertrouwen was gegrond, want hij leeft nog en is aan de beterende hand. Dus waarom zou hij zich dan nu wel willen laten vaccineren. De enige reden die ik kan bedenken is dat hij wil voorkomen nog een keer zó ziek te worden

Inmiddels zijn er wereldwijd ruim 3 miljoen doden, die wensten dat er een vaccin was geweest.
En jij kunt niet één reden bedenken ? 

3 uur geleden zei Mohawk:

Maar waarom zou hij niet ziek willen worden? Ik denk dat hij in de afgelopen weken dichter bij God is geweest dan in alle jaren dat hij braaf naar de kerk ging. Ik denk dat hij zich suf gebeden heeft en in zijn zwakte hulp bij God heeft gezocht en dat ook heeft gekregen. Dus is het erg om zó ziek te worden vraag ik mij dan af.

3 miljoen doden.

3 uur geleden zei Mohawk:

Verder denk ik dat hij op momenten ook bang is geweest om hieraan te sterven. Maar hoe erg is het om te sterven? Zou hij als gelovig mens niet juist in blije afwachting moeten zijn voor het moment dat hij bevrijd wordt uit zijn lichaam? Daar zou hij toch met verlangen naar uit kunnen zien. Bovendien zou hij vanuit zijn geloof ook tot de conclusie kunnen komen dat alleen God bepaalt op welk moment hij sterft, en hij kan er ook vanuit gaan dat het moment waarop hij sterft goed is, en niet zal gebeuren buiten Gods wil tenzij hij zelf een einde aan zijn leven maakt.

Spring gauw van een hoge toren als jij bevrijd wil worden uit je lichaam. Zijn wij tenminste verlost van dit domme gezwam.

3 uur geleden zei Mohawk:

Maar toch begrijp ik wel dat hij van mening is veranderd. Want als je dit eenmaal hebt meegemaakt zit je niet op een herhaling te wachten. Maar of hij de waarde van het ziek zijn ook heeft begrepen betwijfel ik. Het valt ook zeker niet mee om dankbaar te zijn voor de momenten dat je geloof op de proef wordt gesteld. 

Loop even de IC's van de ziekenhuizen binnen en vertel de mensen die daar liggen dat ze dankbaar moeten zijn. Waarschijnlijk durf je het niet. Je zult wel even bezig zijn, want het zijn er momenteel 830. https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/intensive-care-opnames. Dan zul je wel een week bezig zijn. Na die week zijn er dik 100 van die mensen overleden. Denk dan nog eens na over jouw opmerking:

3 uur geleden zei Mohawk:

Dus waarom zou hij zich dan nu wel willen laten vaccineren.

Mensen zijn als jij wekken met hun ontkenning enorme agressie op bij patiënten en artsen. Niet omdat je 'de waarheid' zegt, maar vanwege de lijdzame, slaafse stupiditeit van je opmerkingen, en daarnaast de weigering om er over in discussie te gaan.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Mohawk:

Of dat nou gaat om een epidemiën, aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, stormen, overstromingen en ziekte van allerlei aard, alles is en wordt alleen door de mens zelf veroorzaakt

Nieuwsgierig als ik ben,. hoe doen we dat? En dan bedoel ik aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, stormen en overstromingen.

3 uur geleden zei Mohawk:

Maar nou vraag ik mij af .., oké hij is goed ziek geworden maar zijn vertrouwen was gegrond, want hij leeft nog en is aan de beterende hand. Dus waarom zou hij zich dan nu wel willen laten vaccineren. De enige reden die ik kan bedenken is dat hij wil voorkomen nog een keer zó ziek te worden. Maar waarom zou hij niet ziek willen worden? Ik denk dat hij in de afgelopen weken dichter bij God is geweest dan in alle jaren dat hij braaf naar de kerk ging. Ik denk dat hij zich suf gebeden heeft en in zijn zwakte hulp bij God heeft gezocht en dat ook heeft gekregen. Dus is het erg om zó ziek te worden vraag ik mij dan af.

Ik denk dat je broer inderdaad het gevoel heeft gehad dicht bij God te zijn geweest. En ik denk dat hij doodsbang is geweest om nog dichter bij God te komen omdat hij als gelovige opeens besefte dat het oordeel van God niet zo duidelijk is omdat de criteria die God hanteert niet bepaald duidelijk zijn. En angst voor de dood is een normale menselijke reactie. Verder heeft hij zich waarschijnlijk inderdaad honds beroerd gevoeld en zit zich nu nog steeds af te vragen waarom je dat pijnlijke proces zou moeten doormaken als je het zou kunnen vermijden.

Kortom, je broer is een mens. 

En als jij het niet erg vindt om ziek te worden dan klopt er iets niet in je wereldbeeld.

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Mullog:

Nieuwsgierig als ik ben,. hoe doen we dat? En dan bedoel ik aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, stormen en overstromingen.

Door de goddelijke ordening omver te stoten en de aarde daardoor in opstand te brengen. Omdat de aarde een levende schepping is die dienstbaar is aan Gods wil geeft de aarde op allerlei manieren te kennen dat wij verkeerd bezig zijn. De mens bevrijd het gebonden geestelijke voortijdig uit de materie waarin het is ondergebracht. Door o.a. hele wouden weg te kappen, kilometers diepe mijnen te graven en de natuur in het algemeen, inclusief de atmosfeer om de aarde heen, compleet te verzieken door onze niet aflatende hebzucht. Daarom uiten deze vrijgekomen natuurkrachten zich in natuurcatastrofen van allerlei aard. Maar wij kunnen ook een antwoord uit de ruimte verwachten, want zelfs daar zijn wij druk bezig de goddelijke ordening omver te stoten. Als de mensheid denkt dat het Coronavirus een grote natuurcatastrofe is zal men nog raar opkijken als de eerste bazuin geblazen wordt.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Mohawk:

Door de goddelijke ordening omver te stoten en de aarde daardoor in opstand te brengen. Omdat de aarde een levende schepping is die dienstbaar is aan Gods wil geeft de aarde op allerlei manieren te kennen dat wij verkeerd bezig zijn. De mens bevrijd het gebonden geestelijke voortijdig uit de materie waarin het is ondergebracht. Door o.a. hele wouden weg te kappen, kilometers diepe mijnen te graven en de natuur in het algemeen, inclusief de atmosfeer om de aarde heen, compleet te verzieken door onze niet aflatende hebzucht. Daarom uiten deze vrijgekomen natuurkrachten zich in natuurcatastrofen van allerlei aard. Maar wij kunnen ook een antwoord uit de ruimte verwachten, want zelfs daar zijn wij druk bezig de goddelijke ordening omver te stoten. Als de mensheid denkt dat het Coronavirus een grote natuurcatastrofe is zal men nog raar opkijken als de eerste bazuin geblazen wordt.

 

Ik had gelijk. Er klopt iets niet in je wereldbeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Mensen zijn als jij wekken met hun ontkenning enorme agressie op bij patiënten en artsen. Niet omdat je 'de waarheid' zegt, maar vanwege de stupiditeit van je opmerkingen, en daarnaast de weigering om er over in discussie te gaan.

Ik ontken helemaal niets maar schets alleen de vragen die bij mij opkomen als het gaat over ziekte en sterven. Bij mij wekt een stupide opmerkingen geen agressie op, daar moet ik alleen maar om lachen en leg het naast me neer. Ik heb ook geen zin om op stupide opmerkingen te reageren want degene die ze uitspreekt of opschrijft heeft het in zijn dwaasheid toch niet door als er iets zinnigs naar waarheid wordt gezegd, dan draait het maar rond en rond tot iedereen die meeleest er vermoeid bij neervalt. Gezien het feit dat ik mijn energie niet wil verspillen aan zinloos ronddraaien ga ik niet op iedere stupide opmerking in, dat is dus een selectieve weigering om in discussie te gaan. Want met degene die mij gewoon te woord staan zal ik een discussie zeker niet vermijden.

15 minuten geleden zei Mullog:

Ik had gelijk. Er klopt iets niet in je wereldbeeld.

Denk jij dat je in staat bent om dat te beoordelen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Mohawk:

Want met degene die mij gewoon te woord staan zal ik een discussie zeker niet vermijden.

en eerder was het

6 uur geleden zei Mohawk:

En aangezien ik volledig vrij ben om te geloven wat ik wil hoef ik daar ook geen verantwoording tegenover jou over af te leggen.

Kortom: draaien zoals het je uit komt.

6 minuten geleden zei Mohawk:
21 minuten geleden zei Mullog:

Ik had gelijk. Er klopt iets niet in je wereldbeeld.

Denk jij dat je in staat bent om dat te beoordelen?

Jij bent dezelfde Mohawk die dit schreef ? 

6 uur geleden zei Mohawk:

En aangezien ik volledig vrij ben om te geloven wat ik wil hoef ik daar ook geen verantwoording tegenover jou over af te leggen.

Waarom leg jij anderen een andere norm op dan jezelf? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Dat beloof ik:

en eerder was het

Kortom: draaien zoals het je uit komt.

Nou goed, dan zal ik nog op één stupide opmerking reageren omdat jij het bent. Ik hoef aan niemand anders dan aan God verantwoording af te leggen over wat ik geloof. Dat heeft niets te maken met het weigeren aan een zinloze discussie mee te doen. Terecht reageer je ook niet op mijn vraag wat je hier op een geloofsforum doet en waarom je daar duizenden berichten op plaatst. Je hoeft geloof noch ongeloof tegenover mij te verantwoorden en daarom doe je dat ook niet. Verwacht dan ook niet van mij dat ik jou op iedere vraag antwoord geef. 

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid